|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
15-05-2013, 19:21 | #1 |
Reputacja: 1 | [Steam/dieselpunk] Wieczna zima 1908 - wydarzenie znane jako upadek meteorytu tunguskiego przyniosło na świat pary i techniki nową siłę - magię. Początkowo, ze względu na odległość od centrów cywilizowanego świata i słabość Imperium Rosyjskiego, nikt nie zwrócił na to wydarzenie większej uwagi. Do czasu kiedy urodziło się pierwsze dziecko, którego na czole miało zdrowe, normalnie funkcjonujące trzecie oko. I potrafiło przenosić przedmioty siłą woli. Rok 1914. Wojna światowa jest zdaje się być nieunikniona; światowe mocarstwa, przerażone rosnącą potęgą Cesarstwa Rosyjskiego (które nie tylko nie zakazało badań nad Abominacją (jak reszta Europy), ale nadało im priorytet i uczyniło z nich fundament swej potęgi), jak również pragnące same posiąść źródło tej mocy, szykują się do Blitzkriegu, mającego odepchnąć rosyjskie zagrożenie daleko na Wschód, za Ural. Dla polskich spiskowców, od ponad wieku walczących z cesarskim zaborcą, nie ma lepszej okazji, by uderzyć i korzystając z nadarzającej się wojny, uzyskać niepodległość dla swojego ciemiężonego kraju. --- Czy byliby chętni do sesji w klimatach steampunk, ale bliżej naszych czasów? Mechanika storytellingowa lub FATE, sesja w formie sandboxu o raczej ramowej (na początek) fabule. Ramy świata nie byłby dokładnie określone, częścią gry (i funu z niej) byłoby świato-i-sytuacjo tworzenie do spółki z MG. "Smaki" i odniesienia: Lód Jacek Dukaj, Transarctica, twórczość Keitha Thopsona, trochę Lovecrafta, Nowe przygody Stasia i Nel oraz Pierwsza Brygada, Liga niezwykłych dżentelmenów - komiks, Bioshock i co jeszcze wpadnie MG i graczom do głowy Nastawienie raczej na odgrywanie/immersję/kombinatorykę niż powergaming. Oczywiście 18+, ze względu na to, że nie należy się ograniczać... ---- Uwagi, opinie, komentarze? A! Zaznaczam z góry, że sam pomysł/sesja jest traktowana raczej jak eksperyment i popis dla wyobraźni, a nie rzecz "śmiertelnie poważna" pS: Inspiracje i podpowiedzi również można wpisywać poniżej. O autorce: długoletnia graczka (po przejściach - miałam długą przerwę) wielu systemów pnp RPG, MG w kilku (autorski, Mouse Guard, nWoD); stawia pierwsze kroki w PBF.
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 19-05-2013 o 20:35. |
15-05-2013, 21:02 | #2 |
Reputacja: 1 | Ja byłbym za. Już dawno czaiłem się na sesję w steampunku. Nie jestem w tym jakimś wyjadaczem, ale co nieco rozumiem. Tylko czy czas pozwoli... Eh. |
19-05-2013, 18:27 | #3 |
Reputacja: 1 | Ten pomysł jest bardzo fajny, ale żeby się tak przyczepić, jeśli akcja osadzona będzie w 1914 roku, to już raczej nie będzie steampunk, czyż nie? Raczej coś w rodzaju dieselpunku. |
19-05-2013, 20:17 | #4 |
Reputacja: 1 | Tak, masz zasadniczą rację (choć jak patrzę w definicję, dieselpunk datuje się od 1920 , ale sam termin niewiele mówi niewtajemniczonym... Zresztą chyba oprócz technicznych zmian nie ma większej różnicy, bardziej chodziło mi o pewien klimat opowieści i typ przygody. A czy powiedzmy 15-metrowy pruski pancerz wspomagany będzie napędzany parą czy silnikiem Diesla to sprawa raczej drugorzędna... Choć faktycznie, myślałam że bliżej będzie do Syberii niż do Arcanum. PS: No dobrze, zmieniłam. Plus mały obrazek w "klimacie":
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 19-05-2013 o 20:36. |
19-05-2013, 20:23 | #5 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Jako że jestem zafascynowany wydarzeniami z Tunguski, chętnie zagrałbym w steampunkowej/dieselpunkowej sesji nawiązującej do tego incydentu.
__________________ ... Ostatnio edytowane przez Lucifer oO : 19-05-2013 o 20:27. |
19-05-2013, 20:38 | #6 |
Reputacja: 1 | "Trzech to już kompania" Zobaczymy, jak dalej pójdzie, a jeśli macie jakieś ciekawe inspiracje, podrzucajcie śmiało
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
19-05-2013, 20:44 | #7 |
Reputacja: 1 | Jeśli o mnie chodzi, to nie mogę nic obiecać, ale pomysł mi się podoba i jak dojdzie do "prawdziwej" rekrutacji, to na pewno się zastanowię. Tylko że nie wiem, jak pewnie bym się czuł w tych klimatach. |
19-05-2013, 20:51 | #8 |
Reputacja: 1 | Tak samo jak Yzurmir. Choć w sumie zbliżają się wakacje... Mógłbym próbować, czemu nie. Nie czytałem wiele ze świata steampunka, choć sama koncepcja nie jest mi obca, wiem jak to wszystko wygląda i w wolnych chwilach lubię wpisać hasło "steampunk" w deviantarta. Skórzane meloniki i laserowe muszkiety są świetne No i jak z magią. Ta znaczy na czym się wzorujesz? Tak jak w Harrym Potterze abrakadabra, siła woli, czy jakieś inne rytuały? |
19-05-2013, 21:44 | #9 |
Reputacja: 1 | W chwili rozpoczęcia przygody magia istnieje na świecie od zaledwie 6 lat, więcej jest w większości niezbadaną dziedziną...Szczególnie, że wydaje się, że nie wszędzie występuje z jednakową intensywnością (co ma pewien związek z odległością od Tunguski). Myślę, że skoro gracze mają się dobrze bawić, to część kreacji świata - w tym magii - można zostawić otwartą. Ja ze swojej strony przyjęłam koncepcję rozdziału magii na 3 "drogi" (szkoły ?): * Technomagia - magia rytualna, okultystyczna, którą da się studiować jak naukę. Ma swoje prawa, jest w pewien sposób uporządkowana. Żeby ją praktykować, nie trzeba mieć umiejętności, wystarczy wiedza i odpowiednie składniki. Oparta na tradycjach magicznych Europy. Wymaga długich przygotowań, efekty nie są natychmiastowe, ale za to długotrwałe. To takie działania jak wróżenie, zaklinanie, wywoływanie etc. * Dzika magia - czyli to, co powszechnie kojarzy się z tą nazwą - szybkie, potężne efekty oparte na indywidualnym talencie czy "mocy". To bezpośrednia manipulacja energią, żywiołem czy jakimś elementem rzeczywistości. Wymaga pewnych "naturalnych" predyspozycji i świecie gry jest bardzo rzadko spotykana, to z jednej strony ściśle strzeżona tajemnica Cesarstwa Rosyjskiego, z drugiej - zakazany owoc w Europie. * Abominacja - czyli moce "około" psi. Skala różna: od wyczulenia na "aurę" aż do umiejętności przejmowania umysłów innych. Zwykle skojarzona z jakimś fizycznym defektem, praktycznie nie występuje u dorosłych (a jeśli tak, to w lżejszych odmianach), ale od 1908 urodziło się wiele dzieci z takimi "talentami". Choć nie można powiedzieć, że wiele z nich dożyło 1914... Jak macie jakies swoje pomysły, to zachęcam do dyskusji - świat jest w ciągłej konstrukcji, a jego budowa ma być maksymalnie płynna i elastyczna oraz przyporządkowana tylko jednej zasadzie:
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! Ostatnio edytowane przez Autumm : 19-05-2013 o 23:16. |
19-05-2013, 22:56 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
https://docs.google.com/document/d/1...OPOXEzfIY/edit Można zajrzeć, wykorzystać całość/fragmenty lub zignorować.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. | |