|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
25-01-2009, 14:33 | #31 | |
Reputacja: 1 | Mnie osobiście to zniechęciło. Przestałem się zgłaszać, bo ludzie zbytnio udziwniają to wszystko. Po co pisać tysiące zdań skoro niektórzy nie rozumieją kilku? Pisać umiem, pomysła też mam, ale co z tego skoro zamiast graczy "mg" chcą dostawać darmowe opowiadania. Nie można zagrać szaleńcem, nie można zagrać bezmyślnym małomównym mordercą, nie można zagrać potrójnym agentem. Za to trzeba napisać mnóstwo niepotrzebnych rzeczy, które kiepsko uzasadniają czemu postać ma "15 w charyźmie" zamiast prostego "bo ładnie dobierałem punkty z puli i tak mi pasuje". Umiejętności, zdolności, ekwipunek, ewentualnie inne statystyki - to jest istotne w RPG, bo jaka jest dana postać dowiemy się poprzez jej działania w samej grze. Z drugiej strony historia czasem się przydaję - ale jej krótki zarys, a nie opowiadanie (tylko koniecznie w formacie "doc" bo ktoś nie umie przekopiować z "txt"). Zdolność pisania? A czy analfabeci się tu zgłaszają? Cytat:
Wyrażam swój protest przeciwko pisaniu przydługich historii. Ostatnio edytowane przez AC. : 25-01-2009 o 16:13. Powód: skorzystam z tego miejsca, gdy nie mogę już tu napisać posta | |
25-01-2009, 14:44 | #32 |
Reputacja: 1 | AC powiem krótko, twój pech... żeby nie powiedzieć brzydko po angielsku. Nie chcesz pisać długich i opisowych kp, ależ nikt Cię nie zmusza... ba nikt nie mam prawa Cię zmusić, ale nie biadol, że MG mają takie wymagania. Nie zgadzasz się z nimi? Twój pech... nie dostajesz się do sesji. Myślę, że ten temat został stworzony w celu dyskusji o tworzeniu kp, a nie narzekaniu że MG ma takie czy takie wymagania, a mnie się nie chce pisać:/. Pozdrawiam merill
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
25-01-2009, 15:25 | #33 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Ty wiesz ,że masz pomysł na postać, ale co tego skoro to MG musi ten pomysł poznać. Ty jesteś jednym z wielu zgłaszających, a konkurencję wygrywają najlepsi. A MG zawsze wybierze tego gracza który potrafi sprzedać swą postać. Zresztą...jeżeli ja dostaję KP, której postać to kilka zdań. Urodził się, rodzice mu zmarli został wojownikiem...To myślisz że zobaczę całą głębię postaci jaką obmyśliłeś? Nie.. natomiast zobaczę gracza , który nie wkłada serca w swą postać. I raczej nie będzie przykładał do sesji. To właśnie zobaczę, nawet jeżeli nie jest to prawda. Jest takie powiedzenie, jak cię widzą, tak cię piszą. A w tym przypadku... Jaką napiszesz Kp, za takiego gracza cię wezmą. A co do szaleńców, potrójnych agentów etc...Można nimi grać...Taką postacią, szalonym megalomanem jest mój gnom Arteghar, grający w sesji Kseta. I miał przygotowaną historię. Cytat:
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. Ostatnio edytowane przez abishai : 25-01-2009 o 20:35. | ||
25-01-2009, 20:55 | #34 | |
Reputacja: 1 | Zacznę od tego, że... To forum, na którym do każdej rekrutacji zgłasza się kilkanaście osób, mamy więc do czynienie z najzwyklejszą w świecie konkurencją. Musisz się sprzedać, musisz sprawić by MG zwrócił na Ciebie uwagę. Przeszkadza Ci to? Jasne, zawsze można być anarchistą, ale tak czy siak to zawsze prędzej czy później Ty musisz dostosować się do otoczenia, a nie otoczenie do Ciebie. O ile oczywiście nie jesteś jakimś pomazańcem, albo nie nosisz czarnego płaszcza i okularów, a Twoje imię składa się z trzech liter. Cytat:
__________________ And the dance continuous. Obecnie nieobecny. | |
26-01-2009, 12:45 | #35 |
Reputacja: 1 | Sądze, że postać trzeba robić w następującej kolejności: 1) Motywacja (czyli co ją pcha do działania) 2) Główne cechy chrakteru 3) Co uczyniło BG takim, a nie innym (migawki z historii, czyli wydarzenia, które są cezurami) A co sądzicie o tym, żeby historia opowiadała jakaś osoba trzecia (np. znajomy)? |
28-01-2009, 18:59 | #36 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. | |
28-01-2009, 19:21 | #37 |
Banned Reputacja: 1 | A ja tu w całej rozciągłości podpisuje się pod tym co napisał Rusty. To swoisty konkurs. I tak jak w każdym konkursie można obrać dwie drogi. 1) Droga "konwencjonalna" 2) Zaryzykować i zaskoczyć MG Przykład by nie być gołosłownym. Rekrutacja do 'Mulele maj" około 20 kart. Osoba zupełnie mi nie znana podsyła KP. Podstawowe wiadomości o postaci i cztery epizody z jego zycia. Żaden nie majacy wiecej niz dziesięć linijek. I miałem tam wszystko. Dosłownie wszystko co mi było potrzebne jako MG co powinienem o niej wiedzieć. Lepiej pomysleć i przemysleć sobie postać, a potem w sposób niekonwencjonalny "wyróżnić" się sposród innych. Takie moje zdanie. Ostatnio edytowane przez Arango : 28-01-2009 o 21:25. |
30-01-2009, 12:44 | #38 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A bardziej doświedczenie mogą tworzyć anegdoty, których bochaterami są ich BG. | |
01-02-2009, 14:04 | #39 |
Reputacja: 1 | Tyle że temat temat powstał głównie z myślą o początkujących.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |
02-02-2009, 12:52 | #40 |
Reputacja: 1 | Ale to podejście daje początkującemu jakieś luzy w odgrywaniu postaci. Wyolbrzymione cechy nie muszą być aż tak realizowane, a po za tym taka narracja daje pewne luzy do wprowadzenie innych cech (pobocznych). |