Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 18-07-2011, 17:48   #1
 
Pinhead's Avatar
 
Reputacja: 1 Pinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputacjęPinhead ma wspaniałą reputację
PBF a elementy losowe sesji

Witajcie!
Mam pytanie do ludzi bardziej doświadczonych w pbf-ie niż ja.
Czy istnieje jakiś prosty sposób na wprowadzenie do sesji elementu losowego?
Na sesjach na żywo odgrywa on dużą rolę i może nie raz zmienić bieg wydarzeń w sesji. Na przykład w sytuacji, kiedy rzut kośćmi sprawi, że graczowi uda się coś na co MG nigdy bez kości, by nie pozwolił.
Czy w pbf-ie jesteśmy skazani na storytellingowe snucie opowieści, gdzie wszystko zależy od prowadzącego?
Czy mechanika (jakakolwiek) jest możliwa do wprowadzenia na sesji pbf-u?
Czy walki (w konwencji fantasy, sf, czy jakiejkolwiek innej) mogą być prowadzone w sposób, choć zbliżony do tego co na sesjach na żywo?
Jak grałem na żywo w momencie walki sposób narracji (zarówno MG, jak i graczy) zmieniał się. Z barwnych opisów przechodziliśmy na mechaniczne określenia czynności naszych postaci. Sam jako MG prosiłem tylko czasem graczy, by ładniej opisał daną czynność dając mu szansę na bonusowy modyfikator.
Czy można w pbf-ie prowadzić walki właśnie w taki sposób np. w komentarzach, a później literacki opis starcia wstawić w temacie sesji?
Technicznie jest to na pewno możliwe, tylko czy przyniesie oczekiwany rezultat o którym mówię?
I ostatnia kwestia rzuty kośćmi. Czy istnieje jakiś sposób rzucania, co do którego nikt nie będzie miał wątpliwości, że nie jest oszukiwany (np. kilka razy powtórzony, aż do momentu uzyskania oczekiwanego rezultatu)?

Nie chodzi mi w tym temacie o rozwinięcie dyskusji o przewagach storytellingu nad mechaniką, tylko o proste sposoby, podpowiedzi, rady, spostrzeżenia jakie macie grając w pbf w temacie wykorzystania mechaniki i kości.
Mam pomysł na pewną sesją, ale chciałbym wiedzieć jak i czy można w pbf-ie wprowadzić element losowy.
Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi i uwagi.
 
Pinhead jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:25.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172