|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-12-2005, 09:51 | #31 |
Reputacja: 1 | Postulat może być - podejrzewam, że może dziwnie wyglądać post, który jest pusty, bo do mnie idzie cały tekst. Zatem możemy tak ustalić, że w całości posty ukrywane dp jednej osoby niech idą na PW. Ja stosuję takie wyróżnienie, więc można je zastosować do wszystkich. Popieram.
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |
26-12-2005, 15:17 | #32 |
Reputacja: 1 | Dla mnie granie z udziałem PW jest kłopotliwe z prostego powodu - tracę ciągłość akcji, bo chcąc się wrócić do wcześniejszych działań muszę mieć otwartą sesję oraz - przykładowo - 5 okien z PW. Nie mówiąc już o tym, gdy PW nazbiera się ze 20 albo i więcej - i szukaj wiatru w polu, gdy chcesz znaleźć odpowiednią akcję. W sesji natomiast wszystko jest napisane po kolei. Inwyt, nie wiem, czy dobrze zrozumiałem sens Twojej wypowiedzi, ale sesja jest głównie dla graczy, a "puste" posty w niczym nie przeszkadzają tak na prawdę, za to są bardziej wygodne. Takie jest moje zdanie. Ale skoro Mistrz się zgadza to chylę czoła
__________________ [center:e3bddbfe0e]And I saw the beast rise up out of the sea, having seven heads and ten horns, and upon his horns ten crowns, and upon his heads, the names of blasphemy.[/center:e3bddbfe0e] |
26-12-2005, 15:26 | #33 |
Banned Reputacja: 1 | Cóż, to tylko propozycja A chodzi mi o sytuacje takie gdzie pisze się do jednej osoby, np. MGka i nie trzeba otwierać 5 PW. Jeśli pisze się do kilku osób to oczywiście wygodniej jest pustym postem Ale kiedy oddala się od grupy jedna osoba , to reszta nie pisze ukrytymi dla niej postami, więc z MGkiem też mogłaby ta osoba załatwić co robi privem. Akurat teraz to Ty się oddaliłaś, wcześniej Eidur, a teraz ja zamierzam więc chcę to ustalić A że wiem, że sesję czytają nie grający, jak np. kemuri, to pomyślałam że to dlatego "mięcho" sesji, czyli działanie zbiorowe idzie na otwartym. To moja pierwsza sesja przez LI, więc jeszcze się gubię w co bardziej zawiłych regułach |
26-12-2005, 15:50 | #34 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A reguły tworzymy sami
__________________ [center:e3bddbfe0e]And I saw the beast rise up out of the sea, having seven heads and ten horns, and upon his horns ten crowns, and upon his heads, the names of blasphemy.[/center:e3bddbfe0e] | |
26-12-2005, 18:29 | #35 |
Reputacja: 1 | Mnie osobiście nie przeszkadzają puste posty. A muszę przyznać że jest to bardzo wygodne. Wysłać pojedyńcze zapytanie do GM'a i uzyskać odpowiedź to jeszcze spoko. Sprawa komplikuje się gdy robimy bardziej złożone czynności i korespondencja zaczyna się na dobre. O wiele łatwiej wysłać ukrytego posta i dostać ukrytą odpowiedź od GM'a w poście gdzie są też informacje dla "reszty" teamu. Tak samo gdy rozmawiam z innym graczem bez świadków, trzeba wysyłać dwa PW (gracz, GM), odpowiedź tak samo, to nie potrzebnie utrudnia rozgrywkę. Pisząc posta, wpisuje tylko trzy numery ID i mam wszystko z głowy. Więc jeśli chodzi o moją wygodę, to dla mnie mogą być puste posty. Jeśli chodzi o obserwatorów, znaczy czytających (bo w końcu nie wiem dla kogo ma być lepiej dla Nass , czy dla Nich), to może niech Oni się wypowiedzą - taka moja propozycja. Oczywiście jak w każdej sesji, działa złota zasada, czyli GM ma zawsze ostatnie słowo i tak będzie. Więc z tego co widzę wyżej teraz stosujemy PW. Dodam tylko od siebie że mnie się to nie podoba. Pozdrawiam 8)
__________________ And then... something happened. I let go. Lost in oblivion -- dark and silent, and complete. I found freedom. Losing all hope was freedom. |
26-12-2005, 19:15 | #36 |
Reputacja: 1 | PW - od tego wymyślono UW Zróbmy zatem głosowanie i po problemie.
__________________ [center:e3bddbfe0e]And I saw the beast rise up out of the sea, having seven heads and ten horns, and upon his horns ten crowns, and upon his heads, the names of blasphemy.[/center:e3bddbfe0e] |
26-12-2005, 21:53 | #37 |
Reputacja: 1 | Ja osobiście jestem za ograniczeniem pustych postów. Zgadzam się z popierającymi tą ideę przedmówcami. A jeśłi ma być demokratycznie i przez głosowanie to jeśli Yarot nie ma nic przeciwko (a nie sądzę byś miał Yarocie ) oddaję pierwszy głos na NIE dla zbyt dużej ilości pustych. POZDRAWIAM. Szczególnie ciepło naszą stałą i wierną czytelniczkę kemuri
__________________ You're another sh... talking punk to me You're living inspiration for what I never wanna be And I see, you've been blinded by what you believe And now back up and sit down, shut up and act like you need to be |
26-12-2005, 22:46 | #38 |
Reputacja: 1 | Głosowanie nic nie da, a widzę, że rozdźwięk jest wyraźny. To może sprecyzowanie jest konieczne. Post z ukrytą wiadomością powinien jednak coś jeszcze zawierać. Chodzi mi o takie rzeczy, jakie były w przypadku postów moich i Eidura na początku sesji. Czyli przedstawienie sytuacji dla ogółu oraz pytanie lub opis do graczy/gracza. Nie powiem, mi też lepiej się czyta, jak mam wszystko w jednym miejscu, bo łatwo do tego się wraca. Dlatego omińmy puste posty przez wpisanie opisu ogólnego. Nie musi on być szczegółowy (uliczka, dom, jacych ludzie obok) - dla osoby będącej poza grupą będzie to dobre a i inni nie zorientują się, gdzie to jest. Wszelkie rozmowy i przemyślenia to już ukrytym tekstem. Zatem zastosujmy coś takiego. Da to również niejakie "tło" do grania, gdzie postać po opuszczeniu pomieszczenia nie istnieje, ale gdzieś tam jest. Nie mówię od razu, by pisać szczegóły, że idę do konkurencji i sprzedaję szczegóły misji, ale chociażby włóczęga po ulicach miasta. Można opisać jakiś szczególnie urokliwy zakątek miasta i przy okazji dowiedzieć się tego i owego. Może w ten sposób - pogodzimy puste posty i ciągłość historii
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |
27-12-2005, 02:43 | #39 |
Reputacja: 1 | Puste posty nie przeszkadzały mi dotychczas w czytaniu. W książkach też bohaterowie czasem wychodzą i nie wiadomo co się z nimi działo, czasem się wyjaśnia a czasem nie. W zależności od tego czy to istotne dla głównej fabuły. Jeśli np. któryś z graczy uzyskał informację i nie podzielił się ze wszystkimi graczami to jasne, że osoba czytająca, nie grająca o tym nie wie tak samo jak i reszta graczy. W kryminałach też pewnych rzeczy dowiadujemy się na końcu. Czasami przez to akcja będzie dla mnie bardziej zaskakująca niż dla graczy ale czy zyskuję na tym czy tracę nie wiem. Jak skończy się przygoda i coś dla mnie będzie zbyt tajemnicze lub nielogiczne z braku wiedzy, którą gracze nabyli na PW lub ukrytych postach to mogę zapytać MG. Prawda? A może gdy przygoda będzie bardzo udana więcej osób będzie dociekać skąd co się wzięło. Pozdrawiam serdecznie. Nadal Was czytam
__________________ "Było tak zimno, że gdyby termometr był o cal dłuższy, zamarzlibyśmy na śmierć". Mark Twain |
27-12-2005, 22:43 | #40 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Mam nadzieje że to nie z mojej winy . Wracając do tematu..., chodziło mi o to, aby to graczom właśnie pozostawić swobodę w podejmowaniu decyzji, jak przekazać jakie wiadomości. Grałem już na forum w wiele sesji i wiele w tej materii spróbowałem. Najpierw zaznaczę że mój poprzedni post (tak jak i ten) jest całkowicie subiektywny. Tak naprawdę trudno stwierdzić jak jest lepiej. Moim zdaniem czasem efektywniejszy jest PW (kiedy drużyna się rozdziela i każdy ma wykonać coś samodzielnie), po co dziesiątki ukrytych postów kiedy wszystko mogą załatwić dwa dobrze napisane PW. A jeśli działo się coś ciekawego (np. walka) GM zawsze może coś z PW sklecić i dla czytających wysłać w formie posta. Jeśli natomiast gracz ma ochotę podzielić się swoimi odczuciami, na temat właśnie prowadzonej rozmowy przez team, z GM'em aby ten lepiej mógł zrozumieć poczynania jego postaci (w normalnej sesji raczej to nie możliwe, ale tu jak najbardziej), to UW jest bardziej na miejscu. Pisząc w takim wypadku PW trzeba cytować, tłumaczyć co i jak, przeskakiwać pomiędzy sesją, a PW (no przynajmniej ja tak robiłem). Pisząc UW kręcę tylko kółkiem przy myszy, zresztą GM chyba też. Nawet jeśli post miałby być dla "innych" pusty, to myśle że dla osób zainteresowanych jest to sposób wygodniejszy (choć jeśli mogę to staram się zawsze dorzucić jakiś opis dla "czytaczy" ). Dlatego, moim zdaniem, to graczom powinno się zostawić wolną rękę co do decyzji doboru formy przesłania informacji. Pozdrawiam 8)
__________________ And then... something happened. I let go. Lost in oblivion -- dark and silent, and complete. I found freedom. Losing all hope was freedom. | |