Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Rozmowy ogólne na temat RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-03-2005, 14:12   #11
 
Moryc Żółw's Avatar
 
Reputacja: 1 Moryc Żółw ma wyłączoną reputację
Nie. Nie masz. Ani się nie rozleci, ani nie przetnie zbroi. Skąd taki pomysł, że miała by się rozlecieć?
 
__________________
Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa...
--------------------------------------------
Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą!
--------------------------------------------
w00t!! w00t!!
Moryc Żółw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-03-2005, 19:39   #12
 
Darnok's Avatar
 
Reputacja: 1 Darnok ma wyłączoną reputację
N Bogów.... HERETYCY!!
Kataną są najwyżej ZBICIA a nie bloki!! To jest zbyt kruche by tym SPAROWAĆ!! Mozna ZBIĆ cios.
Ja widze sprawę w ten sposób: Refleks jest szansą zarówno zbicia jak i odskoku. W ten sposób oszczędzamy czas. Nie wiem jak wy, ale ja jak gram w L5K wychodzę z załozenia, ze moi gracze chcą fajnych opisów i dynamicznej walki. A jak walka moze byc dynamiczna, gdy po ciosie przeprowadzasz test na zbicie/parowanie a potem jeszcze na mimion innych rzeczy??
Poza tym tak właśnie wyglądała walka u japońców. Jedno cięcie, jeden trup. To europejczycy z takim zamiłowaniem prali się po pyskach przez długi czas a potem szli połamani do domu. W Rokuganie nie ma pomiłuj......

[ Dodano: 2005-03-09, 19:42 ]
Cytat:
fronchus - a co powiesz na to, że parująca katana przecina tę atakującą, tak na złość? I kto ma teraz rację? Obie ustawiają się ostrzami do siebie. Co teraz?
PALIĆ HERETYKA!! :P :P
 
Darnok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2005, 15:30   #13
 
Moryc Żółw's Avatar
 
Reputacja: 1 Moryc Żółw ma wyłączoną reputację
Co do dynamiki, to w dnd już była taka zasada, że jeden gracz rzuca, jak dajesz opis innemu. I wszystko jest cacy.

Skąd wiesz, że tak właśnie wygląda walka? Na pewno nie z filmów, bo tam parują, aż miło. Ja sam walcząc na bokkeny wykorzystuję i parowanie i zwody.
 
__________________
Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa...
--------------------------------------------
Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą!
--------------------------------------------
w00t!! w00t!!
Moryc Żółw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 10-03-2005, 17:37   #14
 
Darnok's Avatar
 
Reputacja: 1 Darnok ma wyłączoną reputację
Istotnie nie z filmów. Miło, że masz o mnie na tyle wysokie mniemanie, by nie brać mnie za kagoś, kto swoją wiedzę czerpie z filmów.
1. Miałem w łapach katanę. Jakbym się wkurzył, to bym ją ppołamał kolanem.
2. katany były nieco inaczej wykuwane, kładąc nacisk zwłaszcza na twardość. Chodzi mi o impregnację ich ostrza glinką krzemionkową (jeśli mnie pamięć nie myli ) i węglem. Tak jak diament jest najtwardszy na ziemi a da się go łatwo ukruszyć, a tyle właśnie katana pęknie mimo swojej wypak twardości.
3. Bokken to nie żelazo. Zwody- spoko. Zbicia- spoko. Ale nie parowanie. Nie żelazem.
 
Darnok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-03-2005, 08:18   #15
 
Moryc Żółw's Avatar
 
Reputacja: 1 Moryc Żółw ma wyłączoną reputację
A co z iai-jutsu? Mało kiedy (o ile wogóle) zdarzało się, że jeden z pojedynkujących się było tyle szybszy, że udało mu się przeciąć bez odbicia miecza.
 
__________________
Smoki są jak autobusy... Czekasz na nie latami, a nagle zjawiają się dwa...
--------------------------------------------
Nie martwcie się! Żółw Moryc uratuje was przed zagładą!
--------------------------------------------
w00t!! w00t!!
Moryc Żółw jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-03-2005, 21:54   #16
 
Darnok's Avatar
 
Reputacja: 1 Darnok ma wyłączoną reputację
Nie odbicia, lecz zbicia. Fizyka jest zbyt bezlitosna. Może tak:

Zbicie- zmiana toru lotu cudzego miecza za pomocą własnego miecza czyli delikatnego uderzenia w bok cudzego. By nie tracił rozpędu ale nie leciał na mnie.

Odbicie/ blok-zatrzymanie cudzego miecza własnym mieczem.

Ja to tak widzę.
 
Darnok jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-07-2005, 11:16   #17
marlon
 


Poziom Ostrzeżenia: (0%)
Pozwolę sobie się wtrącić.
Otórz jeśli chodzi o iai to tam obroną są przede wszystkim uniki. Generalnie w walce kataną unik jest podstawą obrony, ale czasem nie ma siły i ostrza spotkać się muszą. Jeśli się jednak spotkają to nie jest to "parowanie" na styl zachodni, jak ktoś już o tym wspomniał, słowo "zastawa" bardziej tu pasuje. Miecz ustawia się tak, by klinga przeciwnika po nim zjechała nie trafiając nas. Więc jest to raczej przejęcie i zmiana kierunku uderzenia a nie zatrzymanie go. Taki manewr łączymy z unikiem i wyjściem do kontrataku.

W kenjutsu, tak jak pisał Darnok są jeszcze zbicia. Wprowadzamy nasze ostrze w "ślizg" po ostrzu przeciwnika i odpychamy je. Cholernie trudne technicznie swoją drogą. Patrząc na mechanikę gry możnaby więc coś w stylu "parowania" wprowadzić, ale po co? Zgadzam się z Darnokiem, walka powinna być szybka, taka jest już specyfika walki na katany. Jeśli ktoś uważa inaczej, niech poogląda Kurosawę trochę, albo z nowszych rzeczy Zatoichi.

Pamiętajmy, że katana to broń dwuręczna. Broń dwuręczna do fechtunku raczej się nie nadaje. Jednocześnie jest to broń lekka. Obie te rzeczy sprawiają, że naturalne jest pójście w kierunku szybkości i zwodów niż wymiany ciosów. No i nie do zlekceważenia jest fakt, że samuraje to "tekstylni" Ja wiem, że większość graczy biega non stop w zbrojach, ale w rzeczywistości tak się nie działo. Tekstylia jak wiadomo ostrza nie zatrzymają i walczący mają tą świadomość. Ciosy są więc konkretne i zasadniczo jedno trafienie powinno kończyć sprawę, więc jeszcze raz, nie ma sensu "parować" narażając się na ryzyko uszkodzenia broni, trzeba obejść atak i samemu zadać decydujący cios. Czym szybciej tym lepiej.

meph myslał ze jest kozak ale niestety nie jest
 
  Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16-08-2005, 06:58   #18
 
Korume's Avatar
 
Reputacja: 1 Korume ma wyłączoną reputację


Cytat:
Napisał fronchus
Ja wiem że jeżeli katany się zetkną ostrzami to niech wygra lepsza. Mogą popękać ale jeżeli katana jest naprawdę mistrzowsko wykonana, może przeciąć z łatwością europejską stalową zbroję.
Widze elementarny brak znajomosci fizyki
 
__________________
Pumpin` iron
Korume jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-02-2006, 22:44   #19
 
Kulek's Avatar
 
Reputacja: 1 Kulek ma wyłączoną reputację


Chyba wtrące swoje trzy grosze:
W L5K istnieje trudność trafienia samuraja? Im on lepszy tym jest ona wyższa. Według mnie zasada jest prosta: im PT jest wyższe tym lepiej samuraj się broni. Jak potrafi czyli unikając, parując, trzymając wroga na dystans czy w dowolny inny sposób. Pełna obrona jest niczym innym jak rezygnacją z ataku na rzecz lepszego unikania. Samuraj nie musi unikać tak, by jeszcze wyprowadzić cios, więc ma wiecej możliwości. I nie ma co tego komplikować. Mechanika L5K jest wspaniała w swojej prostocie i zbytnie komplikacje tylko szkodzą.
A dla tych którzy koniecznie chcą parować. Wystarczy przyjąć że rzut na Pełną Obrone można wykonać odpowiednią umiejętnością Bujutsu i zachować jedną kość. Proste i skuteczne.
Wszystkich miłośników L5K pozdrawia nie znoszący fizyki, metalurgii i dążenia do maksymalnego realizmu Kulek
Zapraszam do polemiki.
P.S. Katana nie złamie się dopóki nie złamie się duch dzierżącego ją samuraja. Przynajmniej w Rokuganie, bo w realu jeśli coś dało się wykonac, to da się tez zniszczyć
 
Kulek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-01-2007, 10:21   #20
 
Mruf's Avatar
 
Reputacja: 1 Mruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetnyMruf jest po prostu świetny


Ten temat nie dotyczy tylko L5K, więc dołożę trzy grosze.
W mojej autorce są trzy rodzaje obrony - realizuje się przez 1. Unik 2. Parowanie 3. Zasłonę tarczą. Unik to wiadomo - odskok - zejście z linii ciosu. Zasłona tarczą - oczywista sprawa. Parowanie - to wykorzystanie broni w sposób zblizony do tarczy. Nie zawsze tak można - nie da się mieczem zasłonić przez ciosem topora, młota czy maczugi. Dlaczego? To proste - broń szlag trafi, nie zdzierży zwarcia z bronią o tak skondensowanym środkiem ciężkości, niemałej zresztą.
Wiele systemów olewa ten aspekt - dnd, KC - tam nie ma znaczenia, że sztyletem broni się przed dwuręczniakiem - jest obrona broni i finito. Fe, nieładnie. Zero realizmu.
 
Mruf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 21:48.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172