|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
31-08-2011, 16:29 | #71 |
Reputacja: 1 | Oj, Uzuu, nie doczytałeś. ImperatorK oddaje 3 zdolności za (chyba) 2 inne, a później chce przehandlować czwartą zdolność (którą ciągle posiada) za inną, korzystając z innej zasady. Problem polega na tym, że ta inna zasada wygląda strasznie podobnie do tej pierwszej i na pierwszy rzut oka nie powinna się z nią kumulować.
__________________ Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution. Because I must not allow anyone to stand in my way. -DN Dyżurny Purysta Językowy |
31-08-2011, 16:41 | #72 |
Reputacja: 1 | Wariant klasy, a Alternatywna Zdolność Klasowa to dwie różne rzeczy. Pierwsze zmienia mniej lub bardziej całą klasę (w tym wypadku zastępuje pare zdolności innymi). Drugie wymienia JEDNĄ ZDOLNOŚĆ KLASOWĄ (którą wciąż posiadam, więc mogę ją wymienić). Jedyny argument na którym polega przeciwna strona to to, że jedno i drugie ma w nazwie "Totem". Tyle, że nazwa nie ma nic wspólnego z tym czy jest to legalne czy nie. Mówiąc "Fabularna część może być zignorowana" miałem na myśli, że za pozwoleniem MG mogłem nie należeć do plemienia a i tak wziąć ten Totem. Gdy chciałem wziąć tą drugą opcję (która nawiasem mówiąc nawet nie ma nic wspólnego z plemionami) MG nie zgodziła się, ponieważ nie mogę należeć do dwóch plemion na raz. Co jest zabawnym argumentem, bo przecież pozwoliła mi nie należeć do żadnego. |
31-08-2011, 17:12 | #73 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
1. Już wiele osób znających się na zasadach wypowiedziało się, że tak nie można. 2. Ja przeczytałem te dwa przepisy i również uważam, że tak nie można. 3. Znalazłem w "internetach" podobną (choć trochę inną, używali różnych skrótów i nie bardzo wiem czy dokładnie o to) dyskusję i dyskutanci doszli do wnioski, że można o ile istnieje lwowilk i MG tak zechce. | |
31-08-2011, 17:14 | #74 |
Reputacja: 1 | Radagast nie mam zielonego pojęcia o co Ci chodzi odeślij mnie do miejsca gdzie to jest wyjaśnione bo nigdzie an pierwszej stronie nie było Też bym nie zmuszał barba do tego że musi posiadać klan do tego by mieć totem ale jeśli potem chce się przyłączyć do nowego plemienia i mieć oba totemy to już jest niezgodne z opisanymi zasadami i tyle. Wyjaśnij konkretnie o co chodzi a nie plączesz albo odeślij mnie do miejsca gdzie mogę spojrzeć. Ja tylko wspomnę w tych zasadach jest wyjaśnione że zabronione jest posiadanie dwóch klas barbarzyńcy. Dla mnie to raczej wyglądało by tak że jeśli chcesz nowy totem.. to tracisz wszystko co miałeś ze starego a zyskujesz nowe skille i to wszystko, aha oczywiście ja bym jednak się czepiał by to było dobrze fabularnie umotywowane.
__________________ He who runs away lives to fight another day |
31-08-2011, 17:18 | #75 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Na serio, piszesz tak jakby wątku obok nie było wyjaśnień. Ostatnio edytowane przez ImperatorK : 31-08-2011 o 17:22. | ||||
31-08-2011, 17:55 | #76 | |||
Reputacja: 1 | Cytat:
Jedną zasadą jest Wariant Klasy (czy tam Klasa Wariantywna - Variant Character Class), a drugą Alternatywna Zdolność Klasowa (ACF - Alternate Class Feature). Teoretycznie nie ma przeciwwskazań, żeby zastosować obie. Ale obie mają w nazwie Totem i obie pozwalają wybrać tylko jeden totem. Stąd dyskusja. Mam nadzieję, że jest to klarowne. Bo nie przyznali Ci racji? Powiedz szczerze: jeśli WotC stwierdzą, że Twoja interpretacja jest błędna, to uznasz to? Ty widziałeś kiedyś jak się w sądach potrafią żreć? Obie strony pięknie tłumaczą, a nie przekonują tej drugiej. A liczy się kto przekona sędziego To nie matematyka, gdzie dowód załatwia wszystko. Te zasady nie są do końca klarowne, ani do końca spójne, więc normalne, że są różne intepretacje. "Same story, different versions. All true." Cytat:
Cytat:
Anonim, dlaczego mnie cytujesz w tym poście? Chyba Ci się coś źle klikło.
__________________ Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution. Because I must not allow anyone to stand in my way. -DN Dyżurny Purysta Językowy Ostatnio edytowane przez Radagast : 31-08-2011 o 17:59. | |||
31-08-2011, 18:14 | #77 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Odsyłanie do dyskusji, której istnienie na razie nie jest pewne, to marny argument. Cytat:
| ||||
31-08-2011, 18:35 | #78 |
Reputacja: 1 | No cóż przyznam że to była całkiem przyjemna łamigłówka i zajęła mi chwilę aby ją rozwiązać wracają wspomnienia jak na sesji siedziało się pół godziny tracąc czas by doczytać czy strzała trafiła czy jednak nie Ponieważ zarówno Spiritual Totem jak i zwykły Totemkowy barbek to są warianty klasy barbarzyńcy więc nie możesz wziąć dwóch na raz. Wyjątek to totemy Jaguara ( zwykły barb którego zastępuje spiritual) oraz koń i wilk, ale w tych dwóch ostatnich nie posiadasz uncanny dodge które stracił byś na 5 lvl. Sumując uważam że twórcy dodatków jedyny obowiązek jaki posiadają to tworzyć nowości zgodnie z zasadami podstawowych podręczników nie koniecznie zwracając uwagę na pozostałe dodatki, stąd zamieszanie. To są wszystko inni barbarzyńcy których nie da się ze sobą mieszać, zamiast spiritual totem możesz użyć słowa objawiony ale to i tak będzie to samo. Na koniec dnia decyzja i tak zależy od MG
__________________ He who runs away lives to fight another day |
31-08-2011, 18:41 | #79 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Spiritual Totem to Alternate Class Feature. Alternate Class Feature wymienia pojedynczy element klasy na rzecz innego. Twierdzenie że nie można brać wielu ACF jest o tyle dziwne, że Complete Champion oferuje trzy które nawzajem się uzupełniają i wymieniają rzeczy na dalszych levelach, obrazując ewentualne wzmocnienie więzi z totemem. Gdyby nie można było brać wielu ACF, byłoby to raczej pointless? W dodatku, zwróć uwagę, że nie musisz brać Spiritual Totem, by móc wziąć Totem Manifestation czy View the Spirit World! Cytat:
__________________ A true gamer should do his best to create the most powerful character possible! And to that end you need to find the most gamebreaking combination of skills, feats, weapons and armors! All of that for the ultimate purpose of making you character stronger and stronger! That's the true essence of the RPG games! Ostatnio edytowane przez Nemo : 31-08-2011 o 18:56. | ||
31-08-2011, 19:41 | #80 |
Reputacja: 1 | zgadza się Nemo, nie zwróciłem uwagi na opis następnej umiejki która to implikuje, co nie zmienia faktu że spiritual opiera się na klasie zwykłego barbarzyńcy i pod niego został stworzony. Twórcy nie odnieśli się w żaden sposób do totemowego dodatku, a nie można założyć że skoro o tym nie napisali to tak jest. Zgodził bym się bez żadnych problemów jeśli mowa by była o czystym barbarzyńcy ale tu chodzi już o szukanie luk pomiędzy różnymi dodatkami a takie zawsze się znajdą szczególnie w tak obfitym w suplementy systemie jak dnd. Ale jak i w wielu innych sytuacjach MG prowadzący sesję ma ostateczne słowo w dyskusji czy to się graczowi podoba czy nie.
__________________ He who runs away lives to fight another day |