|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
28-06-2011, 22:50 | #31 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
03-07-2011, 19:01 | #32 |
Reputacja: 1 | Cyberpunk w którym wystarczy trafić kogoś w głowę. Zdaje się że neuroshima też pozawala całkiem sprawnie kogoś wyłączyć z walki. L5K, i zasada powtarzanego 0. Wyżej przedstawiony warhammer. Są oczywiście systemy które bardziej stawiają na heroizm i w tym wypadku postawię na Dnd oraz Earthdawna. Więcej nie przychodzi mi do głowy. Oczywiście mówimy o stosowaniu mechaniki.
__________________ He who runs away lives to fight another day |
03-07-2011, 21:44 | #33 |
Reputacja: 1 | Co prawda nie jestem jeszcze za bardzo znajomy z tym systemem, ale w Savage Worlds też będąc superhipermega można dostać łomot jednym ciosem od kogoś kto jest tylko super.
__________________ Pół człowiek, a pół świnia, a pół pies ^(`(oo)`)^ |
09-07-2011, 00:15 | #34 |
Reputacja: 1 | W neuro nasz MG*1 czasem przymyka oko na to, że rana jest krytyczna i pozwala jakoś się wyleczyć, bo system strasznie zgonogenny. Do czasu aż nie wbijemy zręczności na wysoki poziom, umiejętności strzelania na przynajmniej IV i może odporność na ból. Po tym można być nie do ruszenia. *1 Co? Ja jestem tam mistrzem? Serio? Ehhhh...
__________________ Także tego |
29-04-2012, 13:04 | #35 |
Reputacja: 1 | Dosyć spóźnione ale dołączę się do paru dobrych słów o systemie Savage World`s od Avarona. Przede wszystkim savage jest najelastyczniejszym systemem jaki dotąd poznałem, a trochę ich i tak było. Właściwie nawet nie do końca nazwał bym go systemem a pudłem z klockami z których zrobisz co Ci się spodoba. Ilość i wszechstronność settingów do tego systemu sama w sobie to odzwierciadla. System jest bardzo prosty i intuicyjny dla początkujących, oczywiście nie zagłębiając się jakoś bardzo w szczegółowe zasady dla MG. Jeśli ktoś się z tym nie zgadza niech przeczyta jazdę próbną, czyli startowe zasady dla graczy. http://wydawnictwogramel.pl/download/Jazda%20Probna.pdf całe 16 stron z dużą ilością obrazków jeśli kogoś męczyły by same napisy :P . Ogólnie uważam, że SW jest trochę trudny do ogarnięcia właśnie dla początkującego w tym systemie MG a nie graczy. Uważam tak z tego względu iż SW ma bardzo dużo możliwości edycji. Sporo zasad dodatkowych, mnóstwo przewag których wszystkich nie sposób spamiętać. Jednakże MG który poprowadził już parę sesji w wybranych przez siebie realiach i określonymi zasadami na pewno nie ma już z tym takiego wielkiego problemu. Prawdą jest również fakt, że z jednym podręcznikiem można grać w każdym świecie i kombinacji zasad. Do systemu naprawdę heroicznego też może być w tym wszystkim daleko. Nie dość, że już zabranie fuksów może mocno napsuć krwi, gdy początkująca postać ma max jedną cechę na full a to i tak mocnym kosztem innych, to taka kara -3 która zbiera się błyskawicznie, gdy po pierwszej ranie każdy test idzie coraz ciężej, to naprawdę wyklucza jakiś niebotyczny heroizm. Poza tym czy to takie trudne zwiększyć poziom trudności testów do 6? Taka mała modyfikacja a już mistrz świata ma ok 50% szans, że mu się nie powiedzie :P. Jeśli zaś ktoś chce naprawdę poczuć swoją śmiertelność polecam jeden z darmowych dodatków http://wydawnictwogramel.pl/download...ohaterstwa.pdf "Kulisy Bohaterstwa". Rozgrywkę tam prowadzi się blotkami. Jak ktoś spróbuje szybko zmieni zdanie, że w SW trudno o śmierć. Fanom realizmu za to polecam w ogóle porzucenie systemu blotek i traktowanie każdego wroga jako kogoś poważniejszego niż byle chłystek. W końcu w rzeczywistości nawet dziecko z nożem może być bardzo niebezpieczne. Na koniec spytam ile systemów papierowego rpg da się bez większych modyfikacji przenieść na stół do bitewniaków? Może są takie systemy, wszystkich nie znam więc jeśli ktoś zna inny niż SW to chętnie dowiem się jaki Link do tematu z materiałami http://lastinn.info/pozostale-system...ge-worlds.html
__________________ "Miłość której najbardziej potrzebujesz to Twoja własna do siebie samego" Ostatnio edytowane przez JPCannon : 01-02-2013 o 20:35. Powód: link |
04-11-2012, 06:24 | #36 |
Reputacja: 1 | Jesli ktos jest kompletnie zielony, to zaczac mozna od podstaw. RPG - to taki symulator hipotetycznych sytuacji (definicja wlasna, nie czepiac sie). Jesli ktos nie wie jakie RPGi moglby polubic, to niech odpowie na proste pytanie: "jakie ksiazki lubi, lub jakie filmy lubi, albo komiksy itd. itp.". Jesli horror, to niech szuka RPG w tych klimatach Jesli sredniowieczne, to sredniowiecze itd. itp. Moim zdaniem, nie ma co polecac, bo sa kiepskie lub niszowe RPGi, ktore ktos moze uwielbiac. W tym drugim sensie, chyba l5k i Dzikie Pola, za takie uchodza. Jak ktos ma problem ze znalezieniem graczy, to mam dla niego jedna rade. Olac takich "graczy" i na lastinn`e, napisac rekrutacje a znajdzie sie cala kolejka chetnych. A najfajniesza rada to: Zawsze mozna wlasny system wymyslic, a jesli sie nie ma pojecia o RPG-ach, to tym lapiej, bo nieswiadomie mozna wpasc na taki pomysl, na jaki jeszcze nikt nie wpadl.
__________________ ,,Ruchów na pozór jest wiele, ale tylko nieliczne są możliwe, a każdy kolejny zamyka drogę innym". Ostatnio edytowane przez secutor : 06-11-2012 o 21:47. |