Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-08-2011, 19:18   #51
 
Łagi's Avatar
 
Reputacja: 1 Łagi nie jest za bardzo znany
Kultyści chaosu dostają mutację, w ramach swojej wiary. Można by więc wyznawcą chaosu dodać możliwość otrzymywania mutacji, za zasługi dla mrocznych potęg.

Hej, ale czy Gracze nie stoją czasem po drugiej stronie?

Z drugiej strony to byłby fajny patent, gdyby tworząc drużynę określać "stronę" po której opowiadają się Gracze. Np. Imperium i tworzymy drużynę po staremu, Chaos z maruderami, kultystami, czarnoksiężnikami i oczywiście wojownikami chaosu; skaveni; zieloni. Coś jak w bitewniaku.

Ale to tylko mrzonki, stworzenie tak rozbudowanej mechaniki jest poza moimi możliwościami.

O jaką możliwość zmutowania wojownika ci chodzi? Że np. rycerz imperium łapie od czegoś mutacje (manwerów chaosu )?
 
Łagi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 19:57   #52
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Z tego, co mi wiadomo, to mutacje są w Imperium dość powszechne. Wiele dzieci rodzi się zmutowanych. Nie wiem jednak, czy naprawdę potrzebna jest do tego jakaś mechanika.

Przez dzikie ludy żyjące na Pustkowiach Chaosu mutacje postrzegane są jako dary od ich bogów. A zatem można je otrzymać, jak pisze Łagi, w zamian za zasługi.

W jednym z dodatków (Księga Spaczenia?)opisane są szczegółowo profesje wyznawców Chaosu, maruderów itd. W innym znajdują się profesje Skavenów. Tak więc istnieją narzędzia, dzięki którym można zagrać "tymi złymi".

Wybacz Łagi, że ostatnio nic nie piszę, ale jakoś się wyczerpałem. Jak będę w nastroju, to przeczytam najnowszą wersję i spróbuję coś skomentować. Nawiasem mówiąc, mógłbyś pisać, kiedy dodajesz nową wersję do pierwszego posta, nawet nie wiedziałem o tej z 26.
 
Yzurmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 20:58   #53
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Jest też podręcznik Dzieci Rogatego Szczura gdzie gra się skavenami : )

System mutujący noworodki jak najbardziej jest zbędny. W końcu chyba niewielu graczy bawi się w macierzyństwo : P

Ale możliwość zmutowania i konieczności ucieczki przed inkwizycją dodaje klimatu tragedii... szczególnie gdy nabywało się punkty obłędu, ale nie można było się ich pozbyć (przeważnie). Choć ja osobiście wolę bez tego : )

Łagi, stworzenie możliwości gry innymi rasami wcale nie jest trudne : )
Po prostu trzeba by rozwinąć listę ras, zwiększyć listę zdolności o charakterystyczne, jakieś manewry dla pojedynczych ras (np. berserk dla orków). I tyle. Nie trzeba wiele. To MG ma na głowie robotę z wymyśleniem fabuły : )
 
Arvelus jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 21:03   #54
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Wydaje mi się, iż owszem, jest tak, że czasami dorosłych dotykają mutacje, nawet jeśli nie mają kontaktu z Mrocznymi Potęgami. W każdym razie tak wnioskuję z opisu mutanta z podręcznika głównego (s. 240): Nawet w sercu Imperium rodzą się czasami dzieci dotknięte mutacjami. U innych mutacje przejawiają się dopiero w wieku dorosłym.

To sugeruje, że wrodzona mutacja może ujawnić się po pewnym czasie, tak jak niektóre choroby. Nie jestem jednak pewien, bo nigdy się tym nie interesowałem (chociaż teraz myślę, że to ciekawa sprawa).
 
Yzurmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 21:24   #55
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Zgadza się, w młotku mutacje są powszechne, mutanty ukrywają się w osiedlach ludzkich, lub są ukrywane przez rodzinę. Stąd wielkie prawa inkwizycji, bo mutacje są nie tylko fizyczne, odbijają się one na osobowości ostatecznie prowadząc do przejścia na stronę chaosu, nie ważne jak święty był to mąż...

Mutacje się dostawało po przekroczeniu jakiejś liczby punktów obłędu, albo w wyniku zaklęć chaosu czy chorób.
 
Arvelus jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 22:53   #56
 
Łagi's Avatar
 
Reputacja: 1 Łagi nie jest za bardzo znany
Cytat:
Mutacje się dostawało po przekroczeniu jakiejś liczby punktów obłędu, albo w wyniku zaklęć chaosu czy chorób.
Chcesz żeby za punkty obłędu można było złapać mutację? Z jednej strony to trochę abstrakcyjne (tłumaczenie w stylu: "słaby umysł, nie potrafi się oprzeć pokusie deformacji ciała"); z gamistycznego punktu widzenia, miałoby to zastosowanie jak mówisz, każdy mógłby się dorobić 3-ciej ręki. Podoba mi się.

W ogóle to jak się rozmnażają zwierzoludzie? To zmutowani ludzie czy rodzą się jakoś? Zestaw mutacji w ich przypadku jest dziwnie stały (+masy, rogi, futro, kopyta).

Cytat:
Jak będę w nastroju, to przeczytam najnowszą wersję i spróbuję coś skomentować. Nawiasem mówiąc, mógłbyś pisać, kiedy dodajesz nową wersję do pierwszego posta, nawet nie wiedziałem o tej z 26.
Pisanie Cepa to dla mnie czysta przyjemność, jeżeli macie czas i chęci, przeczytać, skomentować to super. Nie mam żadnego deadlina, ani nic w tym stylu, podoba mi się jak dokument powoli ewoluuje. Wcześniej często wrzucałem nowszą wersję (codziennie), więc strasznie bym zaspamował wątek postami w stylu "nowa wersja: zmieniłem 2 zdania" . Teraz pojawiło mi się parę życiowych problemów, więc już tak często nie edytuję.
 
Łagi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-08-2011, 23:01   #57
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Wydaje mi się, że nie zostało to sprecyzowane (przynajmniej w podręcznikach do RPG). Czasami jest napisane, że ludzie, którzy urodzili się z mutacjami, dołączają do już istniejących band zwierzoludzi i zajmują jakąś pozycję (z reguły niską, ze względu na brak rogów), innym razem że zwierzoludzie rozmnażają się samodzielnie. Podejrzewam, że prawda jest gdzieś pośrodku.

Mnie pomysł mutacji za Punkty Obłędu się nie podoba. Jest ZBYT abstrakcyjny. Nie wyobrażam sobie, aby osoba nie mająca żadnego kontaktu z Chaosem mogła ulec mutacji, bo przeżyła szok po tym, jak jej rodzina została zamordowana. To raczej nie ma sensu.

Piszemy tutaj tyle postów, że mógłbyś po prostu umieszczać informację o nowej wersji przy okazji.
 
Yzurmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2011, 11:15   #58
 
Łagi's Avatar
 
Reputacja: 1 Łagi nie jest za bardzo znany
Wrzucam ostatnią w tym miesiącu wersję. Różnice to głównie, poprawa kilku zdań i strona opisu przebiegu walki.

Nie udało mi się opracować tabeli obłędu w formie nadającej się do zamieszczenia. Waham się też co do nowej cechy broni Tępa/Obuch (więc jej nie zamieszczam). Zasłona tarczą wydaje się za słaba (lepiej jest unikać), zastanawiam się nad wywaleniem jednego darmowego parowania (zwiększy znaczenie darmowego z tarczy, Młynka, można jeszcze unikać, standardowo przeciwnik atakuje raz, można dodatkowo się bronić za punkty Szczęścia) i zwiększeniem PP (ludzie 4 (3?); elfy i krasnale 2; nizioły 3), ze względu na P.Szczęścia (teraz to max ReRoll'i na sesję). Myślę nad zasadami rozwoju: 2 pkt. doświadczenia po każdej sesji. Koszt rozwinięć ze schematu 1; Rozwinięcie lub zdolność spoza schematu koszt 2. Zmiana profesji koszt 2. Fabularne aspekty wybierania rozwinięć i zmiany profesji, oczywiście leżą w kwestii akceptacji MG.

Przez pewien czas nie będę się zajmował Cepem, więc ew. zmiany będą tylko w stylu zmiany kilku zdań, słów, cyferek. Wszystkie uwagi, propozycje, oczywiście mile widziane. Wielkie dzięki za dotychczasowe wsparcie.
 
Łagi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2011, 12:43   #59
 
Yzurmir's Avatar
 
Reputacja: 1 Yzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie cośYzurmir ma w sobie coś
Elfy powinny mieć najmniej PP.

Zmiana profesji (zgodnie ze schematem) normalnie kosztuje 100 PD -- tyle, co rozwój współczynnika. Czemu to zwiększyłeś?

W ogóle to jestem za mniejszymi wartościami, gdy się da, ale 1 PD to już chyba przesada. W ten sposób MG nie będzie mógł nagradzać graczy drobniejszymi sumami np. za różne wypełnione cele albo odgrywanie postaci.

***

Myślę, że w chwili obecnej Cep jest już i tak na tyle grywalny, że najlepiej by mu zrobiło otworzenie jakiejś sesji i sprawdzenie mechaniki w praktyce.
 
Yzurmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-08-2011, 15:17   #60
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Cytat:
Mnie pomysł mutacji za Punkty Obłędu się nie podoba. Jest ZBYT abstrakcyjny. Nie wyobrażam sobie, aby osoba nie mająca żadnego kontaktu z Chaosem mogła ulec mutacji, bo przeżyła szok po tym, jak jej rodzina została zamordowana. To raczej nie ma sensu.
Cytat:
Napisał Księga Spaczenia str 18
Macki, futro, przerośnięte członki, bliźnięta zrośnięte ze sobą, w splocie zmutowanych mięśni. Wszystko to może stać się udziałem nowonarodzonego potomka zacnych, porządnych ludzi
WYDAJE mi się, że to o mutacji za punkty obłędu, nie jest moim wymysłem, ale nie mogę znaleźć o tym w Księdze Zasad ani Księdze Spaczenia -.-"

Tak czy siak, mutacje są bardzo powszechne, wszędzie. Oczywiście na Pustkowiach Chaosu zdziebko bardziej, ale nie mają monopolu. Wiatry magi opływają cały świat powodując wypaczanie zarówno umysłu jak i ciała, co jest ze sobą ściśle związane w warhemmerze.
Nie trzeba mieć jakiegoś specjalnego kontaktu z siłami chaosu, bo one są wszechobecne. To jest właśnie Stary Świat : )

Od tak nie zmutujesz (nie licząc noworodków, co w sumie logiczne, bo płód jest bardzo wrażliwy na wszelkie mutacje... patrz: Czarnobyl), ale jeśli twój umysł się wypaczy to ciało podąży za nim. Jeśli zdarzy się tak, że zmutuje ciało to umysł za jakiś czas dogoni spaczony organizm. Tu jest to ściśle związane. To nadaje rację bytu zwierzoludziom i tłumaczy ich nienawiść do zwykłych ludzi znacznie wiarygodniej niż "nienawidzę ich bo mnie wygnali", tym bardziej, że wcale nie rzadko sami skazują się na banicję, gdy po latach ukrywania przez rodzinę czują, że zatracają się w swoich instynktach.

Cytat:
W ogóle to jestem za mniejszymi wartościami, gdy się da, ale 1 PD to już chyba przesada. W ten sposób MG nie będzie mógł nagradzać graczy drobniejszymi sumami np. za różne wypełnione cele albo odgrywanie postaci.
Zgadzam się. Warto dodać jedno zero po to by MG mógł nagrodzić gracza za niezwykły pomysł, nie dając mu od razu dwa razy więcej doświadczenia niż otrzymała reszta drużyny...

Cytat:
W ogóle to jak się rozmnażają zwierzoludzie? To zmutowani ludzie czy rodzą się jakoś? Zestaw mutacji w ich przypadku jest dziwnie stały (+masy, rogi, futro, kopyta).
Istnieje różnica między mutantem, a zwierzoludziem :]
Ci drudzy to cała rasa, jak orki, czy elfy. Księga Spaczenia mówi, że powstali tysiące lat temu, gdy zapadły się Bramy Niebios i otworzył się portal do domeny chaosu, daleko na północy. Przodkowie zwierzoczłeków to byli koczownic, którzy tam żyli

Choć nie zmienia to faktu, że w zwierzoludzia da się zmutować (mutacja: Podmieniec KS str 54), a w elfa chyba nie : P
 

Ostatnio edytowane przez Arvelus : 30-08-2011 o 15:31.
Arvelus jest teraz online   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 20:03.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172