|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Czy chcesz wziąć udział w warsztatach Neuroshimy? | |||
Tak [jako gracz] | 16 | 50.00% | |
Tak [jako mentor] | 5 | 15.63% | |
Nie | 0 | 0% | |
lubię klikać guziki | 11 | 34.38% | |
Głosujących: 32. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-10-2016, 23:20 | #21 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ A Goddamn Rat Pack! | |
30-10-2016, 23:44 | #22 |
Reputacja: 1 | Oooo... fajny pomysł te warsztaty Z chęcią pomogę z pytaniami o klimat Neuro - od mechy są inni spece
__________________ A God Damn Rat Pack Mam złe wieści. Świat się nigdy nie skończy... |
31-10-2016, 00:20 | #23 | ||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Dajmy na to % które są jak najbardziej z podstawki a na których ja nie grałem już tak dawno, że miałbym kłopot grać ponownie na nich. I niezbyt mi sie uśmiecha. Rozumiem rolę edukacyjną tych warsztatów, i że "ale tak jest w podręczniku" ale jakby ktoś do mnie na sesję trafił to i tak ja prowadze bez %. To samo choćby z Suwakiem w walce i paroma innymi rzeczami. - To co wtedy? Jak to rozwiazać? Grać na podstawce? Na tym co uważa dany MG? Narzucić jedną z wersji czy podać obie? Jeszcze jakoś inaczej? Cytat:
Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||
31-10-2016, 00:33 | #24 | |
Krucza Reputacja: 1 | Cytat:
Zombi dostałaś pakiecior info ode mnie? Co prawda pisałam tę epistołę o 5 nad ranem więc może nie do końca dopracowana ale jbc to daj znaka na PW Edit: Dla mnie poznanie świata, antagonistów, protagonistów, jakieś organizacje, czego unikać i jak przeżyć chyba byłoby najważniejsze. Mechanika pewnie też by się przydała po drodze ale głównie poznanie świata i co ten mój żuczek może albo nie w tymże świecie. Ostatnio edytowane przez corax : 31-10-2016 o 00:40. | |
31-10-2016, 00:57 | #25 |
Elitarystyczny Nowotwór Reputacja: 1 | @Lemi Mhm, ten Ołów to się taki trochę kompatybilny zrobił z podstawką. Popularny. I darmowy. Same plusy @ Pipboy Myślę, że warsztaty powinny się skupić na jak najprostszych rozwiązaniach, bez procentów na razie. Gdy ktoś będzie chciał zgłębiać temat, zrobi to albo już na własną rękę, albo poprosi do dotłumaczenie. Jak napisała corax - ważne jest zapoznanie ze światem, mecha na razie jak najbardziej podstawowa. Przyswajalna- lepsze słowo Ok, jak rozwiązać % i Suwaki? Wyjaśnić przy tworzeniu postaci czym są Suwaki, jak się je stosuje. Jak jest w podręczniku, jak w tym co powiedzmy jest "popularne" na LI aktualnie... chociażby działanie Suwaka w walce. Zestawić dwa obrazy, porównać. Odpowiedzieć na pytania, w razie potrzeby czynność powtórzyć. FAQ zawsze dobrym pomysłem jest. Jak tam było wcześniej, zacznę je kleić w przyszłym tygodniu. Hmmm... chyba że zrobimy jeszcze inaczej, ale to już poleci przez PW Co do roli - czytam właśnie ściągę od corax. Gdy przeczytam, podumam i wypiszę przemądrzałe wnioski @ Corax Tak, mam. Bardzo Ci dziękuję, jestem w trakcie czytania, tylko mam zakwik w robocie -__- Spodziewaj się jeszcze paru PW w odpowiednim czasie
__________________ Jeśli w sesji strony tematu sesji przybywają w postępie arytmetycznym a strony komentarzy w postępie geometrycznym, prawdopodobieństwo że sesja spadnie z rowerka wynosi ponad 99% - I prawo PBFowania Leminkainena |
31-10-2016, 01:07 | #26 |
Reputacja: 1 | Tak wracając do 1,5 i Ołowiu, to myślę że uczenie podstawki to by było trochę jak wychodzenie z założenia że kierowca musi zaczynać od początku więc zanim wsiądzie do nowoczesnego samochoduu to niech się najpierw nauczy jeździć Fordem T ze sprzęgłem w kierownicy, drugim biegiem wrzucanym pedałem etc. Wielu stwierdzi "może i te nowe auta lepsze ale na tym się uczyłem i opanowywanie nowego systemu wydaje się za bardzo skomplikowane"
__________________ A Goddamn Rat Pack! |
31-10-2016, 16:43 | #27 |
Reputacja: 1 | Hmmmm, tak patrzę na rozkminy potencjalnych mentorów czy przyszłych MG w tym wątku.... (Nie no, dobra, zerknąłem na ostatnią stronę tylko) Może zatem zrobić dwa razy takie warsztaty? Albo podwójną opcję? Jedna typowo dla graczy, którzy chcą zgłębić tajemnice przeżycia w post-apokaliptycznej scenerii. A druga dla potencjalnych MG, mających w domu jedną, góra dwie pozycje do NS i nie bardzo wiedzą co jest dobre i jak to ugryźć. A chcą stworzyć własnoręcznie coś co spodoba się graczom. Ja rozumiem, że podstawa podstawą. Najpierw Fiat 126p a potem Mercedes... Ale co zrobić w przypadku, gdy Fiata już nie produkują? Osobiście, dopytując znajomych którzy "pykali" w Neuro o podręcznik dowiedziałem się, że w wersji papierowej (jak dla mnie najprzystępniejszej jeśli chodzi o tradycyjne sesje przy stole) już nie ma. A jak jest to bardzo trudno dostępna.... Ile w tym prawdy, nie wiem. Jako doświadczony gracz ddka (nie usuwać prosze posta za wspominki o innym systemie) wiem, że wersja V jest teraz ogólnodostępna i wszyscy w tym kierunku prowadzą sesje i grają, bo nikt nie dostanie tradycyjnej 3.0/3.5. A jak coś się pojawia, to bardzo rzadko. Mówię tu o papierze, nie o pdfach, bo te są jak wiadomo dostępne zawsze (choć w przypadku szału na punkcie praw autorskich co raz mniej "spiraconych" i dobrze zrobionych skanów książek). Dobra, bo wyszła rozkmina obok tematu. Jako gracz oczekuję przede wszystkim dobrej zabawy. I o tym należy pamiętać przy każdej wersji systemu, czy podstawce czy dodatków. Po drugie, jeśli czegoś nie wiem, szukam na własną rękę w materiałach najbardziej dostępnych (w myśl mitu, że jak w google coś jest na drugiej stronie to znaczy że jest mało dostępne). A z tego co widzę wyświetla jak byk Neuro 1.5 Po trzecie, laik poszukuje odpowiedzi na pytania np. "o co tu chodzi?", "czy ten świat jest rzeczywiście atrakcyjny dla mnie?", "jak to sobie wyobrazić?", "Jak to w ogóle wygląda?", a dopiero potem zastanawia się jakie są zasady. Fakt, pierwszy problem KP, ale to i tak najczęściej jest załatwiane poprzez pomoc ze strony prowadzącego. No i po czwarte, chyba każdy MG tutaj na forum, czy to podczas rekruty, czy to już w trakcie sesji, podaje informacje na jakim typie systemu się zabawa rozgrywa. A przeczytać jeden rozdział w ramach rozwiania wątpliwości to naprawdę nie problem. Niemniej, o Ołowiu pierwsze słyszę. Więc jeśli już tak bardzo chcemy to dlaczego by nie dać dwóch wersji? Przykładowo Bohater spotyka sytuację A. Odpowiada na nią tak jak mu przeczucie podpowiada. -W podstawce działają takie i takie zasady dając sytuację B1. -Natomiast w wersji Ołowianej (nie wiem czy to dobrze kminię, jak coś poprawiać) działają takie i takie zasady więc wychodzi nam sytuacja B2. Żółtodziób (czyli ja np) widzi co się dzieje po jego akcji i w jakiej wersji działające zasady są lepsze dla jego bohatera. Skoro działać będą tutaj mentorzy w ramach co-MG, to nie będzie chyba zbyt dużym problemem takie wyjście. Kończę bo długi post wyszedł... Ostatnio edytowane przez Gienkoslav : 31-10-2016 o 16:44. Powód: Estetyka? |
31-10-2016, 19:49 | #28 |
Reputacja: 1 | Ołów to fanowski dodatek http://www.neuroshima.elx.pl/downloa...oshima/OW2.pdf Największe zmiany Ołowiu dotyczą głównie walki (zarówno zasad strzelania jak i ran) poza tym w zasadzie raczej nie ma istotnych zmian. mechanika Neuro opiera się na sztywnych stopniach trudności co w większości przypadków jest proste i szybkie. Otworzenie zamka spinką - cholernie trudny - odejmujesz modyfikator ST od współczynnika rzucasz, odejmujesz umiejkę od kości i masz wynik. W walce wygląda to o wiele gorzej bo masz sporo modyfikatorów % (celność broni -10% kara za odległość +50% itd ) które sumujesz i wtedy patrzysz do jakiego progu ST zalicza się dany przedział. Nie jest to wygodne a dodatkowo dosyć absurdalne jest to że w zasadzie nie widać różnic między zwykłą bronią a celną bo te 10% rzadko kiedy przeważa przy ustalaniu ST Ołów wprowadza modyfikatory zamiast stałych ST i tak każde 30m przy strzelaniu z pistoletu to -1, celna broń daje ci z kolei +1 więc w praktyce nie jest to takie skokowe i chodzi płynniej. Dodatkowo wprowadzając dodatkowe modyfikatory zależne od amunicji (jak rozrzut) Ołow pozwala na wprowadzenie różniących się od siebie kalibrów (bo standardzie masz wspólną tabelę rozróżniającą tylko podstawowe kategorie broni pistolety, Peemy, kb, karabiny snajperskie i strzelby co sprawia że np AK i M14 mają takie same utrudnienia za odległość co jest raczej dalekie od rzeczywistości)
__________________ A Goddamn Rat Pack! |
31-10-2016, 19:55 | #29 |
Reputacja: 1 | Pomysł ciekawy ale może dodatkowo... <myśli - Moloch załącza kolejne obwody pod czaszką> warsztaty NS - ale dla Mistrza Gry?
__________________ Ten użytkownik też ma swoje za uszami. |
31-10-2016, 22:59 | #30 |
Reputacja: 1 | Hmm jakby to miało wyglądać? Jedyne co mi przychodzi do głowy to po prostu kooperacja z drugim MG przy prowadzeniu sesji, co akurat nie jest niczym nowym tylko że zazwyczaj nowy w temacie MG ma gotowy pomysł i prosi kogoś o wsparcie w przeprowadzeniu go. Bo raczej hmm nie bardzo widze opcje sesji z kilkoma MG z których każdy ma swoją koncepcje o żadnym nie wiadomo ile zostanie i na kim byśmy to testowali? Potrzeba króli... graczy doświadczalnych
__________________ A Goddamn Rat Pack! |