Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Sondy rekrutacyjne
Zarejestruj się Użytkownicy

Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG.


Zobacz wyniki ankiety: Zaznacz preferencje
Kampania Liczmistrz 8 36.36%
Kampania Potępieniec 5 22.73%
Kampania Wewnętrzny Wróg 6 27.27%
Kampania Kamienie Zagłady 6 27.27%
Scenariusz z Księgi Wiedzy Tajemnej / Potępieńca 2 9.09%
Quasi-sandbox w mrocznym miasteczku Kreutzhofen 7 31.82%
Tropienie Chaosu w Middenheim, mieście Białego Wilka 7 31.82%
Wyprawa do nowego świata, probabilistyka 7 31.82%
Dungeoncrawl w lochu z One Page Dungeon Contest 6 27.27%
Niewiadomoco powered by Fate/FAE 5 22.73%
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 22. Nie możesz głosować w tej sondzie

Zamknięty Temat
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 09-10-2014, 16:38   #21
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
mrocznym miasteczku Kreutzhofen

fajnie, rób to, ja gram
 
Anonim jest offline  
Stary 11-10-2014, 19:04   #22
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Dziękuję za dotychczasowe głosy i komentarze, przy czym sonda pozostaje cały czas aktywna, bo wciąż jestem na takim etapie, że spokojnie mogę poprowadzić cokolwiek. Tymczasem w tym poście przybliżę projekt w tym momencie wiodący (łącznie 8 z 16 głosujących), czyli...

 Wyprawę do Nowego Świata

Realia
Poziom technologiczny mniej więcej na poziomie przełomu XV i XVI w., czyli dokładnie okresu wielkich odkryć geograficznych. W wyprawie bierze udział jeden statek, typu karaka (coś jak Santa Maria, uzbrojony w 5 dział - po dwa w bateriach burtowych i jedno w nadbudówce dziobowej). Załoga może mieć dostęp do broni palnej z zamkiem lontowym. Obyczajowo: totalne równouprawnienie. Znane rasy inteligentne: ludzie. Znane elementy "fantastyczne": probabilistyka.

Gracze i postacie graczy
Do rozpoczęcia przygody wystarczy trzech graczy, którzy wcielą się w role: dowódcy całej wyprawy, kapitana okrętu i dowódcy żołnierzy (komandora). W przypadku większej ilości chętnych do obsadzenia będą następujące role zarządcze: sekretarz dowódcy wyprawy, zastępca kapitana okrętu (starszy oficer), zastępca komandora (porucznik), ewentualnie chorąży, bosman, ochmistrz czy oficer wachtowy. Oraz role specjalistów: probabilisty, nawigatora, cieśli, żaglomistrza, skryby, inżyniera, kartografa, powroźnika, cyrulika, geologa, językoznawcy, etnografa, rusznikarza, puszkarza, myśliwego, astronoma, kapłana bądź dowolnego innego, którego uczestnictwo w wyprawie będzie jakoś tam uzasadnione.

Relacje między postaciami, domyślna hierarchia
Dowódca wyprawy jest teoretycznie zwierzchnikiem wszystkich. O ile podległość dowódcy żołnierzy (podlega mu oddział wojska) nie powinna budzić wątpliwości natury czysto formalnej (pomijamy tutaj ewentualne skryte ambicje tego ostatniego), o tyle z podległością kapitana okrętu (bezpośrednio podlega mu załoga okrętu, ale w pewnym sensie podlega mu każda osoba obecna na pokładzie statku) sprawa jest bardziej skomplikowana. Wszak nietrudno wyobrazić sobie sytuację, w której kapitan okrętu uznaje jakąś decyzję dowódcy wyprawy za szaloną, narażającą statek na tak wielkie niebezpieczeństwo, że w efekcie zagrażającą całej wyprawie. Co wtedy? Cóż, wtedy właśnie będzie fajnie.

Specjaliści, jako pasażerowie statku podlegają kapitanowi, ale jako uczestnicy wyprawy podlegają dowódcy. W konkretnej sytuacji decyduje rola w jakiej właśnie się znajdują, tudzież jaka wynika z wydawanego im polecenia. Ewentualnie, kto się głośniej wydziera.

Relacje i hierarchia przekładają się na domyślne zakładanie przez MG, że polecenie zwierzchnika w sytuacji nie budzącej wątpliwości (u MG), po prostu jest wykonywane. W interesie "oporującego" jest ewentualny opór zaznaczyć, żeby móc przystąpić do jakichś rozstrzygnięć. Jeśli tego nie zrobi, to cóż, z założenia zrobił to, co mu kazano.

Rozwiązywanie problemów
Gracze z racji pozycji swoich postaci oraz charakteru rozgrywki będą mieli trzy różne możliwości rozwiązywania napotykanych problemów. Decyzja którego użyć będzie zazwyczaj zaczynała się od dowódcy okrętu, ale może być zmieniana w każdej chwili (również przez MG) i na każdym poziomie decyzyjnym. Po pierwsze można zdecydować się na wyłonienie sposobu rozwiązania w drodze racjonalnej dyskusji. Po drugie można uznać, że próbuje się narzucić postaciom innych graczy swoją wolę (co w przypadku oporu wyzwoli mechanizm testów przeciwstawnych). Po trzecie można po prostu delegować rozwiązanie zadania podległym bohaterom niezależnym.

Pierwsze decyzje
Pierwsze decyzje przed którymi staną postacie graczy i do których będzie można zastosować sposoby wymienione w poprzednim akapicie to: zaopatrzenie okrętu czy liczebność (możliwe do 100 osób) i skład załogi. Przy czym można będzie się zaangażować mocno w proces rekrutacyjny poszczególnych stanowisk, określając szczegółowe kryteria, czy wręcz konkretne zadania rekrutacyjne. I bynajmniej nie będzie to sztuka dla sztuki bowiem... każdy członek wyprawy będzie miał swoją kartę postaci. Im lepszy, czy też choćby sprofilowany proces rekrutacji, tym większe szanse będzie miała załoga w ewentualnych starciach z autochtonami.

Rola probabilisty
Bez względu na to, czy będzie postacią gracza, czy też bohaterem niezależnym, probabilista daje niebywałe możliwości konstytuowania rzeczywistości świata gry. Podam banalnie prosty przykład, żeby tylko uwidocznić mechanizm. Otóż gracze mogą się zastanawiać (i może to mieć znaczenie dla ich planów i decyzji), jaka jest szansa, że następnego dnia spadnie deszcz. Czy może MG coś takiego skrycie zaplanował? Czy ma na to jakieś swoje tajne tabelki? Czy może zależy to od tego, którą nogą wstanie z łóżka? Bez znaczenia. Wystarczy zapytać probabilisty. Szansa, jaką probabilista wyprowadzi ze swoich analiz, w przypadku udanego rzutu będzie rzeczywistą szansą zajścia tego zdarzenia. Rzuty tego typu będą jawne.

Dla kogo?
Przede wszystkim dla kreatywnych i decyzyjnych graczy, bo tu nic poza chęcią uczestnictwa w wyprawie nie jest narzucane ani obowiązkowe. Nic. Zatem dla graczy, którzy chcą być prawdziwymi bohaterami opowieści a nie tylko obserwatorami. Dla graczy, którym wystarcza granie na forum, bez użycia dodatkowych narzędzi. Dla graczy, którym nie przeszkadza przeniesienie głównego ciężaru gry do wątku komentarzy a w sesji umieszczanie fabularnych efektów poczynionych tamże rozstrzygnięć. Dla graczy, którym nie przeszkadza brak fafnastu ukrytych warstw w fabule, bo potrafią cieszyć się przygodą, odkrywaniem i stawianiem czoła codziennym problemom.

Przypomnienie informacji ogólnych
Wyprawa do nowego świata. Świat quasi-średniowieczno-renesansowy. Gracze dowodzą okrętem wysłanym w celu odkrycia nowego świata i założenia tam przyczółku. Mają do dyspozycji liczną, szeroko-wyspecjalizowaną załogę. Dużo zarządzania - ludźmi, zasobami, itp. No i przede wszystkim probabilistyka - probabiliści to osoby, którzy poprzez połączenie ogromnej wiedzy i czegoś w rodzaju intuicji potrafią określić szanse niemal dowolnego zdarzenia a nawet tworzyć tabelki możliwych zdarzeń (w tym również występowania pewnych rzeczy, np. szansę na odkrycie złota na danym obszarze). Myk polega na tym, że MG na wszelkie tego typu losowe zdarzenia opisane przez okrętowych probabilistów rzuca jawnie. Innymi słowy gracze mają ułatwione planowanie, bo wiedzą co i z jaką szansą może się wydarzyć (dokładniejszy opis).
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 29-11-2014 o 15:33.
dzemeuksis jest offline  
Stary 19-10-2014, 10:57   #23
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Jeszcze nikt tu nic nie napisał?

Mnie się podoba, z chęcią zająłbym rolę probabilisty, w końcu nawet jak mistrzuję to bliżej mi do Mistrza Generatorów niż Mistrza Gry. Jak dobrze zrozumiałem, będzie tylko jeden takowy na drużynę?

Czy będziemy grać na jakiejś quasi-historycznej wersji mapy naszego świata?

Cytat:
Znane elementy "fantastyczne": probabilistyka.
Jak rozumiem, póki co? W sensie, czy zakładasz taki progres dla probabilisty, że wraz z poznawaniem "nieznanego" będzie mógł dodawać kolejne elementy do tabel?
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 19-10-2014 o 11:00.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 19-10-2014, 23:00   #24
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Cytat:
w końcu nawet jak mistrzuję to bliżej mi do Mistrza Generatorów niż Mistrza Gry.
Git, tylko muszę uściślić rolę probsa, bo chyba ją zbyt hop-do-przodu opisałem. Probabilista nie będzie miał całkowicie wolnej ręki w tworzeniu tabel - zazwyczaj do tabeli, którą będzie chciał stworzyć, podrzucę mu jakieś wytyczne, czy ramy. Czasem bardziej, czasem mniej ścisłe. Pewnie też będę chciał rzucić okiem i być może wprowadzić jakieś zmiany przed "oficjalną publikacją". Poza tym zawsze będzie zostawał jakiś procent (zależny od umiejętności probsa, rzutu kością, tematu) na zdarzenie czysto wedle uznania MG.

Cytat:
Jak dobrze zrozumiałem, będzie tylko jeden takowy na drużynę?
Zgadza się. Bez sensu byłoby więcej. Podejrzewam, że warto żeby miał ze sobą jakiegoś ucznia / czeladnika, który mógłby się wysunąć na pierwszy plan w przypadku, gdyby głównemu probabiliście przytrafiło się jakieś nieszczęście, ale to dopiero wtedy mógłby go przejąć jakiś gracz.

Cytat:
Znane elementy "fantastyczne": probabilistyka. Jak rozumiem, póki co?
Nie wiem. Czas pokaże. Nie bez znaczenie będzie tutaj to, jak się będzie historia toczyć, w kierunku czego ciążyć, łączone z próbami wyczucia, czego oczekuje ekipa.

Cytat:
W sensie, czy zakładasz taki progres dla probabilisty, że wraz z poznawaniem "nieznanego" będzie mógł dodawać kolejne elementy do tabel?
Inaczej. Na początku być może elementy nieznane będą tylko jakimś małym procentem w tabelach. Przykładowo tabela spotkań z morskimi stworzeniami może zawierać X% na stworzenie zupełnie nieznane, które z kolei może okazać się czymś nadnaturalnym. Po spotkaniu takiego stworzenia probabilista będzie potrafił następnym razem precyzyjniej oszacować szansę ponownego spotkania oraz inne rzeczy z nim związane. Rolą probsa jest cały czas chłonąć wiedzę. Jak najwięcej wiedzy. Szczególnie związanej z tematem tworzonej tabeli. Do tego dodaje "intuicję". I tak to działa. Przykładowo jeśli będzie chciał precyzyjnie określić szansę buntu, to nie zaszkodzi, jeśli przedtem pokręci się po pokładzie, podsłucha o czym gada załoga, poobserwuje jak się zachowują, może poczyta jakieś dzienniki kapitanów, na których pokładzie wybuchł bunt, itd., itp.

Cytat:
Czy będziemy grać na jakiejś quasi-historycznej wersji mapy naszego świata?
Nie wiem tego jeszcze. Przypuszczam, że tak, ale tak naprawdę w skali, w której będzie toczyć się rozgrywka, nie ma to większego znaczenia. Ocean, jak ocean, wszędzie woda. A kiedy w końcu dotrzecie do jakiegoś lądu, to najpewniej bez większych ceregieli trzeba będzie założyć kolonię. Zważywszy na liczebność załogi nie sądzę, żebyście zdołali zwiedzić i rozpoznać teren o wielkości rozpoznawalnej na mapie o jakiejś większej skali.

Dzięki za pytania. Jeśli jeszcze się coś komuś nasunie, to chętnie odpiszę.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 19-10-2014 o 23:07.
dzemeuksis jest offline  
Stary 20-10-2014, 12:07   #25
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Takie szybkie pytanie, do reszty odniosę się później:

zakładasz po dotarciu do lądu pustą hexmapę i określanie form terenu na podstawie tabel probabilisty?
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 20-10-2014 o 12:09.
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 20-10-2014, 13:54   #26
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Akceptowalne, aczkolwiek wymagałoby to od probabilisty dużo pracy. Wszak każdy nieodkryty heks musiałby mieć własną tabelę żeby to miało sens a dodatkowo aktualizowaną po każdym nowym odkryciu. Ale czemu nie. W razie chęci można by tu poszukać jakichś uproszczeń.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 20-10-2014, 18:49   #27
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Można by uprościć robiąc tabelkę dla kilku "makroterenów" (np. las) i w jego obrębie tereny mniejsze (jeziora, polany, góry, itd.).
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline  
Stary 27-11-2014, 10:53   #28
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Z rekrutacją czekam, aż poukładam pewne sprawy. Tymczasem kilka słów o generatorze BNów, który ze względu na specyfikę planowanej sesji pt. Wyprawa do Nowego Świata, jest dość istotny, bowiem załoga statku może liczyć nawet 100 osób a każda postać będzie miała swoją kartę i swoje współczynniki. Podobnie napotykani przeciwnicy (np. wrogo nastawione plemiona).

Ostrzeżenie: treść tego posta jest niebezpieczna dla humanistów! Jeśli nim jesteś, czytasz na własną odpowiedzialność.

Zatem. Postacie graczy są bohaterami. Są wyjątkowi. Jeśli chodzi o kompetencje, to posiadają jedną postawę +3, po dwie postawy +2 i +1 oraz jedną +0. Jeśli chodzi o szeroko rozumianą odporność, czy też wytrzymałość, posiadają trójpolowy tor presji oraz trzy konsekwencje (łagodną, umiarkowaną i dotkliwą). Plasuje ich to w górnej części populacji, aczkolwiek nie na samym szczycie (na każdego kozaka znajdzie się większy kozak).

Standardowy rozkład cech populacji jest... normalny, obrazuje go krzywa Gaussa i można by sądzić, że statystyki BNów powinno się losować zgodnie z nią. BG byliby wówczas gdzieś między pierwszą a drugą sigmą.

Problem w tym, że mechanika FAE nie uwzględnia totalnych miernot. Typowy podręcznikowy przeciwnik BG (chodzi o leszcza, nie o mocnego przeciwnika) nie posiada toru presji, nie posiada konsekwencji a jego postawy bilansują się na 0. A przecież BG nie walczą z imbecylami, czy inwalidami.

Przeto chcąc wygenerować standardowego BNa przy użyciu normalnego rozkładu prawdopodobieństwa powinniśmy zacząć od środka krzywej, od 0, innymi słowy ignorować (albo brać wartość absolutną) wyniki na lewo od mu (średniej). Uznałem więc, że akceptowalnym uproszczeniem będzie użycie dystrybucji Pareto.

Przy jej pomocy generuję BN'om wartości postaw oraz tor presji (lub jego brak) i konsekwencje (lub ich brak). Wartości rozkładają się przykładowo tak, że na 10 wylosowanych BNów zazwyczaj wszyscy mają brak toru presji lub jedno pole, sporadycznie trafia się więcej. Podobnie się ma sprawa z konsekwencjami i postawami.

Jak wspomniałem wyżej, pierwszą kwestią decyzyjną dla graczy będzie kwestia rekrutacji załogi. Jeśli gracze nie będą chcieli się w to bawić, dostaną załogę przeciętniaków, wylosowaną w całości według wspomnianych wyżej reguł.

Jeśli natomiast będą się chcieli bardziej zaangażować (obojętnie w jaki sposób), to wpłynie to na podniesienie poziomu załogi - szczegóły zależą, ale najpewniej technicznie to będzie wyglądało w ten sposób, że wylosuję odpowiednio więcej postaci i odfiltruję wedle oczekiwanych kryteriów, wynikających z metod zastosowanych w rekrutacji.

Takie tam sekrety kuchni.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 27-11-2014, 14:25   #29
Wiedźmołap
 
wysłannik's Avatar
 
Reputacja: 1 wysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputacjęwysłannik ma wspaniałą reputację
Najlepsze z tego to Wewnętrzny Wróg i Kamienie Zagłady. Otworzysz rekrute to na bank się zgłoszę.

Jest jeszcze parę innych fajnych pomysłów. Ogólnie myślę, że fajna inicjatywa, i nie ważne co by tam było prowadzone, nawet ta wyprawa do Nowego Świata na jaszczurki, to i tak może być fajnie.
 
__________________
"Inkwizycja tylko wykonuje obowiązki, jakie na nią nałożono. Strach przed nią jest zbyteczny; nienawiść do niej, to herezja." - Gabriel Angelos, Kapitan 3 Kompanii Krwawych Kruków.
wysłannik jest offline  
Stary 27-11-2014, 18:48   #30
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
treść tego posta jest niebezpieczna dla humanistów!
Chciałem zwrócić uwagę, że humaniści powinni być wzięci w cudzysłowie, ale niedawno dowiedziałem się, że na mojej alma mater nie ma już nawet statystyki matematycznej w obecnym programie...

Da się w skrócie wyjaśnić, co to ten tor presji i konsekwencje, czy muszę sięgnąć po podręczniki? Na pierwszy rzut oka kojarzy mi się z kratkami ran w CP2020, ale nie wiem, czy to dobry trop. Poza aspektami mało czaję niestety.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor
Lord Cluttermonkey jest offline  
Zamknięty Temat



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:05.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172