|
Systemy postapokaliptyczne Åšwiat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczÄ…cym pod butem. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
19-02-2008, 00:18 | #1 |
Reputacja: 1 | Projekty fanowskie... Przeglądając Otchłanie internetu w poszukiwaniu materiałów na sesję do Neuroshimy, natknąłem się w internecie na wiele dodatków fanowskich, czyli czegoś w rodzaju nieoficjalnych podręczników do Nauroshimy, tworzonych przez graczy. Jest tego naprawdę sporo, myślę, że kiepska polityka wydawnicza Portalu, powoduje, że gracze i mg sami szukają sposobu na rozszerzenie mechaniczne i fabularne swoich postapokaliptycznych Stanów. Spotkaliście się już z jakimś ciekawym dodatkiem? Chcecie się podzielić jego recenzją? Proszę bardzo... oto stosowne miejsce. Napiszcie czy warto używać go na swoich sesjach...? Jakie ma wady? Jakie ma zalety? W najbliższym czasie wrzucę krótkie przedstawienie nakładek S.A.R.G.E. i Hi - Tech.
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
19-02-2008, 10:45 | #2 |
Reputacja: 1 | Przede wszystkim musimy sobie coś powiedzieć wprost. Neuroshima jest o tyle szczególnym systemem, że znajduje się w zawieszeniu między indie a komercją pełną gębą. To powoduje, że choć istnieje linia wydawnicza, ukazują się dodatki, to mimo wszystko pierwsze skrzypce grają fani. W większości przypadków zresztą mają wsparcie Portalu. A w ostatnim roku to tylko przybrało na sile z powodu fatalnie skopanego roku dla Portalu: wiele dodatków przeniesiono na 2008, Moryc 2.0 w zasadzie się nie odbył przez olewactwo organizatorów i tak dalej. A scena fanowska kwitnie. Moim ulubionym fanowskim dodatkiem jest wspomniany przez merilla Hi - Tech. Opisane jest tam wszystko, co wiąże się z przedwojenną techniką i choć większości tych rzeczy nigdy nie dam graczom do ręki, to każdy element jest tam dogłębnie i całkowicie opisany, tak, żeby można go było od ręki wstawić do gry. Mamy rozdziały poświęcone cyborgizacji, mnóstwo nowych spluw, dziesiątki użytecznych gadżetów, opis systemu Land Warrior, pojazdów pancernych... Ale najważniejsza część Hi - Techu to dla mnie część poświęcona ranom. Są nowe zasady - według mnie dużo lepsze - a także nowe Sztuczki dla Medyków i akcesoria do łatania innych. Polecam. Dobry jest także Arsenał gracza - kilkanaście nowych broni, między innymi WiS. Jeżeli natomiast często używacie skażonych terenów, pewnie przyda wam się Licznik Geigera, opisujący ostrą chorobę popromienną - i jak się przed nią bronić. Ciekawy jest też projekt NeuroMaps. No, to tyle, możecie już uruchomić Google.
__________________ "When life gives you crap, make Crap Golems" |
25-02-2008, 22:37 | #3 |
Reputacja: 1 | Ta recenzja to pierwsza z serii, w której mam zamiar przybliżyć graczom Neuroshimy, dodatki fanowskie do tego systemu. Polityka wydawnicza Portalu, pozostawia wiele do życzenia, na szczęście fani Neurozy, pracujÄ… w pocie czoÅ‚a i co rusz powstajÄ… nieoficjalne dodatki, zamieszczane w Internecie, pod patronatem dużych portali RPG. Jako pierwszy na warsztat wziÄ…Å‚em, dodatek zatytuÅ‚owany „Hi - tech”. Już sama nazwa wskazuje na zawartość. Autorzy rozszerzenia postawili sobie bowiem za zadanie, przybliżyć stan technologiczny naszej cywilizacji, przed pamiÄ™tnym rokiem 2020. RozdziaÅ‚ I, zatytuÅ‚owany „Zabaweczki poÅ›ród, gruzów” – peÅ‚ni rolÄ™ wprowadzenia w klimat dodatku. Charakterystyczny sposób wypowiedzi narratora i jego jÄ™zyk, doskonale wyjaÅ›niajÄ… co to jest ów, tytuÅ‚owy Hi-tech i gdzie go szukać. „Cyborgizacje” – na sam dźwiÄ™k tego sÅ‚owa, wielu graczom w główkach zapalajÄ… siÄ™ czerwone żaróweczki. To tytuÅ‚ rozdziaÅ‚u II. W podrÄ™czniku głównym, o różnego rodzaju wszczepach cybernetycznych, byÅ‚o informacji tyle co nic. Jedynie krótkie wzmianki o tym, że Moloch hybrydyzuje czasem swoje maszyny z resztek ludzkich ciaÅ‚, byÅ‚a wzmianka o Nestugowie – dowódcy frakcji militarnej Posterunku – „pieprzony cyborg” – tak go autorzy opisywali w jednej ze sztuczek. „Hi-tech” daje nam w Å‚apki, możliwość zaimplementowania swoim postaciom, różnego rodzaju ulepszeÅ„, od wszczepów polepszajÄ…cych wzrok, po caÅ‚e koÅ„czyny czy modyfikacje szkieletu. Do każdego cacka, jest opis techniczny i medyczny, podany jest także stopieÅ„ trudnoÅ›ci i oczywiÅ›cie cena… a te sÄ… wysokie. Moim skromnym zdaniem dobrze… zwÅ‚aszcza dla MG. III rozdziaÅ‚ „Gadżety”– to coÅ› dla prenumeratorów czasopisma LOGO 2020r, a to dlatego, że sÄ… w nim opisane „cywilne” zabaweczki, które na poczÄ…tku XXI wieku speÅ‚niaÅ‚y rolÄ™, tytuÅ‚owych gadżetów. Można byÅ‚o nimi poszanować przed innymi na dzielnicy, a teraz można z ich pomocÄ… zrobić komuÅ› kuku, albo ocalić wÅ‚asnÄ… skórÄ™. Z ciekawszych wymieniÄ™: kieszonkowy wykrywacz kÅ‚amstw, lornetkÄ™ wojskowÄ…, Å›piwór termoaktywny czy generator solarny. Powiem szczerze, że to ciekawe uzupeÅ‚nienie rozdziaÅ‚u „SprzÄ™t” z podrÄ™cznika głównego, dodajÄ…ce wiele przedmiotów mogÄ…cych być ciekawymi znaleziskami, lub nagrodami za wykonanie jakiegoÅ› zadania. A teraz to co tygryski lubiÄ… najbardziej – rozdziaÅ‚ IV – „ArsenaÅ‚” – czyli potężna ilość nowych giwer, od najmniejszych do tych najcięższych kalibrów. Ciekawie opracowana, opisy broni rzetelne, a ich cechy także odpowiednio dobrane i wyważone. Z pistoletów ciekawie zapowiada siÄ™ FN Five-SeveN, strzelajÄ…cy ammo 5.7, która jak wiadomo ma tÄ™ cudownÄ… wÅ‚aÅ›ciwość, że przez kamizelki kuloodporne przechodzi. Z karabinków automatycznych, smakowitymi kÄ…skami sÄ… Galil i H&K G36, a wÅ›ród snajperek bÅ‚yszczy PSG-1 i brytyjski AW. Dla wielbicieli cięższego sprzÄ™tu jest rozdziaÅ‚ o granatnikach, na Dragonie kal. 120 mm koÅ„czÄ…c. Jest też podrozdziaÅ‚ o broniach eksperymentalnych – strzelajÄ…cych amunicjÄ… bezÅ‚uskowÄ…, np. HK G11. Plusem jest także, obszerne opisanie amunicji i jej różnych rodzajów, wprowadzajÄ…ce zasady opcjonalne, do użycia wg. MG, oraz kilkanaÅ›cie różnych dodatków uÅ‚atwiajÄ…cych używanie i obsÅ‚ugÄ™ naszych gnatów. „Land Warrior” – każdemu wielbicielowi militariów mówi wiele. A jeszcze wiÄ™cej, mówi RozdziaÅ‚ V – traktujÄ…cy wÅ‚aÅ›nie o tym prototypowym projekcie, wspierajÄ…cym indywidualne umiejÄ™tnoÅ›ci jednego żoÅ‚nierza. WyposażajÄ…cy go w usprawnienia techniczne, pozwalajÄ…ce na efektywniejsze strzelanie (dalmierz, detektor ruchu, noktowizor, kamera na broni, HUD wyÅ›wietlany na specjalnym okularze) i lepszÄ… Å‚Ä…czność z drużynÄ…. Po wojnie z racji braku Å‚Ä…cznoÅ›ci satelitarnej, funkcje komunikacyjne znacznie siÄ™ zmniejszyÅ‚y, ale reszta dziaÅ‚a jak należy. Pod warunkiem, że sprzÄ™t jest sprawny, ma siÄ™ odpowiednie baterie i nowiuÅ›kÄ… amunicjÄ™… jak to mówiÄ…, nie ma róży bez kolców. Wszystkim, którzy grajÄ… medykami, lub przywiÄ…zujÄ™ dużą wagÄ™ do tych umiejÄ™tnoÅ›ci, rozdziaÅ‚ VI, bardzo siÄ™ spodoba. Wg. mnie jeden z najlepszych rozdziałów dodatku, pisany chyba przez jakiegoÅ› lekarza co najmniej. DokÅ‚adny opis zabiegów pierwszej pomocy i zabiegów chirurgicznych powala na kolana, do tego charakterystyka chyba z tony sprzÄ™tu medycznego. NaprawdÄ™ przydatna rzecz. Doskonale wg. mnie uzupeÅ‚nia podrÄ™czniki źródÅ‚owe. Fani „Czterech pancernych” – w Rozdziale VII, znajdÄ… opisy i charakterystykÄ™ kilku czoÅ‚gów i pojazdów opancerzonych, szczególnie smakowicie prezentuje siÄ™ wóz opancerzony „Bradley”, ciekawa opcja dla lubiÄ…cych siÄ™ powozić czymÅ› „cięższym”, niż szpanerski Pontiak z Detroit. Dużo miejsca poÅ›wiÄ™cono nieÅ›miertelnemu Hammerowi, nie zapomniano też o sprzÄ™cie latajÄ…cym. Gracze mogÄ… poczuć siÄ™ jak w Wietnamie za sterami Huey’a – bardzo popularnego w Stanach Å›migÅ‚owca. WÅ‚aÅ›ciwie temat latania w Neuroshimie to dość sporna sprawa, wiÄ™c poruszÄ™ jÄ… w innym miejscu. Na deser dostajemy przygodÄ™ i opis nowej lokacji – Sandy Hills, do tego nowa profesja – Inżynier, doskonale pasujÄ…ca do ogólnego tematu dodatku, czyli HIi-techu!!! Ocena: 5.5/6 Plusy: + charakterystyczny dla Nauroshimy jÄ™zyk narratora, choć może trochÄ™ „lżejszy” niż w niektórych oficjalnych dodatkach +masa różnego przydatnego sprzÄ™tu, broni i pojazdów +rozdziaÅ‚ o ranach i medycynie – majstersztyk Minusy: - w zasadzie żadnych, kawaÅ‚ solidnej roboty – choć to tylko moje subiektywne zdanie Tyle, to moja pierwsza recenzja i nie ostatnia miejmy nadziejÄ™. Uwagi i krytykÄ™ dawać w temacie, albo na PW. Pozdrawiam merill
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
26-02-2008, 17:38 | #4 |
Reputacja: 1 | Cóż, recka rzeczowa. Jedna rzecz rzuca się jednak w oczy: mania przecinków. Są tam, gdzie być powinny, gdzie ich być nie powinno, i tam, gdzie nikt by ich sobie nie wymarzył. Szczególnie boli to, gdy wstawiasz je w tytuły rozdziałów. Uważaj na to.
__________________ "When life gives you crap, make Crap Golems" |
13-03-2008, 13:09 | #5 |
Reputacja: 1 | Dzięki za komentarz. Co do przecinków, to zawsze była moja zmora, ale będę się starał poprawić. W następnym tygodniu na warsztat wrzucam S.A.R.G.E. - a I i II. Będzie się można pobawić w U.S. Army w Neuroshimie, ze wszystkimi wynikającymi z tego bajerkami.
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
21-03-2008, 22:40 | #6 |
Banned Reputacja: 1 | Tevery, przynajmniej jest gramatycznie ok. Wolę już jako ktoś pod tym względem przedobrza, niż w ogóle nie szanuje języka. A sama recka rzeczowa. |
12-05-2008, 10:50 | #7 |
Reputacja: 1 | Przyznam szczerze, że odkąd znalazłem jakąś stronkę, z fanowskimi projektami, które wyszły na samym początku bodaj Wydania NS 1.5 to mnie zmuliło. Były one powiedzmy Zbyt Chromowane jak na moją wizje Shimy. Przeważały PowerArmowy, Pistolety zadające Krytyki i przenośne akceleratory liniowe. Dlatego ogólnie byłem nastawiony na nie względem projektów Fanowskich. [możliwe że to też moje małe zboczenie dotyczące faktu że ja wszystko jakoś wole mieć na papierze->pułce->i własnej łapce]. Teraz, jednak przeglądając ostatnio stronki, natrafiłem na kilka dodatków, w tym wyżej wymieniony i przeglądnąłem tylko pobieżnie. Przy Hi-Tech nasunęła mi się na wstępie jedna myśl - "noż cholera przecież Cyborgizacje, łączenie ciała itp mamy w bohaterze^2 - widać ludkom za mało i teraz chcą powergamingować." Wszelako w miarę przeglądania zdaję się być zasługującym na uwagę i trzymającym klimat. Choć parę rzeczy wydaje się powtarzać z Boh^2 jak smartzłącze czy cyber ramie. Na razie więcej nie powiem bo nie przeczytałem całości dodatku - a wiadomo "gry po screenach" sie nie ocenia - btw - Hi-Tech ma ładne rysunki Moich graczy zmartwię - wole narazie trzymać się wciąż oficjalnych dodatków - ale wiecie gambling jest gambling - możemy porozmawiać hehehe....
__________________ Sanguinius, clad me in rightful mind, strengthen me against the desires of flesh. By the Blood am I made... By the Blood am I armoured... By the Blood... I will endure. |
13-05-2008, 12:38 | #8 |
Reputacja: 1 | Hmmm... Ten temat o czyms mi przypomniał... look (Bunkry - dodatek NS) Może ktoś ma ochotę mi pomóc... Ja teraz chętnie bym to odgrzebał... ale wiadomo - sam nie dam rady. To ma byc z założenia mały projekt, ogólnikowy raczej, bo temat jest wbrew pozorom szeroki... ale uzupełniany w miarę czasu o nowe pomysły... Tak czy inaczej ruszam nowo poznałych graczy i kroi się kampania w takich klimatach... A tym czasem ponawiam prośbę... czy też pytanie. Czy ktoś jest chętny, kreatywny i pracowity? I ma chęci i trochę czasu, żeby zostac współautorem? Można by to wydac pod szyldem LI... może łatwiej nawiązać współpracę by się dało z Portalem... wiecie, chodzi o temat reklam portalu i utrzymania servera LI. pozdrawiam nnnm
__________________ Arkham Radio Ostatnio edytowane przez nonickname : 13-05-2008 o 12:42. |
13-05-2008, 19:59 | #9 |
Reputacja: 1 | Ten twój pomysł n^3 całkiem niezły z tymi bunkrami. Wszak po wojnie wiele podziemnych infrastruktur pozostało, mniej lub bardziej nietkniętych... choć z reguły bardziej. I raczej ciężko na nie trafić. Powiem szczerze, że może skrobnęło by się coś tam do tego twojego projektu, ale na taką ekstrawagancje mogę sobie pozwolić dopiero po 15 lipca, już po egzaminie inżynierskim. Przed tym terminem nie napiszę nic oprócz postów do sesji i w ramach opostwa.
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
14-05-2008, 12:27 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Natomiast czekam na propozycje innych userów. Może chociaż skomentujcie coś w linku/temacie który dałem wyżej... ? PS. merill ale ładnie by za to nasze nazwisko wyglądało. Jako autorów... bracia?
__________________ Arkham Radio | |
| |