Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13-04-2014, 18:31   #1
 
Penny's Avatar
 
Reputacja: 1 Penny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemu
[Crystalicum] Zagubiony szlak

Gospoda "Pod Złotą Gęsią" jest uważana za jedną z bardziej ekskluzywnych w Mieście Opowieści. Oczywiście jeśli można mówić tutaj o ekskluzywności w mieście rządzonym i zamieszkiwanym głównie przez najemników. Tak czy inaczej było to miejsce lepsze od innych bliżej portu gwiezdnego, bardziej reprezentatywne. Zaś Venesinto Eduardio Fuendo Doronando Castello uważał, że pokazanie iż stać ich na zatrzymaniu się w takiej gospodzie podkreśli tylko fakt, że na pokładzie "Amaranthe" można nieźle zarobić. A poszukiwali ludzi gotowych na wszystko.

Od kilku dni poszukiwali żeglarzy i wojowników chętnych by zaciągnąć się na służbę na statku. Wystarczyło tylko rozpuścić kilka plotek o tym, że "Amaranthe" rekrutuje załogę na następną wyprawę by "Złota Gęś" była dziś tłumna i gwarna. Z ostatniej wyprawy smukła karawela wróciła obładowana złotem, zaś to przyciągało tych, którzy chcieli zarobić. Plotka wspominała też, że celem są odległe rubieże Znanego Wszechświata, co przyciągało ciekawych nieznanego awanturników i ludzi, którzy chcieli zniknąc z Dziewięciu Miast na dość długo.

Pierwszy oficer Marco di'Valiant, postawny i barczysty człowiek z Dziewięciu Miast, siedział w osobnym pomieszczeniu na zapleczu "Złotej Gęsi" razem z bosmanem Venesinto przesłuchując kolejnych chętnych do załogi. Po kolejnym aplikancie oficer przeciągnął się i ziewnął, wykładając nogi na stół. Przechylił się na krześle.
- Właściwie co wiesz na temat planu kapitan? - spytał swojego towarzysza, który ze zmarszczonym czołem przyglądał się swoim notatkom.
- Tylko tyle ile nam powiedziała – odpowiedział. - Wydawała się być przekonana, że zna drogę do tego układu... ale wiesz, że nie daję wiary bajkom...
- Chyba każdy żeglaż zna historię "Lorienth".
Venesinto pokiwał głową. On też znał historię kapitana "Lorienth", który udał się na odległe rubieże Znanego Wszechświata, zboczył z uczęszczanych szlaków w poszukiwaniu bogactwa i chwały. Podobno znalazł on świat bogaty w Kryształy, złoto oraz diamenty, którymi wypełnił swoje ładownie po brzegi i pożeglował w drogę powrotną do Dziewięciu Miast. Mówiono też, że kapitan "Lorienth" znalazł także największy Kryształ Ognia jaki dotąd zdołano wydobyć, jednakże legenda nie mówiła dlaczego go nie zabrał. To sprawiało, że pragmatyczny Smoczy Krasnolud jakim na pewno był Venesinto nie wierzył w tę historię. Jego przełożona zaś zdawała się wierzyć w tę plotkę.

Kolejny osobnik wkroczył do ich tymczasowej kwatery. Przez moment gdy drzwi były otwarte słyszeli gwar rozmów i śmiechy. Di'Valiant uśmiechnął się krzywo i machnął ręką pokazując na puste krzesło naprzeciwko.

***


Witam was w mojej rekrutacji do sesji w świecie Crystalicum. Postanowiłam utrzymać sesję w trochę bardziej przygodowym klimacie. Kto nie zna systemu a chciałby wziąć udział w sesji jak najbardziej może czuć się zaproszony. Z chęcią wyjaśnię wszelkie wątpliwości czy niejasności dotyczące mechaniki czy świata, wystarczy napisać do mnie bezpośrednio.

Czego potrzebuję? Co najmniej 4 graczy, którzy dołączą do załogi statku "Amaranthe". To niekoniecznie muszą być żeglarze, ale mogą podjąć jakieś funkcje i role na statku. Co do rasy macie tutaj dużą dowolność, jednakże chciałabym by osoby nie znające systemu nie porywały się z motyką na słońce i nie wybierały sobie postaci posługującej się magią. Niestety, moim zdaniem nie są to dobre postaci, dla kogoś kto jeszcze nie zna systemu. Część fabularna karty nie musi być bardzo rozbudowana, ale muszę mieć jakieś wyobrażenie tego skąd wasza postać pochodzi, dlaczego jest kim jest oraz dlaczego chce się przyłączyć do wyprawy. Myślę, że pół strony lub strona będą w porządku.

Tempo będzie zależeć od graczy i mojego dysponowania czasem, aczkolwiek myślę, że nie będzie z nim problemu. Na karty czekam do przyszłej niedzieli (20 kwiecień). W razie pytań najlepiej pisać do mnie PW lub maila, na gg przyznam się nie bywam zbyt często, ale jeśli będzie trzeba to proszę dajcie mi znać wcześniej.

EDIT: INFORMACJA DLA TYCH, KTÓRZY ZNAJĄ SYSTEM:
  • możecie stworzyć postać według zaawansowanego schematu - macie na starcie 75 pkt.
  • liczba Wad ogranicza poziom waszego Ducha
 
__________________
Nie rozmieniam się na drobne ;)

Ostatnio edytowane przez Penny : 14-04-2014 o 00:54. Powód: zapominalska jestem
Penny jest offline  
Stary 13-04-2014, 18:57   #2
 
Ferr-kon's Avatar
 
Reputacja: 1 Ferr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znanyFerr-kon wkrótce będzie znany
Nooo! Wreszcie Szkoda, że musimy być zwykłą załogą, ale nadal będzie fajnie. Miałem ambicje do bycia kapitanem, ale w takim razie może załodze Amaranthe zabrakło bosmana? Z mojej strony na pewno idzie żeglarz z drygiem do dowodzenia. Jeszcze nie wiem czy księżycowy krasnolud czy kalb, ale że żeglarz, jestem pewien. Prawdopodobnie eks-korsarz który stracił zawód po straceniu ostatniego statku. Możliwe nawet, że eks-kapitan, który stracił wszystko i nie boi się zacząć od zera
 
Ferr-kon jest offline  
Stary 13-04-2014, 23:25   #3
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Karta poszła na PW

Rasa: Księżycowy krasnolud
Profesja: Czarny piotruś

Zawadiacki malkontent. Szelma o celnym oku i dwóch lewych rękach.
 
Bakcyl jest offline  
Stary 14-04-2014, 00:53   #4
 
Penny's Avatar
 
Reputacja: 1 Penny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemu
Ugh.

Niezwykle was przepraszam, ale zapomniałam dodać kilka rzeczy, dla tych którzy wiedzą jak mechanicznie stworzyć kartę. Otóż:
  • możecie stworzyć postać według zaawansowanego schematu - macie na starcie 75 pkt.
  • liczba Wad ogranicza poziom waszego Ducha
Tak więc jeśli któraś z osób, która przesłała mi KP chciałaby nanieść poprawki to jak najbardziej może to zrobić. Jeszcze raz przepraszam.
 
__________________
Nie rozmieniam się na drobne ;)
Penny jest offline  
Stary 14-04-2014, 01:42   #5
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Czy koniecznie trzeba trzymać się schematu mechanicznego, czy można wprowadzać modyfikacje motywowane fabularnie?

Raczej pasują mi dwie wady za -5 z racji koncepcji fabularnej postaci.

W Crystalicum mechanika ma sporo błędów i niekiedy sama siebie ogranicza bądź wyklucza dopuszczanie pewnych rozwiązań. Równie dobrze można stworzyć na starcie postać trochę przepakowaną.

Poza tym system tworzenia postaci w tej grze jest strasznie nieczytelny i dość toporny w użyciu.
 
Bakcyl jest offline  
Stary 14-04-2014, 01:51   #6
 
Penny's Avatar
 
Reputacja: 1 Penny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemu
Cytat:
Napisał Bakcyl Zobacz post
Czy koniecznie trzeba trzymać się schematu mechanicznego, czy można wprowadzać modyfikacje motywowane fabularnie?

Raczej pasują mi dwie wady za -5 z racji koncepcji fabularnej postaci.
Co masz na myśli mówiąc modyfikacje motywowane fabularnie? Modyfikacje do czego? Jeśli chodzi ci o cechy charakteru (w tej formie, w jakiej napisałeś w karcie) to nie widzę przeszkód.

Nie jestem pewna też czy dobrze zostałam zrozumiana (a może sama zrozumiałam źle Twoją wypowiedź): jeżeli twój Duch ma poziom 2, to liczba wybranych przez ciebie Wad także powinna wynosić 2. Nie wprowadzam ograniczenia na sumę punktów, które odzyskujesz przy wybraniu takiej a nie innej Wady.

Cytat:
Napisał Bakcyl Zobacz post
W Crystalicum mechanika ma sporo błędów i niekiedy sama siebie ogranicza bądź wyklucza dopuszczanie pewnych rozwiązań. Równie dobrze można stworzyć na starcie postać trochę przepakowaną.
Na starcie postaci zwykle są koksami jeśli dobrze się rozdzieli punkty i umiejętnie dobierze cechy. Ja to lubię w tym systemie i szczerze mówiąc nie mam z tym problemu. Mechanika ma błędy i dziury, ale raczej nie na etapie tworzenia postaci. W każdym razie ja ich nie zauważyłam.
 
__________________
Nie rozmieniam się na drobne ;)
Penny jest offline  
Stary 14-04-2014, 02:04   #7
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
No właśnie choćby ilość wad uzależniona od ducha. Powiedzmy, że mój duch wynosi dwa, a wad chciałbym mieć więcej z racji fabularnego dopasowania (przykładowo: jąkała, słaba głowa, niedołęga, pomimo ducha na 2).

Z racji tego mógłbym się też osłabić i zamiast tych 75 pts. rozdzielić z 60?
 
Bakcyl jest offline  
Stary 14-04-2014, 02:10   #8
 
Penny's Avatar
 
Reputacja: 1 Penny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemu
Aha, w ten sposób. Powiem tak - dla mnie Wady, które gracz wybiera za punkty fabularnie były po prostu wadami, które są najmocniej widoczne w postaci (i mają odbicie mechaniczne), a resztę wad postaci odgrywa się czysto fabularnie. Więc jeśli chcesz możesz zrobić sobie osobną listę wad postaci, które są fabularnie dopasowane. Pod kątem mechanicznym będę patrzyć na to, które wybrałeś za punkty, zaś inne będą miały fabularny wymiar. Mam nadzieję, że moja odpowiedź cię satysfakcjonuje i jest składna i zrozumiała pomimo późnej godziny nocnej.
 
__________________
Nie rozmieniam się na drobne ;)
Penny jest offline  
Stary 14-04-2014, 02:25   #9
Banned
 
Reputacja: 0 Bakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicachBakcyl nie jest zbyt sławny w tych okolicach
Zrozumiała. Tylko umyka mi jej sens nieco. Chyba. Przecież każdy element KP musi mieć odwzorowanie mechaniczne jakby, co nie rozmija się z fabułą.

W sensie:

Brak Dziedzictwa - Wiadomo. Nie rezonuję z nadmetalem, choćbym nawet chciał.

Niedołęga - wiadomo. Ciamajda, fajtłapa. Generalnie mogę mieć wysoki poziom szczęścia, dlatego wychodzę z opresji obronną ręką, a czasem nawet mi się uda coś zrobić dobrze, choć nie bez konsekwencji - nie tylko dla siebie.

Słaba głowa - Mam wartość ducha 2, więc ta wada jest poza stroną mechaniczną z racji tego. Bo mechanicznie wolno mi wybrać tylko dwie. Z tym, że po prostu umyśliłem sobie postać pijąca od święta, z racji tego mająca słaba głowę.
Jednak w jaki sposób odgrywać tę wadę fabularnie z osobnej puli, nie stosując mechaniki? Przecież test idzie normalnie, modyfikowany o wadę. Chyba, że mam się upić fabularnie, ale w takim wypadku ta wada i tak będzie wiążąca, bo upiję się szybciej, niż inni. Z testem czy bez.

Więc po co to rozdzielać? Mogę mieć wadę, bez odnoszenia z tytułu jej posiadania jakichkolwiek korzyści? To chyba nie wpłynie ujemnie na rozgrywkę?
 
Bakcyl jest offline  
Stary 14-04-2014, 02:51   #10
 
Penny's Avatar
 
Reputacja: 1 Penny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemuPenny to imię znane każdemu
Moja aktualna drużyna musiała regulować Wady względem poziomu Szczęścia, bo stwierdziłam, że na Ducha rzuca się dość często, a na Szczęście to już rzadziej, więc na pewno będą ostrożni. Reguła jest wybrana przeze mnie, ponieważ niektórzy cwaniacy biorą sobie za punkty multum wad, które czasem im naprawdę "nic nie robią", a dają "darmowe" punkty i maksymalnie przepakowują postać. Dzięki temu nie mam grupy przekoksów, którzy rozwalają jakiegoś większego przeciwnika w jednej turze. A tak musisz być rozważny rozdając punkty. I tyle. Moim zdaniem wprowadza to balans do postaci. I musisz sobie zadać pytanie: czy naprawdę takie ważne jest to, żeby moja postać się upiła szybciej niż inne? Czy może ważniejsze jest to by nie rezonowała z nadmetalem? No jeśli faktycznie jest to ważne, to może powinienem zwiększyć poziom tego Ducha? A może zrezygnować z jakieś Zalety?

Fabularnie (jeśli chodzi o picie) dajmy na to na statku trwa jakieś przyjęcie, kapitan kazał wytoczyć dodatkowe beczki rumu. Wystarczy, że napiszesz, że twoja postać upiła się szybciej niż inni. Naprawdę, na takie dziwactwa każę graczom rzucać od święta i kiedy naprawdę jest to potrzebne.

Posiadanie wady bez odnoszenia z jej tytułu jakichkolwiek korzyści jest właśnie tym co Ci zaproponowałam (chyba jednak nie wytłumaczyłam się dość dobrze). Będę o niej pamiętała, na pewno konsekwencje z jej posiadania wyciągnę, ale nie dodaje ci punktów. Tyle.
 
__________________
Nie rozmieniam się na drobne ;)
Penny jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:46.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172