|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-03-2010, 19:34 | #1 |
Reputacja: 1 | System „darów” To system odnoszący się do ludzi z nadnaturalnymi zdolnościami. Głównym założeniem tego systemu jest to aby był on grywalny (a co za tym idzie prosty) dla każdej osoby (MG oraz graczy zarówno). Z tego też powodu system darów zmieniany jest co jakiś czas, gdyż niektóre jego aspekty najzwyczajniej w świecie nie są dobre i utrudniają rozgrywkę. I tu dochodzimy do sedna.- Po co jest ten temat ? Po to, że co jakiś czas lubię przebudowywać swój system – który uważam za niezły do gry w pbf jednak wymagający doszlifowania A to doszlifowanie jest możliwe tylko wtedy gdy się najzwyczajniej w świecie gra. Niektóre pomysły zwyczajnie nie nadają się do gry w necie gdyż są zbyt uciążliwe czy to dla MG czy dla samych graczy. A że w system gramy już długo i rozmowy o nim giną w różnych miejscach – pw/gg/komentarze/mail. Zakładam ten temat by w spokoju mieć archiwum wszelkich pomysłów, zażaleń, postulatów odnoszących się do mechaniki. Aktualnie chciałbym podyskutować z osobami z którymi gramy/graliśmy na temat różnych aspektów gry, które mi się osobiście nie podobają. System w jaki gramy powstaje pod gry pbf zatem proszę brać pod uwagę tylko ten aspekt gry. Nie mam zamiaru nigdy rozegrać sesji rpg w realu polegającej na używaniu super zdolności Zatem do rzeczy: System umożliwia zagranie potworem jak i człowiekiem. Mechanika tych dwóch możliwości znajduje się tutaj: mechanika - Google Docs To co mi się osobiście nie podoba w odniesieniu do tego systemu to naleciałość sprzed 4 lat gdy on powstawał mianowicie statystyki postaci takie jak siła, zręczność itp. Gramy w pbf w system w którym nie ma jasno zdefiniowanych różnic między 3 a 4 pkt siły. Aby takie różnice powstały trzeba by jasno i wyraźnie uszczegółowić każdy poziom, zdefiniować możliwości itp. Do tej pory rzucałem przy sytuacjach spornych lub kiedy bardzo nie chciałem aby ktoś spróbował jakieś akcji z reguły 90% pomysłów i tak idzie bez rzutu bo i tak gracze mają dostatecznie utrudnioną grę więc po kiego grzyba im utrudniać bardziej sytuacje Wszystkie statystyki można by zamienić przez prosty test (tak/nie) 50% i dla MG i dla gracza, że dana akcja się powiedzie To co wymaga doprecyzowania gdyż uważam że zawsze jest kwestią sporną, to zdecydowanie przydzielanie punktów doświadczenia. Na chwilę obecną przyjąłem 3 najważniejsze kryteria: a) Częstotliwość odpisywania w sesji. b) Akcje, które uważam za ciekawe/fajne/pomocne/utrudniające/klimatyczne/... c) Zakończenie wątków. Taki podział przyznawanych pkt, ma natomiast jedną wadę – z perspektywy gracza może wydawać się bardzo nie fair. No bo akcja, którą wykonałem pomogła grupie a mam za nią tylko 1 pkt. Piszę może nie regularnie, ale to ja zawsze ratuje tyłki drużynie itp. itd. Stąd też moje pytanie: W jaki sposób chcielibyście być oceniani ? Zbliżać się będzie 10 strona i kolejne pkt do rozdysponowania, wasze uwagi będą mieć ważne odniesienie do punktów, które przyznam. Mechanika systemu zmienia się na bieżąco stąd też ważne jest to, aby wypowiedziały się w temacie osoby, które teraz grają. Wszelkie uwagi mile widziane.
__________________ The world doesn't need anything from you, but you need to give the world something. That's way you are alive. |