|
Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami) |
Zobacz wyniki ankiety: Co sądzisz o naszej sesji (jak Ci się gra)? | |||
Sesja dla sado-maso, ledwie da się w niej grać | 0 | 0% | |
Mało heroic fantasy, dajcie więcej smoków i księżniczek do uratowania | 0 | 0% | |
Więcej wątków szpiegowskich... Karraambaa! | 0 | 0% | |
Za mało wątków, fabuła się rwie, nudzę się | 0 | 0% | |
Jest super! Obiecuję pisać dwa razy w tygodniu! | 2 | 66.67% | |
Jest dobrze jak jest, to sesja szkoleniowa a nie epik | 2 | 66.67% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 3. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
22-05-2009, 21:31 | #31 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Tenar, Emma - za. Jeśli jeszcze 2 graczy (razem 4 - większość) poprze ten pomysł, zaczynamy zamieszczać je w tym temacie. | |
22-05-2009, 21:38 | #32 | |||
Reputacja: 1 | Wiecie co... gdybym chciała poprowadzić "Opowieści" jak prowadzę "Panią Kryształu" to bym wzięła Wasze KP i opisała akapit po akapicie zachowania Waszych postaci w trakcie wędrówki. Tyle, że wtedy by było, że zbytnio ingeruję, zwłaszcza, że Was nie znam i nie mam praktycznie żadnej próbki gry w innych sesjach. Poza tym 8 postów graczy zaraz po wysłaniu posta MG to nadmiar szczęścia, na który chyba mało który MG liczy. CIERPLIWOŚĆ to podstawa pbf-ów. A kolejna to czytanie między wierszami. Co do opisu samych postaci: gdybyśmy dostali PEŁNE KP wszystkich graczy, z pewnością by nam to ułatwiło zadanie. Do niektórych nie mamy nawet wieku, o wyglądzie nie wspominając. Tenar, widzę, że część graczy się nie wypowiada mimo, że jest na forum. Ponieważ jednak sesja ma być treningową a początek okazał się zbyt trudny, postaram się wrzucić do jutra po południu (nie obiecuję, że zdążę) post uszczegóławiający. Ostatecznie trzeba mieć na czym ćwiczyć. Natomiast post Kelly-ego będzie przykładem tego jak mogło być. *** Cytat:
Cytat:
Cytat:
Ostatnio edytowane przez Sayane : 22-05-2009 o 21:46. | |||
22-05-2009, 21:39 | #33 |
Reputacja: 1 | Okej, widać moje zdanie nie jest brane pod uwagę więc nie będę się już więcej wypowiadać... Miłej gry... |
22-05-2009, 21:53 | #34 | |
Reputacja: 1 | Jak to nie jest brane, Tabasa? Cytat:
| |
22-05-2009, 21:59 | #35 |
Reputacja: 1 | Do tej pory siedziałem cicho, ale takie zachowanie niezbyt mi pasuje. Zawsze byłem, jestem i będę gadułą, dla którego milczenie jest męczarnią. No, ale do rzeczy. Może i naczytałem się za dużo Wiedźminów, ale popieram i jedną stronę tego "konfliktu", która twierdzi, że MG się nie wysilili przy wstępie i drugą stronę twierdzącą, że dla początkujących jest jak znalazł. Prawda jest taka, że gdybym to ja np. jako gracz napisał pierwszego posta, w którym dokładnie opisuję wioskę, budynki, zachowanie wieśniaków, itd., to inni gracze muszą podporządkować się mojej decyzji. Do dzisiejszego dnia myślałem, że to MG tworzy otaczający moją postać świat i żaden z graczy nie ma prawa zaprotestować jego decyzji, że "wychodek jest tu, a nie tam". Z drugiej strony rozumiem, że Sayane i Woltron chcą z nas zrobić dobrych graczy za co im dziękuję. Ilość szczegółów jest tak mała, że każdy z grających ma okazję wykazać się swoimi umiejętnościami i fantazją. Niestety widać, że każdemu grającemu (w tym i mnie) brakuje tych umiejętności przez co jest jak jest. Dobrze opisany świat nie zamyka jednak furtki przed dalszymi spostrzeżeniami. Równie dobrze grający pochodzący z jakiegoś miasta może porównać zachowanie wieśniaków i mieszczuchów wyciągając na koniec wniosek. Wytłumaczyłem to dosyć chaotycznie, ale każdy powinien mnie zrozumieć. Ostatnio edytowane przez Amm : 22-05-2009 o 22:13. |
22-05-2009, 22:09 | #36 |
Reputacja: 1 | Bo to jest tak, że nikomu nie dogodzi. Raz już zaczęłam sesje ze "świeżakami RPG" podobnie jak tutaj i poszło jak z płatka, choć nieco zabawnie. Natomiast gdybyśmy napisali "gdzie jest wychodek" - pomijając uciążliwą sztywność ram świata - pojawia się inne niebezpieczeństwo. Otóż moglibyście pójść w opisy, jakie ja osobiście nazywam "paranoicznymi", czyli: "opiszę sytuację tak, żeby się przygotować na każdą zasadzkę MG". I gracz marnuje czas opisując, że siada obok okna, przodem do drzwi, bokiem do innych biesiadujących, sprawdza dostępność tylnego wyjścia a broń kładzie na kolanach; podczas, gdy na dzień dzisiejszy do niczego nie jest nam to potrzebne. Postaram się jutro rzucić Wam coś na żer Jeśli nie, to w niedziele po południu (chyba, że woltron okiełzna swoją mgr). |
22-05-2009, 22:10 | #37 |
Reputacja: 1 | Zgadzam się z Amm. Może nie przesadzajmy z tymi dokładnymi opisami, ale niektórzy kompletnie raczkują w tym i potrzebują trochę większych opisów. Poza tym, każdy z nas może mieć swoją wizję świata i co wtedy? Będzie konflikt. Myślę, że opis postaci to nie taki zły pomysł, ale ja osobiście wolałabym poznawać cudze postacie podczas gry, a nie przeczytać opis i gotowe. Ustalmy może, co chcemy aby MG opisał dokładniej? Chcecie opis wsi, czy całej podróży? Bo ja jestem za opisem wsi, owszem, ale podróż wolałabym sama opisać. Ostatnio edytowane przez Callisto : 22-05-2009 o 22:33. |
22-05-2009, 22:36 | #38 |
Reputacja: 1 | Nie miałam na myśli głębokiego psychologicznego portretu. Tylko bardziej: Maja to radosna dziewczyna. Nie straszna jej burza. Nie straszne jej błoto. Dziarsko maszeruje na przedzie. Bez oporów zagaduje towarzyszy o ich życie i opowiada własne losy. Ma brązowe włosy, związane podczas podróży w prosty kucyk. Bystre niebieskie oczka i figlarny uśmiech. Niewysoka, ale za to szczupła. Ale jeśli Sayane ma zamiar zamieścić to teraz w opisie, to propozycja jest nieaktualna. Ostatnio edytowane przez Tenar : 22-05-2009 o 22:40. |
22-05-2009, 22:39 | #39 |
Reputacja: 1 | A nie fajniej to będzie odkryć samemu, gdy twój towarzysz podróży napisze? Z resztą dużo można wyciągnąć z avatara postaci |
22-05-2009, 22:41 | #40 |
Reputacja: 1 | Nie nie, opisu Waszych postaci nie mam zamiaru, zwłaszcza że nie wszyscy je dosłali. To był tylko przykład. |