|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: oWod czy nie oWoD | |||
Wikingowie | 11 | 57.89% | |
SF multi-kulti | 10 | 52.63% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 19. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
01-04-2016, 23:03 | #31 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. | |
01-04-2016, 23:30 | #32 |
Reputacja: 1 | 1 kwietnia rulez!
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" |
02-04-2016, 00:57 | #33 |
Reputacja: 1 | Absolutnie lata 90-te. Wampir? To w ogóle jest pytanie?
__________________ Nikt nie traktuje mnie poważnie! |
02-04-2016, 12:17 | #34 |
Krucza Reputacja: 1 | @Leon To nie MG głowa w tym by gracze wymyślili sposób transportu J Mnie jest obojętne czy to będzie langskib na 120 chłopa, gdzie mortale dbają o bezpieczeństwo afterganger na równi z wylewaniem wody za burtę czy luksusowy scuta, czy też handlowy knarr, gdzie nieumarły ma zapewnione bezpieczne miejsce, a mortale nie muszą się pocić nad chronieniem nieumartych 4 literek. To gracze mają wykazać się pomysłowością JAK ruszyć na viking, a nie GM podstawiać gotowe rozwiązania. Zapominasz o kilku sprawach: Po pierwsze w tych czasach nie ma czegoś takiego jak maskarada a mitologia skandynawska sama w sobie dopuszcza życie/istnienie po śmierci Dlatego wampiry tutaj mają nieco wyższy status niż wampiry poza Skandynawią. Po drugie z powodów kulturowych i ograniczeń geograficznych, chwała i zdobywanie bogactw jest tutaj ostro kultywowana. Ludzie wysoko cenią sobie siłę i władzę i będą poważać tego jarla, który jest w stanie zapewnić im trzy rzeczy: bezpieczeństwo, chwałę i bogactwo. Spełnianie takich obietnic samo w sobie zapewnia lojalność i uznanie.Wampir w tym settingu wcale nie jest bezwolną owieczką. Nie ma maskarady więc ma możliwość wykorzystywać swoje moce. Ergo ma tutaj szerokie pole do popisu np. zapewnić sobie posłuszeństwo wieśniaków: w zamian za krew, będzie chronić całą wioskę. W zamian za podbój okolicznych wiosek i zebranie terytorium, bogactw, zbierze więcej trzody i tak zaczyna się samonapędzające się koło: im więcej kasiory, wpływów i bogactw tym więcej podwładnych. Trzoda będzie się składać ze „zwykłych hreczkosiejów” chcących się nachapać w cieniu jarla (niekoniecznie w pełni uświadomionych ALE uznających zwierzchnictwo i potęgę wampira na zasadzie „bo to wielki wojownik jest”) i hirð – najbliższych jarlowi wojów, jego ochroniarzy, którzy mogą zostać ghulami… Dzięki władzy, knuciu, zbieraniu popleczników jarl zamienia się w pomniejszego huskarl itd. itd. Nie znaczy to, że każdy wampir będzie wojownikiem. W społeczności tak przesyconej wiarą w bliską egzystencję sił wyższych jak kultura skandynawska pełno jest miejsca dla innego rodzaju postaci. Dla sprytnych i obrotnych ja tu widzę wachlarz możliwości mimo utrudnień typu małe osady ludzkie, warunki klimatyczne i wilkołaki mieszkające po lasach. Po trzecie „Run’n’hide”? Oczywiście, że tak. Tyle, że z czasem – wraz ze wzrostem wpływów chrystianizacji, wiara w „uber hirołów” będzie maleć, mentalność ludzi zmieniać się pod wpływem kaznodziejskich manipulacji imidżem (wampiry postrzegane zaczną być jak wojownicy diabła itd. ) a co za tym idzie wystawiać wampiry i inne nadnaturale na zmniejszenie wpływów i niebezpieczeństwo. Co do nasycenia nadnaturalami: Nie przewiduję nadnaturali czających się za każdym krzakiem. Ciężko mi teraz określić ile dokładnie będzie przypadało nadnaturala na km2 bo scenariusz jest w fazie projektu (dlatego sonda a nie od razu rekruta). Jak już zdaje się Raist pisał, Skandynawia to nie jest kolebka wszystkich łaków lecz Getów i garstki Red Talonsów. I wcale tak łatwo nie mają bo akurat Dania nie jest pod taką kontrolą Fenrisów jak pozostałe kraje skandynawskie. Garou o ludzkie osady walczą z wampirami, które ustanawiają się w pozycji władzy. Dania jest płaskim krajem, zasoby leśnie nie są nieskończone, do rozwoju miast, wiosek, statków potrzebne jest drewno i tereny uprawne. Dodatkowo w Skandynawii pełno jest potężnych siedlisk Wyrma (przeca tutaj żyli nordyccy giganci aka fomory). Garou mają pełne łapki roboty nie mówiąc już o trudach samego przeżycia. O klanach będzie więcej w samej rekrucie ale zdecydowanie tak dla Assamitów, Brujah, Gangreli, Salubri (ale odłam wojowników), Toreadorów, Ventrue, Malkavian. Lasombra jeszcze nie – oni mają co robić w Europie, z resztą knują jak tu sobie odbić na norsmanach za ich ataki przy pomocy religii właśnie. Z drugiej strony jeśli pomysł na postać/koncept będzie miała ręce i nogi to nie upupię. Giovanni nie ma jeszcze w tym czasie, tak samo jak Tremere. Ostatnio edytowane przez corax : 02-04-2016 o 12:20. |
02-04-2016, 12:23 | #35 |
Reputacja: 1 | Corax widzę że mój koncept do sesji wikińskiej ma szansę na przejście, zdradzę w sumie co mi chodzi po głowie. Oglądałaś może Trzynastego Wojownika? Oczywiście nie będzie to kubek w kubek taka postać, ale chyba wiadomo o co chodzi
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
02-04-2016, 12:26 | #36 |
Krucza Reputacja: 1 | Oglądałam Koncept, czemu nie... |
02-04-2016, 12:43 | #37 |
Reputacja: 1 | Acz widzę, że zaczęło wygrywać San Francisco. Chyba że jakieś trolle forumowe oddają głosy, a potem będą się śmiać :P
__________________ Nieważne kto śmieje się ostatni, grunt żebym był to ja. |
02-04-2016, 13:21 | #38 |
Reputacja: 1 | Ja myślałem o postaci Malkava wyroczni przekonanego że bogowie z nim rozmawiają a Loki próbuje go zmusić do przyspieszenia Rangaroku. Myślałem żeby mu dać zalety Spirit Mentor (3 pt. Merit) Mystic Ability (2 pt. Merit): a wady Confused (2 pt. Flaw) Absent-Minded (3 pt. Flaw): Musiałby uciec do lasu bo nie byłby wstanie funkcjonować i tam by go dopadł stwórca. Postać żyłaby jako pustelnik którego karmią wieśniacy w zamian za przepowiednie. Fajnie by było wreszcie odegrać poważnego Malka z zaburzeniem chyba wziąłbym Magical Ideation. Ale zrozumiem jeżeli sienie zgodzisz bo te zalety są trudne w prowadzeniu zawsze mogę zrobić charyzmatycznego Bruhe któremu stwórca zabił rodzinę i szuka zemsty :P A jeżeli przejdą lata 90te to chodzi mi po głowie postać Torreadorki inspirowaną Deb of the night z Bloodlines https://www.youtube.com/watch?v=-AcfyuoyOkg |
02-04-2016, 13:25 | #39 | |
Reputacja: 1 | W kwestii wikingu to pytałem pod tym kątem, że ja tego wgl NIE WIDZĘ. Raz że sam wampir musialby byc ostro postrzelony by tak ryzykowac, dwa, ze mozliwosci. Nie szlo mi o utrzymanie maskarady, ktorej nie ma, ale krycie sie z wampirzym jestestwem chocby wlasnie przed wilkołakami. Budujące, ze Ty widzisz w tym możliwości. Owszem, to graczmusi sobie zbudowac mozliwosc, ale tu imho nie ma to sensu jak GM nie ma na to jakiegos pomyslu. Ja tu np widze fajny motyw, że wampiry synowie R.L. prowadzily Great Hetchen Army naprzeciw Alfredowi, znajdujac sobie wyspy jako cel nowej domeny. Wtedy ma to ryncy i nogi, ale zwykly wampir idacy na wiking to dla mnie troche szok. Co do "nasycenia nadnaturalami" w ujeciu łaków - no oki, bo jakby to miała byc taka Szwecja czy Norwegia to juz byłby abber. Czyli rozumiem, że realia nie okreslaja Danii jako domene wilkołaków w ktorej jest paru zahaczonych wampow. To trochę buduje. Kolejne pytanko. Sesja ma byc:
P.S. Cytat:
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" Ostatnio edytowane przez Leoncoeur : 02-04-2016 o 13:30. | |
02-04-2016, 13:44 | #40 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Na dzień mogą guhole obowiązwać wampira jak trupa w skóry albo wampierz może zrobić sobie wielką łódz i nanieść do niej dość ziemi żeby za pomocą dyscypliny się tam schować w ciągu dnia :P | ||
| |