Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Fantasy > Archiwum sesji z działu Fantasy
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31-12-2014, 13:48   #21
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Gargamelu

Postać doszła i jest fajna. Sztuczki wymagają mechanicznego dopracowania - zrobię to, jak będę miał chwilkę. Poza tym pożałowałeś sobie punkcików na postawy: siłową, uważną i widowiskową masz na +0: jedną z nich możesz podbić do +1 i jedną do +2 - tego ruszał nie będę, sam zdecydujesz.

Jedna tylko sprawa: jeśli wyobrażenie o sesji wyrobiłeś sobie na podstawie filmiku, to może być ono lekko skrzywione. To nie jest statek piracki, tylko wyprawa do nowego świata. Być może ostatecznie przybierze ona charakter łupieżczy, ale ja tego nie wiem, nie ode mnie to będzie zależało. Typowe bitwy morskie prawie na pewno nie będą występować w tej sesji (chociaż istnieje pewna szansa, nie mogę niestety teraz rozwinąć wątku).

Tak tylko piszę, żeby nie było później rozczarowania. W najbliższym czasie skupię się raczej na przygotowaniach do startu sesji 2 stycznia, więc masz chwilę na upewnienie się, że wiesz, w co się pakujesz. Twoja postać z uwagi na stanowisko i tak zacznie grę trochę później.

Do wszystkich

Jeszcze jeden fajny przekrój galeonu, cały czas tylko poglądowo.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 31-12-2014, 15:09   #22
 
Gargamel's Avatar
 
Reputacja: 1 Gargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumnyGargamel ma z czego być dumny
Siłowa 2 uważna 1

Wyprawa do nowego świata? No to wyprawa łupieżcza, jak by nie patrzał. Wiecznie pijany Uli zgłasza się i jest chętny.
 
__________________
Gargamel. I wszystko jasne
Gargamel jest offline  
Stary 31-12-2014, 17:33   #23
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Wrzuciłem zatem do pierwszego komentarza i Twoją postać. Wprowadziłem drobne modyfikacje - jak zwykle wszystko jest do dyskusji.

Udanego sylwestra wszystkim!
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 01-01-2015, 22:15   #24
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Ahoj w nowym roku!

Kilka informacji (numeruję, żeby ułatwić ewentualne odnoszenie się):
  1. Odpaliłem sesję. Na razie dodałem tylko graczy, których postacie uczestniczą w pierwszej scenie.
  2. Póki co KP zostawiam w pierwszej wiadomości tego wątku, ale z czasem przeniesiemy je do sesji.
  3. Gorąco zachęcam do obejrzenia stron pod tym i tym adresem. Nie zapomnijcie przewinąć od góry do dołu, bo jest tam masa świetnych wnętrz, ułatwiających wyobrażenie sobie życia na żaglowcu.
  4. Zaktualizowałem pierwszą wiadomość tego wątku. Głównie dodałem ogólne informacje związane z regułami odpisywania w sesji, światotworzeniem i tempem. Piszcie, co niejasne, czego brakuje.
  5. Sesja będzie wyraźnie dzielona na sceny a ich kończenie będzie jasno komunikowane. Jeśli jakaś postać nie występuje w otwartej scenie (czasem otwartych będzie kilka scen, jeśli ciekawe rzeczy będą dziać się równolegle w różnych miejscach), to nie ma obowiązku odpisywania. Celem tego zabiegu jest utrzymanie dynamiki i zapobiegnięcie rozłażeniu się sesji, co przy tak dużej ilości postaci byłoby dość prawdopodobne.

Czego oczekuję po pierwszej scenie (traktujcie to luźno)?
  1. Poznania przywódców wyprawy, ich celów, oglądu sytuacji i temu podobne.
  2. Wstępnego ustalenia relacji między nimi.
  3. Podjęcia decyzji odnośnie ogólnego składu i liczebności załogi: ilu marynarzy, ilu żołnierzy i ilu (jakich?) specjalistów.
  4. Zaplanowania rekrutacji załogi (oczywiście bez względu na to, co wymyślicie, wszystkie postacie graczy są zamustrowane automatycznie, ich rekrutacja w zasadzie nie dotyczy).
  5. Inne tematy, które jeśli teraz się nie pojawią, to pewnie i tak później wypłyną.
Powyższe nie musi wyniknąć z gadki prowadzonej wyłącznie odpisami w sesji - równie dobrze możecie posiłkować się ustaleniami tutaj czy via PM, jak tam Wam będzie wygodnie. Poza tym odpisy to też nie musi być czysty dialog - równie dobrze można opisać, jakie stanowisko w różnych kwestiach zajmuje postać, jakich argumentów używa, itp.

Jeśli pojawi się jakaś sytuacja wymagająca mechanicznego rozstrzygnięcia bądź arbitralnej decyzji, to oczywiście jestem do usług.

Pytania, wątpliwości, zażalenia?
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 01-01-2015 o 22:40.
dzemeuksis jest offline  
Stary 03-01-2015, 01:17   #25
 
SauronPawe's Avatar
 
Reputacja: 1 SauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłośćSauronPawe ma wspaniałą przyszłość
Odpisujemy, odpisujemy. Ile można siedzieć w tej kajucie i patrzeć się na siebie W wiadomości założyłem, że mieliśmy już wcześniej czas wymienić uprzejmości i przedstawić się.

Tak poza tym pisząc posta na sesję przypomniałem sobie o tym, że wspólnie z naszym kartografem ustaliliśmy na privie skrzyżowanie naszych ścieżek. Należałem do jego "nieformalnej grupy towarzyskiej", ale wyłącznie korespondencyjnie. Nigdy nie spotkałem się też z nim w cztery oczy.

Wspominam o tym, bo nie wiem czy Reinhard przekazał te informację MG.
 

Ostatnio edytowane przez SauronPawe : 03-01-2015 o 01:22.
SauronPawe jest offline  
Stary 03-01-2015, 13:05   #26
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
SauronPawe,
Dziękuję za odpis, jest git. Myślę, że wiek Twojej postaci usprawiedliwia rozpoczęcie takiej rozmowy.
Odnośnie skrzyżowania ścieżek - zaktualizowałem postać kartografa, by oddać tę informację.

Wszyscy,
  1. Nie pisałem tego, ale ilustracja kajuty (jak i pewnie większość ilustracji, jakie się pojawią) nie jest wiążąca, ma tylko wprowadzać w klimat. Można sobie tłumaczyć to w ten sposób, że ilustracja pokazuje, jak to później w legendach przedstawiano. A na ile to zgodne z rzeczywistością, to zupełnie inna sprawa.
  2. Jeśli chodzi o odpisy, to generalnie nie oczekuję elaboratów, ani w gruncie rzeczy odpisu koniecznie w sesji. Bywa że się nie ma weny, czasu, i tak dalej - wtedy można wrzucić suchą, krótką deklarację zamiarów tutaj w komentarzach i tyle. Lepsze takie coś, niż zastój w sesji. Ale to tak na przyszłość.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.

Ostatnio edytowane przez dzemeuksis : 03-01-2015 o 13:10.
dzemeuksis jest offline  
Stary 03-01-2015, 15:35   #27
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Czy statek ma imię? Jak nie, to chyba mi, jako kapitanowi, przyjdzie go nazwać, prawda?

PS: Liczby pojawiające się w gadce Czarnobrodego są stąd (wikipedia):

Cytat:
Galeones were classed as 1-, 2- or 3-deckers, and stepped two or more masts rigged with square sails and topsails (except for a lateen sail on the mizzenmast). Capacity ranged up to 900 tons or more. Menéndez' San Pelayo of 1565 was a 900 ton galleon which was also called a nao and galeaza. She carried 77 crewmen, 18 gunners, transported 317 soldiers and 26 families, as well as provisions and cargo.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 03-01-2015, 16:23   #28
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Autumm, kapitalny odpis, dzięki! Jeśli chodzi o nazwę statku, to nie wiem, w końcu jego właścicielem / sponsorem jest król. Myślę, że decyzja o nadaniu nazwy należy do dowódcy wyprawy (Cao Cao, przyzywam Cię ), ale jeśli zechce ją scedować na kapitana, to może to być ten taki mały gest, który przysłuży się mocno późniejszym relacjom.

Jedna prośba, trzymajmy się raczej górnej granicy gabarytów rzeczonego Golden Hinda i nie planujmy zabierać na pokład więcej niż 100 osób łącznie. Jeśli mnie pamięć nie myli, to na Santa Marii płynęło do "Indii" ledwie około 40 osób. Mam zamiar przygotować sobie KP dla każdego członka załogi i jakoś tym zarządzać, więc jeśli poszlibyśmy w setki, to chyba bym musiał urlop wziąć z roboty.

Podsumowując, jeśli chodzi o łączną liczbę osób na statku, to operujmy w przedziale 60-100. Przy czym zestawienie typu 100 osób, 20 lub więcej dział, duży zapas amunicji, prochu, ładownia wypełniona towarami na handel i... jedzenia, wody robi się już stykowo. A dokładny czas podróży nie jest znany, bo zależy od wielu czynników (minimum miesiąc, ale może i dwa).

Jeszcze inaczej, na statku miejsce zabierają:
  • ludzie (załoga, żołnierze, specjaliści)
  • jedzenie, woda
  • działa, proch i amunicja, broń
  • materiały do konserwacji statku (materiał na żagle, liny, drewno, narzędzia)
  • rzeczy, które mogą się przydać po dotarciu do nowego świata
Wypisałem w punktach, ale z niektórych można wyodrębnić kilka (np. jedzenie i woda). I teraz tak, nie da się wszystkiego mieć na maksa. Żeby nie liczyć tych wszystkich ton dokładnie, umówmy się po prostu, że ustalimy co z tych rzeczy jest priorytetowe a co nie jest. Potem oddamy to jakoś pewnie w postaci aspektów na KP statku.

Dodatkowo pewne zabiegi pozwoliłyby odzyskać trochę więcej miejsca: przykładowo zmniejszenie kabin kapitana i/lub dowódcy z apartamentu do poziomu nieco lepszego od oficerskiego. Albo rezygnacja z wykwintnego jedzenia dla kadry oficerskiej, co było standardem w czasach żaglowców: załoga rzygała sucharami i śmierdzącym mięsem a oficerowie zajadali się frykasami. Albo rezygnacja z osobnej / zmniejszenie mesy oficerskiej. Nie traktujcie tego, jako sugestii, tylko jako przedstawienie pewnych możliwości, z których wasze postacie wcale nie muszą chcieć korzystać.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
Stary 03-01-2015, 16:38   #29
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
W takim razie poprawiłam liczby. Kapitan chce 50 marynarzy, a reszta niech się dzieli

Co do przeróbek statku to potem gdzieś to poruszę w dyskusji.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 03-01-2015, 16:46   #30
 
dzemeuksis's Avatar
 
Reputacja: 1 dzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputacjędzemeuksis ma wspaniałą reputację
Dziękuję. Jeszcze kilka słów odnośnie
Cytat:
Dufam, że pan Blyth dopilnuje, żeby wszyscy mieli co żreć i gdzie spać...
Byłoby nawet sensownie. Natomiast obowiązki administracyjno-zaopatrzeniowe można też spokojnie scedować na ochmistrza. Wprawdzie nie zgłosił się takowy (w sensie gracz), ale zapewne bez problemu można znaleźć takiego specjalistę. Bardzo możliwe zresztą, że Czarnobrody miał dobrego w swojej załodze.
 
__________________
Jedyna potrzebna moc to ta, która pozwala powstać po upadku.
dzemeuksis jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172