Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 03-12-2014, 12:42   #501
 
Ereb's Avatar
 
Reputacja: 1 Ereb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodzeEreb jest na bardzo dobrej drodze
Gnom jest dopiero osłabiony, więc chyba może dalej działać? Czy już pada na pysk?
 
__________________
"Kupię 0,7, to leczenie paliatywne i pójdę spać, bo w końcu sam sobie zbrzydnę" AJKS
Ereb jest offline  
Stary 04-12-2014, 10:43   #502
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Panowie, światotwórcze odpisy na dziesięć stron się skończyły wraz z wyjściem poza osadę. Proponuję więc przyspieszyć grę do tak dwóch kolejek na tydzień. (czyli z trzy dni na odpis dla graczy)

Jeśli dojdzie do kolejnej walki, chciałbym ją rozegrać bez siatki i z około jednominutowymi rundami, żeby sprawdzić, czy mechanika będzie działać w bardziej narracyjnych walkach i co ew. trzeba by było zmienić / wywalić* (w końcu to playtest ).


Odpowiedź na pierwsze pytanie post wcześniej.

Odpowiedź na drugie - działać może, ale:

Cytat:
Napisał Clutterbane
Osłabiony. Disadvantage* na wszystkich rzutach (ability, attack, saving throws).
Disadvantage - rzucam dwa razy 1k20 i wybieram gorszy wynik.



* Tak, wiem, że długość trwania niektórych zaklęć.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 11:36.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 15:58   #503
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Jak to sobie wyobrażasz? Rozumiem że wojownik może opisać że na 10 ciosów trafił jednym, ale żadna klasa czarująca nie ma tylu zaklęć żeby to ogarnąć, chyba że wyrzucisz wszystkie czary i zostawisz tylko nieograniczone cantrips.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 04-12-2014 o 16:16.
Balzamoon jest offline  
Stary 04-12-2014, 17:12   #504
 
Ogryzek Szatana's Avatar
 
Reputacja: 1 Ogryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetnyOgryzek Szatana jest po prostu świetny
Ja tylko dodam, że pasowały mi kratki. Szybko poszło, było wiadomo co się dzieje, a mechanika i tak nie będzie działała, ponieważ nie za bardzo da się zaplanować na zapas całą swoją turę, nie znając efektów poszczególnych akcji.

Przykład z sesji - Malakai zaczyna obok goblina, wklepuje mu dwa ataki. Nie mogę teraz zadeklarować, że odbiegam, dopóki nie dowiem się, czy go sprzątnąłem. Jeżeli bym odbiegł, a on przeżył, to by mi się odwinął okazjonalnym.

Przykład z palca - podbiegam do przeciwnika który jest prawie martwy, sprzedaję mu atak. Teraz są dwa wyjścia:
1. on ginie, ja biegnę do drugiego i sprzedaję mu drugi atak.
2. on nie pada, więc go biję drugim atakiem.

Swoboda mieszania akcji z ruchem to świetny pomysł, ale nie sprawdza się do pbf i co ciekawe, więcej problemów jest z wojownikami, niż magami przez to.

EDIT: niby można planować dwie ścieżki, ale im dalej będziemy w grze, tym więcej dojdzie rozgałęzień i zacznie się z tego robić pisanie skryptów.
 
Ogryzek Szatana jest offline  
Stary 04-12-2014, 17:52   #505
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
@Balzamoon i Ogryzek Szatana: Ke?

Runda to runda, robicie tyle ataków i akcji, ile się robi standardowo, tylko ruch nie jest liczony na krateczkach, a płynnie na zasadzie w zwarciu, blisko, daleko. Sam czas jest płynny. Nie wiem, jak mam Wam to prościej wyjaśnić. Czytaliście na pewno jakąś książkę, czy to Tolkien, czy Moorcock, czy cokolwiek.

Wy serio nie rozgrywaliście żadnej walki bez kratek, czy robicie ze mnie głupka teraz? Mechanika będzie działała, bo jak twórcy wyraźnie zaznaczyli, granie na siatce to reguła opcjonalna (co z resztą w D&D było od zawsze). Poniekąd moja wina, że nie zrozumieliście, bo zacząłem od czysto technicznych szczegółów, zamiast efektu, który chcę osiągnąć.

Na szybko odsyłam do kilku starych artykułów z różnych blogów:

Monsters and Manuals: D&D Combat is More Abstract Than You Think

Inspiracje: Kompensacja

Inspiracje: OD&D a Figurki: Czyli Dwie Różne Bajki

GROGNARDIA: Abstract Combat

Cytat:
Ja tylko dodam, że pasowały mi kratki. Szybko poszło, było wiadomo co się dzieje, a mechanika i tak nie będzie działała, ponieważ nie za bardzo da się zaplanować na zapas całą swoją turę, nie znając efektów poszczególnych akcji.

Przykład z sesji - Malakai zaczyna obok goblina, wklepuje mu dwa ataki. Nie mogę teraz zadeklarować, że odbiegam, dopóki nie dowiem się, czy go sprzątnąłem. Jeżeli bym odbiegł, a on przeżył, to by mi się odwinął okazjonalnym.
Przykłady nietrafione, bo nie wiem, co chcesz planować na zapas (jakby była potrzeba czegokolwiek).

---

BTW. Deklaracja Bairda jest nieodwołalna - jeniec kaput.

BTW2. Eustachy nie odbiegł za daleko i po dziesięciu minutach go znaleźliście.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 17:59.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 18:30   #506
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Zawsze grałem bez kratek, ba bez map i figurek, ale też bez zmieniania czasu tury. Wyglądać to będzie mniej więcej tak - wojownik podbiega i walczy, na ileś tam ciosów ma jeden trafiony, w tym czasie łucznik czy mag siada na pieńku, odczekuje jakieś 50 sekund, po czym wstaje, robi swoje (strzał/czar) i siada z ponownie czekając na wojownika. Chyba że celowanie czy wypowiedzenie czaru trwa około 45 sekund, wtedy będzie to miało sens (technicznie ale nie logicznie). Inaczej nie wyobrażam sobie 1 minutowej tury. Zechciej przybliżyć inne rozwiązanie, to może się przekonam i obędzie się bez marudzenia.

No to Baird się popisał. Teraz rzeczywiście pozostaje tylko wracać, straciliśmy tropiciela, a on ukatrupił jedyne dostępne źródło informacji. Szukaj wiatru w polu. Pięknie, po prostu pięknie.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 04-12-2014 o 18:32.
Balzamoon jest offline  
Stary 04-12-2014, 18:35   #507
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację
Szansa na to że goblin coś powie a nie splunie w twarz i śmiejąc się złowieszczo wyciągając ukryty sztylet dźgając pytającego w szyje. 0%
 
__________________
Man-o'-War Część I
Baird jest offline  
Stary 04-12-2014, 18:43   #508
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Zawsze grałem bez kratek, ba bez map i figurek, ale też bez zmieniania czasu tury. Wyglądać to będzie mniej więcej tak - wojownik podbiega i walczy, na ileś tam ciosów ma jeden trafiony, w tym czasie łucznik czy mag siada na pieńku, odczekuje jakieś 50 sekund, po czym wstaje, robi swoje (strzał/czar) i siada z ponownie czekając na wojownika. Chyba że celowanie czy wypowiedzenie czaru trwa około 45 sekund, wtedy będzie to miało sens (technicznie ale nie logicznie). Inaczej nie wyobrażam sobie 1 minutowej tury. Zechciej przybliżyć inne rozwiązanie, to może się przekonam i obędzie się bez marudzenia.
To inne rozwiązanie, bliźniaczo podobne w skutkach - runda trwa tyle, ile trzeba. Zresztą na co komu potrzebne dokładne pozycjonowanie, jak zasady w ogóle nie odnoszą się do pozycji figurek względem siebie, nie ma nawet zasad flankowania. Jak mam okazję, to chcę fajnych, książkowych walk, a nie turlania się po kratkach. Każdy z nas mógłby podać dziesiątki przykładów scen z filmów / książek, które nie wyszłyby "na gridzie" ani którejkolwiek z edycji 3/3.5/4.

Problem łuczników zresztą był już tłumaczony na sto razy, chociażby tu:

Cytat:
The only thing that seems strange in this paradigm is missile attacks - why only one or two shots over the course of a minute? Even this, however, has a kind of logic to it if you think about it: it is surely very difficult to hit a moving target, who knows that you are shooting at him, with a bow. Especially at range, where he can watch the path of the arrow and just step away or check his movement. The fact that only one or two shots are permitted in a 1 minute round indicates that the archer is waiting to pick his moment to fire.
A jak się rozkręcisz i poczujesz bluesa, to z pewnością zrobisz coś więcej niż rzucenie czaru, zapewniam.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 18:47.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 04-12-2014, 18:59   #509
 
Balzamoon's Avatar
 
Reputacja: 1 Balzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputacjęBalzamoon ma wspaniałą reputację
Wszystko to rozumiem... i nie wiem czy jest do zaakceptowania. Poczytałem artykuły które wrzuciłeś i stwierdzam jedno - mieli miękkich MG. 20 łuczników nie poradziło sobie z 6 przeciwnikami? Mija się z logiką i kreuje przeciwników jako opóźnionych w rozwoju krótkowidzów. Nie stosujesz tego - gobliny zastawiają pułapki, biorą w ogień krzyżowy itd. Oczywiście mogę opisać bardzo wiele, ale stwierdzenie "gość zabił X zombie piórem" to żenada. Oznacza tyle że MG nie chciał i nawet nie starał się pokonać graczy - może niektórym gra bez wyzwań sprawia przyjemność, ja do nich nie należę. Poza tym, po co takim razie tworzyć postać? Jakieś cechy i umiejętności? Wystarczy opis i jest fajnie. No i mamy drużynę w której wszyscy się na wszystkim znają itp. Wdrapanie się na dach i rzucanie czymś we wroga - super, ale gdyby było aż tak skuteczne nie rozwinęła by się broń, a my nadal mieszkalibyśmy na drzewach. Po prostu nie widzę realizmu w tym co tam piszą.

Cytat z arytukułu: "I kogo obchodzi, że z DEX 6 w innym systemie (o podobnym przedziale wartości atrybutów), koleś nigdy by nie trafiał rzucanymi flaszkami, jeśli jest na sesji dynamicznie, zabawnie i kreatywnie?".

Baird gobosa zawsze można rozbroić i przypiec pięty, wtedy by śpiewał. To co zrobiłeś właśnie zakończyło poszukiwania dzieci fiaskiem.
 
__________________
"Prawdziwy mężczyzna lubi dwie rzeczy – niebezpieczeństwo i zabawę, dlatego lubi kobiety, gdyż są najniebezpieczniejszą zabawą."
Fryderyk Nietzsche

Ostatnio edytowane przez Balzamoon : 04-12-2014 o 19:02.
Balzamoon jest offline  
Stary 04-12-2014, 19:02   #510
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
stwierdzenie "gość zabił X zombie piórem" to żenada
To i kolejne wymieniane przez Ciebie rzeczy to raczej wynik tego, że w oryginalnej edycji obrażenia były ujednolicone i zależały tylko od poziomu - jak miałeś 20 lvl, to i piórem zabijałeś. Ma to swoje wady i zalety. Nic do naszej dyskusji to nie ma, bo w bardziej skomplikowanych edycjach (AD&D 2) rundy minutowe też były. Może wreszcie pojawi się tu Ereb, prowadzący sesję na AD&D 2, i jako jedyny zrozumie.

Cytat:
Po prostu nie widzę realizmu w tym co tam piszą.
Yeah, jakby RPG było realistyczne. A szczególnie D&D. Jak chcemy realizmu, to w pierwszej kolejności skupmy się na rozbiciu takich rzeczy jak HP i AC, a nie gadajmy o siatce i figurkach, które są opcjonalną zasadą.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-12-2014 o 19:36.
Lord Cluttermonkey jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:53.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172