Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > DnD i systemy d20 > Zrujnowana Twierdza
Zarejestruj się Użytkownicy

Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-06-2008, 09:41   #31
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Zaklęcia typu save or die kiepskie były... nie lubiłem ich bardzo... a rolę zaklęć użytkowych pełnią teraz rytuały, których w dodatkach na pewno będzie więcej, a czarodziej jest mistrzem rytuałów...

Mi nie pasują umiejętności, teraz każdy na mniej więcej takim samym poziomie zna np. historię. :/
 
Qumi jest offline  
Stary 28-06-2008, 09:57   #32
 
Zapatashura's Avatar
 
Reputacja: 1 Zapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputacjęZapatashura ma wspaniałą reputację
Zasadniczo kwestia umiejętności była tak tłumaczona przez autorów nowej edycji, że w 3.0 każdy munchował parę umiejętności (np. mag: czarostwo, koncentracja, wiedza tajemna) a resztę kompletnie olewał. Obecna wersja ma dodać "realizmu", sprawiając że wraz z rozwojem postaci wzrasta jej doświadczenie w zakresie jej umiejętności klasowych. Efekt jest taki, że wszyscy potrafią wszystko, tyle że niektórzy mają premię +5.

Zresztą nie tak znowu wszystko, bo niektóre opcje umiejętności wymagają wyszkolenia.
 
Zapatashura jest offline  
Stary 28-06-2008, 10:17   #33
 
Cosm0's Avatar
 
Reputacja: 1 Cosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputację
Rytuałów nie przejrzałem. Sama nazwa wskazywałaby, że są czasochłonne - czy w istocie tak jest czy mogą one pełnić rolę 3.5-edycyjnych zaklęć użytkowych, jak np. przejście w ścianie, albo iluzorycznego terenu, które czasami potrzebuje się 'na już'? Aaa zresztą... poczytam sobie jak mi się nudzić będzie
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.
Cosm0 jest offline  
Stary 30-06-2008, 00:51   #34
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Oczywiście! Możesz rozmawiać i oddychać pod wodą, wysyłać wiadmość, tworzyć portale nawet do innych planów, przez ściany przechodzić itp. Jest ogrom tych rytułałów ale musisz się pierw odprawić a później np. przechodzić przez ściany. Te rytułały są naprawdę ciekawe i pomocne!
 
Warlock jest offline  
Stary 30-06-2008, 01:30   #35
 
Michalius's Avatar
 
Reputacja: 1 Michalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodzeMichalius jest na bardzo dobrej drodze
Choć większość z nich już znaliśmy - tylko że pod nazwą czarów. Kołatka na przykład (czy jak się nazywało to otwieranie zamków w trzeciej edycji, to zaklęcie wciąż najlepiej z Baldura pamiętam) to teraz rytuał 10-minutowy. Ale w sumie to z większością tam zawartych "znajomych" się zgadzam, zasługiwały na specjalną kategorię i wydłużony czas rzucania.

Czyli w gruncie rzeczy tak, to to co znaliśmy w 3.5 jako zaklęcia użytkowe.
 
__________________
if (Youre_Happy && You_Know_It)
{
Clap_Your_Hands;
}
Michalius jest offline  
Stary 30-06-2008, 11:30   #36
 
Cosm0's Avatar
 
Reputacja: 1 Cosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputację
No właśnie o to mi chodzi... zaklęcia użytkowe były zazwyczaj potrzebne 'na już', no. uciekając przed wrogiem wyjątkowo pomocna była iluzoryczna ściana, albo przejście w ścianie, albo nawet ta koładka... skoro teraz na taką pierdołę jak otwarcie drzwi czarem potrzeba 10 minut... to ja nie mam więcej pytań... Albo różne buffy, które czarodziej na siebie rzucał na początku walki - to były czary, które potrzebne są na zawołanie, bo w walce nie ma 10 minut żeby rzucic na siebie np. kamienna skore... Teraz moim zdaniem w walce czarodziej ogranicza sie jedynie do bycia armata i to w dodatku nieefektywna bo warlock jest teraz strikerem. A wiec czarodziejem nie da sie teraz ani porzadnie przywalic ani zrobic takich zabiegow zeby walki uniknac lub wprowadzic przeciwnika w niezly bajzel nie zadajac mu nawet 1 hp dmg. It sucks! jak dla mnie
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.

Ostatnio edytowane przez Cosm0 : 30-06-2008 o 11:33.
Cosm0 jest offline  
Stary 30-06-2008, 11:44   #37
 
Qumi's Avatar
 
Reputacja: 1 Qumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetnyQumi jest po prostu świetny
Czarodziej jest nadal przydatny, jego czary mają bodajże największy zasięg, efekty uboczne zawsze prawie, oraz obszarowe są, czarnoksiężnik nie ma dużych szans z bandą minionów, podczas gdy czarodziej rzuci jedno zaklęcie i po kłopocie, poza tym ma najwięcej rytuałów, które są bardzo pomocne, a to że dłużej trwają ma zaletę - zwiększa grę zespołową, gdzie mag nie może już zastępować łotrzyka tak dobrze jak wcześniej, ani innych klas, zwiększa też strategię i sprawia że mag staje się ważny, inni muszą go chronić podczas gdy sam odprawia rytuał, a do tego dzięki magii na życzenie sam możne podczas walki być zawsze użyteczny, a nie kryć się kiedy skończą się mu zaklęcia :P
 
Qumi jest offline  
Stary 30-06-2008, 21:24   #38
Konto usunięte
 
Warlock's Avatar
 
Reputacja: 1 Warlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputacjęWarlock ma wspaniałą reputację
Święta prawda, zawsze może użyć At-Will Powers, po za tym są czary: Lewitacja, Teleport na krótką odległość, niewidzialność, Wrota do innych lokacji, fly i naprawdę wiele innych. Szczerze mówiąć mag mi się bardziej w 4.0 edycji podoba niż w innych już nie jest tak jak kiedyś over power class, tutaj mag może i ma mniej możliwości ale nie jest od wszystkiego tak jak przedmówca powiedział. Fajne też są epickie prestiżówki np. Demigod coś ala maga, który chce być nieśmiertelnym. Cosm0 chciałbym też abyś tak nie marudził i dokładniej przyjżał się magowi, jest on naprawdę ciekawy!
 

Ostatnio edytowane przez Warlock : 30-06-2008 o 21:31.
Warlock jest offline  
Stary 01-07-2008, 01:29   #39
 
Cosm0's Avatar
 
Reputacja: 1 Cosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputacjęCosm0 ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Warlock Zobacz post
Cosm0 chciałbym też abyś tak nie marudził i dokładniej przyjżał się magowi, jest on naprawdę ciekawy!
Ależ ja to właśnie specjalnie robię Zaznaczyłem na początku, że to są moje pierwsze odczucia i że nie przyglądałem się temu dokładnie, dlatego chcę się tutaj dowiedzieć coś jeszcze zanim się wezmę za czytanie podręcznika 'od deski do deski' bo póki co mam inne rzeczy do czytania
 
__________________
Wisdom of all measure is the men's greatest treasure.
Cosm0 jest offline  
Stary 12-08-2008, 09:52   #40
 
deMaus's Avatar
 
Reputacja: 1 deMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumnydeMaus ma z czego być dumny
Przyłącze się do dyskusji, mam podręczniki do 4ed, zagrałem do tej pory 3 gry testowe, 2 sesje, w których byłem graczem i 2, które prowadziłem, zrobiłem około 19 postaci (kombinacje ras i klas, na tych samych rzutach) i powiem, że moim zdaniem ed4 jest lepsza i bardziej zrównoważona od ed3 i 3,5.

Mag dalej może być bufferem dzięki zdolnością/czarą Utility gdzie na 2lvl zyskuje odpowiednik kamiennej skóry +4 AC dla siebie lub przyjaciela, jako zdolność Encounter. Tworzenie maga człowieka daje nam na dobrą sprawę 7 zdolności/czarów At-Will co pozwala niesamowicie ciekawie odgrywać rolę maga. Bardzo mnie irytowało to w poprzednich edycjach, że mój mag nie potrafił np. przy lewitować sobie puchary wina ze stołu, bo miał limit nawet tak prostych czarów, że o jakiejkolwiek walce pierwszo/drugo levelowy mag mógł zapomnieć w pojedynkę, tu mag w walce jest maszynką do zabijania, kwestia dobrania zdolności/atutów. Lepszy w tym zadaniu okaże się tylko Warlock, który z InfernalPact zadaje więcej obrażeń lub na FeyPact potrafi odpychać wrogów, ale Warlock poza zadawaniem obrażeni nic nie potrafi.
Bardzo żałuje jednej rzeczy tylko w 4ed, usunęli mi moją ukochaną klasę barda, ale dali doskonałego maga.

Co do Umiejętności ich liczba została zmniejszona ale pod każdą umiejętność podchodzi teraz więcej rzeczy. Np. Pod akrobatykę, balansowanie, upadanie, wyzwalanie się, efektowne ataki i sztuczki. Pod Złodziejstwo, kradzież kieszonkowa, otwieranie zamków, zręczna dłoń. itp.
Umiejętność i ich rozwój sprawdzają się nad wyraz dobrze. Nieprawda, że na tym samym lvl każdy ma tyle samo np. historii dlatego, że tworząc pierwszo levelową postać wybieramy umiejętności, które nasza postać ma wyszkolone i do nich mamy bonus +5, ale wybieramy je spośród umiejętności klasowych, a nie ze wszystkich, potem dochodzą jeszcze atuty takie jak "jack of all trads" czy "specjalizacja w umiejętności".

Z argumentem że nowe D&D stały się diablo, w żaden sposób się nie zgodzę, z każdego systemu można zdobić diablo i z każdego da się zrobić dark. Faktycznie patrząc na pierwszy rzut oka na zdolności postaci można dojść do wniosku, że to hack'n slash ale czy to zawsze nie była kwestia prowadzenie sesji/kampanii? dobry MG nawet z settingu a'la diablo zrobi sesje w której nikt broni wyjmować nie będzie musiał.
 
deMaus jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:36.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172