Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-07-2020, 16:34   #11
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Cóż, widzę, że to po prostu ciąg dalszy dyskusji z innego wątku na forum: http://lastinn.info/autorskie-system...tml#post866771 (System Broni Białej)
Ostatecznie jednak nie odpuściłeś i inni na forum piszą Ci często te same rzeczy, a tutaj jeszcze dochodzi kwestia źle zaprojektowanej mechaniki Właściwości statystycznych też pewnie nie sprawdzałeś, co?
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-07-2020, 17:57   #12
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Alex Tyler Zobacz post
Ludzie ze śmiertelnymi ranami potrafili dalej walczyć i niejednokrotnie zabrać ze sobą przeciwnika na tamten świat. Przebicie korpusu nie oznaczało automatycznego zgonu. Więc daleko tej wizji do realizmu.
Jedni biorą przeciwnika do grobu, inni padają na kolana. Pewnie zależy od sytuacji i od człowieka.
Ale rzeczywiście często się zdarza, że pod wpływem adrenaliny ludzie nie padają. Spróbuję jakoś to ugryźć. Dzięki za zwrócenie uwagi.


Cytat:
Napisał Rozyczka Zobacz post
W moim punkcie o broni i MG chodziło o to, że jeśli to na Mistrzuniu będzie spoczywał obowiązek stworzenia każdej broni (a w dobrych warunkach może to być po dwie-trzy bronie dla każdego z czterech graczy), to jest bardzo możliwe, że jakaś broń będzie o wiele silniejsza niż pozostałe i sama ta surowa siła wystarczy, aby była używana nawet w niekorzystnych sytuacjach. Zwłaszcza w takich cyferkowych systemach łatwo o takie potknięcie przy balansie.
MG nie powinien dopuszczać istnienia broni o parametrach wymaksowanych w każdej dziedzinie. Dodam wskazowki w tym temacie.


Cytat:
Napisał Rozyczka Zobacz post
Oczywiście, lista nie musiałaby być przygotowana już teraz, jednak dobrze byłoby później dodać chociaż kilka popularnych w popkulturze broni.
Taki mam zamiar.


Cytat:
Napisał Bonifacy Zobacz post
Bardiel to jest zbyt skomplikowane żeby dało się w to grać spokojnie.
1) Zbyt skomplikowane dla MG czy dla Gracza?
2) Jak myślisz, czego lepiej byłoby się pozbyć z tego systemu, aby go uprościć?


Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Cóż, widzę, że to po prostu ciąg dalszy dyskusji z innego wątku na forum: http://lastinn.info/autorskie-system...tml#post866771 (System Broni Białej)
Ostatecznie jednak nie odpuściłeś i inni na forum piszą Ci często te same rzeczy, a tutaj jeszcze dochodzi kwestia źle zaprojektowanej mechaniki Właściwości statystycznych też pewnie nie sprawdzałeś, co?
Ano nie odpuściłem, trochę zmodyfikowałem podejście, próbuję od innej strony i zobaczymy.
Sprawdzałem właściwości statystyczne, ale z pewnością nie każdą w każdym możliwym scenariuszu. Dlatego przydałby mi się test.
Pieniędzy za to od nikogo nie biorę, więc mam prawo do pomyłek.

Tworzenie systemu jest dla mnie taką samą przyjemnością, jak i sama gra, więc sobie dłubię.
 

Ostatnio edytowane przez Bardiel : 24-07-2020 o 18:00.
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-07-2020, 19:43   #13
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Jedni biorą przeciwnika do grobu, inni padają na kolana. Pewnie zależy od sytuacji i od człowieka.
Ale rzeczywiście często się zdarza, że pod wpływem adrenaliny ludzie nie padają. Spróbuję jakoś to ugryźć. Dzięki za zwrócenie uwagi.
Zwracają na to uwagę trenerzy historycznych sztuk walki, jak i w samych archaicznych technikach ma to odzwierciedlenie. Zadanie śmiertelnej rany, czy poważnej kontuzji to zazwyczaj nie koniec walki. Fascynat HEMA nagrał o tym cały filmik, jeśli interesuje cię temat, to możesz się zapoznać (link)
 
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-07-2020, 20:07   #14
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Bardiel Zobacz post
Ano nie odpuściłem, trochę zmodyfikowałem podejście, próbuję od innej strony i zobaczymy.
Sprawdzałem właściwości statystyczne, ale z pewnością nie każdą w każdym możliwym scenariuszu. Dlatego przydałby mi się test.
Pieniędzy za to od nikogo nie biorę, więc mam prawo do pomyłek.

Tworzenie systemu jest dla mnie taką samą przyjemnością, jak i sama gra, więc sobie dłubię.

Szkoda tylko, że zreplikowałeś błędy o których już wspominałem oraz nadziałeś się również na te same problemy w temacie które też Ci kreśliłem, pokazują, iż "nie jest to takie proste". Przełożenie tego na system rpg dodaje minim kwarta złożoności...
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-07-2020, 20:12   #15
 
hen_cerbin's Avatar
 
Reputacja: 1 hen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputację
Wybacz, że skupiłem się na krytyce, pisałem na szybko.

Co do plusów - podoba mi się też zwrócenie uwagi na zasięg broni.
Jeśli potraktujemy szansę na ominięcie pancerza właśnie jako szukanie luk - to przekonałeś mnie, że ma to sens.

Co do potęgi tarcz - jako ciekawostkę podam, że gdy tylko rozwiązano problem osłony twarzy, gardła i innych wrażliwych punktów zbroi płytowych, tarcze zaczęły zanikać (ale to już XV wiek, więc sama końcówka Twojego wybranego okresu). Więc pomyśl jak zaawansowane płytówki były odporne.
Może nie na dwuręczne topory i chyba ulubione przez Ciebie młoty lucerańskie (choć tych używano głównie do walki z konnicą, a do pojedynków jakby rzadziej i służyły bardziej do ściągania wrogów z siodła niż robienia w nim dziur (no chyba że już spadł)), ale na wszelkie miecze, szable, włócznie i inną broń ręczną już tak. Nawet częściową na długie łuki - większość strat jakie te zadawały francuskim rycerzom pod Crecy czy Azincourt wynikała z trafienia w wierzchowca lub po prostu w słabiej opancerzonych rycerzy (bo pełne płyty były naprawdę drogie i mało kto taką nosił).

I tu dochodzimy do kwestii ceny - choć różne gry przyzwyczaiły nas do balansu, w prawdziwym świecie spotkamy go rzadko. Tak jak husaria była niemal niepokonana przez dziesiątki lat, niezależnie od wyposażenia i strategii przeciwnika (tylko bardzo, bardzo droga w utrzymaniu), tak i w pojedynku 1 vs 1 zawsze będą lepsze zestawy broni/pancerza i gorsze. Więc może dojść do tego, że w realistycznym systemie walki przy nieograniczonym budżecie na sprzęt wszyscy będą walczyć podobnie i podobnym wyposażeniem - nieprzypadkowo wszyscy rycerze, którzy mogli kupowali zbroje płytowe. Oczywiście możemy manipulować warunkami (np zaczynając walkę na otwartym terenie w odległości 50 metrów i w upale kusza i brak zbroi ma sporą przewagę nad zakutym w stal mieczniku, bo zbrojny strzelca w życiu nie dogoni, a zaczynając ją na arenie o promieniu trzech metrów kusznik zostanie posiekany z miejsca) albo budżetem albo epoką historyczną, ale w "standardowych warunkach pojedynku" zawsze będzie lepsza i gorsza broń.

Za to wezmę Cię w obronę w kwestii przebicia korpusu i dalszej walki - nawet jeśli zbyt idące to uproszczenie to rzeczywiście, przebicie płuc, worka osierdziowego, gardła albo złamanie kręgosłupa jest natychmiastowym końcem walki, a bywa że i życia ofiary. Jeśli to miałeś na myśli to ok. Ale Twoi oponenci też mają sporo racji w tym, że adrenalina działa tak, że można nie zauważyć miecza przebijającego Cię na wylot, jeśli akurat nie uszkodził powyższych.
Tylko to kolejna komplikacja do systemu (system trafień krytycznych?).

Warto byłoby wprowadzić także kontrowanie ciosów, finty i inne, u Ciebie chyba nazwane "umiejętnościami specjalnymi" rzeczy.

W testach mogę wziąć udział, choć ostrzegam, że bywam czepialski.

e: obawiam się, że Bonifacy ma rację - próba oddania pełnego realizmu znacząco zmniejszy przyjemność z rozgrywki.
 
__________________
Ostatni
Proszę o odpis:
Gob1in, Druidh, Gladin

Ostatnio edytowane przez hen_cerbin : 24-07-2020 o 20:18.
hen_cerbin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2020, 15:47   #16
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Bazując na Waszych uwagach (za które jeszcze raz dziękuję) wprowadziłem część z planowanych zmian. Szczegóły poniżej. Zmiany bezpośrednio w dokumencie zaznaczyłem kolorem różowym, aby łatwiej było je dostrzec (polecam w razie co włączyć konspekt dokumentu, aby szybko dotrzeć do konkretnej sekcji).

==================================================

ZMIANY WE WSTĘPIE:
- usunięcie przymiotników pt. "realistyczne to, realistyczne tamto",
- wyraźniejsze zaznaczenie, że realizm wprowadzany jest do pewnego stopnia, aby nie dezinformować czytelnika i precyzyjniej komunikować zamiar.

ZMIANY ODNOŚNIE TARCZY:
- usunięcie puklerza jako osobnej sekcji w podrozdziale "Wyposażenie pomocnicze",
- dodanie dodatkowego parametru do tarcz - Szybkość Tarczy (ST) w podrozdziale "Wyposażenie pomocnicze",
- zmiana udziału procentowego parametrów przy zasłonie tarczą - udział powierzchni tarczy zredukowany do 2%, wprowadzony udział Szybkości Tarczy w wysokości 5%,
- dodanie Szybkości Tarczy (ST) jako czynnika przy zasłonie tarczą w podrozdziale "Obrona",
- usunięcie dodatkowego kosztu WSW przy Zasłonie Tarczą w podrozdziale "Obrona".

ZMIANY ODNOŚNIE PRZEBICIA PANCERZA (podrozdział "Przeliczanie trafień i obrażeń"):
- wyrzucenie ze wzoru elementu losowego,
- wyrzucenie ze wzoru specjalizacji,
- wyrzucenie ze wzoru bonusu za uderzenie w tę samą część ciała po raz kolejny,
- zmniejszenie udziału Siły i Mocy do 2%.

ZMIANY ODNOŚNIE EFEKTÓW (podrozdział "Efekty dodatkowe"):
- przebicie korpusu nie kończy już walki natychmiastowo - postać ugodzona w korpus może wykonać jeszcze jeden atak nim padnie na ziemię,
- dodanie efektu "Wytrącenie z równowagi", który powoduje że następna akcja postaci (ofensywna lub obronna) jest mniej skuteczna o określony procent.

ZMIANY ODNOŚNIE BRONI BIAŁEJ (podrozdział "Broń biała"):
- dodanie zdania "Można dopuścić pewne odstępstwa od reguły w wyjątkowych sytuacjach fabularnych (np. jest przerwa w walce i giermek podrzuca postaci dodatkową broń)."

ZMIANY ODNOŚNIE UNIKU (podrozdział "Obrona"):
- udany unik powoduje u przeciwnika wytrącenie z równowagi - tym większe, im większa była skuteczność uderzenia broni przeciwnika.

==================================================

Cytat:
Napisał Alex Tyler Zobacz post
Zwracają na to uwagę trenerzy historycznych sztuk walki, jak i w samych archaicznych technikach ma to odzwierciedlenie. Zadanie śmiertelnej rany, czy poważnej kontuzji to zazwyczaj nie koniec walki. Fascynat HEMA nagrał o tym cały filmik, jeśli interesuje cię temat, to możesz się zapoznać (link)
Dzięki. Obejrzałem. Całkiem pomocny materiał.
Uwzględniłem to w systemie w ten sposób, że postać z przebitym korpusem ma jeszcze szansę na jeden atak. W sumie mechanicznie też to pasuje, bo wtedy przebicie głowy (które jest trudniejsze) daje większą "nagrodę".


Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Szkoda tylko, że zreplikowałeś błędy o których już wspominałem oraz nadziałeś się również na te same problemy w temacie które też Ci kreśliłem, pokazują, iż "nie jest to takie proste". Przełożenie tego na system rpg dodaje minim kwarta złożoności...
Wbrew pozorom wziąłem pod uwagę to o czym rozmawialiśmy w tamtej dyskusji. Może nie w pełni, może nie do końca perfekcyjnie wychwyciłem o co Ci chodziło, ale wziąłem pod uwagę. Teraz również przeczytałem tamten temat dla odświeżenia. Popraw mnie, jeśli coś przeinaczyłem, ale z tamtego tematu zrozumiałem, że krytykujesz mnie za:
- mieszanie broni z różnego czasu historycznego (unikam określenia "epoki", bo jak sam zauważyłeś średniowiecze, a średniowiecze to dwie różne sprawy),
- wykorzystywanie nieistniejącego "statystycznego" modelu broni, podczas gdy taki jest kompletnie abstrakcyjny, nieprawidłowy i oderwany od rzeczywistości,
- wykorzystywanie zbyt wielu, kompletnie niegrywalnych parametrów.

No i teraz, żeby zaadresować te problemy w kontekście tego systemu, co zaprezentowałem teraz:
1) Nie będzie mieszania broni z różnych epok, dlatego że epokę (czy też realia technologiczne) wybiera sobie MG i jej się trzyma. Jeśli zdecyduje się na granie w realiach starożytnego Rzymu to po prostu nie powinien zezwalać graczom na używanie broni niepasującej do epoki, tyle.
2) Jeśli problemem jest to, że wykorzystuje się te same parametry dla broni, to widzę to w ten sposób, w dużym uproszczeniu: im bliżej renesansu, tym pancerze chronią większą powierzchnię ciała i trudniej je ominąć/przebić. Jednocześnie bronie są bardziej nastawione na przebijanie lub omijanie tego pancerza. Im bliżej starożytności, tym pancerze chronią mniejszą powierzchnię ciała i nie są aż takim szczytowym dziełem metalurgii. Jednocześnie broń nie jest tak nastawiona na omijanie bądź przebijanie tego pancerza. Czyli liczby dostosowywałyby się do siebie, broń dostosowywałaby się do pancerza. Tylko podkreślam teraz: to nie jest dyskurs historyczny. To moja wizja tego jak ugryźć to w ramach tego systemu.
3) Nie zamierzam tworzyć listy abstrakcyjnych, statystycznych broni. Owszem, będzie lista pewnych przykładowych modeli, po to aby dać graczowi pojęcie w jaki sposób dostosowywane są do nich parametry. W ramach nich będzie pewien luz w liczbach, aby jeden model mógł różnić się od drugiego. Ale mowa nie będzie o tym, że np. "Każdy długi miecz jest taki i taki" - nie. Ten konkretny model.
4) W miejscu, gdzie piszę o parametrach broni, rzeczywiście posłużyłem się określaniem tego typu, że np. zasięg 1 = nóż, a zasięg 10 = pika. I oczywiście, pika nierówna pice, nóż nierówny nożowi. Mógłbyś zapytać "ale jaki nóż? Jaka pika?" Chodzi jednak o danie pewnego punktu odniesienia graczowi przy opisywaniu, żebyśmy się w miarę na chłopski rozum zrozumieli. Wiadomo, że jedna pika może mieć 5 metrów, druga może mieć 6 metrów. Ale chyba nie zaprzeczysz, że zarówno jedna, jak i druga to jest całkiem długa broń, o dalekim zasięgu, prawda? Nie zaprzeczysz, że szabla dobrze tnie? Albo, że główną zaletą noża nie jest jego imponujący zasięg (chociaż dopiszę że chodzi o nóż myśliwski, żeby się nie okazało że ktoś ma na myśli kriegsmesser ). Chodziło tu o danie pewnego wyobrażenia od-do. Nie wydaje mi się, abym do tak prostego celu musiał na przykład pisać, że jakaś liczba oznacza "miecz XVIIIb wg typologii Oakeshotta" - wyglądałoby to absurdalnie.
5) Jak być może pamiętasz, w poprzednim dokumencie nawaliłem od groma parametrów typu poręczność, środek ciężkości i masa innych. Tutaj ograniczyłem się do 6 głównych, bo dwa dodatkowe (ile rąk wymaga i waga) bardziej określają po prostu ile trzeba użyć rąk i siły do obsługi.

Jeśli to co wypisałem kompletnie nie trafia w to o co Ci chodziło to przepraszam. Nie wynika to z mojej przekory czy niechęci do zrozumienia.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
Wybacz, że skupiłem się na krytyce, pisałem na szybko.
Nie ma czego wybaczać, krytyka bardzo konstruktywna.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
Co do plusów - podoba mi się też zwrócenie uwagi na zasięg broni.
Jeśli potraktujemy szansę na ominięcie pancerza właśnie jako szukanie luk - to przekonałeś mnie, że ma to sens.
Dokładnie taki jest cel. Priorytetem dla wojownika jest znalezienie luki w pancerzu. Dlatego zależy to od Percepcji i Sprytu, a także tego jak broń jest skuteczna przy pchnięciach. Nie wiem czy to dobra nazwa, ale w tym parametrze chodzi właśnie o to, na ile precyzyjnie można trafić w konkretny punkt i się w nim "zatopić".


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
Co do potęgi tarcz - jako ciekawostkę podam, że gdy tylko rozwiązano problem osłony twarzy, gardła i innych wrażliwych punktów zbroi płytowych, tarcze zaczęły zanikać (ale to już XV wiek, więc sama końcówka Twojego wybranego okresu). Więc pomyśl jak zaawansowane płytówki były odporne.
Może nie na dwuręczne topory i chyba ulubione przez Ciebie młoty lucerańskie (choć tych używano głównie do walki z konnicą, a do pojedynków jakby rzadziej i służyły bardziej do ściągania wrogów z siodła niż robienia w nim dziur (no chyba że już spadł)), ale na wszelkie miecze, szable, włócznie i inną broń ręczną już tak. Nawet częściową na długie łuki - większość strat jakie te zadawały francuskim rycerzom pod Crecy czy Azincourt wynikała z trafienia w wierzchowca lub po prostu w słabiej opancerzonych rycerzy (bo pełne płyty były naprawdę drogie i mało kto taką nosił).
I na tym mi też zależy, żeby pancerz stanowiący szczytowe osiągnięcie mógł być tylko albo z trudem ominięty, albo przebity tylko przez wyspecjalizowaną broń (a i to z trudem).
P.S. Nie do końca młot lucerneński to broń anty-kawaleryjska wyłącznie. Można ją tak użyć, ale z tego co widzę to wiele traktatów o fechtunku pokazuje jak tego używać w walce pieszy vs pieszy. Wrzuć w google grafikę "medieval treatise polaxe" to sporo wyskoczy, m.in. z Talhoffera i Fiore dei Liberi. Skoro tyle instrukcji na ten temat to podejrzewałbym, że musiało w miarę często dochodzić do takich pojedynków między zbrojnymi. I nie dziwię się, bo ta broń wygląda jak ogromny otwieracz do konserw.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
I tu dochodzimy do kwestii ceny - choć różne gry przyzwyczaiły nas do balansu, w prawdziwym świecie spotkamy go rzadko. Tak jak husaria była niemal niepokonana przez dziesiątki lat, niezależnie od wyposażenia i strategii przeciwnika (tylko bardzo, bardzo droga w utrzymaniu), tak i w pojedynku 1 vs 1 zawsze będą lepsze zestawy broni/pancerza i gorsze. Więc może dojść do tego, że w realistycznym systemie walki przy nieograniczonym budżecie na sprzęt wszyscy będą walczyć podobnie i podobnym wyposażeniem - nieprzypadkowo wszyscy rycerze, którzy mogli kupowali zbroje płytowe. Oczywiście możemy manipulować warunkami (np zaczynając walkę na otwartym terenie w odległości 50 metrów i w upale kusza i brak zbroi ma sporą przewagę nad zakutym w stal mieczniku, bo zbrojny strzelca w życiu nie dogoni, a zaczynając ją na arenie o promieniu trzech metrów kusznik zostanie posiekany z miejsca) albo budżetem albo epoką historyczną, ale w "standardowych warunkach pojedynku" zawsze będzie lepsza i gorsza broń.
Nie chcę angażować w to cen, bo to kolejne liczby, a jak już w zasadzie wszyscy zauważyli - i tak jest zbyt pokomplikowane.
Powiem tak: zostawiam to na karb fabuły kto do czego będzie miał dostęp. Może broń będzie trzeba znaleźć, może będzie można wybrać tylko kilka spośród ograniczonej puli, może będzie trzeba zdobyć w zamian za rozgrywanie wątków itp. I tak raczej nikt nie zaczyna sesji, gdzie MG mówi "wybierzcie najlepszy możliwy sprzęt jaki tylko chcecie i jedziemy".

Można zacząć przykładowo jako giermkowie/ubodzy rycerze z trochę za dużą kolczugą po ojcu i nowy eq zdobywać na wrogach lub kupować, kiedy zdobędzie się dobry łup. Zależy jak MG chce to prowadzić.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
Za to wezmę Cię w obronę w kwestii przebicia korpusu i dalszej walki - nawet jeśli zbyt idące to uproszczenie to rzeczywiście, przebicie płuc, worka osierdziowego, gardła albo złamanie kręgosłupa jest natychmiastowym końcem walki, a bywa że i życia ofiary. Jeśli to miałeś na myśli to ok. Ale Twoi oponenci też mają sporo racji w tym, że adrenalina działa tak, że można nie zauważyć miecza przebijającego Cię na wylot, jeśli akurat nie uszkodził powyższych.
Tylko to kolejna komplikacja do systemu (system trafień krytycznych?).
System trafień krytycznych sobie daruję, bo i tak już jest zbyt wiele komplikacji. Ale ugryzłem ten temat inaczej (jest wypisany w zmianach na początku).


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
Warto byłoby wprowadzić także kontrowanie ciosów, finty i inne, u Ciebie chyba nazwane "umiejętnościami specjalnymi" rzeczy.
Dokładnie tak, tam znajdą się tego typu zagrywki.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
W testach mogę wziąć udział, choć ostrzegam, że bywam czepialski.
Czepiaj się ile wlezie, możesz zrobić regularny roast, ale i tak się ucieszę że ktoś testuje.


Cytat:
Napisał hen_cerbin Zobacz post
e: obawiam się, że Bonifacy ma rację - próba oddania pełnego realizmu znacząco zmniejszy przyjemność z rozgrywki.
O pełnym realizmie nie może być mowy. Po pierwsze to niemożliwe. Po drugie trzebaby zrobić tak ogromną sieć parametrów, zmiennych i wyliczeń, że to co jest teraz to po prostu pikuś.
Pełny realizm nie był zresztą nigdy moim celem, bo... Staram się być realistą. Nie da się i tyle. Dlatego też zmieniłem tekst we wstępie, bo mam wrażenie że mylił czytelników. Mnie nie chodzi o przełożenie rzeczywistości 1:1. Mnie chodzi tylko o uwzględnienie pewnych aspektów, które wg mnie są istotne, a są na ogół pomijane (typu zasięg, broń odbijająca się od pancerza, brak punktów życia, fakt że każda broń służy do czegoś innego a nie po prostu "atakuje i zabiera X punktów życia"). Chodzi o to, by być BLIŻEJ realizmu - to wszystko.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25-07-2020, 16:08   #17
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Bardiel, może poprosić moderację aby zrobiła splita tego wątku w dziale systemów autorskich? Jeśli dalej chcesz prowadzić rekrutacje (chociaż proponowałbym najpierw przegadać i zrobić nowa rekrutacje) to nie śmiećmy w tym temacie. Co Ty na to?
Co do moich uwag, skupiłeś się rzeczywiście na końcowych, przykładach. Główny "zarzut" czy uwaga to była próba uświadomienia, iż wbrew temu co może się wydawać "to nie takie proste" oraz "to jest dużo wiedzy" aby stworzyć to ad hoc.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 27-07-2020, 19:31   #18
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
Johan skorzystałem z Twojej sugestii i poprosiłem administrację o przeniesienie tematu (dzięki, Kerm).

O stworzeniu ad hoc mowy być nie może, bardziej widzę to jako proces i ciągłe dłubanie.

Polecisz jakąś literaturę w temacie, która byłaby pomocna?
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 28-07-2020, 07:15   #19
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Niestety, nie siedzę w temacie na tyle aby z pełną odpowiedzialnością poleać dobrą literaturę, tym bardziej w miarę nowoczesną Natomiast na pewno kilka innych osób udzielając się może coś znaleźć.
Jest też Google i szukajka prac naukowych, na przykład.


EDIT
Nie skończyłem posta. Jeszcze kwestia projektowania systemu rpg. Jak każdy mistrza gry, też grzebałem przy tym. Zrobienie dobrej mechaniki nie jest łatwe ani do końca przyjemne. Co gorsza, nie znajdziesz za dużo materiałów na ten temat, trzeba analizować powstałe systemy. Tworzenie mechaniki nie kończy się tylko na jej rdzeniu. Możesz mieć świetną bazę, ale jeśli nie przemyślisz jej wypełnienia, to też się zepsuje.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.

Ostatnio edytowane przez Johan Watherman : 28-07-2020 o 14:31.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 02-08-2020, 13:13   #20
Interlokutor-Degenerat
 
Bardiel's Avatar
 
Reputacja: 1 Bardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputacjęBardiel ma wspaniałą reputację
LISTA ZMIAN:

Cytat:
Rozdział "Zasięg":
- usunięcie "bardzo dalekiego zasięgu" (czyli tego przeznaczonego dla pik),
- zasięg daleki znajduje się teraz w przedziale 7-10,
- zasięg średni znajduje się teraz w przedziale 3-6,
- zwiększenie kary, kiedy atakujemy bronią o średnim zasięgu na bliskim dystansie z 1/4 do 1/3.

UZASADNIENIE:
Bronie o bardzo dalekim zasięgu pokroju pik to przede wszystkim bronie czysto bitewne, stosowane w ciasnej formacji. Skoro to system typu 1vs1, ewentualnie grupa vs grupa, uważam że nie ma sensu tego uwzględniać. Usunięcie tego zasięgu to też mały kroczek w stronę zmniejszenia komplikacji systemu.
Zmieniłem karę w bliskim dystansie po to, aby były wszędzie takie same - kroczek w stronę uproszczenia.


Cytat:
Rozdział "Broń Biała":
- zmiana opisu Obrony Broni (OB), aby lepiej oddawał charakter parametru.

UZASADNIENIE:
Wcześniejszy opis był błędny i sugerował absurdalną rzecz. Na jego podstawie można było wysnuć wniosek, że łatwiej parować dwuręcznym mieczem niż lewakiem.
Hen_cerbin - dziękuję za zwrócenie uwagi. Mam nadzieję, że obecny opis jest lepszy.


Cytat:
Rozdział "Wyposażenie pomocnicze":
- opisanie zasad użycia broni pomocniczej.

Rozdział "Obrona":
- uwzględnienie w parowaniu możliwości posiadania broni pomocniczej, która zwiększa szansę na udaną akcję,
- każdy punkt obrony drugiej broni zwiększa szansę na udane parowanie o 1%.

UZASADNIENIE:
Przemyślałem to w taki sposób, by korzystanie z dwóch broni pozwalało na lepsze parowanie bronią oraz większą dowolność ataku. Nie lubię rozwiązania pt. "dwie bronie to po prostu silniejszy atak niż jedna broń". Starałem się oddać inaczej zaletę stosowania dwóch broni. Dzięki temu, że w tym systemie funkcjonuje dystans, przydatne staje się posiadanie dwóch broni o różnym zasięgu. Dzięki temu, że bronie sieczne mają być w domyśle skuteczniejsze na nieopancerzonego wroga a bezskuteczne przeciw pancerzowi, opłaca się trzymanie różnych rodzajów broni.
W tym widzę siłę "dual wieldingu", nie w mocniejszym ataku. Nie widzę fizycznie możliwości zaatakowania z obu stron ciała z taką samą siłą jednocześnie (tak jak bokser nie może jednocześnie uderzyć lewym i prawym sierpowym - przynajmniej nie skutecznie), stąd nie wpływa to na siłę rażenia w systemie.
Takie potraktowanie tematu sprawi, że np. bardziej opłaci się miecz i sztylet, niż miecz + miecz (czyli będzie bliżej realizmu i tego jak stosowano broń historycznie, niż czystego fantasy).


Cytat:
Rozdział "Atak":
- dodanie przy zmianie broni zasady, że noży i sztyletów wolno dobywać z jednoczesnym atakiem (warunkiem jest odrzucenie trzymanej dotychczas broni oraz znajdowanie się w bliskim zasięgu).

UZASADNIENIE:
Wprowadziłem tę zasadę, aby lepiej oddać przydatność tego typu broni w bliskim dystansie czy sytuacji szamotaniny. Pomóc wyeksponować, dlaczego kiedyś niemal każdy w każdym zakątku globu miał gdzieś schowany sztylet bądź nóż.
 
Bardiel jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:59.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172