Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 06-11-2011, 18:56   #1
 
arm1tage's Avatar
 
Reputacja: 1 arm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumnyarm1tage ma z czego być dumny
[Incepcja] Incepcja

"You have wakened not out of sleep, but into a prior dream, and that dream lies within another, and so on, to infinity, which is the number of grains of sand. The path that you are to take is endless, and you will die before you have truly awakened."
— Jorge Luis Borges



Witam Państwa w rekrutacji do mojego nowego projektu.





Setting:

Proponuję Państwu udział w Role Playing Game na motywach filmu “Incepcja” w reżyserii Christophera Nolana. (“Inception, 2010, Inception (2010) - IMDb ). Znajomość tego filmu nie jest co prawda niezbędna, ale rzecz jasna absolutnie rekomendowana dla poznania założeń i klimatu w jakim będzie rozgrywać się sesja. Założenia te w samej rekrutacji przedstawiam poniżej, ale bardzo skrótowo: jeśli ktoś nie zna tematu trzeba obejrzeć film albo chociaż poczytać na temat jego scenariusza w sieci.

Świat gry/filmu , na poziomie rzeczywistości, praktycznie nie różni się od naszych realiów 2011 roku, z naciskiem na ponury obraz wszechwładnych korporacji. Zakłada się jedynie istnienie pewnych wysoko rozwiniętych, dla większości ludzi niedostępnych, technologii. Najważniejsza z nich dla fabuły to technologia (urządzenie wielkości walizki oraz uzupełniające proces środki chemiczne) pozwalająca na ingerencję(wejście) w umysł człowieka podczas jego snu. Inwazja w sen, najczęściej wykorzystywana w szpiegostwie przemysłowym, ma na celu pozyskanie (ekstrakcję) z umysłu ofiary jakiejś ważnej chronionej informacji. Mount Everestem dla fachowców w tej dziedzinie jest natomiast Incepcja. Ma ona wszczepić w podświadomość ofiary pewną ideę, którą ta ma po przebudzeniu przyjąć jako własną. Wymaga to zejścia do najgłębszych pokładów podświadomości. Akcja taka jest ekstremalnie niebezpieczna zarówno dla intruzów, jak i ofiary. Wymaga współdziałania całej załogi fachowców z różnych dziedzin, którzy realizują misterny plan przypominający do złudzenia wielki skok, czy też przekręt.

Takiego to właśnie można spodziewać się po tej sesji gatunku. To dziwne, że gatunek zwany z angielska "heist film" nigdy nie doczekał się właściwie polskiej nazwy. Opowieść o skoku niemożliwym i grupie ludzi, którzy starają się niemożliwego z elegancją dokonać. Przed oczyma powinny stawać tytuły: Ocean’s Eleven, no i oczywiście Żądło. Wszystko to odpowiednio unowocześnione i dodatkowo podlane sosem, który lubię najbardziej - igranie z naturą rzeczywistości, świat umysłu, odyseje w krainach snu...Kwestie natury istnienia, rozumienia bytu i rzeczywistości. Poznawalność rzeczywistości i prawdy. Ontologia, szybkie samochody,metafizyka, dymiące spluwy, teoria bytu, sekundy decydujące o powodzeniu lub porażce. Czy ja śnię?

Jeśli się zdecydujesz, szykuj się na to że MG nie będzie prowadził grupy za rączkę. Już na początku to wy sami będziecie musieli ułożyć Plan, a później go zrealizować. Nie będzie BN-a który powie wam, gdzie, kiedy i co macie robić. Nawet znaczna część samego świata gry (sny) będą zależeć w dużej mierze od Was (głównie od Architekta). Tylko wasze pomysły i działanie napędzą akcję. Jeśli nastawiasz się raczej na wykonywanie poleceń i opieranie się na pomysłach innych, lepiej módl się by Gracze w Rolach Extractora i Point Mana byli cholernie dobrzy w swoim fachu.


"You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling" - cytat z filmu (Eames)

Warunki ogólne:

Wymagania: 18+
Przyśnić może się wszystko.

Wymaganie podstawowe wobec Gracza: Kreatywność..
Płec Postaci: zapraszam zarówno prawdziwe kobiety, jak i prawdziwych mężczyzn - do każdej Roli.

Częstotliwość postów:
Dwie opcje, jestem w stanie się dogadać w zależności od preferencji grupy.
1. Conajmniej jeden solidny post - rzadziej, co 1,5 - 2 tygodnie
2. Szybsze tempo, krótsze posty. - post co 1 tydzień

Tych, co znają mnie z prowadzonych już sesji mogę powiedzieć, że tym razem zakładam nieco mniejszą objętość treściową na jeden post - gatunek tej gry nakierowany jest raczej na szybszą akcję. Choć oczywiście, jeśli okaże się inaczej - jeszcze lepiej.

Ze względu na i tak dużą ilość materiału, który zamieszczam w rekrutacji, odpuściłem zwyczajowy wstęp fabularny. Jeśli ktoś chce się zaznajomić z moim stylem pisania i prowadzenia: zapraszam do przejrzenia dotychczasowych moich projektów.

Maksymalny czas rekrutacji: do 6 grudnia, więc ostateczne wyniki przyniesie Św. Mikołaj. Miesiąc.

Uwaga: zastrzegam sobie możliwośc wcześniejszego zakończenia rekrutacji, ale na następujących warunkach:
- na pewno nie wcześniej niż 20 listopada (do tego czasu masz pewnośc, że przyjmę Twoją kartę i wezmę ją pod uwagę).
- będzie skompletowana conajmniej Podstawowa Piątka.

Karty: na PW lub e-mail: armitage.pl@gmail.com

W kolejnych częściach rekrutki przedstawię Zasady przełożenia pomysłu Incepcji na sesję oraz wrzucę Wam rodzaj szybkiego przewodnika jak krok po kroku i szybko stworzyć Postac. Zaczniemy jednak od tego, kim możecie zagrac.
Jeśli napotkacie jakieś pojęcia pisane z dużej litery które są niejasne, spokojnie, wszytko będzie wyjaśnione dalej.


THE TEAM

Czyli Gracze. Od początku stanowić będą zespół indywidualności, zebrany dla przeprowadzenia akcji, klasyka gatunku. Jak w filmie, każdy będzie pełnić w Teamie określoną Rolę. Poniżej znajdziecie opis poszczególnych Ról (w “dodatkowych” jest parę, których nie było na ekranie). Składając propozycję udziału sesji w postaci Karty, wybieracie jedną z Ról w której wasz bohater chciałby wystąpić.
Absolutne minimum, bym rozpoczął sesję, to zebranie dobrej Podstawowej Piątki. W pozostałych przypadkach Rola (z dodatkowych) może zostać wykorzystana w sesji lub nie, w zależności od zgłoszeń Graczy. Wynika z tego, że przyjmę od 5 do 11 Graczy. Optymalnie byłoby więc “eleven”. No, jak w Ocean’s Eleven .

Oczywiście fakt, że ktoś zgłosi się na dane “stanowisko” nie oznacza, by inni nie mogą już składać na nie Kart. Do Pierwszej Piątki zostanie wybranym po jednym Graczu, ale dobre Karty mogą wtedy liczyć na propozycję objęcia roli Zastępcy/Ucznia w danej Roli (z katalogu Ról dodatkowych). Nie trzeba jednak koniecznie starać się o Rolę z Pierwszej Piątki (można od razu zaproponować postać z Ról dodatkowych). W uzasadnionych przypadkach dopuszczam występowanie w grupie podwójnych Ról z Ról dodatkowych (np. dwóch Rookie).

Zanim przejdziemy do Ról, założenia ogólne:

Płeć postaci: jak wyżej, dowolna do dowolnej Roli.

Wszystkie Postacie Graczy (ew. oprócz The Mark) to ważni gracze w świecie szpiegostwa przemysłowego (możliwe że nie tylko przemysłowego). To ludzie z klasą, nie byle obszczymury. Okupują wysoką półkę zawodowych złodziei, cwaniaków, oszustów lub po prostu profesjonalistów w danym fachu niezbędnym przy “Robocie”(The Job). Większość społeczeństwa określiłaby ich kryminalistami, w końcu to co robią nie jest legalne. Dla innych, są właściwie artystami. Oprócz tego założenia, większość kreacji bohatera pozostaje w rękach Gracza.

Narodowość postaci: może być różna, ale warunkiem jest płynna znajomość angielskiego. Akcja sesji może dziać się w zasadzie w każdym zakątku kuli ziemskiej (a nawet, w przypadku świata snów, poza nią). Domyślne ustawienie: Amerykanin.

ROLE:

Rola specjalna:

The Mark - Figurant, Obiekt, Cel
(nazwy podawane mogą byc zamiennie używane przez Postaci w grze jako zawodowy slang)

Cel akcji. Ktoś prawdopodobnie o sporej pozycji i wpływach. Na pewno ktoś, kto posiada w głowie ważną informację. W przypadku incepcji ktoś, w kogo umyśle ma byc zaszczepiona bez jego świadomości pożądana przez zleceniodawcę Roboty idea.
Uwaga: Prawdopodobnie będzie obsadzony przez BN-a. Nie wykluczam jednak w tej roli Gracza - można się więc zgłaszać, ale grając trzeba będzie być maksymalnie fair co do metagamingu i grać bezwzględnie tak, że postać nie jest świadoma swej roli (oczywiście nieaktualne jeśli na sesji zajdą zdarzenia które postać uświadomią).
Zagranie The Mark’a przez Gracza byłoby świetną opcją, ale będzie tak pod warunkiem że zgłosi się tu ktoś naprawdę godny absolutnego zaufania.


Pierwsza Piątka: (Podstawowy skład).

Najbardziej wymagająca opcja. Spodziewaj się największych wymagań ze strony MG, dużego wpływu na kreowanie świata gry, podejmowania najważniejszych decyzji. Spodziewaj się, że progres sesji i sukces grupy w znacznej części będą zależał właśnie od Ciebie. Spodziewaj się solidnego wyzwania dla twojej inwencji i szarych komórek. Pamiętaj, że jeśli zawiedziesz, cały plan może się zawalić. To dotyczy także samej sesji.

The Extractor - Ekstraktor

Mastermind. Złodziej idei. Najlepsi w tym fachu są w stanie dokonac nawet zaszczepienia nowej idei w czyimś umyśle (incepcji).

Człowiek od myślenia. Ostateczny głos decyzyjny przy ważnych decyzjach. Lider. Wizja, pomysły, kreatywność i plany. Con man z poczuciem winy, często skonfliktowany z samym sobą z powodu trudnych decyzji jakie musi podejmować. Znajomość psychologii. Silna potrzeba kontroli nad wszystkim i wszystkimi. Ma głębokie zrozumienie/wiedzę na temat otaczających go osób. Często powodowany emocjami, czasem bardziej żyjący przeszłością niż teraźniejszością.

The Point Man

Action-man i logistyk w jednej osobie. A do tego jeszcze to on odpowiada za wywiad, zebranie informacji np. o Figurancie. Dopracowuje plan działań i akcji w najmniejszych szczegółach.

Zawsze nakierunkowany na osiągnięcie określonego celu. Działa dla wspólnego sukcesu, jest aktywny, dotrzymuje zobowiązań. Myślenie strategiczne ponad emocjami. Stawia ludzi i projekty na których mu zależy wyżej niż dobro własne. Lojalność wobec przyjaciół: broni ich nawet gdy się z nimi nie zgadza. Dobra sprawność fizyczna i umiejętności obronne.
W razie, gdy coś stanie się z Extractorem, to Point Man zostaje formalnym liderem z prawem decyzyjnym.


The Architect - Architekt

Twórca struktury Snu. Jedyny, który może kształtowac główną scenerię, plan i warunki Snu. Fizykę Snu. To jak bardzo, czy też wcale, Sen przypomina realnośc. Innymi słowy, świat Snu. Także to, w którym miejscu Snu “respawn” -ują intruzi i Figurant.

NIezwykła kreatywność. Inteligencja i niezależność. Przy wysokim poziomie ciekawości, często poszukuje nowych doświadczeń nawet nie rozumiejąc ich do końca. Doskonała pamięć i umiejętność dostrzegania szczegółów powoduje, że inni zwracają się często do niego po rozwiązanie.

The forger - Fałszerz

Jedyny, który potrafi kształtowac swoją własną formę w przestrzeni Snu.

Cwaniak. Oportunista. Znakomity “bajerant”. Ze świetną znajomością ludzi - co stwarza wielkie możliwości manipulowania nimi i oszukiwania ich. Dla osiągnięcia celu używa głównie sprytu. Znajomość ograniczeń i przewidywanie problemów często sprawia, że jest głosem rozsądku w grupie.
uwaga: Jako jedyny posiada umiejętność przyjmowania we Śnie wizerunku znajomej Śniącemu postaci (np. członka rodziny), podszywając się pod nią (której świadomość Śniącego nie rozpoznaje jako “obcej”.

- The Chemist - Chemik

Jedyny, który potrafi spreparowac chemikalia ( w połączeniu z użyciem Urządzenia) potrzebne do wprowadzenia wszystkich w Sen. A kiedy oberwiesz...Może nie jest chirurgiem, ale każdy z nich zazwyczaj przynajmniej potrafi zaszyc ranę. Czasem zna się i na kompach.

Uosobienie perfekcjonizmu i pasji w swym fachu. Zna potrzeby innych i dostarcza najwyższej jakości usługę dla wymagających klientów. Godny zaufania, szczery, również wobec samego siebie. Prawdziwa ciekawość świata i żądza wiedzy.


Role dodatkowe:

The Sixth Man - Rezerwa.

Człowiek od wszystkiego, czasami więc od brudnej roboty - a przynajmniej takiej od której odwracasz głowę. Jego atuty? Wszechstronność, elastyczność, otwartość, w jakimś ograniczonym stopniu potrafi zastąpic prawie każdego. Bywa, że to tylko łatanie planu, zwykła prowizorka. Ale jak to mówią, prowizorki są najtrwalsze.

Dobry Sixth Man uratował już niejedną akcję. Nie każdy ma przecież swojego Wingmana, a kiedy przy robocie nagle okazuje się, że nikt nie umie zrobic czegoś, co jest akurat cholernie potrzebne...Cóż, duża szansa że Rezerwa liznął trochę tego tematu.

Są różni. Czasem zimni profesjonaliści, czasem skromni i cisi. Ale najczęściej cholernie ambitni. Każdy w końcu chce kiedyś wejśc do Pierwszej Piątki.

The Tourist (Overseer) - Turysta

Gośc, który jest na akcji bo w jakiś sposób załoga została zmuszona by to zaakceptowac. Nie zawsze powód dla którego ma wziąc udział jest jasny, nie zawsze w ogóle taki powód jest podany. Niektórzy turyści odkrywają karty, inni nie. Zdarzały się też rzadkie przypadki, że załogi przyjmowały na akcję “prawdziwego” turystę - tzn facet płacił kupę forsy dla samej adrenaliny, taki sport ekstremalny. Najpewniej jednak to przedstawiciel zleceniodawcy chcącego dopilnowac roboty (choć nie wykluczam innych uzasadnionych dobrze powodów przyjęcia obecności turysty przez grupę).

Turysta to zagadka dla Teamu. Nigdy do końca nie wiadomo kto to i po co. A do tego zawsze może coś spieprzyc. Niektorzy mowia, ze sprowadza pecha. Z tego powodu najczęściej nie cieszy się sympatią Teamu, zwłaszcza Forgera (który nie cierpi niewiadomych).

The Solo - Solo

Człowiek, który przyda się w razie konfrontacji. Nieprzeciętna sprawność fizyczna i specjalizacje w broni palnej, ręcznej i walce bez użycia broni. Najprawdopodobniej były (lub nie były) żołnierz/antyterrorysta/agent/bandyta/ochroniarz. Raczej najemnik, choć nie wykluczam innych motywacji do udziału.
Najlepszych stac nawet na technologiczne usprawnienia ciała. Gruba inwestycja, ale w końcu to życie na pierwszej linii frontu. Ponuracy mówią, że raczej spacer po linie. Prędzej czy później i tak noga ci się powinie.

W sumie wszyscy lubią Solo. Gdy do ciebie strzelają jak do kaczki, to w końcu on nastawia za ciebie klatę. Miło miec kogoś takiego, zwłaszcza gdy nikt inny nie lubi brudzic sobie rąk. Byc Solo też jest fajnie, robisz wrażenie w towarzystwie. Do czasu, aż którymś razem po prostu się nie uda.

Jako osobowości bywają naprawdę różni. Łączy ich jedno: nie pękają.

The Rookie - Żółtodziób, Świeżak, Greenhorn

To jego pierwsza Robota. Ale ma talent. Wrodzony talent. Obiecujący, ambitny. Duża inicjatywa, kreatywność, nieszablonowość. Świeżość spojrzenia. Spore już umiejętności w przynajmniej jednym temacie, ale wymagające sprawdzenia w prawdziwej akcji. Ma sporo do udowodnienia, ale na razie niewiele do stracenia. No, może oprócz życia.
Prawdopodobnie z jakiegoś względu polecony/ związany z jednym z Teamu.


The Wingman. -
Skrzydłowy, Uczeń, Praktykant, Zastępca, Partner

Wybierając Wingmana, wybierasz jedną z Ról z Piątki (oprócz Extractora) - pełniącą dla ciebie funkcję mentora. Postac Wingmana jest wobec tej postaci...najbliżej powiedziec “uczniem.”. Trochę praktykantem. Ale też partnerem, wypróbowanym już kompanem. Coś jak Robin dla Batmana. Bez przyciasnych wdzianek. I bez skojarzeń.

Oczywiście, jeśli ktoś z Pierwszej Piątki wypada z akcji, to Wingman przejmuje jego zadania.
Uwaga: nie można być zastępcą Extractora (jest nim Point Man).

Wybierając Wingmana jakiejś Roli, zyskujesz też wyjątkowe dla niej umiejętności , choć jej poziom będzie niższy niż u mentora (np. Wingman Forgera może też kszłtałtować własną formę we Śnie).

Mentor zazwyczaj może na nim polegać. Zazwyczaj, bo zdradzić potrafi czasem i najlepszy przyjaciel. Ambicja, forsa, szantaż. A bywa, że po prostu Wingman dochodzi do wniosku, że przerósł swojego mistrza. Czasem nawet ma rację.

Opcja: Zgłoszenie się do pary - Mentor/Wingman - to dobry pomysł dla dwóch Graczy którzy znają się i chcieliby zagrac razem, postaciami które są ze sobą już powiązane i sobie znajome już od początku sesji. Można oczywiście wybierać Wingmana “normalnie” - do Roli którą nie wiadomo kto ostatecznie obejmie. Wtedy MG wszystko dopasuje fabularnie, w uzgodnieniu z wybranym odtwórcą Roli. Aha, Gracz grający Rolę do której znajdzie się Wingman - dostanie bonusowo 7 pkt do wydania na zdolności.

Tabula Rasa - jestem otwarty na propozycje nowej Roli, jeśli Gracz będzie w stanie mnie przekonać co do jej zasadności i miodności - przyjmę.

Wybrałeś Rolę? No, to: jeśli chcesz wiedzieć, jak to ma w ogóle działać przejdź do sekcji: Zasady. Jeśli chcesz zostawić to na później, albo po prostu jesteś już gotowy, czas na napisanie Karty.
 
__________________
MG: "Widzisz swoją rodzinną wioskę potwornie zniszczoną, chaty spalone, swoich
znajomych, przyjaciół z dzieciństwa leżących we własnej krwi na uliczkach."
Gracz: "Przeszukuję. "

Ostatnio edytowane przez arm1tage : 07-11-2011 o 08:07.
arm1tage jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:57.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172