17-01-2023, 19:29 | #1 |
Reputacja: 1 | [Librarium] Warsztaty W&G - Aut Imiteris Aut Oderis Link do sesji. [MEDIA]http://www.youtube.com/watch?v=eTYs0lseSqk&t=1491s[/MEDIA] Bry. Pozwolicie, że zacytuję sam siebie rodem z poprzednich warsztatów: Pozdrawiam wszystkich uczestników i czytelników. W tym temacie będziemy obsługiwać pytania do Mistrzów Gry, obszerniejsze wyjaśnienia, spostrzeżenia i opcje mechaniczne, deklaracje, kombinowanie i dogadywanie się drużyny, pogadanki, etc. Oprócz tego tematu będzie również utworzony Google Document, gdzie w stosownym czasie rozegramy przynajmniej jedno starcie z użyciem pełnej mechaniki. Kiedy nadejdzie pora, od graczy wymagać będę by codziennie raz zerknęli do dokumentu i wrzucali w odpowiednich momentach (czytaj: w swojej turze) krótkie deklaracje oraz rzuty kością (np. "to ja go tnę, rzut na WW: 4 kości, wypadły 2 Ikony i 1 Wielka Ikona"). Plan na tą chwilę. Musimy stworzyć karty postaci, a następnie rozwinąć je o pozostałe do wydania punkty doświadczenia oraz (tam, gdzie to niezbędne) zastosować Pakiety Wyniesienia / Ascension Packages aby podnieść Archetypy Poziomu 1 do Poziomu 2. Mechanikę wytłumaczymy pospołu z Arvelusem, naszym mentorem od tych spraw. Jak tylko sporządzimy gotowce, to w temacie sesyjnym pojawi się post wprowadzający. Pierwsza kolejka będzie o tyle nietypowa, że dostaniecie nie 3 dni a pełen tydzień na napisanie obszernych postów, w których przedstawicie swoje postacie i będziemy mogli się wkręcić w klimaty. +++ Lista uczestników i ich postaci Stalowy - Saighdear, jeden z 'Mieczy Zmierzchu' (Korsarz Aeldari) Alex Tyler - Arántoelle Aethin, zwiadowczyni z Kaelor (Rangerka Aeldari) Azrael1022 - Ivegamius van der Drushal, kontrwywiad AdMech (Skitarius) Lista tematów warsztatowych (ukończona) Szarym zaznaczam odhaczone tematy. 1. Tworzenie postaci, jej rozwój oraz Wyniesienie/Ascension. Opis mechaniki. ([Librarium] Warsztaty W&G - Aut Imiteris Aut Oderis) & Uzupełnienie ([Librarium] Warsztaty W&G - Aut Imiteris Aut Oderis) 2. Podstawowa mechanika testów i jej warianty. Przeniesienie/Shifting, Punkty Furii/Wrath, Chwały/Glory i Zguby/Ruin, Komplikacje. Ars mechanica ([Warsztaty W&G] Aut Imiteris Aut Oderis) & Uzupełnienie ([Librarium] Warsztaty W&G - Aut Imiteris Aut Oderis) 3. Psionika / moce psychiczne. Opis z przykładem ze strony BG. ([Warsztaty W&G] Aut Imiteris Aut Oderis) 4. Mechanika starć. Opis podstaw mechaniki z przykładami i bibliografią. ([Warsztaty W&G] Aut Imiteris Aut Oderis) 5. Bonus: Endeavours (Przedsięwzięcia) i 'przerwy' fabularne; mechanika Podróży (Travels); Vehicles (Pojazdy/Wehikuły). Endeavours, Events, Duties & Responsibilities ([Warsztaty W&G] Aut Imiteris Aut Oderis) & Travels ([Warsztaty W&G] Aut Imiteris Aut Oderis)
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. Ostatnio edytowane przez Micas : 11-03-2023 o 15:51. Powód: Ostatnie rozpiski mechaniczne. |
17-01-2023, 20:04 | #2 |
Reputacja: 1 | Ahoj! Have fun and Good luck! |
17-01-2023, 20:07 | #3 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Hejka! Ja też będę musiała jeszcze coś zmieniać? Czy już mam kompletną mechanikę?
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. |
17-01-2023, 20:37 | #4 |
Reputacja: 1 | Witam i pozdrawiam współgraczy i MG |
18-01-2023, 09:20 | #5 |
Keelah Se'lai Reputacja: 1 | Witam wszystkich
__________________ I am a Gamer. Not, because i don't have a life. But because i choose to have Many. Discord: Adi#1036 |
18-01-2023, 14:20 | #6 |
Reputacja: 1 |
|
18-01-2023, 16:48 | #7 |
Highlander Reputacja: 1 | Witam wszystkich i aż sam jestem zdziwiony, że się dostałem z czego niezmiernie się cieszę. Jak już wspominałem mam całkowitą nieznajomość te go systemu, więc zapytam. Czy ten Death Cult Assassin to zawsze są niesamowicie zgrabne i "cycate" panienki zazwyczaj z dwoma mieczami? Absolutnie mi to nie przeszkadza tym bardziej, że daje duże pole do popisu w temacie wcielania się w role. Pytam, gdyż tylko takie coś mi wychodzi w Google gdy zacząłem szukać avatara do sesji.
__________________ Miecz przeznaczenia ma dwa ostrza. Jednym jesteś ty. A co jest drugim. Biały Wilku? - Nie ma przeznaczenia - jego własny głos. - Nie ma. Nie ma. Nie istnieje. Jedynym, co jest przeznaczone wszystkim, jest śmierć. |
18-01-2023, 18:43 | #8 | |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Nie. To wynik upowszechnienia wizerunku z archaicznego modelu jednostki do gry stołowej. Cierpi na ten sam problem, co stare siostry repentie i mistress repentie. Czyli bezsensowną seksualizację. Tak naprawdę Zabójcą Kultu Śmierci może zostać kobieta albo mężczyzna. Styl ubioru, cele, ideologia, poszczególne rytuały itd. mogą się różnić pomiędzy poszczególnymi sektami. Bo nie są to scentralizowane organizacje religijne. Łączy je przede wszystkim fanatyczne uwielbienie do Boga-Imperatora i doskonalenie się w rzemiośle zabójcy. Zatem na awatar tak naprawdę może pasować dowolny futurystycznie wyglądający zabójca. Tak na "chłopski rozum" dla kogoś, kto grał w warhammera fantasy najlepiej będzie sobie wyobrazić sobie taką postać jak połączenie biczownika/fanatyka ze stereotypowym skrytobójcą świetnie poruszającym się w cieniu i walczącym wręcz. Nieco lore: Cytat:
__________________ „Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”. Ostatnio edytowane przez Alex Tyler : 18-01-2023 o 18:50. | |
18-01-2023, 19:46 | #9 |
Reputacja: 1 | Podpinam się pod to, co napisała Alex. W kampanii którą rozgrywam w realu wespół z Arvelusem jedna z moich postaci/enpeców to Death Cult Assassin, ale wzorowany na Sardaukarach z Diuny. DCA są uznawani za "zło konieczne" przez Eklezjarchię (Adeptus Ministorum, imperialny Kościół) oraz Inkwizycję (głównie Ordo Hereticus), a ich mordercze instynkty i unikatowe szkolenie wykorzystywane jako narzędzie do walk z heretykami. Jest to też pewnego rodzaju sposób kontroli nad tymi szaleńcami, gdyż niejeden tego typu kult stoczył się w stronę wyznawania Khorne'a (tego samego co z WFRP). Odnośnie tego co napisał Arvelus o tworzeniu i rozwoju postaci. 1. Tutaj znajdziecie oficjalną kartę postaci. W jej zakamarkach wypisane są m.in. wzory do wyprowadzenia statystyk drugorzędnych: Determinacji (Determination), Odporności psychicznej/Traumy (Shock), Uporu (Conviction), Odwagi (Resolve), Obrony (Defence), Odporności (Resilience), Pasywnej Czujności (Passive Awareness). Spaczenie (Corruption) natomiast na starcie wynosi 0, chyba, że macie jakieś specjalnie wykupione Talenty. 2. Stalowy i Alex Tyler mają już gotowe karty. Azrael ma dostęp do podręcznika i będzie w stanie sobie machnąć postać. Adi i Connor: do Was wyślę PW. Sugeruję, abyście jako całkowici nowicjusze we Wrath & Glory oraz Warhammer 40 000 zgarnęli pełne pakiety Archetypów wraz z sugerowanym rozwojem postaci. Adi, Tobie dorzucę też Pakiety Wyniesienia spośród których będziesz musiał wybrać jeden. W trakcie gry będzie przewidziane rozdawanie expa i tym samym będzie możliwość potrenowania rozwoju. 3. Uzupełniając sprawę tworzenia postaci oraz wyboru Pakietów Wyniesienia / Ascension Packages: Wrath & Glory jest bardzo elastyczne jeśli chodzi o tworzenie postaci. Standardowa opcja, szczególnie dla nowicjuszy, to wybór spośród jednego z Archetypów na danym Poziomie (Tier). Jeśli jednak żaden Archetyp nie podpasuje graczowi, a MG na to zezwoli, to można pokusić się o "Zaawansowane Tworzenie Postaci" - de facto sprowadza się to do wykupu Gatunku (Species) za expa (koszt 0 jeśli to Człowiek, inne 'rasy' kosztują już coś, ale dają także pewne unikatowe cechy) a potem rozdania pozostałych PD na cokolwiek oraz wyboru dwóch Słów Kluczowych (Keywords; są to ważne fabularnie i mechanicznie wyznaczniki Frakcji do których należy postać, np. Adeptus Ministorum, Astra Militarum, Aeldari, etc.). Archetypy zamykają postać w pewnych koleinach, ale w zamian za to dają specjalną Zdolność Archetypu oraz więcej Słów Kluczowych. "Wolne" tworzenie postaci pozwala natomiast na realizację konceptu niepasującego do Archetypów. Ascension / Wyniesienie to temat niestety dość siermiężny w moim (i nie tylko moim) odczuciu. Zakładając, że startujemy postaciami na Poziomie 2, to być może prędzej czy później drużyna nagromadzi 100 punktów doświadczenia w trakcie kampanii. Zadziać się mogą wtedy trzy rzeczy: - rozgrywka tymi postaciami zostaje zakończona, - MG i Gracze decydują o Wyniesieniu na wyższy Poziom, - ekipa olewa powyższe i gra dalej tak jak grała. W przypadku Wyniesienia, MG decyduje o jednej z dwóch opcji (niby w podręczniku jest ich więcej, ale ostatecznie sprowadza się to tylko do 2) jak ma to przebiegać: - Wyniesienie Archetypu, - wykup Pakietu Wyniesienia. Pakietów jest kilka i zostały one pokrótce opisane przez Arvelusa. Natomiast Wyniesienie Archetypu pozwala postaci na przybranie nowego Archetypu z Poziomu wyżej. Warunek: Słowo Kluczowe głównej Frakcji musi się zgadzać. Przykład: Ivegamius zebrał 100 expa. Chce Wynieść się na wyższy Poziom. Dobiera Wyniesienie Archetypu i znajduje pasujący do swojego Słowa Kluczowego: Adeptus Mechanicus, jest nim Tech-Kapłan (Tech-Priest). Musi spełnić podstawowe wymogi Tech-Kapłana poziomem swoich statystyk (tutaj: Inteligencja minimum 3, Tech 3, Wiedza Ogólna 1). Jeśli spełnił, to staje się techkapłanem, dostaje jego szpej i specjalną Zdolność. 4. Istnieje też coś takiego jak Ranga (Rank). Służy głównie do dopalania efektów Zdolności i Talentów. Każda nowa postać startuje grę z Rangą 1. Po przebiciu progu 40 PD zarobionych w trakcie gry, otrzymuje Rangę 2. Po przebiciu progu 80, Ranga wskakuje na 3 (maksimum). Po Wyniesieniu takiej postaci, Ranga pozostaje na 3. Wszystkie Wasze postacie póki co mają Rangę 1. I... w zasadzie to tyle jeśli chodzi o tworzenie i rozwój postaci. Jest to dość płytki, choć bardzo prosty system. Diabeł tkwi w szczegółach rozwoju, a w szczególności w doborze Talentów - pasywnych bądź aktywnych fantów analogicznych do Zdolności z WFRP bądź Atutów z D&D.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. |
24-01-2023, 20:27 | #10 |
Reputacja: 1 | Doublepost powyżej 24h. Czołem moi gracze. Zapraszam do wątku sesyjnego, gdzie rozpisałem pierwszego posta. Jednocześnie stwierdzam, że gotowe Karty Postaci wysłali mi: Alex Tyler, Stalowy, Connor. Azrael, Adi, działajcie z KP. Później do posta dodam parę linków odnoszących się do Lexicanum bądź innych stron opisujących parę rzeczy. Rozpiszcie się porządnie, macie czas. Opisy Waszych postaci, ich przemyśleń, może jakieś wprowadzające scenki fabularne. U ludzkich postaci: posty mogą się kończyć poznaniem się przed spotkaniem z dygnitarzami. Termin kolejki jest do wtorku 31 stycznia, do godziny 20:00 max.
__________________ Dorosłość to ściema dla dzieci. |