|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
30-03-2009, 20:08 | #5 |
Reputacja: 1 | Czasami wydaje mi się, że kłamiesz w żywe oczy, albo się oszukujesz, albo mnie próbujesz oszukać, albo znaleźć pozytywną cechę w negatywnej. MG nie ma za zadanie zastąpić graczom świata. On ma za zadanie im go opisać... zobrazować... ich w ten świat wprowadzić, usadzić. A później dać im swobodę i wolność podejmowania akcji, mimo, że zamyka w jakąś przygodę czy przypadki, które im się trafiają. Ekhm, i czy też mówiłem o jednym rzucie przez całą sesję? Mówiłem o aż 4 typach rzutu: 1) na daną scenę (np. pułapkę orków) 2) na sesję 3) na daną część sagi 4) na całą sagę Mówiłem tylko, że można to nawet do 1 rzutu sprowadzić. Albo po prostu wolisz, żeby było wszystko po staremu. Mechanika losu ma też za zadanie posiadać w sobie coś, co zburzy skostniałe wyobrażenia o przygodach i turlaniu. A poza tym - 1 kostka może sporo namieszać. Także zależy to od sytuacji, w jakiej jest użyta.
__________________ Soulmates never die... |