Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > Zakątek LI-teracki > Artykuły, opowiadania, felietony > Ogólne RPG
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia artykułu Wygląd
  #6  
Aschaar on 13-11-2011, 14:49
To, przykro mi - tego uniwersalizmu w artykule w ogóle nie widzę... W zasadzie to widzę mordowane z różnych powodów kurtyzany i ciągłe nawiązania doi kultów / religii właśnie.

Nie - jakąkolwiek podbudowę pod stworzenie "logicznie spójnej" organizacji.

Ponieważ organizacja, aby była spójna musi tak na dobrą sprawę mieć określone kilka cech:
- strukturę, a tym samym relacje pomiędzy członkami. Czy ma ona liderów? Ilu? Jakich?
- cele. Co organizacja, albo jej liderzy chcą osiągnąć. Czym się zajmują?
- ideologię. Co organizacja "wyznaje" i dlaczego?
- zasoby. Skąd organizacja bierze pieniądze na działalność i jakie są jej możliwości.
- wpływy. Jak organizacja oddziałowywuje na lokalną (globalną) społeczność.

Tak określona organizacja sama znajdzie sobie niszę, będzie spójna i będzie w stanie działać na płaszczyźnie niezależnej od graczy. Ba, tak określoną organizację będzie można ocenić - sprawdzić, czy jej egzystencja w danym miejscu jest w ogóle możliwa (przykładowo określiliśmy, że organizacja ma gromadzić 100 członków - nie zmieści się więc w wiosce, która ma 30 mieszkańców lub organizacja od lat morduje bezdomnych, ale nie ma w policji żadnych popleczników - to jakim cudem nikt jej jeszcze nie odkrył?; czy zakładamy, ze organizacja utrzymuje się ze składek biednych, a potem dajemy jej górę broni, transportery opancerzone i helikoptery).

Organizacja musi funkcjonować niezależnie od PC. Ponieważ nie można założyć, że organizacja będzie "pomagać" czy "przeszkadzać" graczom zawsze i z założenia. Może się okazać, że w niektórych przypadkach - pomimo różnic ideologicznych - organizacja będzie współpracować z graczami (wróg mojego wroga jest moim przyjacielem). Aby po chwili (usunięciu zagrożenia) zmienić nastawienie.

---

Zgadzam się, że zawsze są NPCe, którzy stanowią tło. Tak, tło. Tło bardziej lub mniej rozbudowane, ale tło. Tło w postaci maszerującego oddziału wygląda tak a tak, ma taką a siaką broń i idzie stąd do tamtąd. Nic więcej dla klimatu nie jest potrzebne. Tło w postaci kulawego grajka w karczmie ma to do siebie, że kuleje, wygląda i gra. Dlaczego kuleje, kiedy przybył, skąd przybył, co robił wcześniej - nikogo w zasadzie nie interesuje.
Tło ma właśnie mieć "punkty orientacyjne", a nie historię świata w 20 tomach.


Jasne, jeżeli "dla czystej radości kreowania" masz taką potrzebę, aby rozpisać wszystko w najdrobniejszych szczegółach - to twoja wola i twój poświęcony czas.

Ja - przyznaję - wolę poświęcić czas na napisanie dobrego scenariusza, nawet jeżeli miałbym uraczyć graczy komentarzem: "wojsko jak wojsko, wymyśl sobie".
Odpowiedź z Cytowaniem
 



Zasady Pisania Postów
You may Nie post new articles
You may Nie post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:34.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180