Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 14-02-2018, 23:39   #601
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
A czy ta antyteza pika na zmysłach Beshana? To meritum powyższego pytania, ale na zgłębianie istoty rzeczy też przyjdzie czas. Czarnoksiężnik chętnie dołączy do wąskiego grona wiedzących.
Cytat:
Kolejnym zajmie pół godziny dojście na miejsce.
Zdążyłeś mi już potwierdzić że akurat ci (odziedziczeni po Oberonie) przeżyli. A pół godziny to długo. A to dobrze. Buntownicy nie zdążą wbić na górę.
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!
TomBurgle jest offline  
Stary 14-02-2018, 23:52   #602
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Buntownicy nie mają jak wbić na górę. Da się tylko od zewnątrz (no... nie licząc jakiś miotaczy haków z linami).

Nie kojarzę by to akurat tamci oberonowi szli na górę.
Jeśli to byli oni to zaraz wykonam każdemu testy, na 7+ (choć może zależnie od tego który to będzie) dany przeżył i wciąż tam jest, bo się wycofał w odpowiednim momencie =p
 
Arvelus jest teraz online  
Stary 15-02-2018, 00:21   #603
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Jak się do korygowania zabierasz, to może skoryguj że ci ludzie którzy tam się skradali to nie były żadne przypadkowe ciołki i mogło im się jednak udać rozstawić, a już na pewno nie było tak łatwo ich wykurzyć
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!
TomBurgle jest offline  
Stary 15-02-2018, 08:29   #604
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał TomBurgle Zobacz post
Z tego co pamiętam, to widzenie przez dym=widzenie w ciemności. Taka specyfika wyposażenia.
Tu akurat się nie zgodzę. To odrębne tryby widzenia (ewentualnie można się między nimi przełączać - jak miał predator). Mogły by być dostępne tylko w bardziej wypasionym sprzęcie (hełmy space marine), ale nie wyczytałem nic takiego w funkcjach pancerzy imperialnych czy scout marines (jeśli się mylę to proszę o weryfikację).
- widzenie przez dym to termowizja (wysiada w ciepłym otoczeniu lub gdy cel jest zimny (zbroja może izolować ciepło)
- widzenie w ciemności to noktowizor - blokowany przez dym jak światło

Chyba żartujecie że każdy z kilku setek buntowników ma taki sprzęt na głowie? Słowo MG jest zawsze ostateczne, ale dla mnie jakoś mało logiczne.
Nawet jeśli okaże się, że kolesie mają jeden z tych trybów widzenia (już zadeklarowane, że przez dym widzą - czyli bazuje to na cieple) to można to obejść gasząc światło i używając izolatorów lub ogrzewając całe pomieszczenie.

Czyli mogli widzieć naszych szeregowych przydupasów, ale kogoś w zbroi space marines już niebardzo.
 
__________________
Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start.

Ostatnio edytowane przez Raga : 15-02-2018 o 08:32.
Raga jest offline  
Stary 15-02-2018, 11:10   #605
 
Ehran's Avatar
 
Reputacja: 1 Ehran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputacjęEhran ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Arvelus
Cuda wiary uważam za coś może na tej samej si co psionika, ale po przeciwnej stronie. Bardzo niewiele istot w galaktyce wie, że mają one to samo/podobne źródło i gracze do nich nie należą. Tak czy siak, wiedząc czy nie, cuda i efekty z nimi związane są antytezą czarnoksięstwa, w mniejszej mierz psykerstwa.
(Myślcie o psykerstwie jak liczbie 1, czarnoksiętwie liczbie 2, a cuda to liczba -1... nie wiem czy to jasne... ja myślę bardzo matematycznie i to porównanie najbardziej do mnie przemawia =p
W gruncie rzeczy bardzo podobne, leżące na jednej osi ale oddzielone bardzo wyraźną granicą (linią zera).
Zrozumiałe. Ale wszystko ma swoje odbicie w imaterium, ba nawet (prawie) wszystko co nadnaturalne ma tam swoje źródło. jak i moc imperatora. nawet pariahy... w pewnym sęsie (patrz "Prospero burns" i celowanie do null maiden na odległość coś na rodzaj, "kierujcie artylerię w puste pola w oceanie dusz" ).
Nawet moc orków i tyranidów, które poniekąd nieco inaczej działają, bo nie czerpią z imaterium jako tako, są wyczuwalne i widoczne dla psykerów.

Także postać Toma powinna widzieć turbulencje w imaterium, choć czy to odpowiednio zinterpretuje, to już inna kwestia.
Podobnie postać Ragi i moja, demon daje Psyniscience (a nawet Navigate (Warp) ), i Possessed są dość wyczuleni na turbulencje w imaterium.

IMHO kwestia tylko na jaką odległość i przez jakie bariery i jak dokładnie...

Cytat:
Napisał Raga
Nawet jeśli okaże się, że kolesie mają jeden z tych trybów widzenia (już zadeklarowane, że przez dym widzą - czyli bazuje to na cieple) to można to obejść gasząc światło i używając izolatorów lub ogrzewając całe pomieszczenie.

Czyli mogli widzieć naszych szeregowych przydupasów, ale kogoś w zbroi space marines już niebardzo.
Arvelus pisał o połowie ludzi na barykadach posiadających taki sprzęt.
O reszcie, pisał, że są gorzej wyposarzeni. Co to oznacza nie wiem, ale na pewno mniej niż połowa. Może jeden na czterech, może jeden na dziesięciu... tego to nie wiem. Nie wszyscy, to na pewno.

pancerz space marine może i izoluje astartes w środku, sam jednak wytwarza dość ciepła, by pokazać się na termowizji dość wyraźnie. Wyjądkiem są Ravel Guard i Night Lords... i być może alpha legion.
Zwykle trzeba wyłączyć pancerz, by się ukryć. To ustrojstwo jest dość głośne, ma mały reaktor na plecach, siłowniki i takie tam...
to tak z punktu widzenia fluffu.
Sięgając po mechanikę, to pancerz nie pomaga w ukrywaniu, ba ma nawet malusy do chowania się... blackcarapace neguje bonus do trafienia za duży cel, ale nie do spostrzegania dużych celów...


ps:
Znalazłem tą listę z cenami za przedmioty BC

Tutaj dyskusja na ten temat:
https://community.fantasyflightgames...d-commodities/
a tutaj sam sheet:
https://docs.google.com/spreadsheets...gid=1304376476
 
Ehran jest offline  
Stary 15-02-2018, 11:21   #606
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
Polecam koce termiczne i taflę szkła :P
https://www.youtube.com/watch?v=mKxa_veWsJg
(filmik o teście predatora, ale chodzi mi o fragment od 4:00)

Ja nie mówię o testach stealtha tylko o minusach do trafienia z broni i trudności w namierzeniu (trafieniu) go po ciemku na samej termowizji.
Pancerz może być głośny, może mieć reaktor, silniki i takie tam.
Ale ma powłokę ceramiczną i jeśli nie jest ciepły w dotyku i ciepło nie przedostaje się do powłoki pancerza to nie ma prawa emitować ciepła.
 
__________________
Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start.
Raga jest offline  
Stary 15-02-2018, 15:03   #607
 
TomBurgle's Avatar
 
Reputacja: 1 TomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputacjęTomBurgle ma wspaniałą reputację
Cytat:
każdy z kilku setek buntowników ma taki sprzęt na głowie?
Cytat:
Arvelus pisał o połowie ludzi
Więc także ma to połowa z kilku tysięcy naszych pozostałych żołnierzy.
A jeżeli przeżyjemy (a szanse rosną), to mam zamiar bezwzględnie wykorzystywać to doskonałe wyszkolenie i fikuśne wyposażenie które teraz wychodzi na wierzch do naszych celów
Pomyślcie o tym jak o dealu: za każdego ubitego przekoksanego buntownika my dostaniemy po walce kilku tak samo dobrych żołnierzy.

A takie obejście problemu na szybko: za Ionaktchtem niech człapie czterech chłopa ze szlauchem i dopóki leją w miarę równomiernie, będzie OK.
Względnie małe psik miotaczem ognia przed wyjściem za zakręt, to momentalnie będą ślepi.
Tako rzecze mądrość pradawnego marine ;p
 
__________________
W styczniu '22 zakończyłem korzystanie z tego forum - dzięki!
TomBurgle jest offline  
Stary 15-02-2018, 15:43   #608
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
Dajcie mi nagłośnienie i Ionachkt się po nich przejdzie.
Trochę intimidate, do tego fear i myślę, że wraz z zarzynanymi buntownikami których wokal będzie niósł się po enginarium ich morale powinno się łamać.

Zawsze możemy im obiecać że Ci, którzy się poddadzą zginą szybko, a Ci którzy wrócą na naszą stronę będą mieli szansę na rehabilitację.
 
__________________
Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start.
Raga jest offline  
Stary 15-02-2018, 17:17   #609
 
Arvelus's Avatar
 
Reputacja: 1 Arvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputacjęArvelus ma wspaniałą reputację
Dobra, nie mam czasu nawet przeczytać tutaj wszystkeigo od kiedy ostatni raz patrzałem, więc odpowiem na jedno =p
Cytat:
Chyba żartujecie że każdy z kilku setek buntowników ma taki sprzęt na głowie? Słowo MG jest zawsze ostateczne, ale dla mnie jakoś mało logiczne.
1) Nie znam się na sprzęcie wojskowym, ale termowizja pozwala widzieć w ciemnościach, nie?
2)Nie. Absolutnie nie każdy ma coś takiego.

W waszej załodze był jeden taki sprzęcior tak na 30 regularnych żołnierzy i 1 na 10 w bardziej doborowych (takich jak Szarańcza Amona). Plus modyfikatory za okoliczności =p
Np. można się spodziewać, że na wale obronnym będzie/było ich więcej
 
Arvelus jest teraz online  
Stary 16-02-2018, 09:10   #610
 
Raga's Avatar
 
Reputacja: 1 Raga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputacjęRaga ma wspaniałą reputację
No nie ma co dociekać szczegółów.

Jeśli w szponie (zależnie od wyszkolenia) mamy 25 do 8 ludzi z takim sprzętem to sprawa jest jasna.
Wywalamy oświetlenie na całym statku i mamy znacznie zredukowaną liczbę przeciwników.

Różnica jest taka, że chłopaki mogą polegać tylko na latarkach (prawdopodobnie montowanych do broni), a wtedy pole widzenia jest znacząco zmniejszone i widzisz tylko to co oświetlasz. Zanim coś zobaczyć musisz w tym kierunku poświecić - czas reakcji moooocno zredukowany.

Ktoś pokroju Sykorax czy laski Amona samotnie powoduje chaos na tyle żeby zaczęli strzelać sami do siebie.
Buntownicy może mają wysokie morale, ale tylko gdy giną za wyższy cel.
Zasada nie powinna działać kiedy "coś" po prostu ich zaczyna zabijać, a oni nawet nie wiedzą co.

(Co innego jak Komisarz każe Imperialnym atakować Demona, a co innego jak Ci sami imperialni są wyżynani pojedynczo przez jakiegoś niewidzialnego łowcę)

Dodatkowo szacuję, że już minęły około dwie godziny od wyłączenia systemów podtrzymywania życia. I chyba trzeba jeszcze raz popatrzeć na wyliczenia Arvelusa.

UWAGA, NEGOCJUJĘ NOWE WARUNKI :P

Cytat:
Napisał Arvelus Zobacz post
Ale turbina wciąż działa i kręci się liniowo tracąc moc. Dla uproszczenia podzielimy to na stałe interwały.
12+k10=15 godzin, to będzie 5 interwałów po 3 godziny, co każdy interwał traci ona 20% swojej mocy.

Każdy spadek mocy oznacza spadek zawartości tlenu o adekwatną część, ale z opóźnieniem równym połowie tych 6 godzin.
Tutaj w ostatnim zdaniu jest błąd logiczny, bo gdyby turbina tak działała to stężenie tlenu na statku cały czas by się zwiększało (w niektórych lokalizacjach było by zbyt duże)
Turbina musi działać tak, że TYLKO uzdatnia w tlen w takim zakresie w jakim jest zużywany. Czyli musi cały czas zasysać powietrze z całego statku, uzdatnić to co zostało zużyte i jeszcze raz je rozprowadzić.
Więc efekty progu powinny pojawiać się bez opóźnienia już w trakcie każdego interwału (ale dla ułatwienia na koniec)
Kiedy turbina się zatrzyma (po 15 godzinach) to stężenie tlenu powinno być 0% (uzdatnia 0% ze zużytego całego tlenu)

Na początku stężenie tlenu jest 21%, po 15 godzinach 0%.
Przy 6% człowiek umiera, więc liniowo umieranie zaczyna się jakieś 4,5 godziny zanim turbina się zatrzyma.
Po dwóch godzinach (teraz) stężenie powinno wynosić 18,2%.
Za jakieś 15-20 minut ludzie zaczną mieć poważne problemy w widzeniu w ciemności, przyspieszone oddychanie, bicie serca i efekty psychologiczne.
(Zużycie tlenu teoretycznie powinno się zwiększyć)
Za dwie godziny od teraz nasilają się powyższe efekty i dochodzi do niedotlenienia mięśni co wpływa na duże zmęczenie i kiepską koordynację.
W połowie czasu (po 7 godzinach) zaczną się nudności, wymioty i utrata przytomności co da nam 3 godziny na włączenie turbiny, aby załoga przeżyła.

Tak, że wyłączenie oświetlenia powinno jeszcze bardziej pomóc, a jak doprawimy partyzantką to powinni zacząć się sypać pod kątem morale.
 
__________________
Walls of stone do not a fortress make. But they're not a bad start.

Ostatnio edytowane przez Raga : 16-02-2018 o 09:28.
Raga jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:24.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172