|
Rozmowy ogólne na temat RPG Podziel się swoimi uwagami na temat różnych systemów RPG. Opowiedz jakie są Twoje ulubione systemy, a które według Ciebie zasługują na miano najgorszych. Albo po prostu luźno porozmawiaj na tematy powiązane z RPG. |
|
| Narzędzia wątku | Wygląd |
17-04-2008, 10:33 | #31 |
Reputacja: 1 | Zależy przez co rozumiesz "udana sesja", nie używaj takich patetycznych sformułowań, bo to nie argument a tylko sposób na zamknięcie dyskusji. Otóż "udana sesja" dla wielu znaczy... wiele... jeśli uważasz, że mechanika oznacza, że sesja nie może być udana to się bardzo mylisz, bo sama kreacja świata wprowadza mechanikę, czyli relacje, zasady z otaczającym światem. Dla mnie mechanika jest o tyle ważna, że dzięki niej czuję, że to co mi się przydarza jest obiektywne, jest losowe, a nie jakieś widzi misie MG, który jak ma humor to się uda, a jak nie to ukatrupi... A charaktery są jak wspominałem bardzo pomocne przy określaniu działania wielu czarów, zdolności, możliwości zostania rycerzem czy kimś innym. Nie jest to ograniczenie, a raczej możliwość. Stwarza wyzwanie, stwarza poczucie przynależności do "tych dobrych" czy "tych złych", w pewnym sensie jest to bardzo ważne. Poza tym jeden chaotyczny dobry i drugi chaotyczny dobry nie muszą być tacy sami, wręcz przeciwnie będą zupełnie inni, bo każdy z nich ma inne spojrzenie na świat i inne wartości, które są dla niego ważne, są indywidualistami, natomiast praworządni mogą również mieć inne kodeksy postępowania w zależności gdzie się urodzili. Oczywiście łączą ich pewne cechy, ale nie przesadzajmy i przechodźmy w nadmierną oryginalność tak popularną w tych czasach... |
08-07-2008, 17:56 | #32 |
Reputacja: 1 | hmm, przykłady wymyślony na poczekaniu: 1. Coś ala "Piła" Jeden bohater zostaje uwięziony,jakiś NPC jest przykuty do ściany, w jego brzuchu jest klucz do wyjścia, jeśli się rozwali łańcuchy (gracz ma pełen asortyment broni itd), miejsce akcji spłonie (czy coś w tym stylu). Bohater wybiera pierwszą propozycję NPC umiera, gracz ucieka, w dalszej części podróży ma koszmary oraz odwiedza go duch zabitego NPC`a (gracz musi poczuć się winny). Bohater wybiera drugą propozycję Bohater niszczy łańcuchy, okazuje się ,że spalenie miejsca akcji był zwykłym blefem. Póżniej gracz spotyka NPC`a, który chce go zabić/okraść. 2. Bohater ma za zadanie odnależć jeden magiczny kamień (kamieni jest 5, ale potrzebny jest tylko 1). Bohater natyka się na wioskę chronioną przez jeden z kamieni. (przyjmijmy ,że kamień chroni większy obszar od zła) Bohater wybiera pierwszą propozycję Bierze kamień, wioska zostaje zaatakowana przez zastępy umarlaków, wszyscy mieszkańcy giną. Ludzie w miastach do bohatera nie mają już zaufania. Bohater wybiera drugą propozycję Nie bierze kamienia, wszyscy żyją dobrze i szczęśliwie, ale MG nie daje możliwości zdobycia innego kamienia w dalszej części gry. |