Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Autorskie systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 10-09-2010, 13:33   #1
 
louis's Avatar
 
Reputacja: 1 louis nie jest za bardzo znanylouis nie jest za bardzo znany
Próbny uniwersalny system/świat

Witam! Chciałbym, żebyś, drogi Czytelniku, rzucił okiem na moje wypociny dotyczące mojego systemu, bądź świata (zależy jak na to patrzeć) autorskiego. Chciałem go dostosować do różnych epok ludzkości, jednocześnie zachowując uniwersalność, tak, aby fabuła nie toczyła się tylko na jednej planecie, w jednym kraju, ba, jednym miejscu nawet. Wygląda to zapewne na sci-fi, ale wg. mnie tak nie jest. Bowiem w moim systemie ludzkość została zniewolona przez inną rasę, Ziemia została „wykorzystana” do ostatniego kamyczka. Ludzie tutaj nie mieli super-ultra-mega technologii, dzięki którym udało im się odeprzeć najazd Varraghanów, rasy starszej niż sama Ziemia. Ludzkość została więc wybita, rasa człowiek liczy obecnie ledwie sto tysięcy osobników, wyselekcjonowanych specjalnie. A teraz pozwolę sobie na opis dwóch, początkowych ras. Będzie ich więcej, mojego autorstwa. Jeśli ktoś ma jakiś ciekawy, oryginalny pomysł o jakiejś interesującej rasie, proszę o PW.

Varragheni – wysoko rozwinięta rasa ofensywna. Wszelkie swe wysiłki intelektualne skierowali na problem podróży po kosmosie. Skonstruowali pierwsze statki, nawet floty, kosmiczne. Te wiedzę okupili „tępotą” we wszelkich innych aspektach technologii. Są rasą typowo ofensywną, nastawiają się na jedno, decydujące uderzenie miażdżące całe cywilizacje.
Do rozmnażania się potrzebują tlenu, którym jednak przestają oddychać po osiągnięciu pięciu ludzkich lat życia. W pierwszych tysiącleciach swojego istnienia wyczerpali surowce na swojej ojczystej planecie. Zużyli je do zbudowania pierwszych kosmicznych transporterów. Wyruszyli w kosmos nim powstała Ziemia i zaczęli rabunkową eksploatację innych planet, na których cokolwiek istniało. Varragheni w jakiejkolwiek walce uznają za motto „Najlepszą obroną jest atak.” Z napadniętych planet czerpią także technologie, których nie znają aby je rozpracować w zaciszu swych statków.
Przeciętny Varraghen ma ok. 3 metry wzrostu i bez swojej ochrony waży ok. 200-300 kilogramów. Ich ciała wyglądem zewnętrznym przypominają ślimaki. Ich oczy osadzone są na czułkach, ich korpusy są wciśnięte w „skorupę”, którą jest zbroja. Zbroja jest zbudowana z dziwnego, połyskliwego materiału, falującego w rytm ruchów Varraghena. Varragheni mają nogi, nawet trzy. Dwie z nich są ułożone normalnie, niemal jak u człowieka. Trzecia wystaje z dołu pleców, najczęściej jest podgięta aby nie zawadzać o podłoże. Służy ona do odbicia się od ziemi, aby zaszarżować na przeciwnika i zmiażdżyć go samą masą. W walce Varraghen używa zwykłych, naostrzonych kawałków metalu o różnych kształtach bądź wiązek energii. Na rasy bardziej rozwinięte także mają niespodziankę – Wsysacz Tlenu. Bez tego jakże potrzebnemu większości ras gazu, większość ras nie jest w stanie przeżyć. W razie nieskuteczności obu metod planeta jest bombardowana aż do skutku, czyli zaniknięcia wszelkiego życia na niej. Jeśli to możliwe, Varragheni biorą pewną liczbę osobników w niewolę, jako naukowców bądź „niewolników” zajmujących się, wraz z małymi Varraghenami konserwacją statków.
Spośród Varraghenów można wyróżnić dwa podtypy:
-Wojownik, czyli zwykły rębajło. Zanim może zająć się czymś innym niż mordowanie/ zżeranie czego popadnie musi samodzielnie wybić co najmniej 500 stworzeń w rajdach. Po tym wyczynie może dalej kontynuować „karierę” wojskową. (ten podtyp to +1 do Siły i Zręczności, a – 2 do Inteligencji. Tylko permanentnie, nie ma możliwości zmiany z wojownika na mechanika)
-Mechanik, czyli ktoś odpowiedzialny za technologię i działanie statku. Najbardziej inteligentni spośród pobratymców. Wynaleźli urządzenie pozwalające na rozszyfrowanie większości języków kosmicznych ras. (-1 do Siły i Wytrzymałości a +2 do Inteligencji, nie ma możliwości zmiany)

Oprócz tych typów, istnieją także D’Varragheni, po jednym na statek. Zajmują ogromną ilość miejsca i lwią część żywności, w zamian produkując tlen, niezbędny do rozmnażania i niektórych technologii na statku. Ich DNA jest praktycznie takie same, jak kilka miliardów lat temu. Gdy D’Varraghen umiera, w jego środku już jest w pełni funkcjonujący potomek-klon. Taki typ rozmnażania wyklucza wszelkie zamachy stanu itp. Bo bez nich Varragheni zmuszeni by byli do gromadzenia ogromnych ilości jakże ulotnego tlenu.
D’Varraghen może spłodzić tylko D’Varraghena, ta sama reguła ze zwykłym typem.
Gdy Varraghen się rodzi, od razu jest wciskany w zbroję, przypominającą zresztą beczkę. Wraz z wzrostem i pękaniem wewnętrznych warstw zbroi dokładane są kolejne. Dzieje się tak aż do zatrzymania wzrostu i osiągnięcia dojrzałości. Przed tym, mały Varraghan dostarcza jedzenie D’Varraghenowi i konserwuje statek wg. zaleceń Mechaników.
Gdy funkcje życiowe Varraghena ustają, ich ciała zaczynają wytwarzać niewyobrażalny fetor, paraliżujący płuca lub układ nerwowy. Oni sami nie oddychają, i są odporni na swe „gazy” więc jest to idealny środek na wszelkie bunty „niewolników”. Gaz jest zabójczy dla wszelkich stworzeń oddychających.
Varraghenów jest ok. 6-7 mld. rozsianych po całym kosmosie.


Kinetysi – niemalże już upadła rasa, jej rozkwit jest datowany na mniej więcej 5-10 mld lat temu. Zwykły osobnik jest mały, szary i ma malutkie trzy pary oczy, z przodu głowy, z lewej i prawej strony. Przeciętny wzrost to od jednego do półtorej metra. Głowa bardzo duża, ok. 30 cm. średnicy. Mieści się w niej najprawdopodobniej najdoskonalszy mózg we Wszechświecie. Są zdolni paraliżować układ nerwowy za pomocą impulsów mózgowych, posiadają zdolności telepatyczne itp. Jednym zdaniem, rasa typowo psioniczna. Gdyby dać im do rozwiązania odpowiedni ludzki test IQ, średni wynik wahałby się między pięcioma a siedmioma tysiącami. Do rozmnażania się potrzebują dużych ilości wody, występującej już w śladowych ilościach na ich planecie. Ich liczebność to około 3 – 4 mln osobników.
Występują dwa typy tejże rasy:
- organiczne, posiadające niezwykle wątłe ciała. Rozwinięte nad miarę zdolności psioniczne rekompensują to. Są m.in. zdolni do wywoływania halucynacji, omam, bezpośredniego panowania nad umysłem ofiary. (ten typ to +1 do Inteligencji i zdolności parapsychicznych, mogą używać technik niedostępnych dla drugiego podtypu)
- mechaniczne, z wzmocnionym ciałem i logicznym umysłem. Żyją o wiele dłużej (jakieś 3-4 tysiące lat) od organicznych pobratymców. Większe parametry fizyczne okupują gorzej rozwiniętymi umiejętnościami umysłowymi. Jest ich więcej od organicznego typu, bo mają łatwiejsze życie. (ten typ to +3 do Budowy, +1 do Zręczności kosztem -3 do Charyzmy i -1 Inteligencji, nie mogą używać ekskluzywnych technik. Bardziej zaawansowani w sprawach technicznych.)
Obydwa typy przypominają ludzi, skarłowaciałych i z nadzwyczaj rozwiniętą głową, ale wciąż. Kinetysi posiadają dodatkowy współczynnik – zdolności parapsychiczne, dzielące się na ofensywne i defensywne. Współczynnik ten uzyskujemy, dodając do siebie końcowe (po dodaniu 15 pkt) wartości inteligencji i charyzmy i dzieląc je przez dwa. Organiczny typ otrzymuje bonusowe +2 do zdolności ofensywnych, mechaniczny natomiast +2 do defensywnych.


Ludzie – rasa tak banalna i oczywista, że nie trzeba wręcz opisywać. Rasa uniwersalna, typy mogą być jakie Gracz sobie zażyczy i uzasadni.

Współczynniki każdej z ras:

15 punktów do rozdysponowania.

Varragheni, współczynniki
Siła: 8
Wytrzymałość: 6
Zmysły: 4
Zręczność: 7
Zwinność: 4
Inteligencja: 5
Wola: 2
Charyzma: 4

Ludzie, współczynniki
Siła: 5
Wytrzymałość: 5
Zmysły:
Zręczność: 5
Zwinność: 5
Inteligencja: 5
Wola: 5
Charyzma: 5

Kinetysi, współczynniki
Siła: 2
Wytrzymałość: 3
Zmysły: 7
Zręczność: 4
Zwinność: 6
Inteligencja: 10
Wola: 2
Charyzma: 6

Zasada jest taka; żadna rasa oprócz ludzkiej nie może swobodnie operować współczynnikami (odejmować z np. Siły i dodawać do czegoś innego. Współczynnik nie może być niższy niż 2).
Najpierw wybiera się typ i uzyskuje odpowiednie bonusy, później reszta zabawy z współczynnikami.
Jest tutaj coś, zwanego Słabościami i Potęgami rasowymi. Czyli:
Jeśli jakiś współczynnik wynosi 2 po wyborze typu, każdy punkt tam dany to tylko 0.5 pkt zamiast 1.
Jeśli współczynnik jest większy niż 5, każdy punkt tam dany to 1.5 pkt zamiast 1.
Jeśli współczynnik jest wyższy niż 10, każdy punkt tam zainwestowany liczy się jako 2, a nie 1.
Powinno być proste, czyż nie?

Planeta Aeris
Planetą wręcz stworzoną do odegrania głównej części fabuły jest planeta Aeris. Ta ogromna (jej powierzchnia praktycznie nie ma sobie równych w swojej Galaktyce) bryła kamienia jest zamieszkana przez multum różnych ras. Niektóre są jej mieszkańcami od milionów lat, niektóre przybyły „ledwie” paręset lat temu. M.in. Kinetysi, Varragheni, Terranie (potomkowie ludzi). Ras jest o wiele więcej, lecz te trzy Główne Rasy sprawują władzę nad planetą. Kinetysi opracowują nową technologię. Terranie wydobywają i dostarczają surowce, Varragheni wykorzystują dwie poprzednie rasy do swoich celów.
Aeris posiada dziwaczny rozkład kontynentów. Taka Ziemia, tylko że sto razy większa. Bez technologii komunikacja była by utrudniona. Poszczególne połacie planety różnią się, ale przeważają lasy oraz pustynie. Gór jest jak na lekarstwo. Fauna i flora także podobne do tej ziemskiej.
Jest sześć miast głównych: Miasto Wydobywcze, Naukowe, Varragheńskie (wstęp zabroniony dla innych ras), i dwa ogólne (czyli po prostu wielkie miasto, taki NY). Każde z nich specjalizuje się w czymś innym, albo jest tylko zbieraniną (ogromną, ale wciąż) żądnych krwi wojaków.
Aeris jest odległa od Układu Słonecznego o trzy tysiące osiemset dwa lata świetlne.
Większości mieszkańców życie upływa zorganizowanie, bez niepotrzebnych przeszkód typu wojny. Całe te społeczeństwo (liczone na 10 mld w miastach) zdołało ustanowić jakieś prawa, dzięki którym się nie pozabijali.
Aż nie nadeszli Varragheni.
Można było się spodziewać, że Varraghen Varraghenowi równy, i mu pomoże. Reszta Aerisowych ras znalazła się w potrzasku. Ale miała technologię. I było ich całkiem dużo, wspominałem? Nie udał się szturm, nie udało się zastosowanie Wsysacza (został rozbity w drzazgi zanim go nawet użyto). Najeźdźcy okrążyli planetę, wezwali więcej „braci” i czekali. Ich technologia ofensywna, wraz z ideologią i większą ilością wojowników, pozwala im na zadanie miażdżącego ciosu, po którym planeta się nie pozbiera. Ale obrońcy także mają kilka asów w rękawie..



Z pewnością ten temat zeedytuję, gdy tylko wpadnie pomysł na nową rasę. Będę go także aktualizował, dodając szersze opisy ras już istniejących, planet, historii dwóch poprzednich itp. Proszę oceniać, krytykować, dodawać nowe pomysły. Chcę, żeby był to „system” uniwersalny, gdzie Varraghenowie mogli zaatakować zarówno w średniowieczu, jak i nowoczesności, tworząc dużo zabawy i dobrą fabułę. Jest to zaledwie zalążek tego, co mam zamiar stworzyć. Nawet mechaniki jeszcze nie ma, choć pomysł już mam. Gdyby ktoś był chętny pomóc z mechaniką, proszę na PW.
Update nr. 1: Poprawiona czytelność tekstu, współczynników. Przeredagowałem tekst pod współczynnikami każdej rasy. Dodałem jeden nowy, oraz drugi pochodzący z rozdzielenia Budowy na dwa.
Update nr. 2: Współczynniki wrzucone do jednego "wora", dodanie planety Aeris wraz z kilkoma informacjami. Dziękuję Radagastowi i Aschaar'owi za kilka przydatnych wskazówek
 

Ostatnio edytowane przez louis : 14-09-2010 o 18:37. Powód: aktualizacja
louis jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:49.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172