Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Systemy postapokaliptyczne
Zarejestruj się Użytkownicy

Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem.


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-07-2016, 21:17   #31
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
@Adi

- Albo ja coś krzywo czytam albo Ty coś krzywo tłumaczysz Ale wydaje mi się, że wiedzę/doświadczenie o jakim mówisz jest właśnie odzwierciedlone w Sztuczce: Myśleć jak maszyna. Kula się test i jak się wykula ma się jakieś konkretne info o danym blaszaku. Można szacować co dany blaszak zrobi.

- A ogólnie niezbyt mnie przekonuje argumentacja pt. że doświadczony zabójca maszyn to łumi rozkminiać te roboty masowo i jak leci. Gdyby tak było byłby jakiś dziwny wyjątek na te roboty i inne takie bo gladiator nie ma takiej "wiedzy" o swoich przeciwnikach, snajper nie ma o odległościach czy warunkach na jakie strzela, rajdowiec nie wie przed zakrętem co jest za zakrętem z jakiegoś ukształtowania terenu czy drogi itd. Generalnie na te roboty więc nie jest zrobiony obecnie jakiś wyjątek tylko potraktowane jak każdy inny. Inni właściwie nie mają nawet takiej Sztuczki jak Myśleć jak maszyna.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2016, 08:54   #32
 
AdiVeB's Avatar
 
Możliwe że ja coś źle tłumaczę. Sprobuje jeszcze raz.

Po pierwsze nie chcę nic "masowo". Żeby było jasne. Chcę testy

No dobrze. Łowca mutantów też nie wie z czym ma do czynienia ale robi kilka testów i jak jest dobrze złożony mechanicznie i pozdaje testy to MG mu wyśpiewa wszystko A Mutanty jak Maszyny... nigdy nie wiesz koniec końców czego możesz się spodziewać.

A ja z kolei uważam że "Myśleć jak maszyna" to już jest wyższa szkoła jazdy - taka najwyższa a jedyny facet w NS który tę sztuczkę posiada to jest sam Nastugow.

Sztuczka polega dosłownie na tym że przewidujesz co zrobi ze 100% skutecznością. A mi nie o to chodzi. Mi chodzi o coś takiego. Pozwolisz że rozpiszę to na przykładzie wcześniej podanej przeze mnie umiejętności "Wiedza o maszynach"

ZM zauważa maszynę X. ZM rzuca test (PT w zależności od "popularności" występowania danej maszyny albo po prostu od tego czy ZM ją już kiedyś spotkał). Test zdany. MG mówi Graczowi że ZM wie że wyskoczył na niego Łowca, wygląda jak standardowy model. Oczywiście każda maszynka może zaskoczyć (tabelka jest dość ciekawa w rozdziale o wybebeszaniu maszyn gdzie losuje się "niespodzianki" które maszyna ma w sobie). Ale przy zdanym teście i takiej informacji od MG gracz ma pewność z czym ma do czynienia, nie jest skazany na domysły i nie wychodzi od razu na żółtodzioba. Bohater nie zgaduje po kilkanaście razy z czym walczy. Po chwili obserwacji takiej maszyny i tego co robi dajmy na to... niech rzuci drugi test i jak zda to niech dostanie informację dotyczącą stricte tego co zaobserwował.

W Dodatku o Zabójcy Maszyn jest wiele takich odniesień które nijak nie mają odzwierciedlenia w mechanice. A ja lubię mechanikę... lubię gdy MG powie mi jak mój BG zda test "Jest tak, tak i tak" albo jak nie zdam "Twój BG kompletnie nie wie o co chodzi". Wtedy ja jako gracz wiem co robić jak odgrywać swoją rolę zamiast np. gadać bez sensu. Polecam odświeżenie sobie lektury i zastanowienie się na spokojnie na przyszłość co tu zrobić żeby taką wiedzę fachową "mechanicznie" ogarnąć. Dla zobrazowania o co mi chodzi jeszcze raz...

- Tropiciel patrzy na ślady - zdany test - MG mówi na czego ślady patrzy
- Monter patrzy na zepsute auto - zdany test - MG mówi co się zesrało
- Medyk patrzy na objawy - zdany test - MG mówi że to malaria
- Sędzia patrzy na podejrzanego - zdany test - MG mówi że kłamie
- Grupka ludzi patrzy na przedmiot nikt nie wie co to, podchodzi Łowca - zdaje test - MG mówi że to jakiś mechanizm czegoś tam i bla bla bla
- Zabójca Maszyn patrzy na maszynę - zdany test - MG mówi doigrałeś się leci na ciebie Jug...
 

Ostatnio edytowane przez AdiVeB : 27-07-2016 o 08:58.
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-08-2016, 16:55   #33
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
No dobrze. Łowca mutantów też nie wie z czym ma do czynienia ale robi kilka testów i jak jest dobrze złożony mechanicznie i pozdaje testy to MG mu wyśpiewa wszystko A Mutanty jak Maszyny... nigdy nie wiesz koniec końców czego możesz się spodziewać.
- A na podstawie czego tak piszesz? Na moje oko to Łowca Mutantów nie jest jakimś wyjątkiem pod tym względem od Łowcy Robotów czy innego łowcy czegokolwiek.



Cytat:
Sztuczka polega dosłownie na tym że przewidujesz co zrobi ze 100% skutecznością. A mi nie o to chodzi. Mi chodzi o coś takiego. Pozwolisz że rozpiszę to na przykładzie wcześniej podanej przeze mnie umiejętności "Wiedza o maszynach"
- Ja czytam inaczej działanie tej Sztuczki. Dość wyraźnie mówi, że ktoś kto ją ma może przewidzieć prawdopodobne zachowanie danego blaszaka. I to raz dla danego blaszaka. Czyli blaszak może robić podczas walki mnóstwo rzeczy a najczęściej ma znaczenie te kilka kluczowych i ktoś z taką Sztuczką może próbować przewidzieć jedną z takich rzeczy. A nie, że na 100% przewiduje sie co kazdy blaszak zawsze zrobi. Więc ta Sztuczka też ma swoje ograniczenia.




Cytat:
ZM zauważa maszynę X. ZM rzuca test (PT w zależności od "popularności" występowania danej maszyny albo po prostu od tego czy ZM ją już kiedyś spotkał). Test zdany. MG mówi Graczowi że ZM wie że wyskoczył na niego Łowca, wygląda jak standardowy model. Oczywiście każda maszynka może zaskoczyć (tabelka jest dość ciekawa w rozdziale o wybebeszaniu maszyn gdzie losuje się "niespodzianki" które maszyna ma w sobie). Ale przy zdanym teście i takiej informacji od MG gracz ma pewność z czym ma do czynienia, nie jest skazany na domysły i nie wychodzi od razu na żółtodzioba. Bohater nie zgaduje po kilkanaście razy z czym walczy. Po chwili obserwacji takiej maszyny i tego co robi dajmy na to... niech rzuci drugi test i jak zda to niech dostanie informację dotyczącą stricte tego co zaobserwował.
- Dla mnie to przesada. Ja interpretuje to co jest popisane w podręcznikach, że zdecydowana większość populacji (czyli BG też) nie ma większego pojęcia o robotach poza jakimiś luźnymi historyjkami o wojnie z robotami gdzieś tam na północy. Więc jak zobaczą jakiegoś robota no w sumie nie wiedzą co właściwie widzą i czego się spodziewać. Bo już samo nazywanie maszyn po modelach jest uznawane za specową wiedzę jaką mają ZM, Posterunkowcy czy osoby z doświadczeniem frontowym walk z maszynami. Czyli jeśli o BG idzie musi mieć Pochodzenie, Profesję albo wyraźnie zaznaczone w życiorysie KP, że ma doświadczenie. I wóczas rozpoznaje powiedzmy Modliszkę a nie jakiś dziwny mutant z mechanicznymi kończynami.

- Do tego jest jeszcze spec od robotów czyli ZM. Ma on trochę Cech które pozwalają mu oszacować zagrożenie ze strony robotów. Takie na kulanie też ma ino trzeba je wybrać podczas tworzenia postaci. I na te Cechy myślę łapie się sporo z tego co mówisz no ale trzeba je wybrać podczas tworzenia postaci. Tak by było sens brać daną Cechę i postać z nią miała jakąś przewagę nad innymi w tej materii.

- Wiedza o robotach w tej chwili nie ma ale faktycznie by się przydała jako ums by podbić specostwo speców w temacie robotów. Ale no jak nie ma no to nikt tego w KP nie ma więc każdy MG musiałby wdrażać sprawę indywidualnie u siebie na sesji bo bez tego jak jest ums postać go nie ma no to podręcznikowo testy są o 1 PT trudniejsze no a co tam jeszcze wypada przy okazji to już insza inszość. Ale ogólnie jako pomysł na ums jest dobry.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-08-2016, 09:44   #34
 
AdiVeB's Avatar
 
Dokładnie. O to mi chodzi "ums by podbić specostwo speców w temacie robotów" said like a true pipboyshimist

"Wiedza o maszynach" oparta na Sprycie jako jedna z umiejętność z pakietu "Wiedza ogólna"
 

Ostatnio edytowane przez AdiVeB : 04-08-2016 o 09:49.
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 09-08-2016, 13:11   #35
 
AdiVeB's Avatar
 
Które pakiety / umiejętności są uznawane za "społeczne kontakty"? Całe pakiety "Negocjacje" i "Empatia"?
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11-08-2016, 21:45   #36
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
AdiVeB
Które pakiety / umiejętności są uznawane za "społeczne kontakty"? Całe pakiety "Negocjacje" i "Empatia"?
- Raczej tak. Tak mniej więcej. Bo róznie się tych umsów używa no i w obu jest od ściemy, przez zastraszanie aż do wykrywania ściem czy przekonywania. No a jakby jeszcze sprawdzać umsy drugiej strony to nawet można by zaliczyć Niezłomność czy czasem Morale w szerszym zakresie.

- Ja uznaję najczęściej taki schemat. Oczywiście BG może być po dowolnej stronie tego przekładańca:

- "na logikę" gdy postać chce przekonać drugą do czegoś to Przekonywanie vs Niezłomność.

- "na groźbę" gdy postać chce wymusić coś od innej to Zastraszanie vs Niezłomność lub Morale.

- "na ściemę" gdy postać mija się z prawdą to Blef vs Emocje.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2016, 09:44   #37
 
AdiVeB's Avatar
 
No to ja jeszcze podtrzymam temat

Dodatek: Femoshima stworzony z myślą o żeńskich BG - jest dopuszczalny?

I kolejna sprawa. Jest w dodatku "Prawo i sparwiedliwość" takie coś jak "Szkolenie rekruckie". Wrzucam dokładny opis:

Po miesięcznym przeszkoleniu wykonaj Problematyczny test Budowy. Jeśli zdasz, wpisz sobie na 1 wszystkie umiejętności z pakietów Walka wręcz, Broń strzelecka i Sprawność. Jeśli już wcześniej wykupiłeś te pakiety, podnieś po jednej umiejętności z nich o 1. Jeśli oblałeś test, dostajesz jedynie Bijatykę, Karabiny i Kondycję na 1, o ile dotąd miałeś przy nich 0.

Moje pytanie brzmi: Jeśli ktoś ująłby takie szkolenie w historii postaci, opisał jak to trafił do wojska etc. etc. bla bla. To czy podczas tworzenia postaci można by zgłosić się do MG o ten problematyczny test Budowy i sprawdzić czy BG wyniósł jakieś korzyści z takiego szkolenia? Mówię tu tylko o tej opcji podniesienia po jednej umiejętności z Walki wręcz, Broni strzeleckiej oraz Sprawności o 1 albo podczas gdy postać nie zda testu Bijatykę, Karabin i Kondycję na 1 o ile gracz ich nie wykupił?
 

Ostatnio edytowane przez AdiVeB : 06-09-2016 o 09:51.
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 06-09-2016, 23:51   #38
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
No to ja jeszcze podtrzymam temat
- Fajoszko


Cytat:
Dodatek: Femoshima stworzony z myślą o żeńskich BG - jest dopuszczalny?
- To chyba każda grupa powinna ugadywać się sama jak i na resztę zasobów do korzystania. Dla mnie raczej fanbook zmajstrowany z przymrużeniem oka i tak go traktuję. Raczej więc nie widzę potrzeby korzystać z niego przy swoich sesjach które bym prowadził. Chyba, że sesja właśnie by była jednak z przymrużeniem oka


Cytat:
I kolejna sprawa. Jest w dodatku "Prawo i sparwiedliwość" takie coś jak "Szkolenie rekruckie". Wrzucam dokładny opis:
- Nie znalazłem tego w "PiS" Ale coś podobnego jest w "NJ" na str. 40-tej

- Ale ogólnie... Dla postaci o odpowiednio zrobionej bio pewnie bym był skłonny pójść na takie układy. Z tym, że to by musiało wyjść od razu w rekrucie. I nie, że na ostatnią chwilę.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 12-09-2016, 09:32   #39
 
AdiVeB's Avatar
 
Tak przepraszam. Oczywiście w NJ. Pomyliło mi się.

A teraz Cybernetyka i stałe bonusy. Przeczytałem sobie jeszcze raz część którą napisałeś o tych stałych bonusach i wpadłem na takie coś; twój cytat:

"Czyli jeśli np. Pula punktów jest na 60 to by widać było rozpiskę w pięciu Wsp dajacą sumarycznie 60 pkt. A jeśli postać ma jakieś modfikatory dające np. Bonus do Wsp +2 ogólny (np. cyberoko do PER) [...]"

No i właśnie cyberoko. Czy ono tak samo jak cyberucho daje bonus +2 do Percepcji i +2 do Wypatrywania (analogicznie do Cyberucha które daje +2 do Percepcji oraz +2 do Nasłuchiwania)
 
AdiVeB jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 14-09-2016, 00:33   #40
Majster Cziter
 
Pipboy79's Avatar
 
Cytat:
No i właśnie cyberoko. Czy ono tak samo jak cyberucho daje bonus +2 do Percepcji i +2 do Wypatrywania (analogicznie do Cyberucha które daje +2 do Percepcji oraz +2 do Nasłuchiwania)
- Nic nie ma w opisie, że daje jakiś bonus więc nie daje. Poza tym oko działa na trochę innej zasadzie niż ucho bo się wybiera bajer jaki ono ma. Najczęściej bajer polega no nowych opcjach do jakich normalnie trzeba by mieć jakiś dodatkowy sprzęt jak noktowizję, dalmierz, kamerę itd.
 
__________________
MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami
Pipboy79 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:44.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2022, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172