Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 16-06-2014, 15:01   #31
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
@Marrrt, Stalowy

Z rzutu +2, z postawy +2 (można by dyskutować, czy siłowa, czy widowiskowa, ale akurat w przypadku Bojana, to na jedno wychodzi), +1 bo Magnus w zasadzie współpracował, przeciwko trudności 2 (ustalam poziom trudny) zadania, daje w efekcie +3, czyli imponujący sukces.

Na karcie Bojana i Magnusa pojawiły się nowe aspekty. Ponieważ zasadniczo gramy PvP, więc przysługujące dwa darmowe wywołania rozdzieliłem po jednym na obie postacie.

Przy czym obaj wykorzystaliście swoje akcje zaczepne na tę turę. Wiem, że wyżej pisałem inaczej, ale po przemyśleniu uznałem, że bliższe intencjom będzie potraktowanie deklaracji Magnusa, jako współpracy. Dzięki temu on również zyskał aspekt, który będzie mógł darmowo wywołać.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 16-06-2014, 15:27   #32
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
@MistrzKamil

+1 z rzutu, +2 z postawy (podstępna), +2 ze sztuczki. Rzut za Mercedes -1, w tym przypadku postawa uważna +2 (bo tylko ona pasuje do wykrycia skradającego się typa), daje +1. Różnica to 4, czyli imponujący sukces. Dopisałem na karcie nowy aspekt: (dwukrotne darmowe): Za plecami Mercedes.


@Vilir

-1 z rzutu, +3 z postawy (niech będzie szybka), razem +2 czyli tyle, co trudność testu (warunki dynamiczne, krzesło mogło być chybotliwe, albo wysmarowane czymś obrzydliwym). Bilans remisowy, to oznacza okazję. Wskoczyłeś zatem na stół, ale on zatrzeszczał dziwnie. W karcie postaci masz Okazja: Przewaga wysokości na pękającym stole. Jeśli nie wywołasz jej najpóźniej w następnej turze (zyskując +2), to stół się rozpadnie i nici z przewagi.


@Python, Anonim

Shackleton miał +2 z rzutu, 0 z postawy, Ungubash 0 z rzutu, +2 z postawy (niechybnie widowiskowa). Jest remis. Mechanicznie oznacza to, że atak nie zadał obrażeń, ale atakujący zyskał okazję. Ja to widzę tak, że widowiskowa obrona udała się, krzesło rozprysło się w drzazgi, ale Shackleton zauważył, że w miejsce gdzie zaraz spadnie Ungubash potoczył się jakiś zbłąkany kufel, co może go nieco wytrącić z równowagi, kiedy niespodzianie trafi na niego nogą. Zatem u Anonima w karcie pojawiła się: Okazja: Ungubash zaraz straci równowagę.


@Anonim

Zwróciłem Ci punkt losu. Po przemyśleniu uznałem, że wystarczająco niekorzystne dla Twojej postaci było użycie najsłabszej postawy i nie ma potrzeby dodatkowo kopać po PL.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 16-06-2014, 15:35   #33
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
@Aramin

Dla mnie to próba uzyskania przewagi przez skrycie się pod stołem z kuflem i księgą w łapie. Z rzutu -1, +3 z postawy (uważna), bilans 2 przeciwko tej samej trudności daje remis, co w tej sytuacji oznacza okazję. Przyjmijmy że generalnie Ci się udało, ale jeśli nie wykorzystasz wkrótce tej okazji (czyli najpóźniej w następnej turze), to sytuacja zmieni się na tyle, że drugiej szansy nie będzie. Kartę postaci zaktualizowałem.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 16-06-2014, 22:32   #34
 
Anonim's Avatar
 
Reputacja: 1 Anonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputacjęAnonim ma wspaniałą reputację
A ta Okazja może też być dla Magnusa? Najwyraźniej atakuje Ungubasza.
 
Anonim jest offline  
Stary 16-06-2014, 22:43   #35
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Gdyby to była normalna sesja i gdybyście działali ramię w ramię, to tak. Ale to jest jednak PvP a dodatkowo there can be only one. Wcześniej Magnus zyskał korzystny aspekt na skutek akcji Bojana tylko dlatego, że deklaratywnie działał razem z nim na poziomie mechanicznym (celowo ułatwił mu podniesienie siebie) i tylko dlatego, że wypadł imponujący sukces - w przypadku braku chociaż jednego z tych warunków (np. zwykłego sukcesu), korzyść odniósłby wyłącznie Bojan.

W przypadku Shackletona okazja jest skutkiem tylko i wyłącznie jego działania, więc tylko on może mieć z tego mechaniczną korzyść. Jak to wytłumaczyć na poziomie narracji? Na przykład tak, że to wszystko dzieje się mniej więcej w tym samym czasie z jednej strony, ale z drugiej nie do końca, decydują ułamki sekund. Ungubash jest akrobatą, odzyskanie równowagi w tej sytuacji zajmie mu dosłownie chwilę. Wykorzystać słabszy moment może tylko ten, kto o nim będzie wiedział, czyli Shackleton.

Przy czym mówimy tu tylko i wyłącznie o korzyści mechanicznej - jeśli nie zdecydujesz się sam skorzystać z okazji, to ktoś inny może sobie fakt chwilowego utraty równowagi przez Ungubasha wykorzystać w opisie, ale +2 za to nie dostanie.

Dopisano:
Aha, i jeszcze jedno - ważne, że to jest okazja a nie aspekt. Gdyby to był aspekt, to dopuszczam jak najbardziej wykorzystywanie go przez dowolną postać.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 16-06-2014 o 22:55.
dzemeuksis jest offline  
Stary 17-06-2014, 20:43   #36
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Kilka informacji.

Przypominam, że czas dla graczy na odpisy w ramach pierwszej tury upływa jutro o 8:00. Po upływie tego czasu nie wrzucacie żadnych odpisów do czasu gdy nie napiszę wyraźnie, że ruszamy z drugą turą.

Zdarzyć się może, że wykonam ruch za graczy, którzy się nie pojawili. Głównym kryterium wyboru potencjalnego celu będzie w takiej sytuacji kampienie.

Jeśli zajdzie taka sytuacja, może być trudne skonsultowanie się w porę zaatakowanym graczem, żeby nie przekroczyć harmonogramu. Dlatego w takiej sytuacji pozostawiam sobie możliwość samodzielnego rozstrzygnięcia. Przy czym dołożę wszelkich starań, żeby reagować jednocześnie korzystnie mechanicznie i zgodnie z domniemaną wizją postaci.

Zasadniczo goorn i Someirhle nie powinni mieć już możliwości wyprowadzenia akcji zaczepnej (zgodnie z harmonogramem termin na to upłynął dzisiaj o 8:00 rano), ale ponieważ jest to pierwsza tura rozpędowa, to wyjątkowo dopuszczam jeszcze taką możliwość.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 18-06-2014, 13:02   #37
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Tura II start!

Można zaczynać odpisy w ramach drugiej tury. Marko i Bolo wypadają z gry, ponieważ pomimo usilnych prób nie udało mi się skontaktować z ich graczami.

Faza zaczepna zasadniczo kończy się w piątek o 8:00, faza obronna w sobotę o 8:00. Niemniej jednak podobnie, jak było w pierwszej turze, lepiej od razu reagować obroną, jeśli zostało się zaatakowanym.

Jeśli ktoś nie wykorzysta w porę swojej fazy zaczepnej z powodu tego, że będzie czekał na rozstrzygnięcie swojej obrony, to nie ma żadnego problemu, żeby "zaczepiał" w ramach fazy obronnej.

Pamiętajcie o tym, że jeśli w swojej akcji wykorzystujecie/gracie aspekt/-em: czy to waszej postaci, innego gracza, czy to sytuacyjnym (lista aspektów sytuacyjnych w spojlerze w pierwszym wątku sesji), to zawsze (tzn. do czasu gdy nie padnie rzut przeciwny) możecie podbić rzut (+2) wydając punkt losu i powołując się na wykorzystywany aspekt.

W trakcie pierwszej tury pojawiły się nowe aspekty i okazje (niektóre zostały od razu wykorzystane). Pisałem o nich w komentarzach i nanosiłem na karty postaci, ale ponieważ podobno gracze nie mają dostępu do postaci innych graczy, więc dla przypomnienia lista tych, które są aktualne:
  1. Aspekt (Huan, dwa darmowe wywołania): W co można wsadzić kościany korkociąg?
  2. Aspekt (Bojan, darmowe wywołanie): Czarodziej nad głową
  3. Aspekt (Magnus, darmowe wywołanie): Bojan mną rzuca...
  4. Aspekt (Mercedes, darmowe wywołanie): Mam nogę od krzesła i nie zawaham się jej użyć.
  5. Okazja (Shackleton, darmowe wywołanie): Ungubash zaraz straci równowagę.
  6. Okazja (Hans, darmowe wywołanie): Skryty się pod stołem z kuflem i księgą w łapie.
  7. Aspekt (Długi, dwa darmowe wywołania): Za plecami Mercedes
  8. Okazja (Krótki, darmowe wywołanie): Przewaga wysokości na pękającym stole.

Pozostałe aspekty osobiste w kartach postaci w wątku rekrutacji ([FAE] Bójka w karczmie).

@Python, nie wykonałeś akcji zaczepnej w pierwszej turze. Świadoma decyzja, czy gdzieś umknęło?
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 18-06-2014, 13:35   #38
 
Agape's Avatar
 
Reputacja: 1 Agape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłośćAgape ma wspaniałą przyszłość
Nie ma na co czekać, Mercedes przechodzi do działań ofensywnych: szybki atak na Krótkiego z wykorzystaniem broni. A więc +3 za postawę +3 za rzut +2 za aspekt = 8 Mam nadzieję, że to poczuje :P
 
Agape jest offline  
Stary 18-06-2014, 14:03   #39
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Polemizowałbym trochę z tą szybką postawą. Wszak zdążyłaś się rozejrzeć, potem wygłosić tyradę. Z drugiej strony nic innego nie pasuje. Zakładam więc, że cały Twój atak jest na pełnej, ekhem..., na pełnym rozpędzie, skoro ma być szybki. Jest to ważne dla ewentualnych konsekwencji.

Krótki, chłopie, broń się, bo mokra plama z ciebie nie zostanie. Możesz wykorzystać przewagę wysokości do obrony (darmowe +2), ale musi to wynikać z opisu.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 18-06-2014, 14:18   #40
 
rudaad's Avatar
 
Reputacja: 1 rudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputacjęrudaad ma wspaniałą reputację
Pozbylam sie netu i nie wiem czy dam rade w tej kolejce cos odpisac, przykro mi bardzo, ze tak sie ulozylo juz na samym poczatku gry
 
__________________
"Najbardziej przecież ze wszystkich odznaczyła się ta, co zapragnęła zajrzeć do wnętrza mózgu, do siedliska wolnej myśli i zupełnie je zeżreć. Ta wstąpiła majestatycznie na nogę Winrycha, przemaszerowała po nim, dotarła szczęśliwie aż do głowy i poczęła dobijać się zapamiętale do wnętrza tej czaszki, do tej ostatniej fortecy polskiego powstania."
rudaad jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:22.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172