Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 30-12-2011, 08:20   #1
Konto usunięte
 
Lucifer oO's Avatar
 
Reputacja: 1 Lucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwu
System Procentowy Pod Storytelling, 10 Poziomów Postaci

„SYSTEM”
Nie mam bladego pojęcia czy ten system był już gdziekolwiek wcześniej stosowany, więc nie wiem jak działa tak naprawdę bo wpadłem na pomysł spisania tego przed chwilą w nadziei na wymyślenie w miarę sprawnego systemu umożliwiającego połączenie storytelling’u z rozwijaniem statystyk postaci. Oczywiście całość musi działać na tyle sprawnie by wciąż miało to ręce i nogi przy snuciu opowieści, dlatego domyślam się () że system który tutaj prezentuję musi opierać się na wspólnym zaufaniu, między MG a graczami tak by wszystko mogło działać płynnie. Całość jest na tyle prosta i ograniczona liczbowo by nie trzeba było rozbijać się na zbyt wiele detali, dlatego mam nadzieję że w końcowej fazie zadziała to tak jak sobie to wymarzyłem hehe

„ZDOLNOŚCI”
Umiejętności tworzy się zgodnie z realiami panującymi w obranym przez MG settingu. Każda zdolność musi być zgodna z panującymi w świecie zasadami, musi być logiczna, przemyślana i odpowiednio wyważona, co muszą ustalić gracze wspólnie z MG.
Każdą zdolność można rozwinąć maksymalnie do 5 poziomu, przy czym każdy punkt daje 10% szans na powodzenie w testach danej zdolności. Tym sposobem zdolność rozwinięta na maxa sama w sobie daje 50% szans na powodzenie przy teście. Pozostałe 50% pochodzi z jednego z wybranych atrybutów, które również można rozwinąć maksymalnie do 5 poziomu. To na jakim atrybucie będę opierał testy ustalimy zgodnie z systemem d20 a przede wszystkim z logiką :P Czyli dla prostego przykładu gracz wybiera zdolność walka bronią białą z nastawieniem na ciężkie bronie, jako atrybut posłuży mu więc siła. Jeśli wybierze walkę białą bronią z nastawieniem na bronie lekkie wówczas przyda mu się zręczność. Dodatkowym aspektem są usprawnienia dla zdolności które będziecie mogli nabyć jedynie w trakcie dokonywania wyborów fabularnych. Każde z tych usprawnień dodaje +1 do mocy, co równa się w dodatkowych 10% szans na powodzenie danej akcji. Dla przykładu po wyborze walki bronią białą z nastawieniem na siłę postać gracza ma 2 punkty, do tego dochodzą dajmy na to 4 punkty z atrybutu co łącznie daje 60%, jednakże po napotkaniu na swej drodze mistrza miecza dwuręcznego i po otrzymaniu od niego nauk, postać nauczyła się władać tą bronią na tyle dobrze że otrzymuje dodatkowy punkt dający jej łącznie 70% szans na powodzenie w walce przy użyciu miecza dwuręcznego. Dodatkowe usprawnienia gracze mogą otrzymać już na samym początku za ciekawie napisany a przede wszystkim racjonalnie wyważony profil, jako forma nagrody za stworzenie wiarygodnej postaci, bo na tym nam zależy najbardziej :P

„ATRYBUTY”
Poziom poszczególnych atrybutów można zmieniać jedynie tymczasowo, zwiększając je nawet do ponad 5, dzięki czemu przy testach można osiągnąć 100% opierając się na samym usprawnionym atrybucie. Podnoszenie atrybutów zapewnia przede wszystkim magia, alchemia oraz artefakty. Każda z tych rzeczy działa w inny sposób, przy czym artefakty są najpotężniejsze bo ich moc działa dopóty dopóki postać jest w ich posiadaniu, czyli posługuje się daną bronią w walce lub nosi na palcu pierścień dla ochrony.

Skala
0 - Ułomny/Kaleka
1 - Poniżej Przeciętnej
2 - Przeciętny
3 - Dobry
4 - Bardzo Dobry
5 - Genialny

15 punktów do rozdania

Siła
Zręczność
Witalność
Charyzma
Intelekt
Roztropność

„POZIOMY”
Gracze mogą zdobyć maksymalnie 10 poziom. Powyżej 10 poziomu są półbogowie i demony tak dla porównania. Każdy poziom w tym wypadku oznacza jakieś ważne wydarzenie lub osiągnięcie które uda się osiągnąć postaci. To do MG należy decyzja czy dane osiągnięcie zasługuje na awans, bo to MG wie jak daleko zostało do końca fabuły i musi rozplanować te wydarzenia tak by miały miejsce w jakiś sensownych odstępach czasu w grze. Co poziom gracze mają do rozdania 5 punktów zdolności. Co dwa poziomy gracze otrzymują punkt wytrzymałości która jest jedyną zdolnością rozwijającą się samoistnie. Na 5 i na 10 poziomie gracze otrzymują dodatkowy punkt na rozwinięcie atrybutu. Podsumowując postać na 10 poziomie będzie mogła dodać 2 punkty do atrybutów, osiągnąć 40% wytrzymałości (pozostałe 10% dochodzi powyżej 10 poziomu a drugie 50% to kondycja) 10 zdolności na maxa, przy czym każda zdolność jest na tyle ogólna że daje spore pole manewru. Jak w przypadku podawanej wcześniej dla przykładu walki bronią białą z nastawieniem na siłę, do tej umiejętności można zaliczyć wszystko czym da się wyrządzić krzywdę a co wymaga użycia dwóch rąk. Teoretycznie więc postać posiadająca taką zdolność rozwiniętą na maxa z maksymalnie rozwiniętą siłą będzie potrafiła posługiwać się w śmiercionośny sposób ławką, deską czy chociażby miotłą. Im więcej procent tym większa kreatywność

„TESTY”
Jak będą prowadzone testy? Naturalne jest to że większość sytuacji można sobie darować przy sprawdzaniu ile procent potrzeba na wykonanie skoku z budynku na budynek nad metrową szparą, co innego w momencie gdy przestrzeń jest na tyle duża że wymaga wykonania testu na umiejętność. Wówczas przed odpisem gracz pokrótce streszcza mi jaką akcję chciałby wykonać, ja wykonuję test jeśli jest potrzebny (czasem mogę nie mieć wątpliwości że coś się uda i nie potrzeba mi do tego testu, w wypadku wysokiej szansy wynikającej ze statystyk postaci) i daję graczowi odpowiedź w jak finezyjny lub skromny sposób musi opisać swoją akcję zależnie od tego ile procent udało mu się uzyskać. Aby test się powiódł trzeba osiągnąć mniej lub tyle samo procent ile ma się w umiejętności, wyjątkowe okoliczności wynikające z sytuacji mogą dodawać -10%, -20% itd... są to modyfikatory które mogą zwiększać trudność i które MG bierze pod uwagę przy sprawdzaniu jaki rezultat udało się postaci osiągnąć.



Chętnie odpowiem na pytania i wysłucham sugestii. Dodam tylko że system może znaleźć zastosowanie w praktycznie każdym settingu, wszystko zależy od inwencji i pomysłów na wplątanie go w wybrane realia
 

Ostatnio edytowane przez Lucifer oO : 30-12-2011 o 19:18.
Lucifer oO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 08:37   #2
Banned
 
Reputacja: 1 Aschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znanyAschaar wkrótce będzie znany
Super. Jesteś geniuszem i cieszę się z tego.
A teraz weź to wszystko przemyśl ponownie.

Ponieważ:
a) Zdolności. Jakie? Jak rozwijane? Dlaczego? Po co? mam sam sobie wybrać jakieś zdolności czy jest jakaś lista? Mogę mieć zdolność: "jednososobowa obsługa wszelakiego typu broni począwszy od gołej pięści skończywszy na Gwieździe Śmierci"?
b) Atrybuty. Mogę mieć zero w atrybucie?
c) Poziomy. A jak szybko się awansuje? I dlaczego mam przepisywać coś z wytrzymałości (a skąd to się w ogóle wzięło???) na kondycję?
d) Testy. jasne, ze można sobie podarować WSZYSTKIE testy, bo "mechanika" nie zakłada porażki. Bo zawsze mam co najmniej 10% szans na sukces... Bo nie ma nic powiedziane o stopniu trudności i zależnościach...
 
Aschaar jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 08:47   #3
Konto usunięte
 
Lucifer oO's Avatar
 
Reputacja: 1 Lucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwu
Nie twierdzę że jestem geniuszem bo dzielę się tym na co wpadłem i co można wykorzystać w Storytellingu. Dział ten jak sądze służy do dzielenia się własnymi rzeczami, a nie do wystawiania się pod ostrzał niepotrzebnych złośliwości.
Na resztę nie odpowiem bo nie lubię jak ktoś na wstępie traktuje innych z wyższością.
 
Lucifer oO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 14:28   #4
 
Baczy's Avatar
 
Reputacja: 1 Baczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumnyBaczy ma z czego być dumny
Dobrze rozumiem? Ktoś wskazuje Ci błędy i braki, a Ty strzelasz focha, bo ktoś ośmielił Cię skrytykować? Rozumiem, że Aschaar jest dość konkretny i nie głaszcze osób, które popełniają błędy, tylko im je palcem pokazuje, żeby wiedziały, co zrobiły źle, ale żeby przez to olewać jego pytania (czy też raczej pokazywanie palcem)? Tak myśląc daleko nie zajdziesz... Skup się nie na tym, jak ktoś coś mówi, tylko co mówi. Kwieciste pientrolenie od rzeczy w niczym Ci nie pomoże, ostre wytknięcie błędów owszem.

W takiej postaci się to nikomu nie przyda, chyba tylko jako bardzo ogólny szablon do przeróbki. Ja osobiście wolę liczne awanse, więc jeśli miałbym przy 10 poziomie być uberkoksem, jakoś niezbyt byłbym zadowolony, rozwój nie jest zbyt płynny. I te 10 wymaksowanych "szerokich zdolności"... Zbyt wykoksany będzie bohater na 10 lvlu, zbyt wszechstronny. No a poza tym... czekam na odpowiedzi na pytania Aschaara, potem może się jeszcze wypowiem nieco konkretniej, jak będzie o czym.
 
__________________
– ...jestem prawie całkowicie przekonany, że Bóg umarł.
– Nie wiedziałem, że chorował.
Baczy jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 18:19   #5
Konto usunięte
 
Lucifer oO's Avatar
 
Reputacja: 1 Lucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwu
Wszystko może opierać się na wzajemnym szacunku i być przedstawione w grzecznej formie. Jeśli ktoś na wstępie serwuje mi niemiłą atmosferę nie mam zamiaru brnąć dalej w temat bo nie należę do osób cierpliwych i nie mam w naturze aby użerać się z chamstwem. To czy ktoś ma rację to jedno, ale to jak daje znać o swojej racji to drugie i mimo że jak najbardziej Aschaar wskazał błędy w systemie ze względu na arogancję jego wypowiedzi nie mam zamiaru kontynuować z nim dyskusji, proste.
 
Lucifer oO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 18:54   #6
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Po przeczytaniu nasuwa się kilka uwag:

a) Zdolności. Jakie? Jak rozwijane? Dlaczego? Po co? mam sam sobie wybrać jakieś zdolności czy jest jakaś lista? Mogę mieć zdolność: "jednososobowa obsługa wszelakiego typu broni począwszy od gołej pięści skończywszy na Sześcianie Borga"?
b) Atrybuty. Mogę mieć zero w atrybucie?
c) Poziomy. A jak szybko się awansuje? I dlaczego mam przepisywać coś z wytrzymałości (a skąd to się w ogóle wzięło?) na kondycję?
d) Testy. jasne, ze można sobie podarować wszystkie testy, bo "mechanika" nie zakłada porażki. Bo zawsze mam co najmniej 10% szans na sukces... Bo nie ma nic powiedziane o stopniu trudności i zależnościach...
e) DnD już nawet przetłumaczyło "mądrość" na "roztropność". Chyba, że chodzi ci o "wiedza". Ogółem te Atrybuty to po prostu DnD
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 19:18   #7
Konto usunięte
 
Lucifer oO's Avatar
 
Reputacja: 1 Lucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwu
a) Ze względu na to że system nie jest podpisany pod żaden setting nie tworzyłem żadnych list zdolności. Jest to kwestia do omówienia między graczami a MG. Wszystko musi polegać na zdrowym rozsądku oraz na tym co sądzi o danej zdolności MG. // Dodane do tekstu.
b) //Dodane
c) Kondycja zamieniona na Witalność // Ograniczenie poziomów jest do 10 nie bez powodu o czym zapomniałem wspomnieć. Każdy poziom w tym wypadku oznacza jakieś ważne wydarzenie lub osiągnięcie które uda się osiągnąć postaci. To do MG należy decyzja czy dane osiągnięcie zasługuje na awans, bo to MG wie jak daleko zostało do końca fabuły i musi rozplanować te wydarzenia tak by miały miejsce w jakiś sensownych odstępach czasu w grze. //Dodane
d) Testy polegają na tym że trzeba osiągnąć mniej lub tyle samo procent ile ma się w umiejętności, wyjątkowe okoliczności wynikające z sytuacji mogą dodawać -10%, -20% itd... są to modyfikatory które mogą zwiększać trudność i które MG bierze pod uwagę przy sprawdzaniu jaki rezultat udało się postaci osiągnąć.
e) Mądrość zmieniona na Roztropność. A atrybuty owszem są z d20 bo te z d20 mi odpowiadają osobiście.
 
Lucifer oO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 19:28   #8
 
Radagast's Avatar
 
Reputacja: 1 Radagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnieRadagast jest jak niezastąpione światło przewodnie
Zastanów się przede wszystkim, czy nie wyważasz otwartych drzwi przy pomocy budyniu. W ogóle mechanika do storytellingu chyba się kłóci z definicją tego drugiego, ale pominę szczegół. Nie łatwiej wziąć np. wspomnianą mechanikę d20 na przykład?
Nie wiem ile punktów na zdolności ma postać na początku, ale nawet zakładając, że 0, to po pierwszym awansie może mieć siłę na 5 (z 15 punktów na start) i walkę bronią białą na 5 (za 5 punktów z awansu), co oznacza, że ma 100% na zdanie testu, jeśli walczy halabardą. I przepak gotowy. A jak kolejne 5 punktów zainwestuje w zręczność, a po drugi awansie wykupi uniki na 5, to już gościa nie ruszysz. Ja wiem, że istnieją gracze, którzy nie tworzą przepaków, ale naprawdę chcesz na to liczyć?
Reasumując mechanika wymaga poprawek, przede wszystkim doprecyzowania paru rzeczy i wprowadzenia ograniczeń. Jeżeli rzeczywiście chce Ci się w to bawić, bo wymyślanie mechaniki uniwersalnej uważam za grę niewartą świeczki.
EDIT do powyższych postów:
A jak w ogóle wygląda testowanie tej witalności?
Anonimie, widzę, że się wysiliłeś na pytania
 
__________________
Within the spreading darkness we exchanged vows of revolution.
Because I must not allow anyone to stand in my way.
-DN
Dyżurny Purysta Językowy

Ostatnio edytowane przez Radagast : 30-12-2011 o 19:31.
Radagast jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 19:35   #9
Konto usunięte
 
Lucifer oO's Avatar
 
Reputacja: 1 Lucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwuLucifer oO jest godny podziwu
Dlaczego uważasz to za grę nie wartą świeczki? No nie wiem jak ciężcy gracze tutaj bywają, ale raczej z tymi z którymi grałem nie musiałem poświęcać dużo czasu na tłumaczenie im żeby robić wyważone postaci. Ale idąc tym tropem co mogłoby stać na przeszkodzie aby wprowadzić proste ograniczenie wynikające z poziomu postaci. Poziomów jest 10 więc przyjmijmy że co dwa poziomy postaci podnosi się o jeden, maksymalny poziom zdolności?
 
Lucifer oO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2011, 19:59   #10
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Lucifer oO Zobacz post
No nie wiem jak ciężcy gracze tutaj bywają, ale raczej z tymi z którymi grałem nie musiałem poświęcać dużo czasu na tłumaczenie im żeby robić wyważone postaci.
Eee? Co to znaczy wyważone postacie? To znaczy, że nie można grać taką postacią jaką się chce grać? To nie lepiej jakbyś dawał postacie stworzone pod przygodę? No i w takim razie mechanika nie byłaby za bardzo potrzebna prócz takiej wskazówki kim jest postać. Co to w ogóle znaczy "ciężcy gracze"?
 
Anonim jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172