Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 07-07-2022, 15:12   #31
 
Pliman's Avatar
 
Reputacja: 1 Pliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputacjęPliman ma wspaniałą reputację
Z zasady Henry był osobą bardzo uczciwą. Jednowymiarową. Zupełnie zmieniał się jednak gdy oddawał się swojej pasji - szachom. Lubił kombinować, zwodzić przeciwnika, prowokować i udawać. Wielką frajdę sprawiało mu też spektakularne poświęcanie figur, by osiągnąć lepszą pozycję. Czasami – ostatnio coraz częściej i wyraźniej – postrzegał szachownicę jako realne pole bitwy, z żywymi żołnierzami, z dworskimi intrygami w otoczeniu króla. Widział ich myśli, ich strach i ich radość. Podobało mu się to, a jednocześnie trochę przerażało. Mam dobrą wyobraźnię, tłumaczył sobie.
Z początku nie miało to wpływu na jego realne życie. Jednak od jakichś kilku lat było inaczej. Zmiana zaczęła się mniej więcej w okresie kiedy awansował na stanowisko kierownicze. Zawsze był osobą pracowitą, sumienną, dokładną. Te cechy prezentował w dalszym ciągu. Teraz posiadał również władzę. Niewielką, jednak lubił ją wykorzystywać. Żonglerka premiami, nie do końca sprawiedliwe przydzielanie zadań, traktowanie podwładnych – swoich byłych kolegów – z góry. Nie można było powiedzieć żeby Henry stał się draniem, jednak ewidentnie czerpał satysfakcję z możliwości pokazania ludziom gdzie ich miejsce.
Być może powodem takiego zachowania było jego ciężkie dzieciństwo. Domowe piekiełko, które urządzał jego ojciec musiało zostawić skazę na duszy syna. Pijackie awantury, przemoc fizyczna, nieuzasadnione krzyki, wyzwiska. To wszystko było obecne w jego życiu przez niemal 16 lat. Dopiero gdy Henry był nastolatkiem jego matka zdecydowała się zakończyć toksyczny związek.
Wydawałoby się, że po latach można wybaczyć, zapomnieć. Czas leczy rany…
Przypadek sprawił, że awans Henrego niemal zbiegł się w czasie ze śmiercią jego ojca. Ojca, z którym Henry nie utrzymywał kontaktu od przeszło 20 lat. Za pośrednictwem swojego brata ojciec przekazał mu informację, że umiera. Prosił żeby syn się z nim spotkał. Chciał przeprosić, pogodzić się – przynajmniej tak twierdził stryj. Henry z premedytacją zignorował prośbę. Czy później tego żałował? Możliwe. Jednak nigdy o tym nie wspominał.


Szczegółowo:
Dlaczego mit się objawił: Zawsze objawiał się w szachach, wywołał go awans na stanowisko kierownicze, prawdopodobnie także trauma związana z ojcem.
Jak postać została rifterem: Katalizatorem przebudzenia Henrego stały się szachy. Gdy gra rzeczywistość staje się inna. Na chwile obecną nie do końca zdaje sobie jeszcze sprawę z doniosłości tych doznań.
Ból skrywany przez postać: Ciężkie dzieciństwo i odrzucenie możliwości pojednania się z ojcem.
Motyw Mythoi: Subversion – skłonność do pogrywania innymi, intryganctwa, wykorzystywania władzy.
Motyw Logos: Rutyna – poczucie obowiązku, perfekcjonizm, upór w dążeniu do celu.
 
__________________
Cóż może zmienić naturę człowieka?

Ostatnio edytowane przez Pliman : 07-07-2022 o 15:15.
Pliman jest offline  
Stary 07-07-2022, 15:55   #32
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Muszę pochwalić zarówno Pliman, jaki i Deszatie. Obaj naprawdę fajnie kombinujecie i nadajecie koloryt waszym postaciom. Oby tak dalej.

Na pytanie o ból odpowiem, choć widzę, że już znasz na nie odpowiedź Pliman.

Bólem może być wszystko, co jest traumatyczne dla postaci i co odciska potężne piętno na jej psychice i życiu.
To może być strata bliskiej osoby lub cennego przedmiotu, nałóg postaci lub kogoś z bliskich, miłosny zawód, czy jakaś choroba. Cokolwiek, co uwiera postać i w wielu przypadkach determinuje jej postępowanie. Ból może objawiać się otwarcie, jako choćby wredny charakter i usposobienie lub być głęboko skrywaną traumą.

Wspomnę jeszcze o balansie pomiędzy Logosem i Mythoi. Wybór, które Motywy będą miały przewagę nie tylko odzwierciedla umiejętności postaci, ale także osadza ja w świecie. Postać z przewagą Motywów Mythoi będzie się czuła zagubiona w realnym świecie, nie będzie go rozumiała lub nawet się go bała. Mit zdobywa przewagę nad osobowością postaci i ciągnie ją w stronę świata magicznego. W ostatecznym etapie może dojść do całkowitego zerwanie przez postać kontaktów z realnym światem. Wtedy Mit niejako wygrywa walkę i postać staje się żyjącym Awatarem Mitu. Do tego oczywiście prowadzi długa droga, ale warto byście wiedzieli, że coś takiego istnieje.

Z drugiej strony postać z przewagą Motywów Logosu jest bardziej pragmatyczna, z rezerwą podchodzi do magicznej strony rzeczywistości. Często ją kwestionuje, nawet jeżeli bezpośrednio doświadcza jej obecności i wpływów na swoje życie. Jeżeli postać będzie kroczyć tą drogą i coraz bardziej odcinać się od magicznego świata, to w pewnym momencie może na powrót stać się Śpiącym i utracić swoje połączenie z Mitem, a tym samym przestaje być Rifterem. Do tego też jest długotrwały proces, ale może się coś takiego wydarzyć.

To jest właśnie to balansowanie Przebudzonych o którym mówiłem. To właśnie owa walka dwóch pierwiastków, które próbują zdominować postać. Nie są to jednak jakieś obce siły, ale elementarne składowe psyche postaci. Rifterem od momentu Przebudzenia znajduje się niejako w potrzasku i cały czas próbuje dowiedzieć się kim jest tak naprawdę i co jeszcze skrywa się we Mgle.
 
Nuada jest offline  
Stary 07-07-2022, 17:28   #33
 
obce's Avatar
 
Reputacja: 1 obce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputacjęobce ma wspaniałą reputację


Ayo pochodzi z kochającej rodziny, która dbała, żeby drzwi ich domu były otwarte dla każdego. Od rodziców przejęła pogodny charakter, przekonanie, że w ludziach więcej jest dobrego niż złego i przeświadczenie, że każdy dzień trzeba przeżyć tak, żeby móc powiedzieć o nim coś ciekawego.

To roztrzepana marzycielka z ciągotami do eskapizmu. Skrupulatność, precyzja i punktualność to zdecydowanie nie są jej mocne strony. Zamiast tego potrafi godzinami po prostu wędrować po mieście ciągle znajdując coś interesującego za czym skręca w kolejną ulicę, kolejny zaułek, czasem zapatrzona w coś, co widzi tylko ona. Przeszła fazy fascynacji prawie wszystkim: od świadomego śnienia, mocy kryształów, teorią innych światów, do narkotyków, które oferowały przecież inny stan świadomości i odmienne postrzeganie. Kilka lat temu wylądowała w śpiączce na ponad rok, gdy ze znajomymi zmieszała peyotl z czymś co miało być szałwią wieszczą. Nie było.

Po wybudzeniu pozbierała się przede wszystkim dzięki swojej rodzinie i Rączce, którego traktuje jak przybranego, młodszego brata. To prawdopodobnie dzięki niemu nie trafiła do zakładu psychiatrycznego, gdy myliła jawę ze snem, miała zwidy i czasem trudno było złapać jej kontakt z rzeczywistością.

Teraz - po kilku latach - jej życie jest znowu w miarę uporządkowane. Potrafi funkcjonować samodzielnie, choć czasem traci równowagę i zaczyna miotać się pomiędzy epizodami niemal narkoleptycznymi, gdy przegrywa ze snem a takimi, w których z tym snem za wszelką cenę walczy. Na pewno towarzystwo pozostałych Rifterów pomaga jej tą równowagę zachować.

Obecnie prowadzi razem z Hernandezem wypożyczalnię i to jej partner jest tym pragmatyczną i praktyczną częścią ich małego zespołu. Ayo traktuje wypożyczalnię tak jak dom: je drzwi są zawsze otwarte dla każdego. Nie tylko dla klientów. W jednym z kątów stoi kolorowy fotel, na którym często przesiaduje stara pani Clark. Gdzieś po podłodze wala się kolorowa zabawka, którą w danym momencie swoją łaską obdarza szary kocur. Nigdy nie wygania dzieciaków i pozwala im oglądać filmy na niewielkim telewizorze stojącym na kontuarze. A gdy raz w tygodniu odpala rzutnik żeby wyświetlić coś na większym ekranie wypożyczalnię wypełnia zapach jedzenia, które zawsze przygotowuje, bo nie przyjmuje się gości bez poczęstunku.

Nie założyła własnej rodziny, ale łatwo obdarza uczuciem i doszywa sobie rodzinę przybraną.

Dlaczego mit objawił się w waszej postaci?
Roztrzepana marzycielka z ciągotami do eskapizmu. Ponad roczna śpiączka, z której Ayo wydaje się, że nigdy w pełni nie wyszła a na pewno nie wyszła taka sama.

Jaki ból skrywa wasza postać?

Strach przed szaleństwem.
Strach, że przestanie rozróżniać jawę od snów.

Mantra.
Nie mogę ufać własnym oczom i własnemu umysłowi.

Jak wasza postać została Rifterem?
Śpiączka w której zaczęła śnić cudze sny. I czas później, po wybudzeniu, gdy gubiła się w tym co jest realne a co nie. Gdy zaczęła widzieć, żeby, których inni nie widzieli.

Motyw Mythoi:
Divination - domena snu oraz snów i koszmarów. Wchodzenie w cudze sny, zsyłanie snu, podróże w snach i pomiędzy snami, kształtowanie snów, współśnienie itd.

Motyw Logos:
Osobowość - urokliwa, kojąca.

Chętnie celowałabym w Pogranicznika.


------------

Nuada - zróbmy z Ayo i Hernandeza współwłaścicieli i przyjaciół po prostu. Co Ty na to?
Jeśli chodzi o pytania to nie miałam dzisiaj czasu, żeby to dopracować a jutro nie wiem czy będę miała chwilę, żeby siąść do klawiatury. Nad pewnymi rzeczami jeszcze się zastanawiam i możliwe, że odrobinę je zmienię. Np. rodzaj osobowości czy mantrę.

Relacja z Rączką uzgodniona oczywiście z GreKiem Jeśli coś poprawić, amigo, daj znać.
 
__________________
"[...] specjalizował się w zaprzepaszczonych sprawach. Najpierw zaprzepaścić coś, a potem uganiać się za tym jak wariat."
obce jest offline  
Stary 07-07-2022, 18:05   #34
 
GreK's Avatar
 
Reputacja: 1 GreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputację
Dlaczego mit objawił się w waszej postaci?
Potrzeba chwili. Dave musiał kogoś oszukać aby ochronić bliską mu osobę.

Jaki ból skrywa wasza postać?
"Nikt mnie nie kocha… wszyscy chcą mnie wykorzystać…"
Poczucie porzucenia i bycia wykorzystywanym nie opuszcza Dave'a od wczesnego dzieciństwa. Czuje potrzebę bliskości z innymi ale jednocześnie nie potrafi się otworzyć i zaufać.

Jak wasza postać została Rifterem?
Jeszcze będą szczegóły do dogrania z obce ale zarys jest taki:
Podczas którejś kolejnej libacji i domowej scysji Dave jako jedenastolatni chłopak wybył z domu. Szwendał się tu i tam aż nogi zaprowadziły go do wypożyczalni kaset VHS. Kręcił się tam bezmyślnie przeglądając filmy na półkach. Nie był tutaj po raz pierwszy i może dlatego zwróciła na niego uwagę o dziesięć lat starsza właścicielka Ayo Oke. Zaproponowała wspólny seans filmowy a później jakoś już tak zostało. Dave wpadał do Ayo w trudnych chwilach a ta zawsze miała dla niego czas. Później zaczął nawet przychodzić gdy w domu nic się nie działo. Aż do czasu gdy po kilku latach znajomości Ayo zniknęła.

Od Hernandeza dowiedział się że jest w szpitalu.
Znalazl ją. Zaczął przychodzić do niej codziennie. Zaopiekował się jej mieszkaniem, do którego załatwił sobie klucze. Oglądał filmy i przychodził opowiadać jej ich fabułę.
Po roku wyszła ze śpiączki i wtedy białe kitle chciały wsadzić ją do wariatkowa. Ayo nie do końca radziła sobie z rzeczywistością.
Wtedy właśnie objawił się Mit, który pozwolił nieletniemu Sanchezowi przekonać lekarzy, że zaopiekuje się kobietą.

Motyw dla Mythoi:
Prawdopodobnie później: Adaptation - wszechstronność - reprezentuje moce, które mogą się zmieniać w zależności od sytuacji lub moc o wielu różnych zastosowaniach, takich jak czarnoksięstwo, zmiana kształtu lub tworzenie pomocnych gadżetów.

Subversion - ukrywanie się - to moce, które pozwalają działać dyskretnie i ukrywać intencje i czyny, takie jak oszustwa i iluzje, niewidzialność i moc zwodzenia innych.

Motywy Logosu:
Ważna relacja - to motyw decydującej relacji z jakąś osobą, grupą lub organizacją, która znalazła się w centrum życia postaci. TO może być jej matka, mentor, gang lub sekta do której należała lub należy postać.
 
__________________
LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną)

Ostatnio edytowane przez GreK : 07-07-2022 o 18:14. Powód: Szczegóły
GreK jest offline  
Stary 07-07-2022, 23:05   #35
 
Fala's Avatar
 
Reputacja: 1 Fala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwuFala jest godny podziwu
Zuri to efekt nieskrępowanej wolnej miłości. Rodzice żyli w zgodzie z naturą na obrzeżach Miasta, wojowali z “systemem” i nie dawali się wtłoczyć w ramy codzienności. Były czasy, w których nazwano by ich “hipisami”, “dziećmi kwiatów”, “hipsterami” czy po prostu “eko-oszołomami”. Gdy na świat przyszła Zuri wszystko się zmieniło. Bogowie chrońcie dzieci dzieci kwiatów. Rodzice przymuszeni ekonomicznie i rodzinnie musieli porzucić swój styl życia, zamienić kwieciste koszule, szerokie spodnie i zwiewne spódnice na garnitur i garsonkę, by zacząć zarabiać na życie. Życie, które coraz bardziej i bardziej ich przytłaczało. Sprzeniewierzyli się swoim ideałom, sprzeniewierzyli się temu, w co wierzyli i stali się tym, czego tak bardzo nienawidzili. Za wszystkie niepowodzenia obwiniali to siebie nawzajem, to małą Zuri. Przywiędłe dzieci kwiatów dusiły się w betonowej klatce wielkiego Osiedla. Szarzy, zmęczeni życiem, złamani rzeczywistością. Coraz bardziej i bardziej zatracali się w morzu gniewu, wzajemnych oskarżeń i zniechęcenia życiem, które sami sobie stworzyli. Zuri zawsze żyła z poczuciem winy. Zawsze robiła wszystko, by być barwna, ciekawa, wyróżniać się z tłumu. Tak, by rodzice choć przez chwilę zobaczyli w niej odbicie tego, kim byli kiedyś. Tak naprawdę nigdy się nie udawało. Nie na dłużej, nie w pełni. Pewnego dnia rodzice po prostu zniknęli. Zuri poszła do szkoły, a gdy wróciła do domu nie było tam ani ich, ani ich rzeczy. Był za to wujek Malik, brat mamy, który nigdy nic na ten temat nie powiedział, po prostu zabrał Zuri do siebie, a ciocia Savannah zrobiła jej wtedy pyszne kakao z piankami. I właśnie to kakao pamięta najbardziej z tego dnia.

Jak wasza postać została Rifterem?
Zuri zawsze ciągnęło do tego co piękne. Odejście rodziców, bycie porzuconą, to wszystko sprawiło, że jeszcze mocniej zaczęła pragnąć tego, co piękne i dobre w jej życiu. Sztuka ją uspokajała. Najpierw ją odbierała, potem zaczęła tworzyć, a jej wybujała od zawsze wyobraźnia zaczęła podsuwać coraz to nowe obrazy. To na jednej z wystaw dywanów kwiatowych, którą pomagała zorganizować objawił się Mit

Ból: Została porzucona przez rodziców, którzy byli przytłoczeni szarym, nudnym życiem. Zuri ciągle uważa, że to też jej wina. Gdyby była bardziej kolorowa, bardziej wyrazista, bardziej “artystyczna”, to rodzice zabraliby ją ze sobą.

Mantra: Lepiej rozbłysnąć raz i spłonąć, niż bez końca palić się

Mythoi
- Expression - zdolność zmiany rzeczywistości - to moce, które można wyzwolić, aby wpłynąć na świat za pomocą energii lub magicznych efektów.

Logos
- Trening - Zuri ciągle rozwija swoje artystyczne pasje i zamiłowania
 
Fala jest offline  
Stary 08-07-2022, 21:57   #36
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Dzisiaj krótko i informacyjnie.
Update o tagach mocy ukaże się jutro wieczorem.

Do końca tego tygodnia pozostaje otwarta możliwość dołączenia do rekrutacji. Gdyby się ktoś wahał, to ma jeszcze chwilę czasu, aby się zastanowić i dać mi znać.
 
Nuada jest offline  
Stary 09-07-2022, 00:33   #37
Wiedźma
 
Buka's Avatar
 
Reputacja: 1 Buka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputację
Tak sobie czytam to wszystko.. i czytam... i czytam...i czytam...

I czytam...

Panie, za dużo tego wszystkiego

Krótko, na temat, konkretnie. Ale neee... Ja rozumiem, świat rozbudowany i inne takie... Ale za dużo tego, serio. Niestety, ale pas... A zagrałabym sobie, gdzieś, w coś...

I jeszcze jakaś rekrutacja w rekrutacji, i levele tej rekrutacji, i inne takie wynalazki... No cóż... Powodzenia!
 
__________________
"Nawet nie można umrzeć w spokoju..." - by Lechu xD
Buka jest offline  
Stary 09-07-2022, 19:28   #38
 
Nuada's Avatar
 
Reputacja: 1 Nuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputacjęNuada ma wspaniałą reputację
Buka no cóż... bywa.
W odpowiedzi nie pozostaje mi nic innego, jak wrzucić to.
https://www.youtube.com/watch?v=aTQDfpeqikM


____
Tymczasem wracając do tematu właściwego.
W Mieście Mgieł tagi to słowa klucze, które mają Moc narracyjną i wpływają na historię. Istnieją nie tylko tagi dotyczące Motywów czy to Logosu, czy Mythoi, ale także tagi sytuacyjne, opisujące daną miejscówkę, pogodę, która może mieć wpływ na wydarzenia, ale także tagi odnoszące się do stanu fizycznego, czy też psychicznego bohaterów lub NPC.
Tagi są zatem, czymś co można nazwać walutą narracyjną, ponieważ ich użycie zwiększa szansę na wykonanie ruchu, który pozwoli wam wpływać na historię.
Każdy z Motywów opisują cztery tagi. Jeden z nich może być tak zwanym szerokim tagiem, czyli takim który jest przydatny w wielu sytuacjach.Dwa pozostałe muszą już być bardziej konkretne i opisywać dokładniej sytuację w której się aktywuje dana moc.

W podręczniku do każdego Motywu przygotowana jest lista pomocniczych pytań. Tutaj zamieszczę przykład tylko jednego Motywy i odnoszących się do niego pytań. Widzę, że jesteście bardzo kreatywni, więc wierzę że poradzicie sobie ze stworzeniem tagów do waszych Motywów.
Oczywiście, gdyby były jakieś problemy, to będę aktywnie pomagał.

Przykładowy Motyw, to Adaptation
Pierwsze pytanie zawsze dotyczy szerokiego taga i tutaj brzmi ono następująco:
W jaki sposób twój Mit dopasowuje się do okoliczności?
Ma on jakiś zestaw umiejętności…
Potrafi kontrolować lub zmieniać…
Zmienia się….
Na to pytanie trzeba odpowiedzieć w kilku zgrabnych słowach, aby odpowiedź na nie stanowiło już tag wasze postaci.

Następnie z listy dostępnych pytań, należy wybrać dwa i udzielić na nie odpowiedzi. Tworzą one dwa pozostałe, węższe i bardziej konkretne tagi.
A. - Jak moc Mitu pozwala reagować ci na różne sytuacje?
I poniżej mamy kilka przykładów tagów: rzucać magiczne zaklęcia, kraść czyjeś moce, pan burz itd. Itp.
B - Jakąś wąską grupę efektów z domeny twoje Mitu już opanowałeś?
Zaklęcie teleportacji, tworzenie pogody, kradzież mocy ochronnych;
C - Jaka jest twoja ulubiona manifestacja Mit, który reprezentujesz?
Klątwa snu, uderzenie pioruna, pozostaw ich bezsilnych,
D - Jakie okoliczności wzmacniają twoją moc?
Użycie księgi zaklęć, mroczna noc, dziki rytuał
E - W jakiś krytycznych sytuacjach wykorzystywałeś już swoją moc?
Przywołałem ducha, wyhodowałem skrzela, złagodziłem upadek
F - Przed czym chronią cię twoje moce?
Niewrażliwy na pogodę, wyczucie magii, przeciwzaklęcie
G - Jakie okoliczności lub emocje wyzwalają twoją moc?
Potrzeba matką wynalazków gniew niebios, przetrwa najsilniejszy
H - Jaką konkretną istotę lub rzecz możesz stworzyć lub przywołać?
Żywiołak deszczu, rogi i kły, zwiększenie wielkości, ożywienie zmarłych,
I - Jaką strategię lub efekty używasz w bitwie?
Odbijaj i oślepiaj, porażaj prądem mokre cele, wydłużone kończyny,
J - Jak możesz wzmocnić lub osłabić innych swoją mocą?
Zaczaruj broń, zamiana mocy, wyssanie życia


Do każdego Motywu należy też dodać tag słabości, czyli swego rodzaju wadę lub efekt, który powoduje osłabienie waszej mocy. Wbrew pozorom jest to pozytywna rzecz, gdyż to wy jako gracze macie władzę nad tą słabością i w określonych okolicznościach możecie użyć jej, aby przy jej pomocy skierować historię w pożądanym przez kierunku.

Oto przykłady pytań dla Motywu Adaptation
A - Od czego zależy twoja moc?
Użyj różdżki, kontakt z naturą, martwy zbyt długo;
B - Jakie efekty jest ci trudno uzyskać?
Spokojna pogoda, trudno kontrolować rój, boję się zmiany w agresywne zwierzę,
C - Co ogranicza twój mit lub jego moc?
Słaba w obszarach gęstej Mgły, blokowany przez chramy, łatwopalne przedmioty,
D - Jakie nawyki nabyłeś z powodu używania mocy?
Łatwo wpadam w szał, lęk przed czarownikami, nie dbam o konsekwencje,


Można pokusić się o posiadanie jednego dodatkowego taga mocy, ale wiąże się to z konsekwencją wybrania jeszcze jednego taga słabości.

Gdyby coś było niejasne, to będę się starał naświetlać temat bardziej szczegółowo.
Oczywiście całą procedurę powtarzamy dla każdego Motywu Logosu i Mythoi.


_____
Jako już niemal ostatni szlif postaci, pozostają dwie kwestie.
Jest to Tajemnica i Tożsamość.
Są to pytania, które skłaniają postać do działania. Wspominałem pary razy o tym, że Miasto Mgieł to prowadzenie śledztwa nie tylko na poziomie kryminalnym, ale też można by rzec metafizycznym. Właśnie te dwa zagadnienia odpowiadają za ten element rozgrywki.
Postępowanie w zgodzie ze swoją Tożsamością lub szukanie odpowiedzi na postawione w Tajemnicy pytanie jest odpowiedzialne za balans postaci pomiędzy dwoma światami. Jeżeli będziemy szukać rozwiązania Tajemnicy może się okazać, że będziemy zaniedbywać Tożsamość, a tym samym postać będzie bardziej skłaniała się ku swojemu Mitowi. I odwrotnie, jeżeli skupimy się na Tożsamości, to będziemy bardziej skłaniać się ku Logosowi, a to będzie w konsekwencji prowadzić do zamknięcia Szczelny w rzeczywistości i sprawi, że postać stanie się na powrót Śniącym w Mieście Mgieł.
Jak wspominałem odnoszą się do tego konkretne zasady, które to opisują i muszą zajść odpowiednia okoliczności fabularne, aby tak się stało. Wspominam o tym tak tylko jako zajawkę przyszłych tematów i motywów, jakie wypłyną w czasie gry.

Dla każdego Motywu należy wybrać jedną Tajemnicą lub Tożsamość.

Tajemnica, to ważne pytanie na które postać szuka odpowiedzi w czasie gry.
To Motywy Mitu odpowiadają za nie, bo to one przyciągają postać do tego co nieznane i bukryte we Mgle.
Choć Tajemnica bazuje na Micie, nie musi się odnosić bezpośrednio do niego. Może to być pytanie bardziej ogólnej natury, na przykład “czy nadal jestem człowiekiem?” Mogą to być również pytania natury egzystencjalnej, jak i te odnoszące się do życia codziennego np. “Dlaczego mój ojciec popadł w alkoholizm?’” lub pytania natury moralnej “Co jestem w stanie poświęcić dla prawdy?”

Tożsamość z kolei, to jest coś w co postać głęboko wierzy, za kogo się uważa lub co o sobie wie. Tylko Motywy Logosu odpowiadają za Tożsamość.
Jest to esencje zwykłego życia postaci, jej przekonania lub wyznawane wartości.
Przykłady Tożsamości:
- zbyt wiele razy byłem zdradzony;
- muszę być lepszym człowiekiem niż mój ojciec;
- nie potrzebuję nikogo;
- należy zniszczyć wszelkie zło;

I podobnie, jak w przypadku Tajemnicy, Tożsamość też nie musi wcale odnosić się bezpośrednio do szarej codzienności. Może to być coś co dotyczy świata magicznego, ale bardzo głęboko wpływa na codzienne życie postaci.

Tak Tajemnica, jak i Tożsamość powinny odnosić się do Motywu z którym są związane.

Ostatnią rzeczą dopieszczającą postać jest nadanie tytułu poszczególnym Motywom, ale jest to detal, który możemy sobie zostawić na późniejszy czas, gdyż nie ma on żadnego wpływu na rozgrywkę. Poza oczywiście nadaniem postaci klimatu i pożądanego sznytu.

Na tym zasadniczo kończy się tworzenie postaci.
Pozostaje jeszcze określenie koncepcji, Motywów i Słabości waszej ekipy i relacje pomiędzy jej członkami.
Tak, drużyna jako całość też ma te cechy i wpływają one na samą rozgrywkę podobnie, jak indywidualne cechy postaci.

_____
Na koniec odniosę się jeszcze do pomysłu obce, aby Hernandez pozostał w grzej, jako wspólnik jej postaci. Skoro wam to pasuje, to mi też.
Zatem w seniorze Hernandezie dam upust mojej tzw. guilty pleasure, czyli fascynacji Lucha Libre.

Pan Hernandez, niczym Mickey Rourke w “Zapaśniku” będzie byłym słynnym w całym Mieście, luchador występującym pod pseudonimem Santo Huracan. Raz w miesiącu występuje on na pokazowych walkach w siłowni Stipe.
Ayo poznała go, gdy w dzielnicy grasował groźny gang zwany Gorilla Syndicate, którego przywódcą był Magilla Johnson. Potężny ponad dwumetrowy chłop o aparycji neandertalczyka. On i jego pomagierzy, terroryzowali okolicą wyłudzając haracze, napadając na przechodniów i demolując sklepy i ulicę.
Któregoś dnia Magilla i dwóch jego przydupasów wpadło do wypożyczalni Ayo i zaczęło rozpierduchę. Wtedy to pojawił się senior Hernandez i rzucił wyzwanie gangusom. Mimo przewagi, przegrali oni sromotnie, choć Hernandez też mocno oberwał.
Ayo pomagała mu dojść do zdrowia. Od słowa do słowa zostali przyjaciółmi, a w niedługim czasie wspólnikami.
 
Nuada jest offline  
Stary 09-07-2022, 21:53   #39
Wiedźma
 
Buka's Avatar
 
Reputacja: 1 Buka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputacjęBuka ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Nuada Zobacz post
Buka no cóż... bywa.
W odpowiedzi nie pozostaje mi nic innego, jak wrzucić to.
https://www.youtube.com/watch?v=aTQDfpeqikM
Ty stary Trollu...

I dobra, dobra, już se idę... :P bawcie się dobrze
 
__________________
"Nawet nie można umrzeć w spokoju..." - by Lechu xD
Buka jest offline  
Stary 09-07-2022, 23:45   #40
Markiz de Szatie
 
Deszatie's Avatar
 
Reputacja: 1 Deszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputacjęDeszatie ma wspaniałą reputację
Motyw Mythoi:

W jaki sposób twój Mit dopasowuje się do okoliczności?
Runy chwilowo rozżarzają się na pucharze, kiedy pojawia się możliwość użycia jego mocy. Widzi to tylko bohater

Potrafi kontrolować lub zmieniać…
Zawładnięcie słuchaczami, zdobycie czyjejś przychylności, przekonanie do działania, kontrola emocji słuchaczy, wieszczenie i proroctwa

Jakie okoliczności wzmacniają twoją moc?
Wypicie alkoholu z pucharu, obecność audytorium, nastrój biesiady, muzyka

Jaka jest twoja ulubiona manifestacja Mitu, który reprezentujesz?
Oczarowanie słuchaczy swoim talentem poetyckim i elokwencją.

Przed czym chronią cię twoje moce?
Przed agresją ze strony innych ludzi/istot, zjednanie wszelkich wrogów

Słabość:
Co ogranicza twój mit lub jego moc?
nowoczesne technologie cyfrowe

Jakie nawyki nabyłeś z powodu używania mocy?
Próżność, nadmierne poczucie wyższości, przekonanie o swej nieomylności, lekceważenie innych

Tajemnica:
„Co kryje się za moimi zdolnościami: klątwa, boski dar czy szaleństwo?”


Motyw Logos

Antykwariat - ostoja bohatera, tutaj najlepiej się czuje, obcowanie z winylami i książkami poprawia samopoczucie, pozwala odseparować się od bolesnej przeszłości

Jak pozwala reagować ci na różne sytuacje:

znajdywanie rozwiązań, rozwikłanie problemów, służenie innym swą wiedzą, dzielenie się doświadczeniem oraz życiową mądrością

Jakąś wąską grupę efektów z domeny już opanowałeś?

obserwacja ludzkich zachowań i upodobań muzycznych, empatia i wrażliwość muzyczna, analiza tekstów i metafor

Słabość:
popadanie w nastrój melancholii, wspominanie przeszłości. poczucie winy

Tożsamość:
„Rezygnacja nie zawsze dowodzi tchórzostwa, wręcz przeciwnie może być świadectwem wewnętrznej odwagi i rozsądku”
 

Ostatnio edytowane przez Deszatie : 10-07-2022 o 00:03.
Deszatie jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:16.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172