|
Sondy Tu możesz wrzucić sondę nt. zmian organizacyjnych na forum, ankietę do swojej pracy magisterskiej lub po prostu "zbadać rynek". |
Zobacz wyniki ankiety: Co myślisz o warsztatach tworzenia kart postaci? | |||
Fajny pomysł, chętnie zgłoszę się na Ucznia | 3 | 9.09% | |
Fajny pomysł, mogę zgłosić się na Mistrza | 11 | 33.33% | |
Myślę, że znajdą się chętni, choć to raczej nie dla mnie | 6 | 18.18% | |
Nie, pomysł do bani :P | 4 | 12.12% | |
Jestem hipsterem i żadna z powyższych odpowiedzi do mnie nie pasuje, ale generalnie jestem na tak | 4 | 12.12% | |
Jestem hipsterem i żadna z powyższych odpowiedzi do mnie nie pasuje, ale generalnie jestem na nie | 5 | 15.15% | |
Głosujących: 33. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-07-2017, 12:08 | #1 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Warsztaty pisania kart postaci - czy to ma sens? Ahoj przygodo! Czasem spotykałam się z głosami, że ciężko jest niektórym przebić się z kartą postaci w rekrutacjach, przez co po paru porażkach osoby mogą się zniechęcić do całego forum. Z drugiej strony są osoby, które dostają się prawie zawsze, gdziekolwiek próbują, czyli można założyć, że mają jakiś sposób, by MG swoją kartą zainteresować. No i stąd pomysł - a gdybyśmy zorganizowali takie małe warsztaty pisania kart postaci? Oczywiście, nikt nikomu nie zagwarantuje, że się dostanie do sesji, ale może ten gracz z pierwszej grupy, pisząc pod okiem gracza doświadczonego w tworzeniu KP czegoś się nauczy, coś zauważy, co wcześniej nie było dla niego jasne? Jak ja bym to w sumie widziała: Tworzymy listę userów-nauczycieli. Ci, zgłaszając się sami lub na prośbę obsługi, decydują się wpisać na listę "Mistrzów", którzy mogą wziąć pod swoje skrzydła osoby, które same z kolei zgłoszą się do grupy "Uczniów". Oczywiście, każdy Mistrz powinien napisać w jakich typach sesji jest w stanie pomóc, np. storytelling, postapo, D&D, nWod, oWoD, Warmłotek 2.0 itp. Uczniowie, mając listę Mistrzów (mogłabym sie podjąc jej aktualizacji), piszą do tych Mistrzów, którzy im odpowiadają - czy zgodziliby się pomóc stworzyć kartę przy okazji jakiejś rekrutacji. Tak Mistrzowie i Uczniowie łączą się w pary i czy to przez pw, czy przez doca razem tworzą kartę. Można też potem dodać tablicę wyników, czyli jaka była skuteczność kart tworzonych przy pomocy Mistrzów, jeśli chodzi o dostanie się do sesji lub np. formą podziękowania mogłaby być notka w profilu Mistrza, którą Uczeń pisze, gdy dostanie się do sesji. Co o tym myślicie? W ogóle są jacyś zainteresowani? |
23-07-2017, 13:00 | #2 |
Reputacja: 1 | Mi się pomysł podoba i chętnie bym się pobawił :>
__________________ Our obstacles are severe, but they are known to us. |
23-07-2017, 13:03 | #3 |
Elitarystyczny Nowotwór Reputacja: 1 | Hueh, tworzenie karty postaci zawsze jest dobrą zabawą, bez względu na setting. Chętnie bym się pisała na coś podobnego, jako pomoc techniczno-merytoryczna przy postapo (Neuro, Fallout, etc.),młotku, storytellach. Parę rekrutacji przeszłam na forum i nie do do każdej sesji dostałam się dzięki łapówkom, szantażowi i zastraszaniu, lub po znajomości W razie wu-macie moje zgniłe szpony
__________________ Jeśli w sesji strony tematu sesji przybywają w postępie arytmetycznym a strony komentarzy w postępie geometrycznym, prawdopodobieństwo że sesja spadnie z rowerka wynosi ponad 99% - I prawo PBFowania Leminkainena |
23-07-2017, 13:47 | #4 |
Edgelord Reputacja: 1 | To ja dodam swoje, bo mam pewne wątpliwości. Czy to znaczy, że taki Uczeń będzie tworzył raz z kimś kartę do istniejącej rekrutacji, w jakiej ma brać udział i na bazie tej karty był oceniany przez MG i ewentualnie przyjmowany? Jeżeli tak to mam pytanie - w jaki sposób MG ma określić czy powinien przyjąć taką osobę, czy raczej się jej wystrzegać? Oczywiście, sprawa ma się inaczej z userami, co mają już x sesji na koncie, jakie przejrzeć można, ale w innym wypadku? Skąd MG ma mieć pewność, iż dana osoba w jakikolwiek sposób rozumie setting, do którego się zgłasza lub ma minimum chęci czy dołożyła starań, aby samej się czegoś o nim wywiedzieć? Inna sprawa dotyczy faktu, iż chętni nauczą się pisać pod to, jak pisze ich mentor tak naprawdę, bo przecież to dało im wejście do jakiś sesji. Część zmieni, jasne, ale ilu będzie takich, co pójdą łatwiejszą drogą?
__________________ Writing is a socially acceptable form of schizophrenia. szpital do 12.03 |
23-07-2017, 14:07 | #5 |
Reputacja: 1 | Proszę dopisać mnie na Mistrza. Inicjatywa zacna, bardzo popieram
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
23-07-2017, 14:15 | #6 | |
RPG - Ogólnie Reputacja: 1 | Bardzo dobry pomysł. Gdzieś na forum był temat z historiami postaci. Warto go odgrzebać, bo były tam świetne przykłady postaci. Dużo można się nauczyć czytając cudze karty postaci. Wspólne tworzenie karty i historii postaci to chyba jednak za dużo. Lepiej aby Mistrz udzielił wskazówek i rad. co zmienić? co dodać? jakie sam stosuje sposoby aby stworzyć ciekawą postać, co dodać? co wywalić? nad czym pracować? Mistrza widziałbym jako leniwe ciało doradcze, a nie współtwórcę. To uczeń ma pracować, a mistrz siedzieć w wygodnym fotelu, popijać ulubiony napój i przemawiać głosem mentora : Cytat:
| |
23-07-2017, 14:52 | #7 |
Reputacja: 1 | Przyznam, że w obecnej formie pomysł mi się nie podoba. Zawsze zakładam, że jeżeli nie jesteś w stanie przebić się przez proces tworzenia karty, to po prostu nie czujesz postaci/sesji/settingu. Tworzenie karty postaci: jej historii, charakteru itp. ma pokazać MG zarówno jak dobrze znasz setting, ale i jaki jest twój warsztat pisarski. Jeżeli MG stworzył trzy stronicową wstępówkę do swojej rekrutacji. A ty jedyne co jesteś wstanie z siebie wykrzesać to: "To jest Zenek, ma miecz i dresy i lubi dawać w twarz." To MG nie będzie miał wątpliwości co otrzyma, kiedy przyjmie takiego gracza. Ten system pozwoli stworzyć sytuację, że Zenek ma dobre pół strony o swoim mieczu, drugie tyle o swoich dresach i całą epopeje o dawaniu w twarz. Jednak w sesji pokaże się jedno linijkowiec. Plus jest cała możliwość kolesiostwa - "Pomóż mi napisać historię, a ja oddam ją kumplowi, który nic nie wie o systemie i nie chce mu się nawet samemu napisać." Powiedziałbym, że system doradców/ guru wiedzy settingowej miałby więcej sensu... ale to jest rola MG, on ma doradzić, on ma wytłumaczyć.
__________________ Mother always said: Don't lose! Ostatnio edytowane przez Seachmall : 23-07-2017 o 15:12. |
23-07-2017, 16:47 | #8 |
Northman Reputacja: 1 | Po kilku latach grania pisaniem stwierdziłem, że w grze najważniejsze sa trzy cechy u gracza: inicjatywa, kreatywność, dystans do gry. Warsztat jest pięknym dodatkiem. Tyle było pięknych kart postaci, że tylko wystawiać szóstki z kwiatuszkami, a potem pała za frekwencję lub dramę okołosesyjna. Niektórzy wola tworzenie postaci przed gra niż gry postacia. Sa jednak gracze, którym pisanie nie przychodzi łatwo lub sa nowi w tej formie, więc szkolenie mogłoby pomóc. Czasem też w bład wprowadzi MG liczacych przede wszystkim na jakość lub gorzej długość grafomanii. Wskazówki do gry pisaniem byłyby ważniejsze na mojej liście, bo gra przy stole a przed ekranem to dwie pary butów, bo rekrutacja jest dla sesji, a nie odwrotnie.
__________________ "Lust for Life" Iggy Pop 'S'all good, man Jimmy McGill |
23-07-2017, 16:48 | #9 | ||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Karta postaci jest trochę jak rozmowa kwalifikacyjna, gdy szukamy pracy. Chcesz się pokazać w jak najlepszym świetle, ale też powinieneś być szczery. Dla dobra obu stron. Właściwie to graczowi powinno nawet zależeć bardziej. Bo MG sobie zawsze jakoś poradzi. Jeśli gracz okaże się nieczującym klimatu, nierozumiejącym założeń świata jednolinijkowcem, to jego postać może spotkać jakiś przykry wypadek na samym początku przygody. Ew. w sytuacji, gdy stworzył świetną postać tylko nie umie jej poprowadzić, można zrobić rekrutację dodatkową i poprosić kogoś bardziej ogarniętego o przejęcie takiego ludka. Myślę, że znajdą się tacy, którzy chętnie przyjdą na gotowe. Ja np. średnio lubię tworzenie postaci i pisanie KP... Podsumowując, wydaje mi się, że sam Uczeń powinien mieć w sobie dość rozsądku by wiedzieć, że to nie działa na zasadzie "zrób coś za mnie". Nikt nie powinien się zwracać do Mistrza z czymś w stylu "Chciałbym zagrać w sesji X, ale nie mam pomysłu na postać. Weź mi coś wymyśl i napisz". Bardziej chodzi chyba o "mam pomysł na postać, ale nie wiem jak to ciekawie opisać / nie umiem tego przekuć w mechanikę" itp. Warsztaty są od tego, żeby się uczyć, a najlepiej się uczymy robiąc (co najwyżej będąc nadzorowanym przez kogoś mędrszego). A jeśli ktoś będzie chciał tego systemu w jakiś sposób nadużywać, to... cóż... Notki działają w obie strony i nie muszą przyjmować wyłącznie pochwał, czyż nie?
__________________ Gdzieś tam, za rzeką, jest łatwiej niż tu. Lecz wolę ten kamień, bo mój. Ćwierćkrwi Szatan na forumowej emeryturze. | ||
23-07-2017, 17:03 | #10 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Wiecie chodzi o proste odpowiedzenie graczowi na pytanie "co robię źle, że ciągle się nie dostaję" i widzę to na zasadzie pomocy, a nie własnie "zrób to za mnie", czyli przeczytania tego co gracz spłodzi i wskazania mu np. najczęstszych błędów, które popełnia lub zadanie pomocniczych pytań: "No dobra, ale twój bohater nie wziął się z nicości, nie sądzisz, że powinien mieć jakąś rodzinę?" "Skoro studiował 10 lat na uniwersytecie, to weź napisz o tym ze dwa zdania - jak sobie radził. W końcu to lwia część jego życia." "A nie uważasz, że to przegięcie, że 19 letnia postać zna i karate i potrafi jeździć konno i strzelać z każdej niemal broni?" "Kochał matkę, ale ją zabił? To się kupy nie trzyma, weź pokaż co się działo w jego głowie, że podjął taką decyzję." "A czy bójka w statach przekłada się jakoś na historię bohatera? Bo wiesz... on się musiał gdzieś tego nauczyć..." Niemniej... tak, myślę, że macie rację - Mistrz Gry powinien wiedzieć, że karta była pisana z pomocą. Może więc dodamy, że obowiązkiem Mistrza, gdy bierze Ucznia, jest powiadomienie Mistrza Gry o tym fakcie? Mistrz Gry może nawet się dopytać lub zaznaczyć w jakim zakresie pozwala na pomoc. Może być też tak, ze ktoś w rekrutacji zaznaczy, że nie życzy sobie pomocy z warsztatów. Czemu nie? Ja powiem tak, jako MG, że nie miałabym nic przeciwko graczom korzystającym z warsztatów. Dlaczego? Bo czasem aż się prosi żeby powiedzieć "słuchaj, fajna karta, ale w ogóle nie rozwinąłeś tego wątku, a on jest tak naprawdę najbardziej przystający do rekrutacji" albo "słuchaj, tu jest niespójnie". A MG to po prostu nie wypada, bo albo prowadzi normalną rekrutę, albo warsztaty. No i też jest kwas, jak się takiego gracza naprowadza, a potem on i tak nie dostanie się do sesji.
__________________ Konto zawieszone. |