|
Systemy postapokaliptyczne Świat po apokalipsie - czyli rozmowy przy Nuka-Coli z atomowym grzybem w tle i zombie charczącym pod butem. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-07-2009, 22:37 | #1 |
Reputacja: 1 | Neuroshima 2.0 - Modyfikacja zasad Witam, Na wstępie powiem że większość z tych zasad utworzyła się z czasem. Jedne ewoluowały inne pojawiły się całkiem niedawno. U nas zasady te bardzo dobrze się sprawują, jednakże usłyszeć opinie osób trzecich też warto. Co myślicie o takich zmianach w mechanice. Jednocześnie gdyby coś było nie jasne służę wyjaśnieniem. Suwak i testy: - Nowy suwak (poz. umiejętności równy 3, suwak w dół) - Zupełnie nowa punktacja oparta o wielokrotność 3. Oto ona: (+3, 0, -3, -6, -9, -12, -15) - Nowe poziomy trudności "ELITA" [-15], "FART" [-18], "CUD" [-21], "BÓG" [-24] Rany: - Trafienia w głowę, tułów i rany równe KRYT. zabijają po 3 turach bez udzielenia pomoc medycznej. - Trafienia w ręce i nogi zabija dopiero po 5 turach bez udzielenia pomocy. - Rany powyżej 1,5 KRYTYCZNEJ oznaczają utratę części ciała (nie dotyczy głowy) Trafienia: - Nowe trafienie selektywne w: Oko, Gardło, Serce, Krocze :P, Kostkę, Kolano, Nadgarstek, Łokieć, Płuco, Ucho i inne których nie wymieniłem. Utrudnienie wynosi: 120% Doświadczenie: - Rozwój umiejętności na poziom X (gdzie X oznacza poziom pomnożony przez 50) [ 200] Zakup nowej umiejętności [ 100] Rozwój umiejętności na poziom 2 [ 150] Rozwój umiejętności na poziom 3 [ 200] Rozwój umiejętności na poziom 4 [ 250] Rozwój umiejętności na poziom 5 [ 300] Rozwój umiejętności na poziom 6 [ 350] Rozwój umiejętności na poziom 7 [ 400] Rozwój umiejętności na poziom 8 [ 450] Rozwój umiejętności na poziom 9 [ 500] Rozwój umiejętności na poziom 10 Rożnica w doświadczeniu między starym a nowym systemem punktacji wynosi coś koło 2000 mniej. Z jednej strony mniej trzeba wydać z drugiej zaś mamy duże ułatwienie w liczeniu. - Rozwój współczynnika na poziom X (gdzie X to poziom pomnożony przez 100) [ 800] Rozwój współczynnika na poziom 8 [ 900] Rozwój współczynnika na poziom 9 [1000] Rozwój współczynnika na poziom 10 [1100] Rozwój współczynnika na poziom 11 [1200] Rozwój współczynnika na poziom 12 [1300] Rozwój współczynnika na poziom 13 [1400] Rozwój współczynnika na poziom 14 [1500] Rozwój współczynnika na poziom 15 [1600] Rozwój współczynnika na poziom 16 [1700] Rozwój współczynnika na poziom 17 [1800] Rozwój współczynnika na poziom 18 [1900] Rozwój współczynnika na poziom 19 [2000] Rozwój współczynnika na poziom 20 [ 25] Punkt reputacji (1 PR) 10 pkt reputacji x Poziom sławy jak chce się osiągnąć = +1 pkt SŁAWY [ 200] Dowolna sztuczka Walka dwoma broniami (Palne i ręczne): - Utrudnienie +30% do podstawowej ręki i +60% do drugiej. Granat hukowy: - Granat o zasięgu 10m. (20 w zamkniętych pomieszczeniach) - Wybuch ogłusza osoby do 1 min. w zależności od tego jak blisko była osoba od wybuchu. Na każde 2 metry przypada 1 tura ogłuszenia oraz na następne 3 tury +90% utrudnienia do testów zmniejszane co turę o 30%. Wiek a punkty przy tworzeniu postaci: [Specjalizacja / Wolne punkty] (Możliwe że pomyliłem kolejność ale to nie ważne) - Postać do lat 15 [25/30] - Postać do lat 20 [30/35] - Postać do lat 25 [35/40] - Postać do lat 30 [40/45] - Postać do lat 35 [45/50] - Postać do lat 40 [50/55] - Postać do lat 45 [55/60] - Postać do lat 50 [60/65] - Ogólna zasada: Za każde 5 lat powyżej 15 lat postać dostaje 5 pkt. do umiejętności z specjalizacji i 5 pkt. do dowolnych umiejętności Modyfikatory cech a wiek (Zakładamy że postacie rzucają za cechy): - Gdy postać ma poniżej 35 lat to za każde 5 lat powyżej 15 dostaje po jednym punkcie do dwóch wylosowanych cech. (Atrakcyjność automatycznie rośnie o 1) - Gdy postać ma powyżej 35 lat to za każde 5 lat odejmuje po jednym punkcie z cech: Zręczność, Budowa, Percepcja a dodaje je do losowych cech: Charakter, Spryt. (Atrakcyjność automatycznie maleje o 1) - Powyższe reguły można stosować co 2,5 roku z tym że wtedy postać otrzymuje +1 do jednej cechy. (Atrakcyjność nadal rośnie co 5 lat). - Zamiast tego wyżej postacie mogą dostać +5 punktów do dowolnych współczynników na starcie by móc ukierunkować choć trochę postać w wybranym przez siebie kierunku. Odwzorowanie współczynników w świecie materialnym: - Wartość powyżej 20 i powyżej oznacza legendarną wręcz ceche - Wartość powyżej 18 oznacza poziom olimpijski - Wartość powyżej 15 oznacza szczególne uzdolnienia - Wartość powyżej 12 oznacza ponadprzeciętność - Wartość 10-12 oznacza przeciętność - Wartości poniżej 8 oznaczają słaby punkt - Wartości poniżej 4 oznaczają lekką ułomność - Wartości poniżej 2 oznaczają upośledzenie Umiejętności a sława: Poziomy umiejętności również mogą oznaczać sławę danej postaci. Szczególnie gdy wykaże się ona jakiemuś większemu gronu pod tym względem. - Umiejętność na 1 poziomie oznacza laika - Umiejętności od 3 oznacza rutynowe wytrenowanie - Umiejętność od 5 oznacza umiejętność zawodową - Umiejętność od 7 oznacza elitę - Umiejętność na 10 poziomie oznacza legendę danej umiejętności Prosiłbym o konstruktywną krytykę i opinię na temat wyżej przedstawionych zmian w mechanice naszego kochanego systemiku Z poważaniem Lavi
__________________ "I never make the same mistakes twice" -- by Me :P Ostatnio edytowane przez Lavi : 27-07-2009 o 01:52. |
| |