Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Świat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy

Świat Mroku Świat Mroku


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31-01-2007, 13:05   #1
Banned
 
Reputacja: 1 Rhamona nie jest za bardzo znany
Życie czy Materia kontra Wampir i Wilkołak

Witam wszystkich zapaleńców Maga (humor mi dziś dopisuje) i zapodaję tym razem temat o Magu.

Cytat:
Napisał Bortasz
Z Ratkinem, się zastanawiamy czy Życiem można kontrolować Wampirzą krew oraz blokować możliwości transformacji Wilkołaków w ich formy.
Czy w pierwszym wypadku trzeba Materii bo wampir w ogóle nie żyje.
I czy W drugim można im to co najwyżej utrudnić a przydałby się jeszcze Umysł i Duch.
Jakie jest twoje zdanie na ten temat?
Cytat:
Napisał Solfelin
Wampir jako istota martwa - może być kontrolowana przez Materię. Ale pewne jego działania, również używanie Krwi oraz transformacja Wilkołaków wymaga Życia.
Ujmijmy to tak: wampira w stanie ruchomym można poddać działaniu Życia;
w stanie unieruchomionym, wlicza się w to też letarg oraz normalne "spanie" wampira (poza stanem zakołkowania) możliwe jest tylko użycie Materii (bo wtedy wampir jest nieżywy), dopiero działanie Krwi ("obudzenie" się ze snu do dalszego życia nocnego) ożywia go - wtedy wchodzi w grę Sfera Życia.

Transformacja Wilkołaka jest typowo działaniem Sfery Życia. Jednak działanie na niej Maga to akcja trudna i złożona.
Cytat:
Napisał Ratkin
Solfelin, patrząc pod kątem zasad z podręcznika wyraźnie pisze że trzeba udziału Materii zawsze. Gdyby było prawdą z punktu widzenia zawartości podręczników to na wampira w trakcie snu nie działało by np światło słoneczne a go jednak pali więc moim zdaniem nie masz racji. Wole już uznać że wampira można traktować czystym Życiem ale na powiedzmy dopiero 4, mógłbym zrozumieć to co w podręczniku czyli że ta Materia jest potrzebna razem z Życiem, ale to co piszesz to pierwszy raz słyszę przyznam szczerze.
Zapraszam przede wszystkim trzech zainteresowanych panów. Oczywiście wszystkich innych, którzy chcą się wypowiedzieć na ten jakże ciekawy temat również.

Pozdrawiam
 
Rhamona jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-01-2007, 20:52   #2
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Jeszcze odpowiedź do ostatniej riposty Ratkina:

Cytat:
Materii? Hmm. O ile dobrze pamiętam, to przy przemianie samego siebie (wyglądu) raczej to jest niepotrzebne.

Światło słoneczne może działać na Wampira. A co, na ziemię nie może działać woda, tylko dlatego, że to jest mniej "żywy" organizm od człowieka?

Bierz racjonalnie to, co piszą w podręczniku i to co trzeba samemu dopisać.
* * *

Cytat:
Napisał Ratkin
Do Solfa...
Takie gadki o interpretacji zasad to nie do mnie proszę. Ja podaje za podręcznikiem że dlatego że wampir jest ani zywy ani martwy żeby efekt chwytał go potrzeba zarówno Życia jak i Materi, taki unikalny wg zasad przypadek, ot co. Tyle, ja wiem że Narrator może zmieniać wszystko, jeśli to potrzebne to powinien, ale jeśli nie to ma się jakaś podstawę w postaci podręcznika od której się ewentualnie odchodzi wiec tylko podaje że ta sprawa jest jasno opisana i że osobiście nie widzę powodów by ją zmieniać. Oczywiście wszystko jest wolą Narratora, tylko że jak Narrator zmienia wszystko jak leci z zasady a nie bo coś jest niejasne to juz jest dla mnie "autorski system zbliżony do Maga". I nie widziałbym w tym nic złego w takim podejściu zastrzegam - sam też tak robię mam ochotę korzystać z zasad z Sorcerers Crusade i walnąc graczowi czasem żeby się zastanawiał co się dzieje pozytywny paradoks jak tam...
Przepraszam, a czy ja mówię inaczej? Ja tylko objaśniam, kiedy można/konieczne jest użycie magyi Życia, a kiedy Materii. Czytajmy ze zrozumieniem.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-02-2007, 13:56   #3
 
Junior's Avatar
 
Reputacja: 1 Junior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputacjęJunior ma wspaniałą reputację
Zdaje mi się że powyższy wątek służyć może li tylko prezentacji subiektywnych spostrzeżeń. Wszak jest to kwestia tak subiektywna i oparta na wartościach wyimaginowanych, ze jedynym skutecznym rozwiązaniem jest dostosować się do woli Miszcza Gry.

Ale to nie przeszkadza zaprezentować owe subiektywne spostrzeżenie.
Moim zdaniem martwą tkankę nie uda się kontrolować przy pomocy sfery życia. Zdaje się że znacznie skuteczniejsza powinna być materia (choć jak wszystko zapewne i wampir uległ by odpowiednim efektom z arsenału pierwszej). Czy sama krew wampira ulega efektom sfery życia? Według mnie odpowiedź jak poprzednio: nie.

Po pierwsze krew jest esencją żywej istoty. W przypadku istot martwych jest esencją ich martwości. W świecie wampira zauważam masę odniesień do martowości wampira. Jego nienaturalności która koncentruje się w koło nienaturalnej krwi. Martwej krwi. Czyli wnioskuje indukcyjnie z pełnym rozmachem.

Po drugie myślę że krew wampira nie spełnia kryteriów krwi istoty żywej. Myślę że transplantacja krwi z wampira była by nieszczęściem. A żywa istota funkcjonowała by tylko dzięki właściwością magicznym owej krwi. Bynajmniej nie biologicznym. Nie mogę mieć w tym względzie pewności, ale zadając sobie pytanie: czy krew wampira spełnia wszystkie wyznaczniki krwi istoty ludzkiej, nie umiem odpowiedzieć twierdząco. Więc strzygę to brzytwą Okhama. W kategoriach analitycznych: jeśli człowiek wypije krew wampira (zmiesza tę ze swoją) staje się ghulem. Czyli wciąż zachowuje cechy ludzkie. Jeśli człowiek zostanie pozbawiony własnej krwi i napojony krwią wampira, umiera. Staje się istotą biologicznie martwą. Nie umiera na skutek braku krwi. Każdy mistrz Verbena powie, że człowiek pozbawiony krwi jest do odratowania. Ale napojony krwią wampira umiera. Można więc sądzić że taka krew jest krwią martwą. A wiec? Magia sfery życia nie powinna na taka oddziaływać.

W przypadku wilkołaków kwestia jest prosta. Magia życia? Proszę śmiało. Ale w paradygmat jest mocno wpisane ekstremalnie mocne powiązanie wilkołaków z życiem. Na tej podstawie sadził bym że próba zmiany fizyczności wilkołaka nie dość że była by wulgarna, to jeszcze arcytrudna.

Pozdrawiam
M.
 
__________________
To nie lada sztuka pobudzać ludzkie emocje pocierając końskim włosiem po baraniej kiszce.
Junior jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-02-2007, 16:01   #4
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 1 Solfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumnySolfelin ma z czego być dumny
Hm, wspomnę o Rodzinie Wschodzie.
W niej to zawarte jest doskonałe połączenie, którego mogli doświadczyć ci, którzy to zauważyli.

Widzimy, że na Kuei z przewagą Yin działa drewno a na Yang metal. Co to oznacza?

Yin to energia "martwa", energia śmierci. Działa na wampiry z przewagą tej energii drewno - a zatem: kołek drewniany!

Teraz kolejny wniosek: wampir (Kainita) jest stworzeniem Yin, czyli martwym.

Hm. Dlatego mogę się przychylić do tego, że wampir jest całkowicie martwy i należy użyć Materii. Zwłaszcza, że "Krew" Kainity jest energią Yin, de facto.

Potwierdza to jeszcze Przemiana. Z Maga wiemy, że Awatar człowieka umiera podczas Przeistoczenia (Spokrewnienia). Dlatego, "Życie" z niego się ulatuje.


Wcześniej, gdy mówiłem o wampirze i działaniu Życia, miałem na myśli jedynie Moc jego Krwi. Jednak biorąc pod uwagę fakt z RW jednak przyjąłbym opcję działania Materii na wampira (Kainitę).
Jednak, gdy mówilibyśmy już o Kuei-jin - to na wampiry z odrobiną Yang, konieczna byłaby Sfera Życia.
 
__________________
Soulmates never die...
Solfelin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 03-02-2007, 18:13   #5
Banned
 
Reputacja: 1 Rhamona nie jest za bardzo znany
Nie jestem specjalistką od sfer, ale wydaje mi się, że do Magyi przeciwko wampirzej Krwi (lub nawet samych wampirów) potrzebna jest również Pierwsza. Krew Wampirza, nosi przecież Kwintesencje, a cały Wampir to nie jest przecież zwykły trup, lecz istota tak jakby magiczna.

Na dobrą sprawę osobiście byłabym skłonna aby do wszelkich Rot przeciwko wampirom należy użyć kombinacji trzech Sfer - Życia, Materii i Pierwszej (minimum - bo zależy jeszcze co chcemy z wampirem zrobić...)

Życie jednak dlatego, że uważam, że wampir nie jest do końca martwą istotą. Może też nie jest żywą, bardziej nieumarłym.
Gdy prowadzę Wampira uznaje, że nie wszytskie organy ulegają rozkładowi. Mózg wciąż pracuje, serce również, komórki związane ze słuchem, węchem, smakiem i dotykiem. A co z przełykiem, oczami i skórą? A co z mięśniami wampira?

Nie zgodzę się z Juniorem, że pod wpływem krwi wampira, człowiek umiera. Moim zdaniem on właśnie przestał umierać. Nie zgadzam się też z twierdzeniem, że wampir to chodzący trup. Magya wampira tkwi w jego krwi i to ona powoduje, iż najważniejsze dla organizmu wampira organy nie ulegają rozkładowi, a wręcz rozwijają swe możliwości.
 
Rhamona jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-05-2007, 16:27   #6
 
Tsumanu's Avatar
 
Reputacja: 1 Tsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodzeTsumanu jest na bardzo dobrej drodze
Cytat:
Napisał Rhamona
Nie jestem specjalistką od sfer, ale wydaje mi się, że do Magyi przeciwko wampirzej Krwi (lub nawet samych wampirów) potrzebna jest również Pierwsza. Krew Wampirza, nosi przecież Kwintesencje, a cały Wampir to nie jest przecież zwykły trup, lecz istota tak jakby magiczna.
Z technicznego punktu widzenia to nawet zwykły człowiek jest magiem i zbudowany jest z Kwintesencji. Jego krew też posiada kwintesencję.
Z tego co mi wiadomo co do wampirów to jest tak samo jak Czy można wampira zamienić w krzesło? Krzesło jest żywe, wampir też, więc życie wystarczy, nie? Otóż nie. Materia zawsze przy wampirze jest niezbędna.

Z wilkołakami jest już łatwiej. Życie starczy, żeby takiego uziemić ^^
 
Tsumanu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 18-12-2019, 11:18   #7
 
Mi Raaz's Avatar
 
Reputacja: 1 Mi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputacjęMi Raaz ma wspaniałą reputację
Odkopałem ten temat, ponieważ aktualnie dostępne podręczniki rozwiewają wątpliwości w tej kwestii. Sprawa jest dość dobitnie wyjaśniona w M20.

Strona 546 podręcznika głównego mówi jasno:

Efekt samej sfery Życia nie działa na Wampiry, Zmiennokształtnych, Duchy (ghosts), Duchy (spirits) ani na Fae.

Zmiennokształtni ze względu na powiązanie z duchami wymagają użycia Życia 4 lub 5 w połączeniu z Duchem 3. Co więcej jeżeli chce się zmienić ich kształt, to trzeba się nastawić na to, że będą mogli samemu zmienić formę wydając punkt gniewu. (M20 How You do that, strona 20)

Wampiry wymagają analogicznie Materii działającej na ich nieożywioną część. W przypadku wampirów również mogą wrócić do pierwotnej formy, jeżeli maja dostęp do zdolności zmieniających ich ciało (np. dyscyplina Protean/Vissitude)

Do tego dochodzą też dość jasno rozpisane metody wzajemnego kontrowania dyscyplin/sfer/darów.
 
__________________
Wszelkie podobieństwo do prawdziwych osób lub zdarzeń jest całkowicie przypadkowe.

”Ludzie nie chcą słyszeć twojej opinii. Oni chcą słyszeć swoją własną opinię wychodzącą z twoich ust” - zasłyszane od znajomej.
Mi Raaz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 22-12-2019, 22:58   #8
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Mi Raaz, wstyd. Nie dość, że dostajesz order złotej łopaty to jeszcze udzielasz w pewnym sensie złej odpowiedzi . Oczywiście, część dotycząca zawartości V20 jest prawdziwa, jednakże nie trzeba było czekać na tą edycję aby rozwiać wszystkie wątpliwości.
Już w samym podręczniku podstawowym do 2 edycji Maga (który stanowi punkt wyjścia do jakichkolwiek rozważań) mamy informację o potrzebie używania łączonych efektów Materii i Życia. Odsyłam do strony 233. Informacja ta jest wielokroć powtarzana na płaszczyźnie naprawdę dużej ilości podręczników. Zacytowana wypowiedź Ratkina powinna rozwiać wszystkie wątpliwości.
W większości podręczników (w tym podręczniku podstawowym, a także niesławnym Czynniku Chaosu ogólnie nerfiącym czaromiotów na rzecz crossoveru) nie ma nawet pół słowa aby używać kontra wilkołakom dodatku sfery Ducha. Zatem taka jest odpowiedź na płaszczyźnie 1 i 2 edycji. W edycji rev. sprawa wampirów wygląda podobnie. W edycjach 1 i 2 nie dodajemy ducha, natomiast rev...

Wzmianka łączeniu sfer z magyą Ducha znajduje się w Mage Storytellers Handbook do edycji rev, przy czym traktuje to w sposób dość... dziwny. O ile połowiczna redukcja obrażerń przy braku Sfery brzmi ok, to sama idea jest sprzeczna z metafizyką przekraczania rękawicy w obu systemach. Tutaj też jest zabawnie, bo jest wzmiannka, iż w Umrze wystarcza sam Duch bo wilkołak jest po drugiej stronie duchowem. Zatem skąd to wymaganie Ducha po naszej stronie? Głupie. Strona 204 dla zainteresowanych. Też mamy 100% wyjaśnienie na płaszczyźnie edycji rev. Można co najwyżej się z nim nie zgadzać (co zresztą polecam - traktować wilkołaki po naszej stronie identycznie jak inne duchy pod wpływem czaru materializacja w aspekcie wzorca).
W każdym razie nie trzeba byłol aż do V20 czekać
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.

Ostatnio edytowane przez Johan Watherman : 22-12-2019 o 23:10.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:50.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172