|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-09-2020, 20:55 | #11 |
Reputacja: 1 | Podzielę się garścią moich spostrzeżeń z sesji. Rzuca się kością (kośćmi) dla obu stron osobno. Ten, kto ma lepsze WW+mod+rzut wygrywa rundę i tłucze tego drugiego. To tak w dużym skrócie. Np. Twój WW=50+0 mod+K100=40 daje 90 Przeciwnik ma WW=40,mod-10,K100=80 daje 110 i wygrywa. Ta mechanika tak NIE działa, jest bardziej skomplikowana (w rzeczy samej im niższy rzut na K100 tym lepiej, ale tam się wtedy odejmuje, nie dodaje, więc do tłumaczenia odpuszczam). To uproszczenie będzie moim zdaniem łatwiejsze do zrozumienia. Ilość ataków oznacza, że rzucasz K100 kilka razy (np. 19, 87, 45 przy atakach=3) i wybierasz najlepszy rzut dla siebie. Ilość ataków NIE działa tak, jak w zwykłym WH. Od razu dodam, że niezależnie od rodzaju postaci (wojownik/nie wojownik) sugerowałbym sporo w WW zainwestować. To kwestia przeżywalności na szlaku. Jak wam mutanci na wóz wskoczą, to gładkimi słówkami ich nie przekonasz. Co do rangi, powiem tak. Jeżeli masz ochotę na zainwestowanie sporo czasu w prowadzenie osób podwładnych (zerknij proszę do sesji na postać Jaruhy i Stephana), to inwestowanie w rangę ma sens - można ich specjalizacje wykorzystywać na różne ciekawe sposoby. Jeżeli to mają być tylko rozpisane statystyki, to odradzam - moim zdaniem za łatwo jest ich stracić w głupiej przygodnej potyczce. A na poziomy rangi trzeba wydać punkty kreacji, które można zainwestować np. w WW aby wasza główna postać miała większą szansę przeżycia. Takie moje spostrzeżenia, czy się z nimi zgodzicie czy nie, to już inna sprawa. MG polecam jako solidnego i rzetelnego, chociaż nie wiem czemu się uparł, aby robić swoją własną mechanikę, *westchnienie*. Sporo czasu zajęło mi jako takie przyzwyczajenie się do niej. |
20-09-2020, 21:16 | #12 |
Reputacja: 1 | Ok. Tak właśnie miałem wrażenie, że ostatecznie do czegoś takiego to się sprowadzi =p Strzelanie działa tak samo? W nim chyba nie ma miejca na test sporny. Myślę o zrobieniu postaci strzeleckiej z muszkietem. Za plecami siedział by mi "ładowniczy" który przeładowywałby mi drugi muszkiet podczas gdy ja strzelałbym z pierwszego i potem wymiana. Poza tym może kilku żołneirzy typu ciężka tarcza + włócznia. To combo zdaje się dawać bardo dużą przeżywalność =p A z rangą nie chodziło mi o miniony (może poza ładowniczym), a bardziej o kasę i premie do um społecznych. |
20-09-2020, 23:38 | #13 | |||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
- Strzał z muszkietu to 1 akcja +3 na przeładowanie. Przekazanie komuś muszkietu to użycie przedmiotu czyli 1 akcja. Odebranie tak samo. Czyli przeładowanie przez ładowniczego broni i oddanie jej strzelcowi to 1+3+1=5 Akcji. Podanie naładowanego muszkietu no to wtedy 1+1 na oddanie i odebranie muszkiety czyli 2 Akcje przerwy od wystrzału. Muszkiet masz opisany na s.19. Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |||
21-09-2020, 08:01 | #14 |
Reputacja: 1 | Poczytam. Poszukam sobie profesji i może coś poskładam. Spośród systemów chyba warmłotek najbardziej do mnie przemawia. Póki co w "Kultystach" na Pip'a nie narzekam :P Mam ambicję odświeżyć sobie świat po wielu latach przerwy.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. |
21-09-2020, 09:44 | #15 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Z muszietem myślałem o czymś takim: Ja i łądowniczy mamy zdolność quick draw, aby przekazanie broni było akcją darmową. Ładowczniczy zdolności Rapid Reload i Master gunner aby skrócić czas ładowania. I z mechanicznego punktu widzenia widziałbym to tak: Oddaję strzał (1 akcja), puszczam muszkiet jedną ręką (akcja darmowa) i quick drawem przejmuję od ładowniczego podawany mi muszkiet (akcja darmowa) (chwilowo mam dwa muszkiety w rękach, ale nie chcę ich używać). W swojej akcji ładowniczy quick drawem bierze pusty muszkiet ode mnie (akcja darmowa) i zaczyna przeładowywać (X akcji, zależnie jak przy tej mechanice działa rapid reload i master gunner, podejrzewam, że nie aż tak dobrze =p) Gdzieś się mylę/coś działa inaczej? Z fabularnego punktu widzenia wyglądało by tak, że po strzale podaję muszkiet w tył nawet nie patrząc i otwieram drugą rękę w którą ładowniczy ma mi muszkiet wsunąć. Ta taktyke nie jest moim pomysłem =p Coś na ten kształt było wykorzystywane przed powstaniem broni powtarzalnej. Strzelec był był na wale obronnym, wychylony tylko tyle ile koniecznie musiał być i po strzale oddawał zespołowi kilku innych ludzi pusty muszkiet. Ten przechodził przez nich produkt na linii produkcyjnej. Każdy wykonywał jedną czynność którą opanował do takie perfekcji, że robił to z zamkniętymi oczami i przekazywał dalej. Zaletą tej taktyki było to, że przeciwnicy mieli tylko jeden cel, a nie sześć (więc trudniej trafić) i oczywiście wszystkie strzały oddawał najlepszy z zespołu (więc im było łatwiej trafić). Generalnie... jeśli ta wizja Ci się mistrzu nie podoba, albo stwierdzisz, że łamie balans to powiedz i odpuszczę i pomyślę nad czymś innym =p Może jakiś pancerny kawalerzysta na przykład. Albo ten runotwórca w gromril armorze (raczej nie, magia jest droga jak cholera). Lub elf stealth-master który nigdy nie staje do uczciwej walki. Opcji jest wiele. Btw. Twoja mechanika wydaje się niepotrzebnie skomplikowana i, że zyskała by dużo gdyby odwrócić skalę "dobry-zły wynik" (aby było tak jak mówił Gladin) i zwyczajnie dodawać modyfikatory... ale podoba mi się ona znacznie bardziej od standardowej młotkowej Ostatnio edytowane przez Arvelus : 21-09-2020 o 09:48. | |
21-09-2020, 10:21 | #16 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Podawanie broni nie jest darmowe tak samo jak podnoszenie przedmiotu upuszczanego przez inną postać. Tak, że tutaj wąskie gardło widzę w ładowniczym. Rapid reload i Master gunner z tego co patrzę oferuje redukcję o akcję podwójną.
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. | |
21-09-2020, 10:57 | #17 |
Reputacja: 1 | Well... czysto mechanicznie to nie ja podaję muszkiet łądowniczemu, tylko on go ode mnie bierze. Kwestia tego, czy uznajemy by wzięcie broni od kolegi było bardziej upierdliwe niż np. zdjęcie miecza dwuręcznego z pleców (na co quick draw pozwala). Pomijając kwestie balansu gry wydaje mi się, że to o czym mówię jest rozsądne i mechanicznie spójne. A jeśli o balans idzie... Alternatywą jest aby ten ktoś nie był ładowniczym, a drugim strzelcem. Wtedy też wyrobi się podwojoną szybkostrzelność. Przewagą sposobu z ładowniczym jest to, że on nie musi mieć US, ani talentów poprawiających strzelanie, a ja talentów od przeładowania. Yadda yadda yadda... tak na prawdę guzik mnie obchodzi mechanika młotka (i tak jej nie lubię). Ważna jest jedynie odpowiedź MG czy z jakimiś talentami (tymi wymienionymi albo jeszcze jakimiś innymi) da się osiągnąć efekt o których mi chodzi (przekazanie akcji ładowania muszkietu podwładnym mi BNom) Jeśli tak to miodzio, jeśli nie to nie i tyle. No hard feeling. Może to ominę po prostu mając 6 naładowanych muszkietów =p |
21-09-2020, 13:52 | #18 | ||||||||
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
- Szybkie przeładowanie: br.palna - może skrócić ładowanie o 1 akcję. Czyli w przypadku muszkietu z 3 akcji do 2. Cytat:
Cytat:
- Generalnie muszkiet to najcięższa z broni strzeleckich, ma ogromną siłę uderzenia, przebicia i zasięgu. Ale to nie jest zbyt szybkostrzelna broń. Jak zależy Ci na szybkostrzelności to są lżejsze egzemplarze. Wtedy przeładowanie zajmuje mniej akcji no ale i zasięg i siła też są wtedy mniejsze. Cytat:
Cytat:
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | ||||||||
21-09-2020, 16:20 | #19 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Więcej ataków to większa szansa na wylosowanie większego WW w ataku i bronie, a w przypadku strzelania to dwóch strzelców wali do siebie niezależnie czy ten drugi trafi czy nie?
__________________ Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start. | |
21-09-2020, 16:37 | #20 | |
Majster Cziter Reputacja: 1 | Cytat:
- Postać z Atakiem 0 może uczestniczyć w walce bezpośredniej o ile zostanie zaatakowana. Jak ma Atak 1 lub więcej to wtedy rzuca tyloma k100 ile ma tych Ataków. Tak jak Gladin podał w tym przykładzie powyżej. Im więcej kostek w Ataku tym większa szansa na korzystniejszy wynik. - W przypadku strzelców to swoją akcję używają na strzał ewentualnie na przeładowanie czy zmianę broni. W przypadku strzału to rzuca się na US i sprawdza co wyszło. - Wszelkie akcje rozpatruje się na koniec tury. Czyli tak jakby się działy jednocześnie. Dlatego klasyczna Inicjatywa nie ma większego znaczenia. Bardziej tego co się dzieje w poszczególnej akcji/turze na planszy.
__________________ MG pomaga chętniej tym Graczom którzy radzą sobie sami Jeśli czytasz jakąś moją sesję i uważasz, że to coś dla Ciebie to daj znać na pw, zobaczymy co da się zrobić | |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
| |