|
DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-03-2018, 20:04 | #401 | ||||
Reputacja: 1 | Deities and Demigods też był pisany pod 3,0. Fakt, że doczekał się nakładki, która jednak nie zmieniła faktu, że knock-down jest wciąż w sekcji dla bóstw, nie dla graczy. Bądźmy precyzyjni może. Cytujemy Deities and Demigods? Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Asmodian : 02-03-2018 o 20:09. | ||||
02-03-2018, 20:33 | #402 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Czy nowe zasady wprowadzają takie efekty, gra ze starymi dodatkami się załamuje?
__________________ Szukam tajemnic i sekretów. | |
02-03-2018, 20:52 | #403 |
Reputacja: 1 | Tu nie chodzi o wprowadzenie innej gry z 3,0 na 3,5. System zasadniczo jest ten sam. Raczej to, że 3,0 było czymś innym niż AD&D, a zasady w wersji 3,5 to właściwie kompilacja materiału 3,0 plus erraty, poprawki, patche balansujące itd. Można właściwie używać podręczników 3,0 grając w 3,5. Zawsze trzeba porównać czy sprawdzić, czy kontent który pojawia się w podręczniku 3,0 nie pojawił się w jakiejś wznowionej czy poprawionej wersji lub czy całkiem go nie usunięto. Niby zmiany są kosmetyczne(wordingi zaklęć, featsów, skilli, odporności itd), ale przy tylu dodatkach zmian jest w praktyce całkiem sporo. Ostatnio edytowane przez Asmodian : 02-03-2018 o 20:55. |
02-03-2018, 22:31 | #404 | ||
Reputacja: 1 | Jeśli chcesz być precyzyjny, to spójrz na własny cytat Cytat:
Cytat:
Jest kilka zmian, większość dodatków doczekała się aktualizacji. Nie powinno się łączyć dodatków z 3.0 do 3.5 bez wyraźnej zgody MG. Ostatnio edytowane przez psionik : 02-03-2018 o 22:34. | ||
02-03-2018, 23:57 | #405 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Z cytatu wynika, że: Bogowie mogą wybierać te konkretne featsy. Zostały one opublikowane w innych produktach D&D jako opcje dla graczy (Sword&Fist) Ponieważ te featsy były oryginalnie konstruowane dla graczy patrz Sword&Fist), wiele ma wymagania(dla graczy), które bóstwa automatycznie spełnią.Czyli mogliby ich nie umieszczać, ale robią to, aby zachować spójność tekstu tak, jak oryginalnie były pisane. Można wtedy używać powiedzmy części podręczników nowych do 3,5 z większością podręczników starych, co najpewniej robiono w okolicach 2003 - 2004. O SRD nikt pewnie jeszcze nie myślał. A jak w końcu pomyślał, to zaczął i nie dokończył, bo dziś 100% tego, o czym rozmawiamy hula po internetach, część za darmo, część za niewielkie pieniądze. | |
03-03-2018, 10:33 | #406 | |
Reputacja: 1 | Asmo, to są reprinty i nie są w żaden sposób ograniczone do bóstw. Z cytatu nie wynika, że tylko bóstwa mogą wybrać te atuty jeśli mamy być precyzyjni Co więcej, jeśli podchodzisz do tematu w ten sposób, to bóstwa powinny mieć wybór ograniczony jedynie do PHB i DD Knock-down nie doczekał się reprintu w żadnym podręczniku do 3.5, jedynie w SRD, więc jest jedynym oficjalnym źródłem atutu do 3.5. Jak wszystko podlega akceptacji MG, ale RAW nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby był używany przez nie-bóstwa. Cytat:
Źródło: SYSTEM REFERENCE DOCUMENT Ostatnio edytowane przez psionik : 03-03-2018 o 10:35. | |
03-03-2018, 12:12 | #407 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
| ||
04-03-2018, 11:16 | #408 |
Reputacja: 1 | A teraz coś z zupełnie innej beczki. Tu macie Ponuraka z Pathfindera. Church Grim – d20PFSRD Przerobienie na dd 3.5 to mały problem, ale może Ktoś widział tego stworka w wersji 3.5? I pytanie nr 2, można takie cudo przerobić na familiara? Wystarczy do tego feat Improved Familiar? Bo wicie, kumy, lista familiarów, zwykłych i improved, jest powszechnie dostępna, ale poniżej znalazłem cuś takiego. [3.5] Complete list of possible Familiar Pomóżcie. Jaśmin |
05-03-2018, 00:05 | #409 |
Reputacja: 1 | Szczerze, żadna zdolność tego malca nie wymaga szczególnej konwersji na D&D 3.5 można wziąć niemal w całości, wystarczy umiejętność Fly, której w D&D nie ma zamienić na listen, a perception (które jest dwoma umiejętnościami w D&D) na spot. Co do przerobienia na chowańca, nie sądzę by miało to sens... Grim jest w stanie istnieć tylko na obszarze którego strzeże. Chyba że dogadasz się z MG i gdy dopuści Ci go na chowańca, to pozwoli by więź z Tobą zastąpiła więź z domeną.
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. Ostatnio edytowane przez Eleishar : 05-03-2018 o 00:08. |
06-03-2018, 22:40 | #410 |
Reputacja: 1 | Zarówno fabularnie jak i mechanicznie nie ma najmniejszego sensu wybieranie Church Grim'a na chowańca. Jego zdolności a nawet egzystencja jest ściśle związana z domeną która zajmuje i o ile mag nie planuje mieszkać na cmentarzu to pożytek z takiego chowańca żaden. Nie ma też dobrego mechanicznego sposobu by przerobić tego stworka z PF na DnD 3.5. Kolejna sprawa to jego astronomiczne CR, taki Quasit czy Imp mają CR 2 a wymagają 7 poziomu czarownika, Church Grim ma CR 5 co przy dużej dozie dobrej woli daje nam minimum 14 poziom czarownika. Kolejna sprawa a zarazem całkowicie subiektywna opinia, Church Grim jest po prostu zbyt silny. Ot kilka jego cech:
No i na koniec, jeśli chcesz koniecznie mieć duchowego chowańca to zostań Dread Necromancerem i wybierz sobie Ghostly Visage jako chowańca. PS Oczywiście jeśli MG się zgodzi to bierz go i ustal sobie, że w odległości x-metrów od twojej postaci jest domena chowańca i ta dam, masz przekoksa do rozwiązywania problemów. _________ *-może, a nie ignoruje, broń magiczna ma oczywiście szansę go zranić. |