Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG > Głębia Przestrzeni
Zarejestruj się Użytkownicy

« - | FAQ »

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-04-2010, 20:15   #1
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Głębia Przestrzeni - System Hard SF

Witam!

Chciałbym zaprezentować Wam nowy system Science Fiction, Głębia Przestrzeni.

Jest to projekt nad którym pracuję już spory kawałek czasu, i zbliża się powoli moment, gdy będzie zakończony.
Ponieważ mało jest produkcji z tego nurtu na rynku polskim, myślę, że znajdą się amatorzy i z przyjemnością w niego zagrają
System będzie wydany w wersji papierowej, wraz z ładnymi grafikami, ale termin jeszcze nie jest znany. Na pewno będzie to 2010 rok.

Strona systemu (jeszcze w produkcji) wraz z forum:

Głębia Przestrzeni

Główne cechy systemu "Głębia Przestrzeni":


Świat przyszłości, odległej i nieodległej zarazem

- rok 4985 licząc rachubą Starej Ziemi, 1495F. Ludzie rozwinęli się znacznie, szczególnie na polu ekspansji i technologii. Czy na innych też? To już nie jest tak oczywiste. Społeczeństwa bardzo się różnią od dzisiejszych w jednych rzeczach, w innych są podobne. Gracz zdecyduje jaką drogą podąży.

Rozbudowana postać gracza

- osiem atrybutów, ponad dwadzieścia umiejętności, wiele parametrów określających psychologię postaci, zasoby, znajomości, przynależności i inne, w tym 13 profili będących odzwierciedleniem tego, czym postać się zajmuje.

Nacisk na odgrywanie ról

- RPG to odgrywanie roli. Tworząc rozbudowane uniwersum dla graczy, mechanikę premiującą inwencję, dajemy szansę na wykazanie się w tej sferze.

Szczegółowe opisy społeczeństw ludzkich i Obcych

- tysiące planet zamieszkanych przez ludzi i Obcych, wielkie społeczne struktury jak Federacja, mniejsze i niezależne zrzeszające przedstawicieli jednej rasy, lub wielu, nacje przyjazne, neutralne i wrogie.. Wszystko to w ciągłej interakcji ze sobą, czyni Kosmos dynamicznym miejscem, gdzie dzieje się bardzo wiele.

Zdolności ESP

- niektórzy ludzie (i nie tylko) posiadają nietypowe zdolności paranormalne, mogą wykorzystywać je dla dobra ogółu, swojego, zarówno samodzielnie jak i w wielu organizacjach jak Korpus ESP czy Kaston Syriuszowy.

Realistyczna eksploracja kosmosu

- międzygwiezdne skoki hiperprzestrzenne, podróże konwencjonalne z wykorzystaniem różnych sposobów lotu, dylatacja czasu, dbanie o stan techniczny sprzętu i paliwo.

Bogate listy różnego rodzaju sprzętu technicznego

- setki najróżniejszych urządzeń, zarówno podręcznych jak sondy molekularne, medboty, czy miecze molekularne, jak też do statków kosmicznych: tarcze ochronne, skanery promieniowania Hawkinga, hibernatory czy analizatory transprzestrzenne.

Mnóstwo statków kosmicznych z szerokimi możliwościami modyfikacji i rozbudowy

- statki militarne, transportowe, turystyczne i inne, wiele klas jak fregaty czy krążowniki, każdy z różnymi parametrami jak punkty montażowe urządzeń, rodzaje powłoki i pancerza, uzbrojeniem i przeznaczeniem. Do tego specjalny system zarządzania energią i uszkodzeniami.

Wielka Galaktyka, która czeka na zdobycie

- zbadano do tej pory niewielki obszar Kosmosu, kilkanaście tysięcy lat świetlnych średnicy, reszta, być może kryjąca masę tajemnic, wciąż kusi by ją zdobyć.

Unikalna sieć transprzestrzenna "Extensivity"

- połączenie sieci komputerowej tradycyjnej oraz rzeczywistości transprzestrzennej znajdującej się w naszym otoczeniu, daje to unikalne możliwości składowania wiedzy i korzystania z niej.

Zainteresowanych dalszymi informacjami zapraszam do komentowania i odwiedzania strony
 

Ostatnio edytowane przez Indoctrine : 04-04-2010 o 20:18.
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-02-2011, 10:18   #2
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Po długim czasie, mały update

System jest prawie ukończony. Około 90% treści opisane, sporo grafik zrobionych, wiele sesji testowych odbytych.

Chociaż plany by wydać w 2010 trochę rozminęły się z rzeczywistością, poślizg duży nie będzie

Zapraszam na poznański Pyrkon (26-27 marca), gdzie będę prezentować "Głębię Przestrzeni". Będzie także możliwość zagrać.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-03-2011, 02:28   #3
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Update:

1. Dostępne jest DEMO systemu (na stronie oczywiście: Głębia Przestrzeni ). Proszę o komentarze

2. Zapraszam na Pyrkonowe sesje. Prelekcji oficjalnej nie będzie, gdyż organizatorzy nie dopuścili systemów autorskich
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2011, 17:16   #4
 
Takeda's Avatar
 
Reputacja: 120 Takeda ma wyłączoną reputację
Nie wypowiem się na temat systemu, gdyż go jeszcze nie przeczytałem ale zwrócę Twoją uwagę na edytorską stronę wersji demo podręcznika.
Jest to o tyle ważne, że jak piszesz nosisz się z zamiarem wydania podręcznika.
Edytorsko jest fatalnie. Nie równe kolumny, miejscami tragicznie rozstrzelony tekst, tło też bym zmienił (ale to już raczej moja estetyczna fanaberia ), i te kolory w tabelkach.
Oczywiście to wersja demo, ale warto przed skończeniem podręcznika i pokazania go światu zwrócić na to uwagę.
Gdy znajdziesz wydawcę ten pewnie też zwróci Ci na to uwagę i poprawi błędy. Wiem jednak z własnego doświadczenia, że nie ma nic gorszego niż grzebanie w tak ułożonym pdf-ie.
Zwróć uwagę zwłaszcza na strony 37 (ilustracja na środku i tekst po jej bokach), 39 (kolory w tabelce "strasznie biją po oczach"), 41 (tabelka), 43 (kolumna z prawej strony - przykład fatalnego automatycznego justowania), 44 (justowanie), 45 (justowanie i układ kolumn).
Piszę to oczywiście na podstawie wersji demo i w ostatecznej wersji może to wyglądać inaczej. Zwróć jednak na to uwagę, bo ja już współczuje człowiekowi, który będzie to montował w jakimś wydawnictwie.
Ja na Twoim miejscu w ogóle zrezygnowałbym z dwóch kolumn na stronie i wprowadził bardziej jednolity tekst, a przez to łatwiejszy w czytaniu.
 
__________________
"Lepiej w ciszy lojalności dochować...
Nigdy nie wiesz, gdzie czai się sztruks" Sokół
Takeda jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-03-2011, 23:02   #5
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Staram się zadbać o warstwę wizualną, lecz to nieco trudniejsze od pisania, przynajmniej dla mnie
Oczywiście, że będzie znacznie lepiej wyglądać ukończony. Tak po cichu liczę, że wydawnictwo pomaga w takich sprawach
Tym niemniej, dziękuję za uwagi i spostrzeżenia
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 23-06-2011, 19:25   #6
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Zapraszam ponownie na moją stronę

Głębia Przestrzeni

Dostępne jest nowe demo - 41 stron podręcznika w wersji dość zbliżonej do wydawniczej. Część stron jest zamieszczonych losowo, inne nie.

Status gry:

Tekst - 100%
Redakcja tekstu (pierwsza) - 85%
Grafiki A4 - 100%
Grafiki B5 - 5%
Mechanika standardowa - 100%
Mechanika walki kosmicznej - 85%
Znaleziony wydawca - 0% jak na razie

Zapraszam także na prelekcję, która odbędzie się na Krakonie, w sobotę o godzinie 11. Potem przewidziane są sesje
 

Ostatnio edytowane przez Indoctrine : 23-06-2011 o 21:42.
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-06-2011, 11:54   #7
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1283 Anonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumny
Przeglądając demo rzuciły mi się w oczy dwie sprawy (w sumie trzy, ale trzecia to zupełnie nieważna):
1. Napęd do poruszania się pomiędzy układami gwiezdnymi. Tydzień podróży szybciej niż światło i aż miesiąc trzeba lecieć na konwencjonalnym? Z jednej strony fabularnie to jest w porządku, wiele tłumaczy, ale z drugiej to starsznie lipna technologia by była. Nikt tego nie chciał zmienić?
2. Tabela prawdpodobieństwo udanego rzutu to grubizna. Fajnie, że ktoś o tym nie zapomniał.
3a. Kosmita na 129 stronie sprawia wrażenie jakby robił coś zboczonego.
3b. W sformułowaniu "Kosmiczna gra fabularna" trochę czuć żwir. I chyba nie da się tego zmienić.

Nie wczytałem się. Może wczytam się, gdy będę miał więcej czasu na takie rzeczy, ale może.... może to już należy uznać za minus? Zobaczyłem sporo tytułów podrozdziałów, kilka ciekawych nazw, a jednak nie tak ciekawych, żeby bardziej zatrzymać się nad tym. Karty planet już wcześniej widziałem... mapa przestrzeni, hmm... z jednej strony przyzwoita, a z drugiej nie taka, żebym zaraz przeczytał jakie informacji są na temat różnych kolorków "państw", które tam zaznaczyłeś (o ile są w demo). Myślę, że brakuje tutaj więcej zboczonych kosmitów to znaczy więcej obrazków. I to nie tych na całą stronę ale takich małych, może w tle tekstu - coś jak czacha Symbiontów (czacha! trzeba dowiedzieć się co to za jedni!) czy fikuśny znaczek Vau (w końcu jacyś kosmici! <no bo przecież przeglądając pierwszy raz położyło się żur na askorbitów i innych opisanych w "niewidocznej" rubryce "inni kosmici znanych światów">) w Gasnących Słońcach.

A może to ja? Nie jestem pewien czy lubię "hard s-f", bo wszystko to dla mnie fantastyka popularnonaukowa. Taki ze mnie już zły ignorant nieodróżniający nieudowodnionych teorii naukowych od nieudowodnionych teorii naukowych.

Lista profili na stronie 14 podoba mi się. Na czym polega "samotność" obdarzonego i czy to nie sprawi, że obdarzeni nie będą częścią składową naszej wesołej drużyny wojownika, czarodzieja i złodzieja?

Po lożach badacza widzę, że ludzkość ma niezłe technologie (ale z innych źródeł wiadomo, że mają słabe hipernapędy) - stąd pytanie: czemu istnieją kosmici? Ludzie nagle stali się pokojowo nastawioną rasą? Czy tamci są na tyle mocni, że ludzkość nie zdołała ich wypalić? Ale to tak nawiasem mówiąc, pytam tylko dlatego, że to "hard".

Słowo "perki" (s. 59) - nie jest dobre, radziłbym wywalić i zastąpić czymś polskim.

"Pierwotny gniew" - mam to!

"Xenofocus" - to samo co przy "perki", równie dobrze mogłeś zamiast egzowiedza użyć "exowisdom".

Zboczosmita to "godseyan"? Po takiej nazwie spodziewałem się raczej czegoś z dragonball.

"Homeworld" - wywal. Albo napisz podręcznik po angielsku. Pisanie w dwóch językach równocześnie to wielki minus. Chyba, że tym drugim językiem jest łacina.
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-06-2011, 12:48   #8
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Dzięki za komentarze, a teraz wyjaśnienia

Cytat:
1. Napęd do poruszania się pomiędzy układami gwiezdnymi. Tydzień podróży szybciej niż światło i aż miesiąc trzeba lecieć na konwencjonalnym? Z jednej strony fabularnie to jest w porządku, wiele tłumaczy, ale z drugiej to starsznie lipna technologia by była. Nikt tego nie chciał zmienić?
Sprawa jest dość prosta. Ponieważ system aspiruje do realistycznych, nie mogłem zignorować fizyki. Napęd główny, aby działał ciągle, może mieć przyspieszenia rzędu 0,5 m/s2. Oczywiście różnią się one, niektóre mają 0,1, inne aż 1 Problem polega na paliwie i energii. Długotrwałe duże przyspieszenie, nawet dla super nowoczesnej techniki, nie należy do prostych. Co innego silniki manewrowe. Te mogą dać i 40x ziemskie (40g, inaczej 400 m/s2), tylko na bardzo krótko. Idealnie aby zmienić trochę tor lotu, ale za mało na zmianę ciągu głównego. To wszystko uwzględnione jest w mechanice walki kosmicznej.

Cytat:
2. Tabela prawdpodobieństwo udanego rzutu to grubizna. Fajnie, że ktoś o tym nie zapomniał.
To rzadko element, ale dość ważny. Jak inaczej MG i gracze, właściwie mają w nieprocentowej mechanice wiedzieć jakie jest powodzenie akcji?

Cytat:
3a. Kosmita na 129 stronie sprawia wrażenie jakby robił coś zboczonego.
:> Już dwie osoby mi to wytknęły, a grafika tak mi się podoba.. Chyba mimo tego jej nie zmienię

Cytat:
3b. W sformułowaniu "Kosmiczna gra fabularna" trochę czuć żwir. I chyba nie da się tego zmienić.
Ano nie da się zmienić, nie będę na okładce rzucać kategoriami (hard, soft sf itp), bo zamęt będzie jeszcze większy..

Cytat:
Myślę, że brakuje tutaj więcej zboczonych kosmitów to znaczy więcej obrazków. I to nie tych na całą stronę ale takich małych, może w tle tekstu
Robią się Ma być około 40-50 grafik B5. Oczywiście kolorowych.

Cytat:
Lista profili na stronie 14 podoba mi się. Na czym polega "samotność" obdarzonego i czy to nie sprawi, że obdarzeni nie będą częścią składową naszej wesołej drużyny wojownika, czarodzieja i złodzieja?
Obdarzonym (esperom), trudno pracować z normalsami. Jest dużo uprzedzeń wzajemnych i brak zrozumienia. Dlatego nie przewiduję ich jako stałego elementu drużyny. Szczególnie, że learning curve dla tego profilu, wymaga długich kampanii.

Cytat:
Po lożach badacza widzę, że ludzkość ma niezłe technologie (ale z innych źródeł wiadomo, że mają słabe hipernapędy)
To nie tak. Hipernapędy są niezłe. W końcu można sobie skakać mniej więcej raz na dobę co 6-10 lat świetlnych. Czas przelotu między Sol a Alfa Centauri, z lądowaniem na planecie docelowej bez międzylądowań, będzie niewiele krótszy niż wyprawa na Fomalhaut, będące 4 razy dalej. Czas pochłania głównie odlot na bezpieczną odległość do skoku i przylot na planetę.

Cytat:
stąd pytanie: czemu istnieją kosmici?
Stanowią ciekawe tło. Nie są rasami grywalnymi i nigdy takimi nie będą. Do tego, pokazują, że ludzie nie są pępkiem galaktyki.


Cytat:
Ludzie nagle stali się pokojowo nastawioną rasą?
Były konflikty w przeszłości i jeden obecnie się toczy (ale to nie otwarte działania wojenne, raczej drobne podjazdowe, daleko poza terytorium skolonizowanym). Ale tak, ludzie są bardziej pokojowi niż obecnie.

Cytat:
Czy tamci są na tyle mocni, że ludzkość nie zdołała ich wypalić? Ale to tak nawiasem mówiąc, pytam tylko dlatego, że to "hard".
Wielkoskalowa wojna kosmiczna, to praktycznie nierealna do realizacji mrzonka. Za duże zasoby trzeba angażować. Do tego, niemożliwe jest kontrolować całego obszaru, to miliony gwiazd.

Cytat:
Słowo "perki" (s. 59) - nie jest dobre, radziłbym wywalić i zastąpić czymś polskim.
Jeszcze nie mam następcy, więc na razie jest jak jest. Być może muszę zmienić nie tylko z powodu brzmienia, ale praw autorskich. Nie wiem czy nie zostało zastrzeżone.

Cytat:
"Xenofocus" - to samo co przy "perki", równie dobrze mogłeś zamiast egzowiedza użyć "exowisdom".
Brzmi ładnie i ciekawe, oddaje sens. Czysto polski odpowiednik, mniej. Ale, nazwy mogą jeszcze parę razy ulec zmianie przecież.

Cytat:
Zboczosmita to "godseyan"? Po takiej nazwie spodziewałem się raczej czegoś z dragonball.
Godseyanin - nazwa od nazwy gwiazdy macierzystej.

Homeworld - skrót, pewnie zmieni się na inny, ale jeszcze nie zdecydowałem na jaki.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-06-2011, 17:09   #9
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1283 Anonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumnyAnonim ma z czego być dumny
Cytat:
Napisał Indoctrine Zobacz post
Brzmi ładnie i ciekawe, oddaje sens. Czysto polski odpowiednik, mniej. Ale, nazwy mogą jeszcze parę razy ulec zmianie przecież.

Godseyanin - nazwa od nazwy gwiazdy macierzystej.

Homeworld - skrót, pewnie zmieni się na inny, ale jeszcze nie zdecydowałem na jaki.
Słowotwórz. No i cokolwiek się wymyśli to i tak lepiej niż używać angielskich nazw, gdy można mieć polskie (lub polskobrzmiące) słowa.

Homeworld - pochodzenie, skąd, centrum, świad, pochodzeniaświat, macierz, ojczyzna, globczyzna, stolica, domoświat, domwiat, urodzenie, urodzeniaświat, urodzeneta, planar, ceplan, domoneta, planczyzna.

Globczyzną zbokosmitów jest Godsey stąd ich poprawna nazwa to godseyanie.

ps. pisząc o tym, że wygląda jakby robił coś zboczonego to nie pisałem, żeby go skasować. Pamięta się takie rzeczy. To dobrze.


ps. I bądź uczciwym i absolutnie nie zastrzegaj słów, które byś stworzył z wyjątkiem nazw własnych. Jeśli "perk" jest słowem zastrzeżonym to jedynie świadczy to o błędnym i po prostu złym myśleniu twórców Fallout.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 25-06-2011 o 17:12.
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-06-2011, 17:27   #10
 
Indoctrine's Avatar
 
Reputacja: 15 Indoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znanyIndoctrine nie jest za bardzo znany
Jak pisałem, nie wiem czy perk jest zastrzeżony, czy nie, nie wiem nawet jak to sprawdzić :> Na wszelki wypadek, w wersji pełnej, zamienię na coś innego Sam nie będę zastrzegać nic, poza absolutnym minimum zgodnym z prawem i wymogami wydawnictwa.

Dzięki za kilka sugestii Niektóre brzmią ciekawie Ważne, że to musi być łatwo wymawialne.
 
Indoctrine jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

« - | FAQ »


Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164