Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-08-2007, 02:47   #1
 
Reputacja: 1 arthas40 nie jest za bardzo znany
Triangulis - Water Steam Fantasy RPG



Ok, chciałem na początku powiedzieć, że jest to projekt już z ugruntowanym (przemyślanym) konceptem, realiami, światem, itd - nie jest to po prostu "pomysł", który wpadł mi przed chwilą do głowy. Wink

Nie wiem, czy można zamieszczać odnośnik do oficjalnego bloga, dlatego też po prostu wkleję treść, która w pewien sposób odda świat Triangulisa. Zapodam także pytania p19.

Triangulis to gra fabularna rodzaju role playing game (potocznie znany jako RPG), osadzona w fikcyjnym świecie w konwencji water steam fantasy.

Gra osadzona w świecie quasi ciut renesansowym, ciut zalatuje okresem kolonizacyjnym (jednakże mówimy precz perukom i uniformowi angielskiemu!), w świecie, do którego zawitała Apokalipsa. Globalny potop zatapia lądy, zamieniając świat w archipelag większych lub tych mniejszych wysp. Nie wszystko stracone, ba! odnalazło się światełko w tunelu. Rozbita na chciwe królestwa, ludzkość, została poprowadzona za rękę przez Trybunał - ponadpaństwową organizację magów. To właśnie magowie, propagujący potęgę umysłu, wykorzystali okazję i podsycili atmosferę budowy nowego świata. Wodnego świata. Tak! Na wodzie powstają potężne atole, tworzy się ogromna flota, gdzie po powierzchni płyną istne fortece, z kolei pod wodą dryfują batyskafy, Jeźdzcy Głębin, a na dnie tworzone są kolonie, będące - podobnie jak atole - przyszłościowymi ostojami egzystencji ludzkiej.Czytelniku, minęła już era toporów. Nadszedł nowy świat, gdzie tradycja magii i miecza przeplata się z narastającym postępem, ambicją i nadzieją. To świat, gdzie woda na nowo staje się prawdziwą sferą życia, a częściowo zatopiony i podupadający ląd zyskuje w oczach, tylko jako silne zaplecze dla nowego świata. Jednakże medal ma zazwyczaj dwie strony. Oto bowiem, rozbicie ludzkie, pozornie zjednoczone poprzez kampanię Trybunału, rozszalało w większym stopniu niż dotychczas. Wojny domowe, będące chlebem powszednim jeszcze za czasów Apokalipsy, nabierają na sile, gdzie chciwi monarchowie chcą nadal walczyć choćby o ostatni kawałek lądu. Doszedł jednocześnie wyścig szczurów, gdzie królestwa ścigają się w hegemonii na lądzie jako najlepsze metropolie-zaplecza dla swoich kolonii. Chaos to nie tylko wojny. To migracje, ewakuacje zagrożonych stref i ciągłe prace przy nadbrzeżu. Na wodzie też nie jest spokojnie. Z tropikalnej północy atakuje mistyczny Kalifat, fanatyczny agresor, który przejmuje sferę powietrzną i atakuje ludzi z powodu zamętu wywołanego Apokalipsą. Nie obyło się także bez piratów, wiecznych towarzyszy oceanów. Z kolei Trybunał, patronat nowego porządku świata, na boku spija śmietankę i poszerza swoją władzę, wykorzystując słabe chwile. Wodny świat rodzi się w bólach korupcji, zakłamania i wielkich konfliktów, jednakże prawdziwe niebezpieczeństwo czyha w mrokach głębin. Oto Aqua Diaboli, "zbudzone" ze snu starego porządku, idzie na konfrontację z nowym światem, gdzie żadna ze stron konfliktu nie jest bezpieczna. Dumne hasła połknięte przez lud, postęp i kwitnący wodny świat nie przyćmiły chaosu, strachu i konfliktów - skutków, jakimi obdarowała nas Apokalipsa....

Gracze w Triangulisie wcielają się w rolę osób, które szukają swego miejsca w nowym porządku świata i które chcą stawić czoło Apokalipsie. Bohaterowie brną na szczyt kariery, marząc o wpływach, sławie, bogactwie lub (i) szacunku. Będą mogli zasiąść w Trybunale, konstruować potężne machiny bojowe, żeglować po oceanach, szukać "nowych" lądów, walczyć z Kalifatem, próbować walczyć z Aqua Diaboli, zająć się handlem morskim, zarządzać atolem, snuć intrygi, buntować się i nawet przyłączyć się piratów? Możliwości jest tak wiele, jak wielką kopalnią do eksploatacji jest Triangulis.

Ogółem mówiąc, system RPG Triangulis to wodny świat z upadającym lądem, o egzotycznych klimatach i zarazem wielkim postępie, ambicji i wielkich konfliktów, chaosu i paniki. A wszystko to dekoruje spora dawka steamu z nutką futurystyki. Lubisz filmy pokroju Wodny Świat lub Piraci z Karaibów? Twoją ulubioną grą jest Arcanum lub Rise of Legends? Stawiasz na widowiskowe bitwy morskie, epickie walki w głębinach, wielkie intrygi i wielki handel, a także konstruowanie nowych wynalazków i machin? Dobrze trafiłeś!

Aha, mam nadzieję, że każdy zauważył, iż powyższy tekst jest patetyczną reklamówką, bo jakoś trzeba chwytliwie to ogarnąć. Wszelkie wątpliwości chętnie rozwieję.

Power 19

1) O czym jest twoja gra?
Moja gra jest o świecie, do którego zawitała Apokalipsa - globalny potop. Dzień dzisiejszy to częściowo zalany znany świat, który w tej chwili przypomina archipelag wysp. Tworzy się nowy, wodny świat, zarówno na
powierzchni i w głębinach. To także świat postępu, ambicji, nadziei, ale też chaosu i strachu, wywołanego skutkami Apokalipsy - konfliktem z Kalifatem, wielkie mobilizacje i jeszcze większe wojny domowe (u ludzi), no i najważniejsze - nadejście Aqua Diaboli (potocznie Diabłów). Ogółem to wodny świat z upadającym lądem, gdzie ludzka kampania morskiej kolonizacja trwa w najlepsze, w ogólnym podsyceniu i propagandzie ambitnego świata. Z drugiej zaś strony, Trybunał (organizator kampanii) spija śmietankę i sam zaczyna utwierdzać władzę nad ludzką nacją, gdzie są wojny z Kalifatem, horror z Diabłami. A całość jest otoczona posypką steamu z nutką futurystyki.

2) Co robią postacie?

Krótko mówiąc, budują nowy, lepszy świat. Na lądzie ewakuują strefy zagrożone zatopieniem, ludzie migrują i starają się "przesiąść na morze", walczą z awatarami Diabłów, pracują przy nadbrzeżu, monarchowie walczą o zapewnienie sobie wpływów wśród potęg na morzu. A na morzu ludzie budują atole, żeglują, prowadzą konwoje wojskowe i handlowe, zajmują się górnictwem w głębinach, eksplorują wodny świat, walczą z wrogami, itd.

3) Co robią gracze (w tym MG, jeśli takowy istnieje)?
Gracze na ogół usiłują znaleźć swoje miejsce w nowym świecie, budują nowy porządek świata i chcą stawić czoła Apokalipsie. MG jest narratorem i przedstawia świat graczom (czyli standardowo).

4) W jaki sposób opisany świat (setting) lub jego brak wzmacnia to, o czym jest gra?
Apokalipsa i jej skutki (wszystkie) narzucają i wzmacniają przygody na (w) morzu, ale także i na lądzie (mające związek z Apokalipsą i charakter często zaplecza),

5) W jaki sposób tworzenie postaci wzmacnia to, o czym jest gra?
Jeszcze nie wiem.

6) Jakie zachowania/style gry nagradza twoja gra (lub karze, jeśli to
konieczne)?

Gra nagradza aktywność i zaangażowanie bohaterów w budowanie nowego świata (np. wpływy na politykę Trybunału, konstruowanie nowych wynalazków, ekspedycje głębinowe, itd.), jednakże Ci, którzy preferują lżejsze klimaty, tj. szukają tylko swojego miejsca na świecie, również są propagowane (np. zostanie piratem, wybudowanie własnej "tawerny" na atolu, zajmowanie się handlem morskim).

7) W jaki sposób style gry/zachowania są w twojej grze nagradzane lub karane?

Jeszcze nie wiem.

8) Jak w twojej grze rozdzielone są możliwości narracji i
odpowiedzialność za rozgrywkę?

Klasycznie - to MG jest narratorem i przedstawia świat.

9) W jaki sposób twoja gra przyciąga uwagę graczy, motywuje ich do działania i wzmacnia zaangażowanie (czyli co twoja gra robi, żeby gracze się nią przejmowali)?
Po pierwsze - motywacjami bohaterów są często zdobycie sławy, posłuchu, bogactwa, szacunku czy wpływów na losy wodnego świata. To wszystko jest jak najbardziej możliwe, w dodatku świat ludzki, pomimo chaosu i paniki, posiada otoczkę dumnych haseł, ambicji i propagandy ku budowie nowego porządku świata - przez co nieraz bohaterowie będą oddani jak najbardziej swoim zadaniom.

10) Jaki jest sposób rozstrzygania/mechanika w twojej grze?
Nie wiem. (tzn. znajomy opracowuje mechanikę i jeszcze konkretów nie ma)

11) W jaki sposób rozstrzyganie wspomaga to o czym jest gra?
J/w - nie wiem.

12) Czy w twojej grze postacie się rozwijają? Jeśli tak, to w jaki sposób?
J/w, ale prawdopodobnie poprzez rozwijanie cech i umiejętności (raczej nie będzie czegoś takiego jak poziom).

13) W jaki sposób rozwój postaci lub jego brak wspomaga to, o czym jest gra?
Nie wiem.

14) Jaki efekt chcesz swoją grą wywołać u graczy?
Na pewno chęć przyjemności z przeprowadzenia morskich (i nie tylko) przygód w nietypowym świecie. Osobiście też chciałbym uzyskać u graczy poczucie ambicji i satysfakcji z brania udziału w kampanii, w której bierze udział (prawie) każdy człowiek. Również uczucie głębszych przemyśleń będą brane pod uwagę, jeżeli gracze staną przed ważniejszymi wyborami między względnym "dobrem a złem".

15) Jakie elementy twojej gry zostaną dokładniej opisane i dlaczego właśnie te?
Na pewno dokładniejsze opisy królestw, Trybunału i Kalifatu, ponieważ gracze będą mogli brać udział w wojnach (domowych i zewnętrznych), szykować intrygi i wpływać na politykę. Na pewno będzie też dużo o samym wodnym świecie - zarówno tego na powierzchni oraz pod wodą. Dokładniej opisany będzie także rój Diabłów, jako faktyczny czynnik zagrażający w systemie. Z mechaniki, to zapewne bardziej położymy nacisk na mechanikę bitew morskich, walk pod wodą oraz rozdziały związane z konstruowaniem (budowaniem) technologicznych zabawek, maszyn, itd. a także rozdział o magii.

16) Jakie elementy twojej gry najbardziej cię ekscytują/interesują i dlaczego?
Świat, w którym morskie przygody nabrały "o wiele większego kolorytu" niż w innych systemach, jakie znamy oraz wojny z Kalifatem.

17) Co twoja gra daje graczom, czego inne gry na dają, nie mogą dać lub nie dadzą?
Morskich przygód w nietypowym świecie. Morskich zarówno na powierzchni jak i głębinach, przez co gracz doświadczy naprawdę epickich bitew morskich, stoczy walki pod wodą - po prostu zaoferujemy "inny" świat.

18) Czy chcesz swoją grę opublikować i w jaki sposób?
Oczywistym jest, że chciałbym opublikować na papierze (w dodatku w twardej okładce, z kolorowymi ilustracjami i papierem kredowym), no ale wszystko jest możliwe (nawet to najgorsze), dlatego też nie wykluczam także publikacji w internecie w .pdf.

19) Jaki jest twoj docelowy odbiorca?
Można by powiedzieć, że wszyscy, którzy choć trochę lubią morskie, egzotyczne klimaty, chociaż niekoniecznie, biorąc pod uwagę lądowe przygody. Na tych, którzy lubią walkę, czeka tropienie awatarów Diabłów na lądzie, bitwy z innymi królestwami i Kalifatem, bitwy morskie, walki pod wodą oraz skrytobójstwo. Ci, którzy lubią politykę i intrygi, będą mogli grać "na tyłach", gdzie będziemy szykować własną politykę, zdobywać wpływy w Trybunale, wspierać jakiegoś monarchę, zdobyć wpływy na atolach, itd. Handlarze mogą handlować, szczególnie handel morski. Lubisz tworzyć? No to będziesz mógł się bawić czarami, konstruować nowe maszyny, mieć wpływ na stan atolu lub kolonii podwodnej, itd. Możliwości jest po prostu masa!

----

Temat założyłem, aby po prostu móc zainicjować kolejną bogatą dyskusję, ale przede wszystkim chciałbym wypromować Triangulisa. Jeżeli jest to możliwe (nie jestem tego pewien, pomimo, że przeczytałem regulamin), to wrzucę też link do oficjalnego blogu.

Zapraszam do dyskusji,
 

Ostatnio edytowane przez arthas40 : 28-08-2007 o 02:50.
arthas40 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172