Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Warhammer Fantasy Role Play
Zarejestruj się Użytkownicy

Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play


Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 20-10-2007, 20:12   #11
 
Stalker's Avatar
 
Reputacja: 41 Stalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodzeStalker jest na bardzo dobrej drodze
Nie mówimy o każdej takiej sytyacji, tylko o takiej, w której logicznie i sensownie zgodnie z prawami fizyki możnaby coś takiego wprowadzić. Nie mówię, że w ogóle bez testowania można kolesia chlasnąć. Co to to nie.
Wykonać należałoby test przeciwstawny krzepy i zręczności na przykład. Jeśli oba testy wygra osoba chwytająca- sensowne jest automatyczne trafienie. Jeśli wygra jeden test- musi testować trafienie. Jeśli oba przegra- automatyczne oswobodzenie chwytanego.
Żeby gracz wiedział że ryzykuje.Ale pomyśl logicznie, czy jeśli trzymałbyś mocnym chwytem czyjąś rękę, to czy głupim sztyletem nie dałbyś rady w nią trafić?
I nie każdy nietrafiony cios pozostawia cie w sytuacji, że jesteś łatwiejszy do trafienia. Powiedzmy, że to tylko... "wybitnie nie trafiony cios", na przykład 2 poziomy sukcesu poniżej poziomu trudności. I to wtedy sie tłumaczy utratą równowagi i chwytem przeciwnika.
Jest logicznie?
 
__________________
Chciałeś dać swego Boga innym, choć tego nie chcieli.
Żyli w zgodzie, spokoju, swego Boga już mieli...
Stalker jest offline  
Stary 20-10-2007, 20:25   #12
 
Cedryk's Avatar
 
Reputacja: 9608 Cedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputacjęCedryk ma wspaniałą reputację
Czyli przyznajesz mi rację, bo o teście przeciwstawnym pisałem już w pierwszym poście, czyli przychylasz się do twierdzenia, iż należy zastosować zasady chwytu z podręcznika głównego.
Jak wyjdzie test krzepy to zadaje się automatycznie obrażenia.
 
__________________
Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę.
Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem.
gg 643974
Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975
Cedryk jest offline  
Stary 20-10-2007, 20:37   #13
 
Grey's Avatar
 
Reputacja: 29 Grey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodzeGrey jest na bardzo dobrej drodze
Temat był IMO mało sensowny, a teraz przekształcił się w dyskusje nad dwoma pierwszymi przykładami, przez co staje się jeszcze mniej sensowny.
Ale skoro moderacji to nie przeszkadza, to możemy dalej iść w te dywagacje (która i tak każdy MG sam sobie rozważy i nasze tu zarzucanie się argumentami nic nie wnosi do tematu)

To ze trzymasz czyjąś rękę NIEWIELE znaczy. Trzymasz jeden punkt odcinka, a pozostałe nadal mogą się poruszać. Jeśli ktoś przechwyci Twoją rękę będziesz się z nim szarpał? Jeśli tak, to współczuję. Ja był przywalił wolną, lub jak sugerował Cedryk sam zastosował chwyt. Jeśli w jednej ręce mój przeciwnik trzyma broń, to siłą rzeczy jest ona bardziej niebezpieczna i na niej koncentruję swoją uwagę. Tak więc chwyt od strony taktycznej niewiele zmienia. Moja pięść jest zablokowana. Ale tak samo, jak dłoń blokującego. Zapominacie, że walka to proces dynamiczny. A takie 'logiczności' są po prostu nieporozumieniem. Albo stosujecie zasady WFRP, albo nie. W drugim przypadku zdajecie się na swój osąd jako MG. I wtedy jeśli ktoś się zna na walce, to jego decyzje mają tendencję do bycia sensownymi, a jeśli nie, to są zazwyczaj bzdurne.
Sugeruję, by uznać, że albo mówimy o WFRP (wersja podręcznikowa ze sztywnymi zasadami) albo mówimy o jakiś tam pomysłach do każdego systemu i storytellingowego prowadzenia walki - tylko wtedy to złe podforum, bo to służy dyskusji o WFRP.
Przy okazji uświadomiliście mi, dlaczego storytelling jest taki trudny i konfliktogenny. Zakłada dość wysoką wiedzę MG i Graczy o wielu aspektach życia. Kostki sprawiają, że ta wiedza jest niepotrzebna.
 
Grey jest offline  
Stary 20-10-2007, 20:59   #14
 
Skin_Poznań's Avatar
 
Reputacja: 39 Skin_Poznań ma wyłączoną reputację
Grey :wyprzedziłeś mnie trochę, ale i tak napisze co miałem na myśli.
Generalnie sprzeczanie sie o mechanikę jest bez sensu gdyż skoro ktoś ściśle trzyma się systemu to nie ma o czym gadać gdyż na stronie...piszę ,że aby wykonać akcję... należy testować... i to wszystko. Natomiast jeżeli ktoś gra w Warhammera (nie mylić z grą w mechanikę WH która swoją drogą jest strasznie kiepska :P )dla przyjemności to takie momenty stara się skrócić(szybki test +szybki opis zajścia :udany test-wbiłeś mu sztylet w dłoń ... itd.).
Jeżeli chodzi o czysty storytelling to wygląda to inaczej chodź ja nie jestem za taką formą rozgrywki bo w tym momencie nie ma ramy możliwości mojej postaci i nie wiem czy coś jestem w stanie zrobić, po za tym nie ma wtedy fizycznej możliwości choćby lekkiej modyfikacji planu MG ponieważ nie do końca ma się wtedy panowanie nad fikcyjnym ludkiem.
Sama sprawa walki i przykład podany jest dość dziwny jak dla mnie jako teoretyka i praktyka
Jeżeli ktoś ma jakikolwiek przedmiot(nóz,kij etc.) nie będzie usiłował chwycić dłoni przeciwnika, a raczej samemu czynil kroki żeby nie dać się chwycić(i to głównie dłoni w której tą broń trzyma, bo ona jest priorytetem).Jak ta walka wyglądałaby mechanicznie? W WH sprawiedliwie nie da się tego wykonać, raczej z góry wygrałby uzbrojony, gdyż jako takiej walki wręcz w tamtych latach nie szkolono(przynajmniej nie walki o takim zastosowaniu).
Także jakiemuś modowi temat zalecam zamknąć, gdyż nie prowadzi on do niczego.Taktyka w walce zależy od konkretnej sytuacji, uzbrojenie, liczebności .Nie da się opisać jej ogólnie, tak jak nie da się opisać ulubionej taktyki
Pozdro gracza z niedoszłego Wilkołaka i obecnego mistrza gry z Warhammera.
Czołem.

Modinfo
Przeszkadza, przeszkadza moderacji.
Miałem zamknąć go wcześniej, ale dałem temu topicowi jeszcze odrobinę czasu.
Widać, że niepotrzebnie.
pozdrawiam.
 
__________________
Szukasz świata w którym rzeki w środku miasta mają 1600m szerokości, a ujściu 160 m?Szukasz świata gdzie występują 3 równonoce? Witamy w Starym Świecie :D

In GRIND We CRUST !

Ostatnio edytowane przez fleischman : 20-10-2007 o 22:00.
Skin_Poznań jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166