20-04-2013, 18:15 | #11 |
Reputacja: 1 | Odnośnie kolejności którą podałem - priorytetyzuję ją "na teraz". Po prologu/kilku pierwszych postach dostosuję się do tempa, w którym już będziemy się bawić. Velg, problem z doc-iem naprawiłem. Wrzuciłem też coś niecoś suchego info które Jonathan mógł uzyskać drogą podstawowych obserwacji jak po prostu przechodzenie obok mieszkania. Deklarka tak jak ją ująłeś: co chciałbyś wpierw zrobić na miejscu, co sprawdzić, na czym się skupić itp. Określ też przedział czasowy, ile już znajduje się twój BG w Brunswick. Cele poboczone: to w domyśle wątki poboczne, po prostu nie miałem pod ręką innego synonimu by się nie powtarzać Aschaar - trafna uwaga, dokładniejszy opis okolicy po poście Liry w temacie "Materiały". Ujednolicone formatowanie: większość za. Dyskusja dalej się toczy, ale jeśli chodzi o zaznaczenie użycia darów, widziałbym to w ten sposób: zaznaczenie rzutu/użycia Daru * Przykład: [Wilkołak:Odrzuceni] Das Heim post #666 (...) Wiktoriański domek, w każdym oknie pali się 100W żarówka. Halogeny podświetlają podjazd. Przed bramką - latarnia. Sharta liczą na to, że w świetle, pośród stada ludzi, będą bezpieczni. *Tom wzniósł oczy ku gwiaździstemu niebu i głośnym nawoływaniem z wilczego gardła dał znać wszystkim istotom po tej i tamtej stronie Bariery, że jest on jednym z Meninna, Synem Nocy i Łowcą w Ciemności. Promieniście wokół niego, jedno po drugim, kolejne źródła światła zaczęły wygasać. (...) [komentarze] Das Heim post #1488 Używam Warding Gift ***: Technology Ward, z rzutu 5 sukcesów a tu linkacz do niego. Co chciałbym jeszcze rozróżnić: nazwy w Pierwszym Języku by jakoś się odznaczały, najlepiej kursywą tak jak było to w podstawce. Obrazki - by nie "rozjeżdżały" tematu. Ostatnio edytowane przez Miriander : 20-04-2013 o 18:18. |
20-04-2013, 19:53 | #12 | |
Reputacja: 1 | Na szybko, bo ciągle biegam: Ujednolicenie: ciągle jestem na nie. Po pierwsze nie widzę potrzeby wyróżniania myśli. Jeśli już coś powinno być wyróżnione to dialogi, jako element działania skierowany ku innym. Po drugie, we wszystkich sesjach, w których grałam pewna unifikacja wykształcała się sama z siebie, naturalnie, przez podłapywanie maniery innych, przez wspólne pisanie postów. I to jest ten dobry rodzaj unifikacji. Ten zły, to odgórne dyrektywy, które - mi osobiście - zabijają sporo przyjemności pisania. Dlatego mówię: ograniczmy ilość odgórnych regulacji formy do minimum. Serio. Wszyscy i tak wiemy, że czytelność i klarowność tekstu jest ważna, nic więcej w zasadzie nie jest potrzebne. Wolność pisania, wolność wyboru formy, wolność zabawy tekstem jest jedną z najfajniejszych rzeczy w pbf, więc po co ją sobie odbierać? Zaznaczanie darów - to propozycja czy dyrektywa? Wyjdę na straszną marudę, ale nie zachwyca mnie ta propozycja. Z powodów powyższych i poniższych. Czemu? Bo chciałabym czytać sesję, która jest opowieścią. W opowieści nie ma kostek, nie ma rzutów na sukcesy. Są działania, wybory i konsekwencje. To cała magia. Mechanika musi być - to jasne. Ale niech to będzie mechanika ukryta. Kiedy piszę posta, to oczywiste, że konsultuję deklaracje z MG, konsultuję także rzuty, porażki i sukcesy. Kiedy opisuję działanie daru, to robię to tak, żeby wiadomo było o co chodzi. Po co zaznaczać to jeszcze jaskrawą kropką w tekście? Żeby było wiadomo, że w tym miejscu działa mechanika? Jako znacznik, że uwaga, tutaj kończy się magia opowieści i zaczyna przykra mechaniczna rzeczywistość? Ja nie potrzebuję tej informacji. Kiedy współgracz opisuje wykorzystanie daru, zbędna mi jest informacja za ile kropek ten dar, jaka jest jego nazwa i ile miał sukcesów. Ba! Ja tego nawet nie chcę wiedzieć, skoro dopiero odkrywam system i świat. Opis, dobry opis jest tym, co jest całkowicie wystarczające. Bo serio - nawet w krótkim tekście Miriandera doskonale widać co i jak zostaje zrobione Cytat:
__________________ "[...] specjalizował się w zaprzepaszczonych sprawach. Najpierw zaprzepaścić coś, a potem uganiać się za tym jak wariat." | |
20-04-2013, 23:47 | #13 |
Banned Reputacja: 1 | Jestem za a nawet przeciw. Dary i ich użycie powinno być "niejawne" ja nie chcę wiedzieć jakie kropki kto użył do jakiego opisu... bo nie chcę sobie odbierać frajdy z gry i zgadywania co kto ma i jakie rzuty komu wyszły, albo nie wyszły... |
21-04-2013, 00:45 | #14 |
Reputacja: 1 | Strasznie marudzicie Z jednej strony rozumiem ideę "przyjemności z pisania", z drugiej miałam niestety okazję uczestniczyć w sporej sprzeczce bo mimo długiego stażu gracze samoistnie się nie dopasowali i posty były po prostu nieczytelne - nie wiadomo było co jest mówione, co myślane a co jest po prostu zwykłym wypełniaczem. Inna sprawa, że nadmiar reguł faktycznie potrafi zabić przyjemność pisania. Co prawda kwestia Darów będzie mnie dotyczyła raczej później, niż wcześniej ale jestem stanowczo przeciw tak jasnym deklaracjom. Pełna mecha pełną mechą, ale pewne rzeczy powinny pozostać wyłącznie między MG i graczem. I pod tym podpisuję się wszystkimi czterema łapami
__________________ Jeśli zabałaganione biurko jest znakiem zabałaganionego umysłu, znakiem czego jest puste biurko? Albert Einstein |
21-04-2013, 00:50 | #15 |
Banned Reputacja: 1 | Mam czyste biurko i pustkę w głowie... Może faktycznie iść w stronę minimalizmu... Kursywa dla wypowiedzi? Myślę, że jak ktoś ma wątpliwości co do posta to zawsz może zapytać w komentarzach.... Nie komplikujmy d miarę... Nie wierzę, że to napisałem... Ja wielkie zło i buc forumowy... Ojej, ale sobie posłodziłem... |
21-04-2013, 01:18 | #16 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Cytat:
Nie rozumiem założenia, że druga strona jest skostniała w swoim uporze i nie będzie chciała posłuchać. Jest dla mnie naturalne, że jeśli ktoś ma trudność z odczytaniem moich postów – bo np. widzi, że bełkocę straszliwie – zwraca mi na to uwagę. Mogę taką krytykę odrzucić, mogę ją przyjąć... - ale na pewno jej wysłucham. Bo naprawdę nie zależy mi, żeby Wam tworzyć zamęt. (Okej! Czasami może mi o to chodzić - ale naprawdę staram się, żeby to nie przeszkadzało innym.) Więc: jeśli nasze posty będą nastręczać mocne a zbędne problemy interpretacyjne, to o tym mówcie. Mam sporo wad, obce ma sporo wad, ale nadwrażliwość i ślepota na wszelką krytykę się do nich (chyba) nie zalicza. IMHO dialog w trakcie gry jest dużo lepszym remedium na kłopoty wszelakie niż obwarywywanie się takimi zasadami, jak: myśli otoczone tyldą, myśli w Pierwszym Języku dodatkowo barwą czerwoną a wizje z darów podkreślone i barwą beżową. Tyle. A jeśli dialogu nie będzie, to z sesją będzie się dziać źle niezależnie od zasad. PS. nie mówię tu o nieszczęsnej kursywie w dialogach, która nikomu nie wadzi - raczej o tych bardziej rozbudowanych. Ostatnio edytowane przez Velg : 21-04-2013 o 01:21. | |
21-04-2013, 01:31 | #17 |
Banned Reputacja: 1 | Znaczy... Chyba jesteśmy zgodni... dialogi kursywa, znaczne podkreślenia boldem, reszta wolną amerykanką do wyjaśnienia w komentarzach? Z niektórymi gram mietwszy raz i bardzo się z tego cieszę, bo posty Obce czytam z zainteresowaniem (bez słodzenia wypowiedż) i naprawdę nie zależy mi na budowaniu sztucznych barier w komunikacji... Zreszta uważam, że posta zawsze można poprawić i zedytowac... oczywiscie do czasu kiedy nie ma on już wpływu na kolejne akcje... |
21-04-2013, 01:53 | #18 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Dla mnie oks. Ale w takim razie byłbym mocno wdzięczny, gdyby potem ktoś mi ad hoc doradził, co mam w poście wyboldować. Zawsze miałem z tym trudności – albo nie miało to wartości informatywnej, albo boldów było jak kropków i spora część posta świeciła piękną czernią |
21-04-2013, 06:51 | #19 |
Reputacja: 1 | Przy boldzie akurat nie pomogę bo też mam z tym problem ale dialogi kursywą jak najbardziej. Reszta - dowolnie, byle czytelnie - jak najbardziej za. Co na to MG?
__________________ Jeśli zabałaganione biurko jest znakiem zabałaganionego umysłu, znakiem czego jest puste biurko? Albert Einstein |
21-04-2013, 11:34 | #20 |
Reputacja: 1 | Zaakceptowane! Pismo pochyłe w dialogach, a z pogrubieniem postaram się pomóc, na ile to możliwe. Piszę z komórki, większy update w porze poobiadowej. EDIT Aww, na niebie widać już księżyc (-__-). Powrót do pisania Ostatnio edytowane przez Miriander : 21-04-2013 o 21:54. |