Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Komentarze do sesji RPG - Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 24-12-2022, 08:36   #561
 
sieneq's Avatar
 
Reputacja: 1 sieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputację
Hej,

Wszystkego dobrego, radosnych Świąt i szczęśliwego Nowego roku

A w Śródziemiu - pada snieg...


[MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=swE4qvFFzvE[/MEDIA]
 
sieneq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 24-12-2022, 14:00   #562
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Dziękuje! Ano pada i u mnie też.
Wszystkim kochanych, wesołych i smacznych!

A ze spaw sesyjno organizacyjnych, to przyszła kartka adresowana do Bractwa Skaczącego Konia.


Cytat:


Jeśli okaże się, że niewiele rzeczy, o które prosiliście, nadeszło, a może nawet mniej niż czasami, pamiętajcie, że w te Święta Bożego Narodzenia na całym świecie jest straszna liczba ludzi biednych i głodujących.

Cóż, moi drodzy, chciałbym powiedzieć o wiele więcej – o moim zielonym bracie i moim ojcu, starym Dziadku Yule, i o tym, dlaczego obaj nazywaliśmy się Mikołaj na cześć Świętego (którego dzień wypada 6 grudnia), który potajemnie dawał prezenty, czasami wyrzucanie przez okno kiesy z pieniędzmi. Ale muszę się spieszyć — jestem już spóźniony i obawiam się, że nie dostaniecie tego na czas.

P.S. Dobrze, że zegary na całym świecie nie wskazują tej samej godziny, bo inaczej nie mógłbym wszędzie dotrzeć, chociaż kiedy moja magia jest najsilniejsza – w Boże Narodzenie – kiedy mam to wszystko zaplanowane z góry, potrafię zrobić około tysiąca skarpet na minutę.

 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-12-2022, 16:09   #563
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Z niecierpliwością czekam na wasze noworoczne posty.
Happy New Year!


PS.

Trochę czasu już minęło od wydania drugiej edycji gry. Osobiście preferuję oryginalne zasady, bo wydaje mi się, że na ogół lepiej wpisują się we fluff Śródziemia. Niektóre zmiany mechaniczne w dwójce są jak ciekawe zasady domowe, inne chcąc naprawić co nie było zepsute poszły w inną stronę często eliminując w całości atuty poprzedniej edycji. Kluczowych zmian nie jest wiele. Komuś, kto nie zagląda pod maskę i patrzy tylko jak się jedzie do przodu i bierze podróżowanie takim jakie jest, to może i wszystko z grubsza jest za jedno.
Mimo wszystko wrzucam pod rozważenie dla chętnych możliwość dopuszczenia niektórych zmian. Zazwyczaj bardzo rzadko zmieniam oryginalne zasady i trzymam się zamierzonego przez autorów dążenia do balansu, nawet a zwłaszcza, kiedy jego zawirowania podkreślają autentyczność uniwersum, bo mechanika TOR i uniwersum są synergiczne. Podaję fajnie opracowane różnice między obiema edycjami i jeżeli są jakieś nowe rozwiązania, które szczególnie przypadają wam do gustu lub pochylenia się czy warto implementować, to możemy o tym pogadać

TOR2e changes from 1e
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-01-2023, 22:25   #564
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
W materiałach to TORa (temat w dziale) zrobiłem post dla Rohanu o postaciach niezależnych, bo przewinęło się już ich trochę. Jeżeli coś poplątałem, lub kogoś przeoczyłem, zwłaszcza info o waszych BNach, to prostujcie. Dawnych BG nie dodawałem, ani BNów z historii KP o których BG nie wspominali w grze.

http://lastinn.info/komentarze-do-se...materialy.html ([TOR] Materiały)
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2023, 14:53   #565
 
sieneq's Avatar
 
Reputacja: 1 sieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Z niecierpliwością czekam na wasze noworoczne posty.
Happy New Year!
Miał byc dzisiaj, ale się chgba nie uda. Mam nadzieję, że jutro wrzucę. Takoż przemyślenia nt. 2ed
 
sieneq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 04-01-2023, 18:40   #566
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Spoko, wrzucisz kiedy będziesz mógł

Musimy też wkrótce podjąć decyzje co robimy dalej. Faza fellowship już tuż, tuż. Potem, albo kontynuacja kampanii, albo wypad z Rohanu. Z tego co pamietam, to zdaje się stanęło aby co najmniej dokończyć wątek ożenku. Potem imo robi się o wiele ciekawiej.
Nie ukrywam, że byłoby lepiej, gdyby w Rohanie był choć jeden BG Eorling, najlepiej dwóch. Zainteresowanie na PW jest, rekrutacja dodatkowa też by dała jeszcze większy wybór (wasz feedback o przyjęcie kandydatur też byłby kluczowy, bo macie w takiej sytuacji dużo do gadania jako gracze istniejącego bractwa).
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-01-2023, 12:10   #567
 
Efcia's Avatar
 
Reputacja: 1 Efcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputacjęEfcia ma wspaniałą reputację
Coś nie mamy szczęścia do tych Eorlingów :/
Jak dla mnie, to zrób rekrutację dodatkową, ale tylko na takich BG. Jeżeli nie wyjdzie, to zmienimy miejsce wydarzeń.
 
__________________
- I jak tam sprawy w Chaosie? - zapytała.
- W tej chwili dość chaotycznie - odpowiedział Mandor.

"Rycerz cieni" Roger Zelazny
Efcia jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-01-2023, 21:40   #568
 
sieneq's Avatar
 
Reputacja: 1 sieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputację
Post jest - opornie szło, chyba mi wena w sen zimowy zapadła...

Co do rekrutacji - jak najbardziej, chociaż Gleowyn to się nie zastąpi

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Mimo wszystko wrzucam pod rozważenie dla chętnych możliwość dopuszczenia niektórych zmian. (...)

Ze zmian zasad w 2ed najbardziej chyba podobają mi się te dotyczące podróży (jeszcze przed wydaniem tej edycji dumalem nad tym, może to pamiętasz) - a teraz wreszcie istotna jest Wędrówka, a porażki przewodnika wyraźnie przekładają się na kondycję całej drużyny.

Ogólnie podoba mi sie uproszczenie i ujednolicenie zasad (ale to raczej z punktu widzenia MG niż gracza) ale równoczesnie wypadło sporo fajnych rzeczy (np. backgroundy postaci).

Nie mam zdania na plus ani minus odnośnie nowych zasad testów: stałego TN i wydawania nadziei przed rzutem.
Mam jednak wrażenie, że przez to drugie nadzieja schodzi dużo szybciej (grałem ostatnio trochę online w 2ed i po ok 10 sesjach doprowadziłem mojego BG do stanu jak poniżej

Cień jak widać też bardzo szybko rósł - ale w Górach Błekitnych zło czaiło się za każdym rogiem a Dunedainowie w 2ed odzyskują nadzieję o połowę wolniej w porównaniu z innymi kulturami.

Fajnie wychodziły szały cienia - w 2ed to gracz sam decyduje, kiedy to nastąpi i jak wygląda.
 
sieneq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 05-01-2023, 23:50   #569
Northman
 
Campo Viejo's Avatar
 
Reputacja: 1 Campo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputacjęCampo Viejo ma wspaniałą reputację
Dzięki za refleksje z praktyki. Fajna KP

Z tego co ja zauważyłem, choć nie grałem na drugiej edycji, to nacisk został położony na to, aby wydawać punkty nadziei na lewo i prawo mając ich więcej ale w ciemno przed rzutem czyli może nawet nie potrzebując, bo deklaracja automatycznie zjada bonus. Takie podejście rozwadnia i rozmydla wartość nadziei. Teraz jest ona cenna i teoretycznie używana do istotnych rozliczeń a kiedy wchodzi to sprawia, że wiesz, że to właśnie dzięki niej. Dlatego nie podoba mi się rozwiązanie z drugiej edycji.

Co do Cienia, to oddanie bout of madness w ręce gracza imo sprawdza się tylko w przypadku dojrzałych graczy, którzy mają do siebie zdrowy dystans, aby zagrać tak jak by było źle dla ich postaci i na tyle odpowiedzialnie, aby wpisywać się w założenia klimatu i wypełnić sens tego narzędzia. Myślę, że jest duże ryzyko, że wielu graczy rozcieńczy taki epizod szaleństwa i wyjdzie z tego konflikt na pół gwizdka na kilku płaszczyznach. Ta zmiana myśle została wprowadzona może też ze strachu przed Loremasterami, którzy zupełnie nie stosują safety tools i graczami których trzeba traktować jak figurki z porcelany. No a developer myśli w pierwszej kolejności o recenzji gry, zysku i tym, aby było więcej zadowolonych niż niezadowolonych. W bilansie wydania gry słabo się księguje zarzuty wyjęte z argumentów cancel culture. Dla mnie to kwestia dogadania się. Zresztą… Śródziemie to nie Warhammer… pewne kwestie klimatu mają inne filtry już z założeń Profesora. A nieodpowiedzialny prowadzący i gracz znajdzie się i w mechanice pomijającej Bout w ogóle.

Będąc jednak przy Cieniu, to ja to widzę jak wyjątkowe narzędzi i nadużywanie otrzymywania jak i automatycznego czyszczenia się z niego, bardziej pasuje do gierki komputerowej niż przełożenia na klimat Śródziemia. Gollum przez setki lat staczał się, Boromir miał dwa większe epizody, jeżeli wziąć reakcje Gandalfa i Galadriel na Jedyny Pierścień to on miał w bezpośrednim kontakcie, a ona w samej wizji posiadania kontaktu. Dlatego imo, mniej i rzadziej i oddając w ręce testów korupcji to co nie wchodzi z automatu jako papierek lakmusowy działania postaci, który sam wystawia sobie ocenę testu, tym lepiej.

Zmiana, która mi się nawet podoba w mechanice to ruchomy TN, w którym atrybuty mają większe wykorzystanie na testy niż tylko forma bonusu z nadziei. Jednak odejście od przyznawania punktów rozwoju za jakość zdawanych testów jest imo gorszym rozwiązaniem, które nie usprawiedliwia ułatwień w zdawaniu testów i rozdawania z automatu po odbębnieniu sesji.

Mam wrażenie, że jako całość druga edycja gorzej wypada, a niektóre jej elementy, które są dobre, jeśli wprowadzone do pierwszej edycji, będą niczym innym jak domową zasadą, wprowadzoną przez użytkownika systemu, który nie rozumiał balansu, który może być naruszony (dlatego autorzy zrezygnowali z tak wielu rozwiązań w całości, które nie były złe, a wręcz bardzo dobre - aby stworzyć balans na potrzeby ich nowych rozwiązań).

Pamietam nasze rozważania o podróży na PW. Przy stole może i lepiej zasady drugiej edycji się sprawdzają. Ciężko mi ocenić, bo nie testowałem i pewnie nie będę mial okazji, a ten segment jest w zasadzie jedyną kompletnie inną spójnie mechaniką. Czy na pbf ułatwiłby i urozmaiciłoby grę i jeśli tak, to czy istotnie?
 
__________________
"Lust for Life" Iggy Pop
'S'all good, man Jimmy McGill

Ostatnio edytowane przez Campo Viejo : 06-01-2023 o 00:02.
Campo Viejo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08-01-2023, 22:49   #570
 
sieneq's Avatar
 
Reputacja: 1 sieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputacjęsieneq ma wspaniałą reputację
Pozwole sobie jeszcze pociagnąc temat

KP jest z Roll20, fajnie działa mechanicznir, dużo rzeczy "sama" rozlicza.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Z tego co ja zauważyłem, choć nie grałem na drugiej edycji, to nacisk został położony na to, aby wydawać punkty nadziei na lewo i prawo mając ich więcej ale w ciemno przed rzutem czyli może nawet nie potrzebując, bo deklaracja automatycznie zjada bonus. Takie podejście rozwadnia i rozmydla wartość nadziei. Teraz jest ona cenna i teoretycznie używana do istotnych rozliczeń a kiedy wchodzi to sprawia, że wiesz, że to właśnie dzięki niej. Dlatego nie podoba mi się rozwiązanie z drugiej edycji.
No, jest to zdecydowanie bardziej hazardowe, i nam nadzieja schodziła b. szybko - dużo podczas walk i testów, gdzie postacie pomogaly innym, wydajac nadzieję by dać towarzyszowi dodatkowa kostkę.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Co do Cienia, to oddanie bout of madness w ręce gracza imo sprawdza się tylko w przypadku dojrzałych graczy, którzy mają do siebie zdrowy dystans, aby zagrać tak jak by było źle dla ich postaci i na tyle odpowiedzialnie, aby wpisywać się w założenia klimatu i wypełnić sens tego narzędzia. Myślę, że jest duże ryzyko, że wielu graczy rozcieńczy taki epizod szaleństwa i wyjdzie z tego konflikt na pół gwizdka na kilku płaszczyznach. Ta zmiana myśle została wprowadzona może też ze strachu przed Loremasterami, którzy zupełnie nie stosują safety tools i graczami których trzeba traktować jak figurki z porcelany. (...)
W czasie, gdy grałem, były 3 przypadki Bout of madness. Moment i przebieg był wybrany prerz graczy, ale przy konsultacji z MG.
Ja akurat mojego BG ocaliłem przed tym, wybierając opcję oczyszczenia z cienia kosztem otrzymania permanentnego punktu cienia (chwila, gdy zadał ostateczny cios bestii, którą ślubował ubić wydała się temu sprzyjać fabularnie - niby taki doniosły czyn pozwala postaci pozbyć się nagromadzonego cienia, ale zetknięcie z tak plugawą istotą pozostawia na nim trwałe piętno, którego bardzo trudno się pozbyć). To ciekawa opcja.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Będąc jednak przy Cieniu, to ja to widzę jak wyjątkowe narzędzi i nadużywanie otrzymywania jak i automatycznego czyszczenia się z niego, bardziej pasuje do gierki komputerowej niż przełożenia na klimat Śródziemia. Gollum przez setki lat staczał się, Boromir miał dwa większe epizody, jeżeli wziąć reakcje Gandalfa i Galadriel na Jedyny Pierścień to on miał w bezpośrednim kontakcie, a ona w samej wizji posiadania kontaktu. Dlatego imo, mniej i rzadziej i oddając w ręce testów korupcji to co nie wchodzi z automatu jako papierek lakmusowy działania postaci, który sam wystawia sobie ocenę testu, tym lepiej.
Tu trudno mi się wypowiedzieć, za mało gemralem w 1 i 2 edycję, zeby wydać werdykt.
Mam wrażenie, ze 2ed zakłada ogólnie inny styl.przygód, niz 1, gdzie bardzo duzy nacisk był połozony na interakcje spoleczne, a same lokacje, w których czaiło się zlo, byly bardziej tĺem i niejako przy okazji bohater mógl dostać się pod wplyw cienia. Landmarki z 2ed dają wìększe szanse natknięcia sie na źródla cienia pochodzącego od grozy (upiory w ruinach, kurhanach itd.) i my złapaliśmy wiekszość cienia wlaśnie z tych źrodeł.

Te landmarki mają jakiś klimat, ale przygody z 1ed miały w sobie coś więcej. Tyle, ze byly raczej liniowe.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Zmiana, która mi się nawet podoba w mechanice to ruchomy TN, w którym atrybuty mają większe wykorzystanie na testy niż tylko forma bonusu z nadziei.
TN są przez to często wyższe. Nam testy bardzo często nie wchodziły, i to pomimo nadziei, bonusów itd.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Jednak odejście od przyznawania punktów rozwoju za jakość zdawanych testów jest imo gorszym rozwiązaniem, które nie usprawiedliwia ułatwień w zdawaniu testów i rozdawania z automatu po odbębnieniu sesji.
Mi też się to rozwiązanie mniej podoba.

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Mam wrażenie, że jako całość druga edycja gorzej wypada, a niektóre jej elementy, które są dobre, jeśli wprowadzone do pierwszej edycji, będą niczym innym jak domową zasadą, wprowadzoną przez użytkownika systemu, który nie rozumiał balansu, który może być naruszony (dlatego autorzy zrezygnowali z tak wielu rozwiązań w całości, które nie były złe, a wręcz bardzo dobre - aby stworzyć balans na potrzeby ich nowych rozwiązań).
Cóż by tu powiedzieć... na 1ed patrzę z nostalgią, bo i klimat, i styl podrecznikow ( te grafiki...) i mnostwo fajnych rozwiazań... Ale 2ed juz teraz chyba jest bardziej popularna wsrod graczy niz 1. Jak szukałem kiedys na Youtube nagrań z sesji PL, to chyba jedną znalazlem, a EN też nie za duzo. A teraz mnoża się jak kroliki (co wcale nie znaczy, że ilość = jakość).

Cytat:
Napisał Campo Viejo Zobacz post
Pamietam nasze rozważania o podróży na PW. Przy stole może i lepiej zasady drugiej edycji się sprawdzają. Ciężko mi ocenić, bo nie testowałem i pewnie nie będę mial okazji, a ten segment jest w zasadzie jedyną kompletnie inną spójnie mechaniką. Czy na pbf ułatwiłby i urozmaiciłoby grę i jeśli tak, to czy istotnie?
Nie wiem, czy to by obiektywnie urozmaiciło gre, ale mi się podoba

Miałem okazję trochę wypróbować - nie mogłem.byc na jednej z sesji, a że była wtedy podróż, to wymyśliłem ze sam ja sobie rozegram z wykorzystaniem dodatku Strider mode do gry solowej, gdzie są bardziej rozbudowane tabelki wydarzeń, i na ich podstawie opiszę tę podróz "na lastinnową modłę". I jak dla mnie całkiem fajnie to zagrało, możesz zerknąć:
https://docs.google.com/document/d/1...t?usp=drivesdk (pierwsza scena nawiązuje do wydarzeń z poprzedniej sesji, a trzy kolejne to właśnie zdarzenia wynikające z trzech - nieudanych - testów podróży).
 

Ostatnio edytowane przez sieneq : 08-01-2023 o 23:02.
sieneq jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:56.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172