Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-01-2023, 19:46   #1
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
[TES] UESRPG v3 - mechanika systemu

THE ELDER SCROLLS

UESRPG v3 - mechanika




UESRPG v. 3 to system RPG stworzony przez grupę fanów gier komputerowych spod znaku The Elder Scrolls, ale pomimo wzmiankowanego amatorskiego pochodzenia zestaw podręczników sprawia wrażenie całkiem porządnie złożonego edytorsko. Kontrowersje może budzić część zasad, sprawiających wrażenie napisanych w niejasny sposób, stąd właśnie pomysł założenia wątku, w którym moglibyśmy roztrząsać pojawiające się w zasadach UESRPG wątpliwości.

Na początek kilka informacji podstawowych. Zestaw podręczników jest darmowy, można go znaleźć w linku umieszczonym do zbioru udostępnionego przez Google Disc. Składa się z podręcznika głównego (wersja 3, w zestawie jest również podstawka v2 w charakterze ciekawostki) oraz jedenastu dodatków. Oto ich lista: Player’s Handbook (dodatkowe rasy BG, dodatkowe umiejętności, talenty i cechy rasowe), Scroll of People (zbiór typowych NPCów o różnych talentach i specjalizacjach), Scroll of Beasts (podstawowy bestiariusz), Scroll of Oblivion (opis przyzywania istot Otchłani i poświęcony im bestiariusz), Scroll of Undeath (sztuka nekromancji plus stosowny bestiariusz), Scroll of Thu’um (opis nordzkiej sztuki formowania magicznej mocy w Krzyki), Scroll of Circles (zasady dla redgardzkich sztuk walki bronią białą), Secrets of Dwemers (opis wymarłej rasy Dwemerów oraz ich opustoszałych miast i ukrytych w nich niespodzianek), Tamrielic Artifacts (opis 50 legendarnych magicznych artefaktów), Wonders of the Ayleids (rzut okiem na nację wymarłych Dzikich Elfów) oraz Black Book of Apocrypha (errata dla innych podręczników).


Mechanika oparta jest na kości 1k100. Postacie opisane są ośmioma współczynnikami podstawowymi (Siła, Wytrzymałość, Zwinność, Inteligencja, Siła Woli, Percepcja, Osobowość i Szczęście). Posiadają cechy gatunkowe (Traity), mogą uczyć się talentów i umiejętności. Wszyscy bohaterowie obdarzeni są mocą magiczną, sami decydując rozwijając swoją postać jak dalece będą chcieli skorzystać z tego daru.





Powyższy topik założony został z myślą o stworzeniu miejsca, gdzie w trakcie zabawy moglibyśmy pochylić się nad częścią mechaniczną gry bez wrzucania tego typu rozważań pomiędzy zwykłe sesyjne komentarze.


A teraz przykład mogący zobrazować zastosowanie tego wątku. Alex Tyler napisała do mnie w sprawie intepretacji zasad dla statusu Frenzied (oryginalna mechanika poniżej).

Frenzied. The character is flung into an uncontrollable rage. Frenzied characters gain the following rules: Must attempt to attack the nearest enemy in melee combat each turn if able. May only make All Out Attacks. If not in range of the nearest enemy, must move towards that enemy. May not attempt to flee the fight. Increase SB by 1. Suffer a -20 penalty to all skill tests based on anything except Strength, Agility, or Endurance. Gains an extra SP, which can exceed their SP maximum. Immune to the effects of the stunned condition, fear, and passive wound effects.

Powyższy opis sugeruje wprowadzenie ofiary takiego stanu emocjonalnego w morderczy amok. Alex zawnioskowała, że bitewna furia objawiająca się wyłącznie w stosunku do przeciwnika stoi trochę w sprzeczności z ogólnie przyjętą konwencją, gdzie berserker rzuca się do mordowania każdej żywej istoty, jaką napotka na swojej drodze. Tutaj zasady ograniczają wybór ofiar jedynie do nieprzyjaciół. Sądzę, że możemy w tym przypadku nanieść na mechanikę poprawkę mówiącą, że status Frenzied zmusza ofiarę do atakowania każdego potencjalnego celu w zasięgu broni bez względu na jej przynależność do strony barykady. Co o tym sądzicie?

 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172