|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-09-2008, 22:49 | #21 |
Reputacja: 1 | Hmm... wpadłem na taki pomysł. Rzadko wogóle cos mi się śni ale jeśłi już tak się dzieje to nie jest to normalny sen. Zawsze są dziwne. I co z tego? To że chcem zrobićświat na ich podstawie . Nie chodzi mi o coś dopracowanego, tylko na potrzebę jednej czy dwóch sesji. I tu jest moje pytanie: W jaki sposób połączyć zwierzoludzi, zamarźniętą planetę, steampunka, postapokaliptyk i państwo czarownicy? ;] |
10-10-2008, 23:04 | #22 |
Reputacja: 1 | To proste- na mroźnej planecie królestwo wiedźmy zostało najechane przez zwierzoludzi, co doprowadziło do apokalipsy znanego świata Mam pytanie- czy w jakiejkolwiek książce fantasy spotkaliście się z takim zjawiskiem, że jaszczuroludzie są rządzeni przez smoki, które są dla nich niczym bogowie, ucieleśnienie ideału? Bo mam sporo materiału a mam wrażenie, że tylko powtażam czyjeś pomysły....
__________________ "Another tricky little gun Giving solace to the one That will never see the sunshine " |
30-10-2008, 22:30 | #23 |
Reputacja: 1 | Ja mam coś podobnego w moim świecie . Tylko, że tam smok jest jeden i on w gruncie rzeczy jest bogiem. Jaszczuroludzie, zaś są już rasą upadłą i podobne wierzenia wplotły się w mity ludzi. Mod jest tak jakby kontynuacją mojego dawnego projektu "Izamal", jednakże teraz prowadzę go raczej dla frajdy a nie dla pisania jakiegoś oficjalnego rpga.
__________________ http://lastinn.info/autorskie-system...1-anahuac.html - Proszę o komentarze. Autorka, której akcja rozgrywa się w piętnastowiecznym Meksyku. |
01-11-2008, 22:30 | #24 |
Reputacja: 1 | Cześć, przeczytałem waszą dyskusję i te mam kilka pytań bo planuję wydać własny system. Ale od początku. System ma być o szeroko pojętych Słowianach i w tym momencie mnie zjedziecie że chce sklonować Arkonę. W żadnym wypadku. Planuję aby system był obszerny pod względem możliwości wyboru stylu gry przez zespół i MG. Tereny opisywane byłyby od Polan na zachodzie, Chorwatów i Serbów na południu kończąc na Rusach na północnym wschodzie. Oczywiście dochodzi do tego opis mitologii każdego z tych plemion. Bonusem będzie możliwość spotkania wikingów, German, Rzymian itd. Podczas walk zastanawiałem się nad punktami akcji i wyciąganiem kart ze zdarzeniami losowymi które każdemu mogą się przytrafić. Jak wiemy mechanika byłaby nieduża za to świat byłby ogromny, plemiona, bogowie, bronie, potwory mitologiczne. Wszystko oczywiście zaczerpnięte z różnych źródeł, nic wymyślonego. I tutaj nasuwa się problem. Czy gra oparta na podaniach historycznych, mitologii i wykopaliskach archeologicznych ma szansę zdobyć fanów ?? I mam pytanie czy ktoś byłby zainteresowany pomocą w stworzeniu takiego systemu.? I żeby ten system nie był podobny do Arkony. Nikt chyba nie lubi poprawionych systemów z nową nazwą |
01-11-2008, 22:40 | #25 |
Banned Reputacja: 1 | Skoro "Dzikie Pola" oparte nie tyle na wiedzy historycznej jaką posiadamy, a w dużym stopniu na naszych wyobrażeniach na temat wieku XVII ukształtowanych na np "Trylogii" czy powieściach Komudy mają swoich wiernych fanów, dlaczego Twój pomysł miałby nie zdobyć uznania ? Inną natomiast sprawą jest czy masz możliwości i umiejętności (wybacz ale jestem z natury nieco sceptyczny wobec takich prób) by zbudować spójny system obejmujący tak rozległe tereny i liczne nacje. Ale to już jest inna kwestia. Niemniej życzę powodzenia (wszak jestem miłośnikiem sesji mniej lub bardziej historycznych) |
04-11-2008, 20:49 | #26 |
Reputacja: 0 | Tak adurell, ja spotkałem się z tym motywem u R.A. Salvatore w Trylogii "Spearwielder's Tale" w sklad której wchodzą: "The Woods Out Back", "The Dragon's Dagger" i "Dragonslayer's Return". |
26-01-2009, 18:01 | #27 |
Reputacja: 0 | Chciałbym stworzyć świat , miałby on pokazywać jak wygląda ludzkość w roku mniej więcej 5000. Nie mam jednak pomysłu co zrobić aby w tym świecie było coś nowego coś co zachęci graczy , bo chyba technologia i ciągłe wojny z obcymi to niezbyt zachęcą graczy. I jeszcze sprawa religi jakieś pomysły wasze. Jestem fanem warhammera 40 000 jednak nie chciałbym kopiować wiary w jedynego Imperatora itd. chciałbym stworzyć coś nowego jednak może być ponowne. Szczerze mówiąc sam jeszcze nie wiem co chcę stworzyć |
26-01-2009, 20:32 | #28 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |
09-03-2009, 22:44 | #29 |
Reputacja: 1 | To teraz ja coś spytam. Planuję, wraz z kolegami, stworzyć grę planszowo/rpgową, oparta na prowadzeniu gildii. zaczyna się od bandy poszukiwaczy przygód, którzy zabijaja potwory, zdobywają skarby itd. ale prawdziwa gra zaczyna się, gdy już nieco bogatsi zaczną uczyć się jakiejś profesji i osiądą w jednym mieście, ab zarabiać. Ale nie jest pisane im spokojnie zapewnic sobie emeryturę, bo nie mają monopolu. Gracze i BN sabotują nawzajem swoją pracę, mordują pracowników, ośmieszaja konkurencję itd. Toczą się walki o kopalnie, szlaki handlowe, a małe gildie zmieniaja się w organizacje na światową skalę..... Na początek chciałbym usłyszeć wasze opinie na ten temat, wpadłem na niego jakiś czas temu i moje przemyslenia przelałem na papier (forum). Czy to wogole może wypalić? Jeśli tak, to jak to sobie wyobrazacie? Jaki system walki tu zastosować? Jak z magią? P.S jutro napisze troche wiecej ale musze wszystko przemyśleć w szkole P.P.S klimaty fantasy średniowiecze, bede czerpać duzo z innych gier i ksiażek żeby wypracowac swoj własny styl świata, stworzony ze zlepków innych. Adurell
__________________ "Another tricky little gun Giving solace to the one That will never see the sunshine " |
09-03-2009, 23:37 | #30 |
Reputacja: 1 | Pomysł bardzo przypadł mi do gustu, coś jak Majesty 2 Multiplayer Oczywiście, że pomysł może się udać, zresztą jak każdy, racjonalny Co do systemu walki i podobnych... tutaj gracz nie panuję nad jednostką, lecz drużyną ( w Majesty jedynie może budować królestwo, a bohaterowie to NPC'ci ) więc trzeba stworzyć system od podstaw, dajmy na to dodać inicjatywę, mówiącą kto pierwszy itp, pozatym w takiej grze trudniej o jakikolwiek storytelling, bo gracz będzie prowadził... monologi pomiędzy swoimi herosami. To ma duże szanse na powodzenie, choć niczego nie gwarantuję, ale jakby co, pisz, zawsze staramy się pomagać |