|
Pomoc Jeżeli masz jakiekolwiek kłopoty z poruszaniem się po LastInn, nie wiesz jak założyć sesję lub dołączyć do istniejącej - zadaj pytanie na tym subforum. Upewnij się jednak najpierw, czy odpowiedź nie znajduje się w "Forumowym FAQ". |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
24-12-2017, 03:53 | #1 |
Reputacja: 1 | Pomocy Witam Serdecznie Razem z narzeczoną chcemy zacząć przygodę z grami RPG lecz jesteśmy w tym zieloni Karty postaci jak świat już mamy przygotowany kwestia systemu walki jak i rozdania atrybutów z tym mamy największy problem. Może opiszę pokrótce jak to wygląda. Gra toczy się w świecie fantasy postacie posiadają 5 atrybutów (niżej opisane) postacie także mogą posiadać broń która ma przypisany DMG. Zdobywanie doświadczenia tez jest ok lecz nie wiem ile np atrybutów dać za lvlup. Chce zrobić prostego RPG żeby wdrążyć siebie jak i moja narzeczoną w to i żeby nam się przyjemnie grało Dlatego bardzo prosimy o pomoc z systemem walk, jakich kości używać i rozdaniem początkowych atrybutów. Jeżeli macie też jakiś rady to bardzo chętnie wszystkie przeczytam HP MP:100 Atrybuty: -siła(Odpowiada za ataki bronią) -czary typ1 (Odpowiada za ataki magią) -czary typ2 (Ogłuszenie itp) -Zwinność (Ucieczka itp) -charyzma (Rozmowa,targowanie się itp) Ostatnio edytowane przez Detero : 24-12-2017 o 03:53. Powód: błąd |
24-12-2017, 09:58 | #2 |
Reputacja: 1 | Nie wiem czy dobrym pomysłem jest opracowywanie systemu RPG pod pierwsze gry i wdrażanie się jako 'zieloni' Wykorzystajcie już istniejącą mechanikę jakiegoś systemu, najlepiej w miarę prostą na początek. Np bardzo prosty MECH Oka Yrrhedesa pomoże Wam się wdrożyć w RPGi i zacząć z nimi przygodę. Naturalnym dla wielu RPGowcoów jest taki ciąg:
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" |
25-12-2017, 19:49 | #3 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
27-12-2017, 21:51 | #4 |
Reputacja: 1 | Oka Yrrhedesa polecam, czasem nawet w bibliotekach można wypożyczyć
__________________ Mistrz gry nie ma duszy! Sprzedał ją diabłu za tabelę trafień krytycznych! |
27-12-2017, 22:19 | #5 |
Reputacja: 1 | Oczko ma też całkiem sympatyczne dwie przygody na start dla początkującego MG. Też mogę polecić. I oczywiście kombinacja zaklęć "skuś baba" i "sam skuś, dziadu" są warte poznania przez każdego szanującego się gracza RPG.
__________________ |
31-12-2017, 15:48 | #6 |
Reputacja: 1 | Lubię Oko, ale to nie jest dobra porada, moim zdaniem. Gdyby to chodziło tylko o prostą mechanikę, to wystarczyłby rzut monetą. Problemem niewypowiedzianym i niedorozumianym jest najczęściej struktura rozgrywki. Ileż ja lat erpegowania straciłem na głupim wzorcu grania lansowanym przez ówczesne erpegowe czasopisma. Nie miałem wtedy pojęcia, że istnieją gry, które krok po kroku mówią, jak trzeba grać, tłumaczą strukturę rozgrywki, jak wspólnie budować opowieść, bez narzuconego z góry scenariusza i męczyłem się ze sposobem grania, który jest tylko jednym z wielu a do tego wybitnie mi nie pasującym. Detero, po pierwsze to nie chodzi o system walk, tylko o sposób rozwiązywania konfliktów. Jak się zafiksujesz na walki, to będziesz każdą grę prędzej czy później do tego sprowadzał i ominiesz potencjał na piękne historie doskonale się bez walki fizycznej obywające. Nie chcę wrzucać odnośników na potęgę do rzeczy, które mogą realnie pomóc w stawianiu pierwszych kroków, więc napisz, czy może być w języku Szekspira, czy tylko polskojęzyczne Cię interesują - to pozwoli zawęzić nieco listę.
__________________ Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku. |
01-01-2018, 17:39 | #7 |
Reputacja: 1 | Dzem ja chętnie tę twoją listę obejrzę, może pokrywa się z moją.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
01-01-2018, 19:44 | #8 |
Reputacja: 1 | No to bezpiecznie pojedziemy z polskimi zasobami. The Pool PL - Od tego bym zaczął. Nie dość, że mega proste, to daje gotową procedurę do tego, jak grać. Przeczytanie i zrozumienie zajmuje jakąś godzinę i można zacząć sesję. Poleciłbym Fate Accelerated, w skrócie FAE (polskojęzyczne podręcznik i SRD), ale tu z kolei jest taki problem, że bez lektury Fate Core (które wciąż czeka na polską edycję) ciężko zrozumieć, jak się tych zasad używa w praktyce. Przynajmniej ja tak miałem, ale to w sumie mogło byś spowodowane skażeniem przez znajomość innych systemów. Może świeżemu umysłowi pójdzie łatwiej. Poleciłbym też The Shadow of Yesterday, ale do tego wypadałoby dodać garść przypisów a nie chce mnie się. Poleciłbym też strukturę grania z Mythic GM Emulator, a konkretnie jej polskojęzyczny szkic, który można znaleźć w instrukcji na Gawedziarzu, ale tu może brakować sporo kontekstu, żeby tak z biegu tego użyć. Poleciłbym też bardziej staromodne podejście, ale tutaj to dopiero byłby przypis na przypisie a nie wiadomo, czy autorowi pytania o to chodziło. Albo dobra, zarzucę przynętę: Źródła fabuły... I właściwie na razie na tym skończę. Poleciłbym Dungeon World, gdyby nie to, że projekt polskojęzycznej edycji toczy się tempem właściwym dla tego (mimo wszystko bardzo zasłużonego) wydawcy, więc nie wiadomo kiedy i czy w ogóle ujrzy światło dzienne. Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 01-01-2018 o 19:46. |
02-01-2018, 11:27 | #9 |
Reputacja: 1 | System FATE zawsze jakoś mi nie leżał, może właśnie dzięki tej specyficznej mechanice. TSoY ma świetny świat, ale znów ta mechanika mnie w nim odstrasza. Świetne natomiast mi podchodzą systemy oparte na Apocalypse World, w szczególności polecam Monster of The Week gdzie mechanika jest o wiele ładniej wyjaśniona niż w DW i AW.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
08-01-2018, 09:47 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A takie D&D 3 mimo skomplikowania ma bardzo klarowną strukturę rozgrywki i kampanii, tyle że, patrząc na sesje pojawiające się nawet na LI, prawie nikt się jej nie trzyma. Moje propozycje: D&D Starter Set (darmowe zasady tutaj, w kupionym zestawie masz jeszcze przygódkę, itd.) Pathfinder Beginner Box (darmowe zasady tutaj, w kupionym zestawie masz jeszcze przygódkę, itd.)
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 08-01-2018 o 10:00. | |