|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-06-2017, 12:35 | #11 | ||||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
<Więc coś z cyklu: "Kurde, jeszcze nie jestem dość doświadczony, aby rozgryźć jak wkłada się hełm na głowę" nam się szykuje...> Cytat:
Cytat:
D&D, wieloklasowość dokładnie. :/ Rozwijając dodatkową klasę w pewnym momencie wdepniesz w karę. Nawet nie znam tego systemu, a o tym wiem. ;-; I sorka, ale to dość znana mechanika, więc usprawiedliwień nie ma. Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Moni : 02-06-2017 o 21:17. | ||||||
02-06-2017, 13:02 | #12 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
| ||
02-06-2017, 13:08 | #13 |
Reputacja: 1 | No tak, ale jak ma się nie trenowanie przez miesiąc do dania sobie - do siły, aby dać + do wiedzy? To co innego niż "Od wielu tygodni w sesji nie rozwijasz siły, więc osłabłeś". |
02-06-2017, 13:17 | #14 |
Reputacja: 1 | Dyskusja nad systemem jest trochę nie na miejscu gdy nie ma się ciekawego świata. Mechanik uniwersalnych jest wiele np. na GURPS, FATE. Tworzeni kolejnej nie jest potrzebne.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
02-06-2017, 13:20 | #15 |
Reputacja: 1 | Raczej: Przez dwa miechy siedziałeś i wkuwałeś encyklopedie na pamięć. Dzięki temu masz + do wiedzy i - do siły. A garba i słaby wzrok w gratisie Ale by ten rodzaj "Awansu" miał sens to okresy nieużywania siły czy czegoś tam musiały by być długie. Inaczej to po prostu będzie mechaniczne przetasowanie statystyk. --- edit: Fakt, brak ciekawego świata połozy i najlepszą mechanikę. |
02-06-2017, 13:20 | #16 |
Reputacja: 1 | Mechanika nie ma znaczenia dla sesji RPG tak bardzo, jak świat czy fabuła. Jasne, że często jedno z drugim jest związane dość mocno, ale a) istnieje szereg mechaniką uniwersalnych, które można dopasować do każdej fabuły b) gry z fatalną mechaniką a ciekawym światem mają się lepiej niż te z wspaniałą mechaniką i światem słabym (patrz Eclipse Phase, Earthdawn/Shadowrun). Szczególnie ma to znaczenie w PBF, gdzie przez to, że jest wiele czasu na odpisy, mechanika może być skrajnie toporna i trudna, ale i tak zwykle jej nie widać OP'ie, jeśli mogę coś poradzić - nie fiksuj się na "obronie" mechaniki świata, ale pokaż w rekrutacji że sam świat jest fajny, ciekawy, inny niż wszystkie. Albo nawet jeśli świat jest "generic fantasy", to daj nadzieję, że twoja fabuła/scenariusz wywali graczy z butów. Mechanikę można zawsze zmienić, ulepszyć, modyfikować (zdarzały się nawet sesje na LI, gdzie mechanika zmieniała się w połowie gry). Mało kto też zaczyna sesję, bo lubi akurat ten czy inny "silnik". Zaś źle zaplanowana fabuła to niestety śmierć dla sesji... zawsze i nieodwołanie.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
02-06-2017, 13:30 | #17 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Wybacz, ale to ciebie pozwą o plagiat.
__________________ Mother always said: Don't lose! | |
02-06-2017, 14:05 | #18 |
Reputacja: 1 | Nie chciałem o tym pisać wcześniej bo to są kwestie prawne, lecz muszę się zgodzić z Seachmall'em. Jeśli byś wydał w podobnej formie, to co nam przedstawiłeś i zarobił na tym, chociażby na papierze, złotówkę to wpadłbyś do szamba po czubek głowy. Mogli by cię ściągać autorzy systemów, książek (np. wiedźmin - Sapkowski, CD Projekt RED, Matel itd., itp.) a na walkę, z góry przegraną, z tymi firmami ciebie nie stać. Mogę nawet uwierzyć, że jesteś doskonałym gawędziarzem, jednakże do stworzenia ciekawego świata, nie mówiąc już o mechanice, potrzeba całkiem innych umiejętności i poświęcenia setek jeśli nie tysięcy godzin poważnej pracy nad światem. Świat można stworzyć bez mechaniki. Machnika jednak potrzebuje współtwórców/testerów znających jego mechanikę. Od lat nie słyszałem o osobie która potrafiła by to zrobić samodzielnie. Oczywiście nie zniechęcam, lecz na razie to co przedstawiłeś nie zainteresowało by do pomocy w testach nikogo, nie mówiąc już o kupnie. Nie twierdzę, że nie wydasz tego systemu własnym sumptem, są w końcu "wydawnictwa", ja bym je nazwał drukarniami, reklamujące się wydawaniem książek, lecz cały koszt leży wtedy po stronie autora. Moja propozycja przedstaw nam lepiej świat w rekrutacji zachęć ciekawą przygodą i od tego zaczynaj, bo jak na razie nikogo do zagrania nie zachęciłeś.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
02-06-2017, 14:32 | #19 |
Reputacja: 1 | Moja osobista sugestia. Porzuć różne podtypy mieszańców, oraz główne rasy rodzime. Zrób świat, pełny wszelkiej rasy mieszanek, gdzie Orkolud, będzie rasistą wobec Orkoelfa. Będzie trochę bardziej oryginalne i pozwoli na ciekawe interakcje.
__________________ Mother always said: Don't lose! |
02-06-2017, 14:50 | #20 |
Reputacja: 1 | Moim zdaniem, nie widzę wśród wymienionych ras stworzeń, które nie byłyby obecne w całej masie literatury i różnorakich produkcji w klimacie fantasy, a nie brałyby się z baśni, legend, czy mitologii. Spadkobiercy Snorriego Sturlusona i innych twórców mitologii skandynawskiej tudzież germańskiej byliby bogaczami, gdyby obecność elfów czy krasnoludów uznać za plagiat. Z konkretnymi wariantami elfów rzeczywiście jest problem, ale o ile pamiętam, fakt że istnieją pewne paralele i podobieństwa między Warhammerem a Warcraftem, nie doprowadził do tego, że seria Warcraft została zniszczona posądzeniami o plagiat. Istnieje również taka kategoria w prawie autorskim jak "dzieło inspirowane." Plagiat miałby miejsce gdybyśmy mieli do czynienia z klonem innego systemu, z pozmienianymi nazwami. Faktycznie trzeba przyznać że wprowadzenie potrzebuje wielu zmian, żeby zachęcić więcej graczy. Mnie na przykład spodobała się koncepcja ścisłej specjalizacji, ale mam tę świadomość, że nie jestem reprezentatywny. |