Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 28-03-2009, 00:02   #1
 
Hirin's Avatar
 
Reputacja: 1 Hirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłośćHirin ma wspaniałą przyszłość
Mechanika Autorska

Mam założenia pewnej mechaniki. Mechanika ma być prosta i szybka w "obsłudze". Opiera się na czymś takim :
Cechy :

Siła: Wpływa na moc zadawanych obrażeń, dodatkowo daje bonus do niektórych typów broni.
Sprawność: Wpływa na obronę i powiększa atak bronią sztyletową. Odpowiada też za trafienie.
Budowa: Odpowiada za zdrowie i wytrzymałość.
Inteligencja: Odpowiada za manę i powiększa obrażenia zadawane magią.
Mądrość: Odpowiada za manę i powiększa mroczną moc szamańską i demonologiczną.

Do rozdania 50 punktów, możliwych do rozdysponowania dowolnie. Potem cechy można zwiększać przez trening (czytane ksiąg, zapasy, strzały do celu itp.) Nie ma co do tego jakichkolwiek specjalnych zasad, trening podchodzi pod kontrolę mistrza gry. Trzeba jednak pamiętać, iż im lepiej postać jest wyćwiczona, tym trudniej jej będzie się bardziej poprawić.

Do tego dochodzi jeszcze dłuuuuga lista umiejętności. W danej umiejętnści można osiągnąć trzy poziomy :
Podstawowy : Postać zna zaledwie podstwawy tej umiejętności i nie potrafi zdziałać zbyt wiele (np. korzystanie z internetu)
Przeciętny : Postać potrafi zdziałać nieco więcej w tej dziedzinie, jednak nie wychodzi zbyt wysoko ponad innych (np. Stworzenie prostego programu matematycznego)
Wysoki : Postać jest ekspertem w tej dziedzinie. Potrafi w niej zdziałać bardzo wiele. (np. napisać grę komputerową)

Umiejętności można się wyuczyć u nauczycieli (co zajmuje długi czas) lub stosować metodę prób i błędów (to drugie kosztuje bardzo wiele czasu i często się nie sprawdza)

Testy : Testy wykonuje sę w następujący sposób : Trudność (T) jest ustalana przez MG. Jeśli suma atrybutu potrzebnego do danej czynności przewyższa Trudność, test jest przechodzony pomyślnie. Jeśli zaś do testu potrzebna jest umiejętność, MG ustala stopień trudności (ST) potrzebny do zdania testu. Może to być Błahostka, Podstawowy, Przeciętny, Wysoki - te stopnie odpowiadają odpowieddnim poziomom umiejętności - błahostka oznacza że każdy potrafi wykonać tą rzecz.

Jutro opiszę walkę i, jeśli starczy czasu, magię i przykładową kartę postaci.







 
__________________
Wenn ich
Träne dein Herz
und wenn es raubt dir den Kopf
Ich sehe dich deine Seele fliegen?
Hirin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172