|
Archiwum sesji z działu Warhammer Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie Warhammer (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
28-06-2020, 05:05 | #531 |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Tura 60 - 2519.VIII.23; popołudnie - Oki, doki, to mój post jest :> Jeśli chodzi o termin to skoro urlopowy czas to chyba lepiej byście obaj byli zdolni do pisania. Dlatego zrobimy dłuższy termin. Do cz. 07.09. Czyli tydzień urlopu i standardowy tydzień na zmajstrowanie posta. Co do mnie ja z kolei w tej turze pewnie wrócę do roboty. Więc nie wiem jeszcze czy to się odbije na moim forumowaniu ale na wszelki wypadek o tym uprzedzam. Stan Zdrowia: Karl 14/14; s.zdrowy (0); (65 PD); Tladin 15/15; s.zdrowyi (0); (355 PD); --- BN: Dieter 12/12; zdrowy (0) Manfred 12/12; zdrowy (0) Stephan Glaser 12/12; zdrowy (0) Ragnis 16/16; zdrowy (0) woźnica Adolphus 12/12; zdrowy kuc 1 15/15; zdrowy (0) kuc Karla 15/15; zdrowy kuc Gladina 15/15; zdrowy --- Co do zasobów to na tą chwilę wygląda to tak: - Karl 95 pkt - Tladin 15 pkt - Pasza: 32 porcji (VIII.32 -12 p) PD - Tladin 10 PD za planowanie i docowanie. - Tladin 10 PD za scenkę Stephana. - Karl 10 PD za planowanie i docowanie. Omówienie Skład radosnej kompanii: Karl 14/14 ŻYW; OP 8+; SZY 4 (8/12 m); zmęczenie 0 nic Tladin 15/15 ŻYW; OP 3+; SZY 2 (4/6 m); zmęczenie 0 nic Dieter 12/12 ŻYW; OP 8+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie 0 nic Manfred 12/12 ŻYW; OP 8+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie 0 nic; strach Igor 12/12 ŻYW; OP 6+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie 0 nic Krzywy 14/14; OP 9+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie 0 nic Martin 14/14; OP 7+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie 0 nic; strach Karin 14/14; OP 7+; SZY 3 (6/9 m); zmęczenie -10 małe - Oki, więc w poście minął pacierz czy dwa na te narady i marsz po śladach. Zasadniczo pod względem pory doby różnicy nie ma co do poprzedniej tury. Dalej jest wilgotno i mgliście. Ot okazało się, że minotaur ma miejscówkę w jakichś starych, porśniętych lasem ruinach. - Co do samego minotaura to stwór wzbudza Strach. Czyli poszedł test na Strach. Tladin i Karl mają Nieustraszonego więc traktuje się ich jakby zdali z automatu. Pozostali kulali na SW. Poza Manfredem i Martinem reszta zdała więc może działać swobodnie. Ci co oblali mają staty dzielone na pół (np. WW, US). Mogą jednak testować SW w każdej kolejnej turze jeśli w końcu zdadzą to działają normalnie. - Minotaur jest ok 40 - 60 m od grupki Karla i Tladina. Jeśli ta odległość się nie zmieni to powinien dotrzeć do wybranego celu po ok 3-4 turach. - Wpisałem tutaj w nawiasach SZY ile kto robi na turę/akcję. Np. 8/12 m. Czyli marszem 8 m a biegiem 12 m. - Teren jest bogaty w różne kryjówki i zakamarki. Bo poza standardowymi drzewami i krzakami są jeszcze jakieś murki, kawałki ścian itd z tych ruin co są w okolicy. Tyle, że czemuś wielkości minotaura to aż tak nie przeszkadza jak bardziej przyziemnym istotom. - Jeśli ktoś będzie miał pecha stać się obiektem szarży minotaura wówczas walkę zaczynają impact hity. Czyli trafienia automatyczne z samej masy i pędu. Podobnie jak w bitwie o Kalkengard było gdy uderzały rydwany i minotaury w Furie czy Gwardzistów. W tym przypadku jest to Siła 6 + Szy 5 + 1k10 - WYT. I wynik xk6. Nie chroni przed takim uderzeniem OP. Podczas walk na placu Tladina to ominęło bo minotaur wytracił impet na płocie jaki otaczał obóz taranując go. A potem już miał zbyt mało miejsca by się na nowo rozpędzić do szarży. --- - I chyba tyle z mojej strony na tą turę Jak są jakieś pytania czy coś jest niejasne no to dajcie znać
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić |
28-06-2020, 10:51 | #532 | |
Reputacja: 1 | Chodziło Ci może o wysforowanie się, nie wyforsowanie? Ataków nadal nie mogę rozwinąć? Co by się stało mechanicznie, gdyby Tladin zaszarżował na minotaura i się zderzyli? Bo masz sekcją szarża kawalerii vs szarża kawalerii (przy okazji, nie pojawia się ten rozdział na spisie treści (tym w treści dokumentu, nie tym z boku)). Rzuca się na WW i ten, kto ma lepszy wynik, atakuje pierwszy. Jeden raz na WW czy tyle, ile ma się ataków? Jakie mody mają wpływ na ten rzut? Jak to się ma do wzrostu. Napisałeś, że jest 2-3 krotnie od człowieka wyższy. Przy takiej różnicy wzrostu na logikę nie może w pełni wykorzystać impact hitu, bo nie trafi w przeciwnika ciałem - jego środek ciężkości jest za wysoko. Co innego jego cel - ten całym swoim impetem zetnie minotaura z nóg. Cytat:
Doczytałem w mechanice. Brzmi zabójczo, dałeś przykład utraty 42 punktów żywotności w wyniku szarży. Wydaje się nie zbalansowane mechanicznie. Co ciekawe, przy szarży kawalerii dodajesz połowę prędkości wierzchowca, a w zwykłej szarży pełną prędkość. W szarży kawalerii dodajesz +K6, a w szarży zwykłej +K10. W szarży kawalerii zmniejszasz pancerz o 2, a tutaj ignorujesz go całkiem. Co do uniku przed szarża, to rozumiem, że skoro minotaur ma szybkość 5, a człowiek, na którego on szarżuje też ma szybkość 5, to unik jest udany przy rzucie 1-8 (5+ mod 3, ze względu na szybkość minotaura 8-5), tak? Ostatnio edytowane przez Gladin : 28-06-2020 o 11:14. | |
28-06-2020, 12:35 | #533 | ||||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
- W zwykłej walce kolejność ma minimalne znaczenie bo ubytek ZYW liczy się na początek nowej tury. Przepisuje się aktualną ŻYW z kolumny AH do kolumny B. Optycznie muszą być wpisane jedne wiersze pod drugimi ale są traktowane jak jednocześna akcja. Może zaistnieć nawet sytuacja gdy "zabity" zada ranę temu co go zabił. Czyli gdy Wojownik A będzie w wyższych wierszach i wyjdzie, że zabije Wojownika B. Ale, że rany i wszelkie efekty ran, łącznie z KIA, liczy się na koniec tury to Wojownik B dalej może wykonać swoje ataki w tej samej turze. I ginie dopiero z początkiem nowej tury jak zostanie przepisana aktualna wartość ŻYW w której jest KIA. - Dopisałem szarżę vs szarżę do spisu treści. Ale nie wiem czemu się powołujesz na ten punkt. Ani Tladin ani minotaur nie są kawalerią. Cytat:
Cytat:
- Przy szarży kawaleryjskiej liczy się dmg w zależności od tego czym kawalerzysta atakuje. - Br.ręczna = SIŁ kawalerzysty + 1/2 SZY wierzchowca +k6. - Lanca = SIŁ kawalerzysty + SZY wierzchowca +k6. OP celu -2. - Kopia = SIŁ kawalerzysty + SIŁ + SZY wierzchowca +k10. OP celu -5. - W przypadku impact hitów traktuję takie uderzenie podobnie jak upadek z dużej wysokości gdzie też pomija się OP. Zresztą o ile mnie pamięć nie myli to podczas bitwy kalkengradzkiej też nie liczyłem OP przy takich atakach. Cytat:
- Tu daję tabelkę na różnice różnych SZY przy tym unikaniu szarży. - SZY 8 vs 5 = 1-5 - SZY 7 vs 5 = 1-6 - SZY 6 vs 5 = 1-7 - SZY 5 vs 5 = 1-8 - Szy 8 vs 4 = 1-4 - SZy 7 vs 4 = 1-5 - SZY 6 vs 4 = 1-6 - SZY 5 vs 4 = 1-7 - SZY 8 vs 3 = 1-3 - SZY 7 vs 3 = 1-4 - SZY 6 vs 3 = 1-5 - SZY 5 vs 3 = 1-6 - SZY 8 vs 2 = 1-2 - SZY 7 vs 2 = 1-3 - SZY 6 vs 2 = 1-4 - SZY 5 vs 2 = 1-5 - Generalnie minotaur, jak wiekszość podobnych wielkością ma SZY 6. Ale akurat ten minotaur jest spowolniony przez teren tak samo jak reszta (-1 SZY).
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||||
28-06-2020, 12:52 | #534 |
Reputacja: 1 | Patrzę na kawalerię, bo w opisie mechaniki szarży zwykłej często odwołujesz się do szarży kawaleryjskiej. Nadal nie odpisałeś, co w wyniku szarży Tladina i równoczesnej szarży Minotaura. Z mechaniki wynika, że rzuca się na WW i decyduje, kto atakuje pierwszy. Dalej moim zdaniem jest niespójność szarży kawaleryjskiej i minotaura. Bo gdyby minotaur szarżował na kawalerię z bronią ręczną, to szarża minotaura byłaby szybkość+siła+K10, a kawalerzysty szybkość/2+siła+K6. Moim zdaniem dysproporcja. Co do rozwinięcia ataku, to nie rozumiem, co masz na myśli pisząc, że Tladin nie walczył od ostatniego razu. Od wiersza 748 w mechanice mechy widzę, że używa 2 ataków. Co do bitewniaka i walki całego oddziału. Ale te 42 obrażenia to zadaje cały oddział jak rozumiem, a nie jeden żołnierz. Czyli 42 obrażenia dzielą się powiedzmy na 20 osób, czyli pojedyncza zadaje jakieś 2 obrażenia. Szybkość mogę rozwinąć? |
28-06-2020, 13:23 | #535 | ||||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- A przepis o tych WW to zdaje się dotyczy starcia dwóch kawalerzystów. A w tej walce nie ma żadnego kawalerzysty. Cytat:
1- impact hity minotaura. 2- zwykła walka. Czyli zwykłe ataki minotaura i szarża kawalerii. 3- kolejne tury. Zwykłe ataki minotaura i zwykłe ataki kawalerii. - Minotaur nie wykonuje szarży kawaleryjskiej. Ma impact hity z uderzenia rozstrzygane przed resztą walki. Potem już walczy normalnie, nawet w pierwszej turze walki walczy normalnie. Nie wykonuje szarży kawalerysjkiej. Nawet jesli do liczenia impact hitów liczy się podobny wzór jak przy szarży kawaleryjskiej. Cytat:
Cytat:
Cytat:
- Edyciłem tabelkę na uniki od szarży w doc. Przyznam, że projektowałem ją z myślą o unikach przed kawalerią a nie unikach w ogóle przed każdą szarżą.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||||
28-06-2020, 13:37 | #536 | |
Reputacja: 1 | No dobra, czyli impact hity to nie to samo co szarża kawaleryjska? Tladin rozwinął sobie ataki i potem walczył z ogarami, centigorami, gorami, bestigorami i minotaurem. Więc to niezbyt precyzyjne, że po rozwinięciu nie walczył. Prawdopodobnie walczył porównywalnie do tego co i przed rozwinięciem. Cytat:
A bardzo szybkiego lub jak to podobnie się nazywa (nie mam podręcznika) też można sobie kupić? | |
28-06-2020, 13:45 | #537 | ||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||
28-06-2020, 13:48 | #538 |
Reputacja: 1 | To poproszę o rozwinięcie szybkości dla Tladina. Swoją drogą to ciekawe, wszyscy inni gracze podnosili sobie szybkość na pięć? Możesz mi przypomnieć, jak działa kusza w Twojej mechanice? Jaka siła obrażeń? Odejmuje się wytrzymałość i pancerz działa normalnie albo niweluje całkiem trafienie albo nic nie zmienia? Ostatnio edytowane przez Gladin : 28-06-2020 o 13:51. |
28-06-2020, 14:03 | #539 | ||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Czyli chcesz wykupić zdolność b.szybki? Cytat:
- ciężka kusza SIŁ 5+k10; -2 OP trafionego; zasięg 80/160/320 m; strzał 1 akcja, przeładowanie 3 akcje
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||
28-06-2020, 17:08 | #540 |
Reputacja: 1 | Czyli strzał co rundę. Jak działa zasięg u Ciebie? Minotaur jest jakieś 80m czyli wejdzie w zasięg krótki niedługo, dobrze rozumiem? Czy my jesteśmy między jakimiś budynkami, tak to trochę zrozumiałem? Chodzi mi o wykorzystanie ukształtowania terenu w planowaniu kolejnych akcji. Jeżeli podnieść można tylko raz szybkość, to po prostu podnieś stat szybkość, będzie mniej wpisów w tabelce. Koszt ten sam. Serio Ehran był elfem? |