Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Åšwiat Mroku
Zarejestruj się Użytkownicy

Åšwiat Mroku Åšwiat Mroku


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 04-09-2013, 13:22   #61
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Wydatek siły woli nie wlicza się (nie zwiększa) do puli kości, a generuje "automatyczne" sukcesy - IIRC mechanikę...
Podobnie nie kojarzę dodawania kości za ekwipunek czy specjalizację (obniżają one ST, a nie dodają kości)...
Oczywiście jeżeli poruszamy się w "starym" WoD. ;[
W "nowym" nie pomnę teraz zupełnie jak ta sprawa wyglada... (więc moze rozmawiamy o dwu różnych sprawach)

Nie będę się tutaj kłócił, bo nie mam podręcznika pod ręką - zresztą nie o tym wątek...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-09-2013, 13:36   #62
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
Requiem to nowy świat mroku, chyba że czegoś nie wiem .
A co do zagmatwania - po opanowaniu konceptu trójstopniowego budowania pul [bo praktycznie każdy rzut ma trzy elementy dodające kostek], jedyna zaawansowana matematycznie umiejętność to szybkie liczenie ile 8semek, 9tek, i 10tek wyturlało sie na stole.
Do tego polecam kości które te trzy cyferki oznaczają inaczej, np oczobijnym drapieżnym żółtym.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-09-2013, 22:36   #63
 
Delon's Avatar
 
Reputacja: 1 Delon nie jest za bardzo znanyDelon nie jest za bardzo znanyDelon nie jest za bardzo znanyDelon nie jest za bardzo znany
Przepraszam - GMC!?
 
__________________
But now I'm not an artist I'm a fucking work of art
I've got an F and a C and I got a K too
And the only thing that's missing is a bitch like you
Delon jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-09-2013, 01:07   #64
Konto usunięte
 
Velg's Avatar
 
Reputacja: 1 Velg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetnyVelg jest po prostu świetny
Cytat:
Napisał Delon Zobacz post
Przepraszam - GMC!?
God-Machine Chronicle.
 
Velg jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-09-2013, 12:59   #65
 
Nemo's Avatar
 
Reputacja: 1 Nemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumnyNemo ma z czego być dumny
World of Darkness: The God Machine Rules Update - White Wolf | World of Darkness (new) | DriveThruRPG.com
W skrócie - nowa podstawka dla Mortali [a więc i wszystkiego innego co światomroczne], mechaniczna część jest dostępna za darmo w powyższym linku.
Całkiem niedługo wychodzi nowa podstawka dla Wampira - Strix Chronicle, aka Blood&Smoke. W przyszłym roku będzie nowy Wilkołak i nowy Mag.
Przy czym podstawowe nowe zasady dla maga są też już dostępne online.
W skrócie -system kickstarterów naprawdę im się przyjął i zaczynają znowu wypluwać podręczniki.
 
__________________
A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger!
That's the true essence of the RPG games!
Nemo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-01-2014, 20:03   #66
 
Aldranod's Avatar
 
Reputacja: 1 Aldranod nie jest za bardzo znany
PYTANIE O NWOD:
Witajcie,
Jako że szykuje się do poprowadzenia kroniki, a nie dysponuje podręcznikami innymi niż podstawka (tymczasowo) po przeczytaniu rulebooka pojawiło się kilka pytań:

- Schronienie. Wiadomo że wampiry jako paranoicy bardzo dbają o swoje bezpieczeństwo. czy powinienem przyjąć za fakt iż żaden wampir nie zdradza przed innymi spokrewnionymi lokalizacji swojej kryjówki? Co z tak znacznymi postaciami jak Książę? Nikt nie wiem gdzie on mieszka? A co z domenami. Skoro dany krwiopijca otrzymał od władcy lenno to najprawdopodobniej powinien mieszkać gdzieś na jego terytorium.

- Lenna. Nie potrafię znaleźć w podręczniku odpowiedniej informacji. Lenna zazwyczaj nadawane są jako nagroda (lub kara) danemu spokrewnionemu we władanie. Co tak naprawdę ta władza oznacza. Na co sobie może pozwolić wampir w swej domenie. Czy może np. uczynić ją zamkniętą dla innych? Ustanowić zakaz pożywiania się w niej? Co na to Książę ?

- Komunikacja między spokrewnionymi. Jeśli w hipotetycznej sytuacji Książę zarządzi zebranie wszystkich wampirów w elizjum w celu poinformowania o np nowym prawie to jak ma dotrzeć do nich z tą informacją? Zakładając że nie wie gdzie dane pijawki mieszkają pozostają telefony e-maile? Czy wampiry wymieniają się nr telefonu i mailami? Wszak dobry hacker potrafi zlokalizować położenie wampira na podstawie n rozmowy telefonicznej a to stanowi zagrożenie.


Ps. dział Świat Mroku wygląda na mocno martwy (nomen-omen) czy znacie jakiś aktywnie działające strony, fora w necie zajmujące się nWoDem ?

Ps2. Mam nadzieje że post umieściłem w odpowiednim wątku, w innym wypadku proszę moda o przeniesienie.
 
Aldranod jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13-01-2014, 18:24   #67
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Cytat:
- Schronienie. Wiadomo że wampiry jako paranoicy bardzo dbają o swoje bezpieczeństwo. czy powinienem przyjąć za fakt iż żaden wampir nie zdradza przed innymi spokrewnionymi lokalizacji swojej kryjówki? Co z tak znacznymi postaciami jak Książę? Nikt nie wiem gdzie on mieszka? A co z domenami. Skoro dany krwiopijca otrzymał od władcy lenno to najprawdopodobniej powinien mieszkać gdzieś na jego terytorium.

Myślę, że to założenie jest błędne. Po pierwsze - bezpieczeństwo nie zależy tylko od podania miejsca kryjówki. Naprawdę wszyscy mogą wiedzieć, że schronieniem jest 30piętrowy apartamentowiec w centrum miasta i co? Kilkadziesiąt tysięcy metrów kwadratowych do przeszukania, ochrona, służby municypalne na zawołanie... Podobnie stara willa na przedmieściach z niewiadomo jak długimi korytarzami pod ogrodem i działkami automatycznymi za każdym krzakiem... Przecież schronienie może być na terenie zamkniętym np. baza wojskowa, czy szpital psychiatryczny... Równie ciekawym przykładem jest schronienie typu metro (zwłaszcza w dużym mieście).

Ponadto, wiele wampirów ma kilka schronień, z których korzystają na zmianę, albo celowo podają wszystkim takie, w którym przebywają żadko (albo wcale)...

Podobnie "krzywe" jest dla mnie założenie, ze wampir musi mieszkać w swoim lennie - zwłaszcza jeżeli dostał je "za karę" to może być na drugim końcu miasta... tak, żeby mu za łatwo nie było.


Cytat:
- Lenna. Nie potrafię znaleźć w podręczniku odpowiedniej informacji. Lenna zazwyczaj nadawane są jako nagroda (lub kara) danemu spokrewnionemu we władanie. Co tak naprawdę ta władza oznacza. Na co sobie może pozwolić wampir w swej domenie. Czy może np. uczynić ją zamkniętą dla innych? Ustanowić zakaz pożywiania się w niej? Co na to Książę?

Nie pamiętam, aby gdziekolwiek było to precyzowane i chyba nie ma sensu takie precyzowanie. Zależy bowiem od umowy pomiędzy Księciem, a Lennikiem. wiadomo, że lenno ma w domenie jakąś autonomię, ale wiele zależy od samej "konstrukcji" domeny (czy są wyznaczone "miejsca posiłkowe", czy domena jest rządzona twardą ręką, czy bardziej demokratycznie, etc). Posiłkowałbym się tutaj średniowiecznym prawem lennym czy zasadami autonomii terytorialnej...

Każdy GM może to przedstawić inaczej i wszystkie sposoby będą równie dobre.


Cytat:
- Komunikacja między spokrewnionymi. Jeśli w hipotetycznej sytuacji Książę zarządzi zebranie wszystkich wampirów w elizjum w celu poinformowania o np nowym prawie to jak ma dotrzeć do nich z tą informacją? Zakładając że nie wie gdzie dane pijawki mieszkają pozostają telefony e-maile? Czy wampiry wymieniają się nr telefonu i mailami? Wszak dobry hacker potrafi zlokalizować położenie wampira na podstawie n rozmowy telefonicznej a to stanowi zagrożenie.

Nie przesadzajmy z tymi "dobrymi hackerami", przed każdym włamem można się zabezpieczyć (najprościej - płacąc lepszym hakerom). Telefonu stacjonarnego nie da się zlokalizować (gdzie dociągnięty jest koniec przewodu?). Telefonu satelitarnego - również nie. Inne opcje komunikacji: listy na poste restante, służba, skrytki, murale, nadawanie określonej muzyki w radio, komunikat w telewizji, ogłoszenie w gazecie, etc... Powiedzmy sobie szczerze - zwłaszcza starsi kainici będą się posługiwali tradycyjnymi listami, czy wręcz posłańcami, a nie telefonami. Nawet telefon komórkowy można wszystkim podać (bo co za problem zostawiać go w samochodzie zaparkowanym kilka kilometrów od schronienia?), podobnie mail (sprawdzany w kawiarence internetowej, czy centrum handlowym z free WiFi)...


Cytat:
Ps. dział Świat Mroku wygląda na mocno martwy (nomen-omen) czy znacie jakiś aktywnie działające strony, fora w necie zajmujące się nWoDem ?
�-

Owszem, kilka. Mamy jednak tutaj zakaz reklamy...

�-
 

Ostatnio edytowane przez Aschaar : 13-01-2014 o 18:37.
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-01-2014, 14:18   #68
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Co do komunikacji sÄ… jeszcze radiostacje numeryczne
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 19-01-2014, 01:19   #69
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Schronienie:
Warto też spojrzeć na problem od strony MG. Gracze dużo lepiej się czują gdy wiedzą że jeżeli odpowiednio mocno się postarają, to znajdą takie lokum. Tak samo bardziej uważają jeżeli działa to w drugą stronę.
Z własnego doświadczenia? Często spotykam bunkry(lokalizacja powszechnie znana, ale doskonała ochrona), kamuflaż przez zwyczajność(wynajem na fałszywe dane i minimum przeróbek), koczowników(statek, kamping) i komuny(więcej wampirów w jednym schronieniu). Sam adres zbyt łatwo poznać przez śledzenie krok w krok. Poufna lokalizacja działa do czasu. Musi być jakiś dodatkowy sposób ochrony(albo i nie musi, jeżeli wampir tego chce. No i mógł jeszcze na to nie wpaść).

Lenna:
Zgadzam się z przedmówcą. Rule of Thumb: Będzie tak, jak ty powiesz że jest. A jak im powiedzieć? Spójrz na swojego księcia. Jest liberałem czy reliktem z epoki monarchów absolutnych? Ma jakieś swoje własne zajęcia czy cały swój czas poświęca na pilnowanie każdego kawałka miasta? Czy ma dość personelu żeby wymusić to co zarządził?
W naszych kampaniach książę wypowiadał się co do domen tylko jeżeli spór co do terenu był mu nie na rękę. Po prostu zamykał kwestię. Efekt? Grając w NYC, przy populacji wampirów dochodzącej do 150, mieliśmy zdefiniowane mniej niż 30 domen. Z czego połowa to Elizja(to akurat fajnie jak definiuje książę) i obiekty podobnego typu.

Komunikacja:
Temat rzeka.Sam podłapałem od jakiegoś MG na konwentach sztuczkę. Niech jakiś sługa księcia przed samą audiencją poprosi nowo przybyłego wampira żeby on sam podał jak się z nim skontaktować. Graczy masz z głowy.
Z najbardziej urzekających sposobów? Symboliczne informacje w mediach(nekrolog takiej a takiej osoby). Poczta pantoflowa wśród kumpli(jeżeli spotkanie nie jest zbyt nagłe). Ludzie spreparowani Dominacją. Obklejenie połowy miasta afiszami o jakimś spektaklu(ustalonym wcześniej). Pagery(i ich cudowna jednostronność komunikacji).
Z grubszego kalibru?madness network Malkavian, wysokie poziomy Auspexu, wezwanie z Prezencji, Tremerskie rytuały komunikacji(a także Assamickie), zaprzyjaźniony Przebudzony.



Podstawowe założenie: nWod jest, jak sama nazwa mówi, nowy. Ale idee która za nim stoją(pazerność na kasę też, ale to nie na temat) przychodziły w pewnym momencie do głowy znacznej części graczy. Żeby wyjątkowe było wyjątkowe(mając 50 klanów te 43 które miałyby być nadzwyczajne troszkę tracą). Żeby postacie z różnych serii miały wspólny mianownik. Żeby przynależność gracza zależała od jego mentalności(a nie: jesteś Tzimisce, jesteś w Sabacie. Koniec). Mając te trzy rzeczy na uwadze, jesteś w stanie przetworzyć większość materiałów z oWoDa na nWod. Z dokładnością do nazw. A w klasycznym Świecie Mroku materiałów jest co niemiara.

Jeżeli chcesz podejść do tego z rozmachem, polecam Prince's Primer(Masquerade) i Right of Princes(Dark Ages). Z tego co wiem oba nie zostały wydane w Polsce, więc musiałbyś szukać urywków i nieautoryzowanych tłumaczeń. Oba właśnie skupiają się na konstrukcji świata z perspektywy osoby rządzącej.
Szukasz materiałów? Szukaj od strony pbfów i larpów. Z jakiegoś powodu Wampir bardzo ładnie zakorzenił się w tych rejonach. Główne obszary to Ameryka, Wielka Brytania, Niemcy i Francja. No i Polska w ubiegłej dekadzie, więc czasami można znaleźć ładne wspominki. Zrzutki dają White Wolf i OnyxPath. Zwłaszcza sporo poleciało podczas konsultacji z graczami podczas redakcji 20th Anniversary Edition. Mamy olbrzymie grupy ludzi zrzeszone w One World by Night i Mind's Eye Society. Konwenty, konwenty, konwenty. Jak masz jaja to zagaduj starszaków. Jeżeli ktoś ma dzieci a jest na konwencie, to prawdopodobnie grał w Wampira(sorry, moi drodzy ;p). Ci wszyscy ludzie chętnie pomogą ci przygotować setting. Fabułę. Świetnych NPCów. Po prostu nie przyznawaj się że przerobisz to na Requiem.
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!
TomBurgle jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-12-2014, 21:20   #70
 
Czyk's Avatar
 
Reputacja: 0 Czyk nie jest zbyt sławny w tych okolicachCzyk nie jest zbyt sławny w tych okolicachCzyk nie jest zbyt sławny w tych okolicachCzyk nie jest zbyt sławny w tych okolicachCzyk nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Witam
Jestem początkującym graczem w tym systemie i mam kilka pytań.(a nie znalazłem jakiegoś tematu poświęconemu czarom)
Mag: wstÄ…pienie
Czy jest możliwe zaczarować pocisk aby rozrywał kwintesencje ? Co w praktyce ma wyglądać że byłby wstanie robić wyrwy w barierach(lub chwilowe jeśli ten efekt jest za silny... czy takie rzeczy jedynie rozplataniem?) oraz czy można takim pociskiem pozbawi na najbliższą turę maga pozbawić używania magy? (czy to tylko duchem/umysłem można zaburzyć jego używanie magii w najbliższym czasie oddziałując na avatara)
Wyobrażam sobie to w ten sposób aby użyć materii, pierwotnej oraz czasu (czas aby utrzymać efekt na pocisku przez jakiś czas)
Jakaś alternatywna wersja to użycie własnej kwintesencji w pocisku tak aby po trafieniu w cel połączyła się z kwintesencją przeciwnika co skutkowałoby np. utrudnieniem lub całkowitym zaburzeniu użycia czaru na przeciwniku ?
Ew. w jaki sposób widzicie uniemożliwienie magowi używanie czarów przez krótki okres ?(bez ducha/umysłu, o ile w jakim stopniu to jest możliwe)
Przepraszam jeśli jest chaotycznie. Chętnie usłyszałbym co myślicie o tym
 

Ostatnio edytowane przez Czyk : 11-12-2014 o 21:49.
Czyk jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest WÅ‚.
Uśmieszki są Wł.
kod [IMG] jest WÅ‚.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
Pingbacks sÄ… WÅ‚.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:08.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172