Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 26-11-2017, 13:21   #1
 
Anonim's Avatar
 
Thumbs up [Tunelarz 2 Rekrutacja] Śmierć i Podatki


Wstęp fabularny:
- Śmierć i Podatki. - przywitał się z wami niesamowicie suchy Urzędnik Skarbowy o poważnej i ponurej zarazem minie. W swym czarnym jak smoła płaszczu z kapturem zbliżył się do was bezszelestnie chwilę po rozpoczęciu zasypywania trumny waszego dawnego przyjaciela Fryderyka, a pozostali żałobnicy rozeszli się. Spojrzeliście na niego, a on kontynuował:
- Z rejestrów wynika, żeście za nieboszczyka weszli w jego prawa jako wspólnicy spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Tyróża. Tym czasem w jednej z nieruchomości tej spółki ukrywa się Marek Baksztalski, również wspólnik Tyróża sp. z o.o., wielokrotnie notowany przestępca skarbowy. Jako jedyni pozostający przy życiu, pozostali wspólnicy Tyróża sp. z o.o. spoczywa na was obowiązek doprowadzenia do Marka Baksztalskiego przed oblicze Urzędu Skarbowego albo do dostarczenia jego zwłok i wskazania jego majątku nadającego się do opodatkowania. W przeciwnym razie zostaniecie uznani za współsprawców i wraz z Markiem Baksztalskim będziecie solidarnie odpowiadać za jego długi skarbowe. - na koniec przedstawił wam rycinę przedstawiającą podobiznę Marka Baksztalskiego (którego zresztą niektórzy z was mieli okazję przelotnie poznać jako przyjaciela waszego przyjaciela), a także teczkę dokumentów Tyróża sp. z o.o. z dołączonym odpisem notarialnie poświadczonym własnoręcznego testamentu zmarłego wskazującego was jako spadkobierców jego praw jako wspólnika Tyróża sp. z o.o. i chatki położonej w Boguszewie. Dodatkowo otrzymaliście drobno zapisaną kartkę wymieniającą przestępstwa skarbowe popełnione przez Baksztalskiego. Następnie Urzędnik Skarbowy na odchodne powiedział, że informacja już została przekazana do placówki US w Boguszewie (w której leży przedmiotowa nieruchomość, w której ukrywa się Baksztalski) i już zupełnie na pożegnanie dodał - Śmierć i Podatki.

Żaden z was nie mógł od tak zbiec z Imperium Lunakry, czy umrzeć. Zbyt wiele relacji i interesów wiązało was do tej krainy. Poza tym o brutalnych metodach służby celnoskarbowej wobec uciekinierów - dłużników z terenów objętych Lunakrańskim Reżimem Podatkowym krążyły legendy.

Konkrety:
1. Odpisy codzienne. Gracze nie odpisują pomiędzy 20:00, a 22:00, bo wtedy jest przewidywany czas odpisu MG. Jeżeli z jakiegoś powodu nie wyrobiłbym się to odpis pojawi się około 17:00 następnego dnia.
2. Zaleca się, żeby gracze odpisywali jak najkrócej. Każdy gracz może odpisać dowolną ilość razy pomiędzy odpisami MG. Dialog też prowadzi się wypowiedziami forumowymi w temacie gry.
3. Fabuła jest prosta, ale pozostawia miejsce na odnalezienie własnej drogi do finału. Zwykła i domyślna droga nie wymagająca pomyślunku to po prostu przechodzenie do kolejnych komnat aż do finału. Główne zadanie: uregulować kwestie podatkowe związane z Baksztalskim. Osoba ta ukrywa się w Wieży opanowanej przez bandę goblinów i innych poczwar, a także nafaszerowaną pułapkami i innymi zagadkami.
4. Mechanika jest specjalnie stworzona do tej gry. Nie trzeba jej znać bardziej niż do stworzenia postaci. Mechaniki nie testowałem, ale poziomy trudności oparłem na mechanice Dzikich Pól.
5. Dla tych, których interesuje mechanika: zdolności specjalnych i zaklęć jest więcej niż zapisałem, a kwestie ekwipunku pozostawiłem już do gry. W czasie gry będzie można negocjować co do nowych zdolności specjalnych i zaklęć.
6. Jak ktoś chce grać czarownikiem to najważniejszymi Atrybutami czarownika są: I. Siła Woli, II. Wiedza.
7. Dla tych którzy pamiętają grę Lunakra Imperialis zauważą brak opisu ras i tamtych specjalnych zdolności. To było fajne, ale wymagałoby za dużo roboty przy Tunelarzu, dlatego nie ma tu mowy o żywych wampirach, leszych, wilkołakach i kotołakach.
8. Odpisując używajcie POGRUBIENIA nazw postaci innych jeżeli chcecie zwrócić uwagę innych graczy, a KURSYWY żeby zaznaczać słowa wypowiedziane przez waszą postać. Wszystko pozostałe zwykłymi literami, a jak wystarczająco zaznaczycie co jest wypowiedzią, a co nie jest wypowiedzią to i brak kursywy można przeżyć (choć jednak nalegam do stosowania, bo w przypadku wątpliwości zostanie uznane, że postać nie powiedziała na głos słów niezapisanych kursywą).

Tworzenie Tunelarza - Skrót jak wam się nie chce czytać zasad:
1. Wybrać nazwę postaci. Mile widziane słowiańsko, łacińsko lub biblijnie brzmiące, ale mogą być i inne, aczkolwiek BNi mogą reagować na brzmiące wyjątkowo obco nazwy.
2. Uporządkować pakiety Atrybutów od najważniejszego do najmniej ważnego: (Siła, Zręczność, Atrakcyjność), (Spryt, Percepcja, Wiedza), (Siła Woli, Szczęście, Wytrwałość), (Charakter, Charyzma, Manipulacja) i napisać, czy Atrybuty są w danym pakiecie równoważne, czy może któryś ma być wyższy niż pozostałe.
3. Jakiej rasy jest postać? Nie ma to znaczenia mechanicznego, ale ma fabularne. W Boguszewie dominują ludzie, ale mogą być tam i inni. Dla fabuły znaczenie mają następujące rasy: ludzie, gobliny (tylko goblin będzie mógł negocjować z goblinami z Wieży; gobliny same w sobie nie są postrzegane jako złe przez ludzi) i elfy (podobno Wieża była własnością elfów, więc może została urządzona w elfickich stylu i taka wiedza przydałaby się).
4. Wybierz pochodzenie
a) Góry Wurisz - wśród gór Wurisz skąpanych w śniegu i kamiennych zboczach życie myślące, zwierzęce i roślinne jest podzielone na dwie niemal równe części: Tych co są Silni i Tych co są Sprytni. Góral Wurisz musi wybrać czy pochodzi z Podziemi czy Powierzchni oraz wybrać czy twoja postać jest nastawiona na Siłę czy na Spryt.
b) Kambrozja, Wiecznie Zielone Miasteczko Akademickie - każdy mieszkaniec tego miasteczka zna się w większym stopniu na czarach niż początkujący czarownik skądkolwiek indziej. Tam nawet czyszcząc kibel używa się czarów. Zaczynasz z dwoma czarami zamiast jednym.
c) Zapomniana Przystań - na mglistym wybrzeżu stoi olbrzymi port, do którego statki nie docierają od dwustu lat. Wśród rozpadających się budynków wciąż mieszkają plemiona pamiętające dawne czasy świetności. Tawerny wciąż goszczą u siebie marynarzy i piratów, choć te typki w życiu nie było na morzu i co najwyżej pływają łódkami na wybrzeżu. Ten styl życie zahartował ich. Wybierz czy bardziej cenisz sobie Zręczność czy Charakter i Charyzmę.
d) Chlewy Bulrathi - starożytna rasa Bulrathi została magicznie wyniesiona do poziomu istot myślących bezpośrednio ze świń. Dość szybko zemścili się na fanach wieprzowiny zajmując rozległą równinę, na której urządzili Chlewy - miejsca hodowli istot myślących przeznaczonych na rzeź. Bulrathi od dawna przestali istnieć, ale Chlewy do tej pory służą jako centrum rozrodcze przeróżnych ras. Klatki nie mają zamków, ale wciąż posiadają system wodopojów i karmników napełnianych co pewien czas przez korzystających. Tereny różnych ludów szybko zmieniają się - wystarczy coś opuścić na dzień, a okazuje się, że już ktoś zajął. Naruszanie terenu prywatnego zagrożone jest szybką śmiercią, dlatego wszyscy są tu czujni.
e) Mulgrossa - na brzegu rzeki Mulgrossy żyje bardzo dużo istot myślących zorganizowanych w niewielkie księstewka rządzące się różnymi zasadami. Żadne księstwo nie uzyskało na tyle dużej przewagi, żeby podbić cały teren, choć co jakiś czas ktoś próbuje. Walki toczą się tu na porządku dziennym. Osoby z Mugrossy mają zwiększoną Zręczność LUB gracz może wymyśleć sobie księstwo, którego styl uzasadniałby bonus do innego Atrybutu.
5. Czy postać ma być nastawiona na magię, na walkę fizyczną, czy równoważna pod tym względem?
6. Wybierz sobie typ zaklęcia (a jeżeli twoja postać jest z Kambrozji i/lub nastawiona na magię to wybierz dwa) spośród: Defensywa, Mechanizmy, Leczenie, Przedmioty, Ucieczka, Ofensywa, Magia Podatkowa.
7. Prześlij obrazek postaci w formacie 150 na 150 pikseli albo większy z którego będę mógł wyciąć. Obrazek powinien zawierać twarz postaci.
8. Opcjonalnie napisz kilka zdań o postaci, a w tym relacje z nieboszczykiem. Fryderyk był człowiekiem, podróżnikiem i był bardzo towarzyski.

Jeżeli ktoś ma ochotę przebrnąć samodzielnie przez pełny proces tworzenia postaci to tutaj są zasady:
Tunelarz Zasady 7
Tunelarz Karta Postaci
Poprzedni temat rekrutacji ([Tunelarz] Lochy Złamanej Fajki)
 
Anonim jest offline  
Stary 26-11-2017, 14:05   #2
 
Ardel's Avatar
 
Masz mój miecz (i suwak logarytmiczny, jak będę tworzył postać). Do kiedy rekrutacja?
 
__________________
Prowadzę: ...
Jestem prowadzon: ...

Ardel jest offline  
Stary 26-11-2017, 14:23   #3
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Ardel Zobacz post
Masz mój miecz (i suwak logarytmiczny, jak będę tworzył postać). Do kiedy rekrutacja?
30 listopada. Grę zaczynam 1 grudnia (lub stwierdzam, że nikt się nie zgłosił). Suwak logarytmiczny nie potrzebny, bo załączony plik excel wszystko sam oblicza. Wystarczy umieć dodawać i odejmować przy Atrybutach.

Wydaje się, że łatwiej będzie jeżeli osoby które chcą stworzyć postać zgodnie z pełną mechaniką przesłały przez PW wartości: Atrybutów, Więzi Atomowej, a także: Nazwę Postaci, Pochodzenie, nazwę uzbrojenia i pancerza (zaczynacie z kat. I) i wybranymi Zaklęciami oraz - czego nie ma w tych kompletnych zasadach, a już nie będę tam dodawał -

"7. Prześlij obrazek postaci w formacie 150 na 150 pikseli albo większy z którego będę mógł wyciąć. Obrazek powinien zawierać twarz postaci.
8. Opcjonalnie napisz kilka zdań o postaci, a w tym relacje z nieboszczykiem. Fryderyk był człowiekiem, podróżnikiem i był bardzo towarzyski."

Jeżeli ktoś jednak pragnie samodzielnie wypełnić plik excel i przesłać go mi to niech da znać na PW to mu dam adres email.
 
Anonim jest offline  
Stary 26-11-2017, 19:08   #4
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Chyba sobie z mechaniką poradziłem. Powstał z tego wojownik.
 
Avitto jest offline  
Stary 27-11-2017, 15:45   #5
 
Someirhle's Avatar
 
Obczajam. Sam sobie robię cyferki, więc pewnie chwilę to potrwa.

Magowie chyba znowu maja przerypane, prawie mam ochotę przyjąć to jako wyzwanie :P W związku z tym, ile mamy pieniędzy na początek? Chciałbym wiedzieć jak szybko skończyłby mi się soczek.

Edit: W zasadach nie wspomniałeś, że proton ma obniżony współczynnik mocy magicznej, gorzej celuje i broni się przed magią, za to ma lepszy udźwig.

Edit2: Kiedy testuje się Spryt? Przydałyby sie przykłady.

Edit3:Jak trudny jest test wiedzy na rzucenie zaklęcia nieatakującego w walce?
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 27-11-2017 o 17:37.
Someirhle jest offline  
Stary 27-11-2017, 17:50   #6
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Someirhle Zobacz post
Obczajam. Sam sobie robię cyferki, więc pewnie chwilę to potrwa.

Magowie chyba znowu maja przerypane, prawie mam ochotę przyjąć to jako wyzwanie :P W związku z tym, ile mamy pieniędzy na początek? Chciałbym wiedzieć jak szybko skończyłby mi się soczek.

Edit: W zasadach nie wspomniałeś, że proton ma obniżony współczynnik mocy magicznej, gorzej celuje i broni się przed magią, za to ma lepszy udźwig.

Edit2: Kiedy testuje się Spryt? Przydałyby sie przykłady.
Handelek będziemy uprawiali na początku gry. Około 100 zł będzie na początek, ale jeszcze nie zrobiłem rachunków i księgowości. W każdym razie - mając na względzie podatek od magii - sporo.

Miałem problem z rozdziałem "Tworzenie Tunelarza cz. IV", bo byłoby to mocno skomplikowane, gdybym zaczął odwoływać się do wszystkiego co jest w pliku Excel. No, ale OK: Więź Atomowa ma znaczenie przy Sygnalizatorze przeciążena, Celność magii, Obrona przed magią i Maksymalną ilość zaklęć.

Z przykładami testów to mam o tyle problem, że wolę po prostu, aby to wychodziło w praniu. Czasem ciężko przewidzieć jakich testów będzie więcej jakich będzie mniej, a one w większości są dość domyślne. Na przykład Wytrwałość i Charakter różnią się tym, że pierwsze dotyczy bardziej nadprzyrodzonych przeszków, a drugie na przykład zwykłej interakcji. Pomiędzy Sprytem, a Wiedzą jest cienka granica podobnie jak i między tymi cechami postaci gracza, a gracza. Testy Sprytu mogłyby być użyte na przykład przy jakiejś zagadce, jeżeil gracz wolałby w ten sposób ją rozwiązać. Z drugiej strony postać gracza z niskim Sprytem potrzebowałaby czasu, żeby w ogóle zrozumieć zagadkę - co uniemożliwi rozwiązanie jej przez gracza.

Cytat:
Jak trudny jest test wiedzy na rzucenie zaklęcia nieatakującego w walce?
Zależy od okoliczności i celu. Domyślnie zwykły.
 

Ostatnio edytowane przez Anonim : 27-11-2017 o 17:53.
Anonim jest offline  
Stary 27-11-2017, 18:00   #7
 
Someirhle's Avatar
 
Czyli 33 zaklęcia, zakładając że będę biegał w majtkach. Hm.
 
__________________
Cogito ergo argh...!
Someirhle jest offline  
Stary 27-11-2017, 20:02   #8
Dział Fantasy
 
Avitto's Avatar
 
Jak tak czytam to chciałbym zaproponować, by MG podchodził do wyboru atrybutu do testu wariantowo. Najłatwiej wytłumaczę, o co mi chodzi, na przykładzie.

Postać A chce przekonać postać B do wykonania określonej czynności. W tym celu gracz może napisać, że:
1) uprzejmie prosi (podstawa testu: charyzma),
2) używa argumentu siły (podstawa testu: siła),
3) szantażuje postać B używając zdobytej o niej informacji (podstawa testu: manipulacja),
4) uparcie wykłóca się aż do osiągnięcia zamierzonego celu (podstawa testu: charakter).

Ponieważ zbiór rozwiązań przedstawionego problemu to zawsze zbiór otwarty a liczba elementów jest ograniczona jedynie ludzką wyobraźnią takie rozwiązanie byłoby w tym systemie bardzo zachęcające do precyzyjnego określania deklarowanych czynności. Dodatkowo, jeśli wiele rzeczy ma jeszcze wyjść w praniu i system nie jest tworem samym w sobie zamkniętym gracze będą mieli możliwość sugerowania testu - z która to sugestią MG może się zgodzić lub nie, ale koniec końców dysponować będzie precyzyjnym opisem deklarowanego działania.
 
Avitto jest offline  
Stary 29-11-2017, 01:16   #9
 
Someirhle's Avatar
 
Jak wygląda leczenie obrażeń w tej edycji? W poprzedniej było upierdliwe, bo co walka zbieraliśmy ciężkie rany i trzeba było wracać, bo potki były raczej drogie - dlatego rozważam robienie healera. Będzie jakieś niemagiczne leczenie ran?

Edit: Chociaż tłoku to chyba nie będzie, nie wiem czy to nie nazbyt niszowa specjalizacja. Jakie mamy minimum żeby wystartować?

Edit2: "połowa największego z (Spryt, Wiedza i Wytrwałość) to liczba maksymalnej liczby posiadanych Umiejętności" - a cóż to?

@Avitto - na co budowałeś wojownika, siła czy zręczność? Bo zastanawiam się czy warto brać obydwa wysoko, czy może zainwestować w atrakcyjność, ale wtedy nie wiem czy lepiej być silnym czy zręcznym.
Aktualnie mocne strony mojej postaci to Siła, Zręczność, Percepcja, Wiedza, Charakter, ale mamy czaś do jutra, możemy się dogadać.
 
__________________
Cogito ergo argh...!

Ostatnio edytowane przez Someirhle : 29-11-2017 o 14:23.
Someirhle jest offline  
Stary 29-11-2017, 17:04   #10
 
Anonim's Avatar
 
Cytat:
Napisał Avitto Zobacz post
Jak tak czytam to chciałbym zaproponować, by MG podchodził do wyboru atrybutu do testu wariantowo. Najłatwiej wytłumaczę, o co mi chodzi, na przykładzie.

Postać A chce przekonać postać B do wykonania określonej czynności. W tym celu gracz może napisać, że:
1) uprzejmie prosi (podstawa testu: charyzma),
2) używa argumentu siły (podstawa testu: siła),
3) szantażuje postać B używając zdobytej o niej informacji (podstawa testu: manipulacja),
4) uparcie wykłóca się aż do osiągnięcia zamierzonego celu (podstawa testu: charakter).

Ponieważ zbiór rozwiązań przedstawionego problemu to zawsze zbiór otwarty a liczba elementów jest ograniczona jedynie ludzką wyobraźnią takie rozwiązanie byłoby w tym systemie bardzo zachęcające do precyzyjnego określania deklarowanych czynności. Dodatkowo, jeśli wiele rzeczy ma jeszcze wyjść w praniu i system nie jest tworem samym w sobie zamkniętym gracze będą mieli możliwość sugerowania testu - z która to sugestią MG może się zgodzić lub nie, ale koniec końców dysponować będzie precyzyjnym opisem deklarowanego działania.
To dobre.
Cytat:
Napisał Someirhle Zobacz post
Jak wygląda leczenie obrażeń w tej edycji? W poprzedniej było upierdliwe, bo co walka zbieraliśmy ciężkie rany i trzeba było wracać, bo potki były raczej drogie - dlatego rozważam robienie healera. Będzie jakieś niemagiczne leczenie ran?

Edit: Chociaż tłoku to chyba nie będzie, nie wiem czy to nie nazbyt niszowa specjalizacja. Jakie mamy minimum żeby wystartować?

Edit2: "połowa największego z (Spryt, Wiedza i Wytrwałość) to liczba maksymalnej liczby posiadanych Umiejętności" - a cóż to?

@Avitto - na co budowałeś wojownika, siła czy zręczność? Bo zastanawiam się czy warto brać obydwa wysoko, czy może zainwestować w atrakcyjność, ale wtedy nie wiem czy lepiej być silnym czy zręcznym.
Aktualnie mocne strony mojej postaci to Siła, Zręczność, Percepcja, Wiedza, Charakter, ale mamy czaś do jutra, możemy się dogadać.
1. Tym razem "wejście do lochów" będzie bezpośednio przy miasteczku, więc nie ma problemu, żeby medyk był na miejscu zaraz przy wejściu. I nie będzie drogi.
2. W świecie, w którym jest szeroko dostępna magia uzdrawiająca medycyna nie rozwija się. Dopiero od niedawna coś w tym temacie ruszyło się ze względu na podatek od czarów. No, ale wciąż medycyna niemagiczna nie jest tak szybka, żeby być przydatna w czasie tego typu przygody, dlatego zostają magiczne napoje i "medycy" rzucający zaklęcia za cenę.
3. Minimum to 3 [choć optymalnie to 4-5], więc zaczynam obawiać się, czy nie mamy tutaj śmierci prenatalnej w tej rekrutacji. Również zaczynam żałować, że w ogóle udostępniłem plik z zasadami, bo pewnie ludzie zajrzeli, stwierdzili "oho, 20 stron, mam to gdzieś, bo mi się nie chce" i olali również te skrócone zasady tworzenia postaci...
4. "Umiejętności" to wcześniejsza nazwa "Zdolności specjalnych", bo to miały być dwie osobne rzeczy, ale ostatecznie nie są. Przypadkowo został taki zapis. Zapomniałem zresztą w pliku excel zrobić zaokrąglenie w górę (co u siebie zaraz uczynię).
 
Anonim jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2021, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168