|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
14-03-2020, 23:14 | #251 |
Reputacja: 1 | Tak czy inaczej idea MG, żeby taktycznie podchodzić gdzieś się gubi po drodze Bo taktycznie stało się tworzenie, potem tuż leci z górki. |
15-03-2020, 01:59 | #252 |
INNA Reputacja: 1 | Ja to bym była za tym, aby zaczerpnąć z gotowego systemu, którego balans jest sprawdzony. Tak by było najlepiej, bo teraz to i tak nikt nie wie na czym stoi :P No ale dla mnie ważniejsza fabuła, więc mnie jest dobrze i tak.
__________________ Discord podany w profilu |
15-03-2020, 08:13 | #253 |
Kapitan Sci-Fi Reputacja: 1 | Wiedziałem, że system idealny nie jest, ale nie myślałem, że jest aż tak negatywnie oceniany. Dochodzące mnie opinie sugerowały jednak coś innego. W związku z powyższym krótkie oświadczenie. Dalszych zmian w systemie, pod który już szykujecie staty, nie planuję. Przynajmniej na razie, może do jakichś dojdzie za kilka miesięcy. Korzystać z podręczników nie zamierzam. System w założeniu miał być prosty i chociaż trochę się skomplikował, to nadal jest prostszy niż to co oferują rynkowe systemy RPG. Poza tym on już teraz czerpie z różnych źródeł, mało jest w nim rzeczy, które wymyśliłem sam. Niemniej skoro jednak nie potrafi zdobyć Waszej aprobaty, szybka sonda. Co wolicie: a) grać na zmienionym systemie b) storytelling Przy równym podziale głosów rezerwuję sobie prawo do decydującego głosu (od razu mówię, że postawię na system).
__________________ |
15-03-2020, 09:40 | #254 |
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Mnie się ten system podoba bardzo i chciałbym dalej nim grac. Uwazam ze stanowi fajne wywazenie miedzy skomplikowaniem a zabawą. Nie moge sie doczekac aby potestowac go po ostatnich "patchach". Zmiany w systemie są konieczne, bo teraz wszyscy juz znają najlepszy build (max wytki i szybkosci), ktory jest po prostu OP. Nami wiem, ze jestes zawiedziona ze tracisz mocną postac przez to, ale czasem trzeba sie poświęcić dla dobra balansu gry. Ja tez na tym trace bo mam rowniez nacisk na szybkosci i wytce. Ale nie moze byc tak ze dwie cechy dominują, a reszta jest dla picu zeby ktos z nimi wtopił i dostawał łomot. Mamy mozliwosc rozlozenia statow na nowo, wiec uwazam ze jest fair. I najwazniejsze czemu jestem za pozostawieniem systemu walki: bo sie super bawie podczas tych walk. Element losowy dodaje dreszczyku emocji. Ja tak nie uważam. Jest wiele decyzji, którymi możemy polepszyć lub pogorszyć sytuację. Ostatnio edytowane przez Bardiel : 15-03-2020 o 09:51. |
15-03-2020, 10:46 | #255 | |
INNA Reputacja: 1 | Cytat:
W najprostszych systemach jest jedna cecha do obrony, np AC (Armor Class). W tym systemie każda cecha służy do obrony czegoś innego i suma sumarum nie da się władować w obronę punktów, bo trzeba w każdą cechę, którą też da się atakować tak w sumie. Taki system wcale nie jest "najprostszym", robi się właśnie skomplikowany, bo trzeba ładować wszędzie punkty. Ja lubię postaci, które są w czymś dobre, a w czymś kiepskie, a tutaj najlepiej być przeciętniakiem, aby móc się bronić, bo system defensywny, w mojej opinii, kuleje.
__________________ Discord podany w profilu | |
15-03-2020, 12:13 | #256 |
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Nami wcale nie trzeba być wszechstronnym przeciętniakiem. Inaczej: MOŻNA nim być i będzie miało to swoje wady i zalety. MOŻNA też się wyspecjalizować - i będzie to miało swoje wady i zalety. Czyli tak jak w rzeczywistości, prawda? Przeczytałem przed chwilą bardzo dokładnie cały system rozrysowując go sobie i uważam, że bardzo wielu możliwości po prostu nie zauważacie. Col Frost mogę prosić o walkę testową, żeby sprawdzić czy nie bredzę w delirium? |
15-03-2020, 13:47 | #257 | |
Reputacja: 1 | Znalezienie gotowej mechaniki do mordobicia do użytku na forum jak na razie mi się nie powiodło Sprawdziłem sporo, parę było fajnych i w realu by się idealnie sprawdziły. Nie jest łatwe odwzorować walkę przez forum by akcja się nie spowolniła albo skomplikowała. Cytat:
| |
15-03-2020, 14:30 | #258 |
Interlokutor-Degenerat Reputacja: 1 | Rzecz w tym, że: 1) w grze rywalizujemy, więc ciężko żebym wprost powiedział co uważam za najlepsze i tym samym obnażył całą własną strategię, 2) masa radości jest w opracowaniu własnego pomysłu i realizowaniu go, więc zabrałbym Wam fun. Udzielę jednak kilku podpowiedzi: Po pierwsze w tej chwili ten system NIE zawiera żadnych niepotrzebnych cech czy elementów. Każdy z nich jest przydatny (tak, kombinacje również są bardzo przydatne, ale trzeba umiejętnie je zastosować). Po drugie radzę Wam zrobić tak: usiąść sobie z kartką i długopisem i napisać sobie kilka rodzajów buildów: A) Build wielocechowy (czyli ten paskudny, wszechstronny, gdzie w każdej cesze masz 3 pkt). B) Build jedno-cechowy (czyli taki gdzie każda cecha ma 1 pkt, a jedna jest dopompowana na maxa i ma 10 pkt.). C) Build dwu-cechowy (taki gdzie cechy mają 1 pkt, a dwie 6). D) Build trzy-cechowy (taki gdzie dwie cechy mają 1 pkt, a trzy 4/5 pkt). Potem odpowiedzcie sobie na ten zestaw pytań: - jaką mam inicjatywę? Dobrą, złą, średnią? Im większą mam inicjatywę, tym szybciej będę mógł zaatakować i osłabić przeciwnika przed jego atakiem. Będę też mieć lepszą możliwość przerywania wrogom wspólnych ataków, wcinając się między nich. Im większa moja inicjatywa, tym silniejszy będzie mój "atak starannie przygotowany" (bo dłużej przeczekam i go naładuję), - jakie są moje możliwości ataku przeciwko każdej innej cesze? - jakie są moje możliwości obrony przeciwko każdej innej cesze? - jak mogę wykorzystać moje cechy do ataków kombinowanych? - w jakich sytuacjach taktycznych moje ataki kombinowane będą szczególnie groźne lub będą mi ratować tyłek? - jak mogę wykorzystać specjalne zdolności cech, na które położyłem największy nacisk? Np. jeśli mam bardzo dużo energii ki, to może doskonale nadaję się do osłabienia/zlikwidowania jak największej ilości wrogich minionów atakiem obszarowym? - co się stanie w miarę jak moja postać będzie raniona i będę tracić punkty cech? Jak wpłynie to na moją dalszą obronę i dalszy atak? - czy jestem odpowiednio przygotowany, aby zastosować się do wszystkich zasad? Czy po dwóch atakach moją mocną cechą mam możliwość sensownie zaatakować w trzeciej turze inną cechą lub kombinacją? - jak mój zestaw cech będzie się komponować, gdy będę walczyć w drużynie? - jak mój zestaw cech wypadnie przy walce 1 vs 1 ? - co się stanie gdy zostanę zaatakowany silną kombinacją? - co się stanie, gdy zostanę zaatakowany przez kilku na raz? Uważam, że w tym cała zabawa. Po prostu dajcie temu systemowi szansę, bo jest o wiele lepszy od poprzedniego. Wierzcie mi, w poprzednim brałeś szybkość+wytka, end of story. Tutaj można zastosować bardzo wiele różnych zestawów i żaden nie będzie gwarantem zwycięstwa (nie, wszechstronny build wcale nie jest kluczem otwierającym wszystkie drzwi, choć nie mówię że jest zły). Bo nie tylko musicie przemyśleć dobór cech, ale będziecie też musieli użyć ich z głową w trakcie walki i przemyśleć TAKTIKEN. A koniec końców mamy też element losowy, który może pokrzyżować wszystkie, nawet najlepiej dopracowane plany. Moim zdaniem na tym polega gra. |
15-03-2020, 14:40 | #259 |
INNA Reputacja: 1 | Bardiel, wszystko fajnie brzmi w teorii, ale ja już to próbowałam i - jak wspomniałam - co nie zbudowałam i tak byłam w tyłach (: Col powtarza mi też miliony razy, że pech i wróg same 6,5 rzucał, no ale cóż... Taki test w takim razie w niczym mi nie pomógł. Także no, ja już ze 2-3tyg temu z tym poleciałam i nie mogę powiedzieć, aby mnie system zadowalał. Ale nie mam z nim problemu, bo i tak każdy z nas kiedyś umrzy:P
__________________ Discord podany w profilu |
15-03-2020, 21:19 | #260 |
Kapitan Sci-Fi Reputacja: 1 | Jasne. Dzisiaj musiałem się wstrzymać z walkami na docu, wczoraj też za dużo nie podziałałem. Trochę brak mi wolnego czasu w ten weekend. Ale od jutra lecimy z tymi walkami
__________________ |