Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-05-2016, 15:29   #61
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
To co piszesz to można wszędzie spotkać, ale wielkie aj waj, bo Warhammer :P
I żeby tak sobie wesoło rzucać krytyki to trzeba najpierw je potwierdzić, a jak ktoś ma WW28 czy 35 to nie jest już tak łatwo dwa razy rzucić k100 i trafić.
Każdy krytyk w każdym systemie to "boost bazujący na ślepym trafie". Odkrycie sezonu!

Strasznie rzuca się w oczy, że po prostu nie lubisz WH ed2 i go nie ogarniasz Hejt dla hejtu

Abstrakcyjne teorie o szansie 1 na milion, że wyjdzie 20 dmg...
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 03-05-2016, 15:39   #62
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
W wielu systemach masz ciosy krytyczne i WFRP 2 edycja nie jest tu odosobnionym przypadkiem. Ja nie wiem jak inni MG to prowadzą u siebie, ale u mnie Furia Ulryka odnosi się do wszystkiego - niezależnie czy to postać prowadzona przez gracza, czy też potwór w rękach MG. System stworzony jest tak, że większość mechaniki jest wykorzystywana także dla NPCów i potworów (wyjątkiem są tutaj Punkty Przeznaczenia, ale te teoretycznie też można dać jakiemuś bossowi jeśli ktoś tego chce). Nie ma twardej przewagi BGów nad resztą NPCów z wyjątkiem wspomnianych PPków (Ba! Można nawet stosować tabelę ciosów krytycznych w przypadku wrogów, choć trwałoby to wieki - ja stosuję dla NPCów zasadę nagłej śmierci i tylko "boss" nie ginie od razu, gdy punkty życia osiągną 0), a więc każdy musi mieć się na baczności i tyczy się to nie tylko graczy. Kilku bandytów widząc uzbrojoną grupę poszukiwaczy przygód obejdzie się ze smakiem (chyba, że są idiotami, co jest dość normalne w sesjach RPG ) lub zawoła kumpli i wyjdzie ze swoimi żądaniami, gdy będą mieć znaczną przewagę liczebną (starając się przy tym uniknąć walki, która bywa zgubna dla obu stron właśnie przez Furię Ulryka).
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline  
Stary 03-05-2016, 16:07   #63
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Każdy krytyk w każdym systemie to "boost bazujący na ślepym trafie". Odkrycie sezonu!
Otóż nie w każdym... W Kryształach Czasu szansa na krytyk jest modyfikowana przez wielkość tzw. Aktualnego Współczynnika Ataku, czy jakoś tak, a z kolei w Eartdawnie są 2 progi wyznaczane na podstawie obrony celu, które wyznaczają spektaktualność trafionego ciosu...

A swoją drogą nie dziwi cię, że ninja, weteran wojenny czy inny komandos tak celują w punkty witalne przeciwnika jak pierwszy lepszy rekrut? Oni wszyscy przeciwników okładają ciosami na oślep?

Cytat:
Napisał Nami Zobacz post
Strasznie rzuca się w oczy, że po prostu nie lubisz WH ed2 i go nie ogarniasz Hejt dla hejtu
To, że widzę wady systemu to nie znaczy od razu, że go hejtuję...
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 03-05-2016, 17:22   #64
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Cytat:
To, że widzę wady systemu to nie znaczy od razu, że go hejtuję...
To nie było do Ciebie :>
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 03-05-2016, 22:59   #65
 
Molkar's Avatar
 
Reputacja: 1 Molkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputacjęMolkar ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Gveir Zobacz post
Źle mnie zrozumiałeś Warlocku Rozróżniam koksa z Warhammera od herosa z D&D. W pierwszym wypadku pniesz się do góry, uskuteczniasz power gaming, który wbrew pozorom nie jest zły i przy zgranej drużynie wychodzą ciekawe rzeczy. Taki BG jest silną postacią, która raz - nie jest głupia, dwa - poradzi sobie z każdym przeciwnikiem, nawet z masową drobnicą.
W dedekach jest również rozwój, ale to rozwój herosa, który ma być niemal półbogiem stąpającym po universum. Jedną łapą obroni miasto itd. D&D nie ma tego smaczku śmiertelności, weryzmu, realizmu i ponurego świata mrocznych przygód

Po prostu uważam, że Furia Ulryka to boost bazujący na ślepym trafie. Masz szansę 1:10, że padnie ta magiczna liczba i zaczniesz dorzucać. Z resztą wygląda to trochę komicznie.
Początkowa postać np. człowiek o profesji ochotnika, lata z drużyną i wpadają w zasadzkę zielonoskórych. Ork dla początkowej postaci jest ciężkim przeciwnikiem, nie powiesz, że nie (chyba, że 2 edycja, aż jest aż tak adaptowana dla ułomów i paralityków). I nagle przy rzucie na obrażenia, taki ochotnik mający przeciętnej jakości mieczyk trafia orka. Nie jest to z pozoru śmiertelna rana, ale na kości obrażeń wyleciała 10. I gracz boostuje. Wypada dajmy na to kolejna 10. Potem juz 1, aby go ostudzić. I nagle takie chuchro z marnym mieczem, ledwo zadając cięcie orkowi z Warhammera (a tym bliżej do skrzyżowania Burneiki z Urukami), zadaje mu kosmiczne obrażenia - tak od czapki. Ork rozpada się na kawałki! System taki realistyczny.
Nie zrozum mnie źle, wiem, że zależy do tylko od MG, ale sama podstawa tej zasady to furtka do takich patologii. Coś jak socjalizm - hołdujmy nieprzystosowanym i słabym jednostką, równając szansę silnych z tymi słabymi.
Ale w takim razie pytanie, kto człowiekowi z mieczem zabroni trafić akurat w tętnicę, aortę, wbić miecz tak, że powoduje on praktycznie zgon czyli np. trafić akurat w jakiś bardzo ważny organ.
Nigdzie nie jest napisane, że to trafienie to "nie jest z pozoru śmiertelna rana" ponieważ to jak rana jest poważna nie oznacza rzut na trafienie a właśnie na obrażenia :P to tak jakby ktoś dał teraz pistolet osobie nie potrafiącej strzelać i taka strzelała by do drugiej osoby - masę trafień jest takich które po prostu zranią a może się trafić tzw krytyk czyli strzał w głowę, ważne organy itp. i to właśnie ta "furia Ulryka" bo trafienie taka osoba ma i tak słabe i wiele strzałów może po prostu nie trafić i też nazwiesz wtedy to furtką dla patologii ?
 
__________________
„Dlaczego ocaleni pozostają bezimienni – jakby ciążyła na nich klątwa – a poległych otacza się czcią? Dlaczego czepiamy się tego, co utraciliśmy, ignorując to, co udało nam się zachować?”
Steven Erikson, „Bramy Domu Umarłych”, s. 427
Molkar jest offline  
Stary 03-05-2016, 23:22   #66
 
archiwumX's Avatar
 
Reputacja: 1 archiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputacjęarchiwumX ma wspaniałą reputację
Tylko, że między tobą i mną, a po powiedzmy strzelcem wyborym jest jakaś różnica...
 
__________________
Szukam tajemnic i sekretów.
archiwumX jest offline  
Stary 03-05-2016, 23:27   #67
INNA
 
Nami's Avatar
 
Reputacja: 1 Nami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputacjęNami ma wspaniałą reputację
Dlatego taki "Ty" trafi rzadziej w punkt (US 30) niż taki strzelec wyborowy (US 60). Ponieważ właśnie krytyka należy potwierdzić ponownym rzutem k100



[podane wartości US są przykładowe]
 
__________________
Discord podany w profilu
Nami jest offline  
Stary 03-05-2016, 23:38   #68
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Ja tam się nie zastanawiam jakie przełożenie na rzeczywistość ma mechanika. Gra fabularna wciąż jest grą i tak na nią patrzę, a więc mechanika ma dla mnie znaczenie bardziej gamingowe. Są określone zasady, a w przypadku Warhammera mamy 10% szansę na krytyk, przy czym wylosowanie 10 na k10 nie gwarantuje Furii Ulryka, bowiem musicie zdać test ataku ponownie - jak dla mnie bomba, a jak ktoś chce podkręcić śmiertelność po obu stronach to może wywalić potrzebę potwierdzenia krytyka.
Naprawdę można się wielu rzeczy uczepić jeśli chcemy rozpatrywać jakikolwiek system RPG pod kątem realizmu, bo najbardziej realistyczne systemy są te, w których najmniej jest mechaniki, a najwięcej storytellingu.
 
__________________
[URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019
Warlock jest offline  
Stary 04-05-2016, 06:50   #69
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Naprawdę można się wielu rzeczy uczepić jeśli chcemy rozpatrywać jakikolwiek system RPG pod kątem realizmu, bo najbardziej realistyczne systemy są te, w których najmniej jest mechaniki, a najwięcej storytellingu.
Raczej są selektywnie hiperrealistyczne. Poziom domniemanego realizmu różni się między jedną sesją a drugą w zależności od tego, ilu fanów ASG czy członków bractwa rycerskiego akurat krzyczy przy stole oraz czy realizm akurat pasuje mistrzowi gry do "fabułki".

Furia Ulryka nie bazuje na ślepym trafie, bo statystycznie rzecz biorąc, można na nią wpłynąć wysokością WW i US oraz ekwipunkiem (cecha druzgoczący). Nie rozumiem zresztą, dlaczego przedmówca uważa pierwszą edycję za "lepszą" pod tym względem - chyba zapomniał o zasadzie dodatkowych obrażeń, które zdarzały się częściej niż Furia Ulryka, bo przy wyrzuceniu 6 na k6, nie 10 na k10.

Boję się wiedzieć, jakie to ciekawe hipotezy pojawią się w tym temacie za trzy strony.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-05-2016 o 06:56.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-05-2016, 13:57   #70
 
Asmodian's Avatar
 
Reputacja: 1 Asmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputacjęAsmodian ma wspaniałą reputację
Cytat:
W dedekach jest również rozwój, ale to rozwój herosa, który ma być niemal półbogiem stąpającym po universum. Jedną łapą obroni miasto itd. D&D nie ma tego smaczku śmiertelności, weryzmu, realizmu i ponurego świata mrocznych przygód
Cóż, "mroczność" i realizm jest kreacją narratora. D&D może być tylko tak mroczny, lub nie mroczny jak zechce tego MG.


Cytat:
Naprawdę można się wielu rzeczy uczepić jeśli chcemy rozpatrywać jakikolwiek system RPG pod kątem realizmu, bo najbardziej realistyczne systemy są te, w których najmniej jest mechaniki, a najwięcej storytellingu.
Mógłbym się z tym zgodzić. Nic tak nie maskuje niedoskonałości systemu jak porządny opis.
 
Asmodian jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:26.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172